[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:08

Pittig knolselder, het zijn er dus 4?

TripleCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:10

BusyMissy, Holly is een Amber Cream Dun Champagne. Ee Aa CHn CRn Dn kleurgenetica voor de gene die het interessant vinden *D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:53

Wat heerlijk voor die beestjes dat jij ze opvangt!

Holly vind ik echt mooi. <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:07

Sterkte tinkerbell!

En toffe actie knolselder! Succes ermee!

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:41

Dankjewel voor jullie steun, dat doet me goed!

Knolselder wat goed dat je dat doet! Er gaat toch een hoop tijd en energie (en geld) in zitten om ze weer op te knappen! Echt heel erg lief! En ik hoop dat jouw oudje gewoon lekker nog heel lang mee gaat!

Astrid wat toevallig dat bij jou bijna hetzelfde is gebeurd. Ergens vind ik het ook wel een mooi idee, hoe verdrietig ook, dat er straks weer nieuw leven komt na de dood. Zo is het natuurlijk ook gewoon, that's life! Ik hoop stiekem dat de kleine Ba(a)s reïncarneert in het veulen ;) Niet dat ik daar nou heel erg in geloof, maar het is wel een mooi idee :o

Triple CD mooie foto's van Holly zeg! Wat een knappe merrie is het toch! <3 Ik hoop zoooo dat Flower ook zo'n kleurtje aan het bakken is!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:54

TB: sterkte met het verlies!

Knolselder, heftig zeg meteen al zo'n behandeling, maar neem aan dat het veulen ook veel te vroeg was. Ik hoop dat ze er niets aan overhoudt en alles goed komt.

En ik zag een puppy <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:04

Ja het veulen was nog niet voldragen. Zou vandaag nog wat koorts hebben gehad..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:22

Wat een verhaal knolselder, en wat top dat jij ze opvangt!

Knappe Holly! Mooie kleur zeg! Wauw

Veel sterkte TB, mooie foto's en wie weet wat Bas nalaat aan het veulen :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:30

Tinkerbellz dat is naar. Hier vandaag ook oudje moeten laten gaan. Ook omdat benen hem niet meer konden dragen. Vetje is meegeweest op de trailer als steun. En wat ik nou toch meemaakte.. Bleek dat je je paard bij de weg moest uitladen als je een maatje mee had. Want geen enkel paard mag levend dat terrein verlaten. Maarja dat is uiteraard nergens te lezen en niemand vond dat blijkbaar nodig om even aan mij te vertellen :+ Zo heb je drieënhalf paard, zo heb je er nog maar eentje als je niet oppast. Gelukkig goed afgelopen, gauw klep dicht, rolluikje dicht en auto stukje verderop gezet.
Ik krijg vetje nog steeds niet zichtbaar dik op de foto, maar na het rijden lijk ik wel een drachtige buik te zien. Ben ook overgegaan op voordroog ipv arm hooi omdat ze zo afviel. En nog steeds af en toe wat merriebrok erbij. Ze wordt nu wel wat feller. Mevrouwtje heeft mijn dressuurpaard van 1,71 tiptop onder controle in de paddock

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:12

Knolselder schreef:
Ja het veulen was nog niet voldragen. Zou vandaag nog wat koorts hebben gehad..

oh oh, wel vanzelf weer gezakt of niet??

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:06

Daar heb ik nu niet achter gevraagd :\ donderdag was ze koortsvrij. Gisteren dan toch beetje koorts. Dus ze wilden haar misschien toch nog beetje langer in de gaten houden...

Zo Dorine, dat is wel even schrikken! Stel je voor zeg... Je gezonde paard dan ook moeten achterlaten.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:59

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:08

Wat een super lieve actie knolselder!! Wel erg sneu voor de merrie die verworpen heeft dat het zo ver heeft moeten komen. Hopelijk gaat de koorts weer over en knapt ze snel op. Een hoop zorgenkindjes.

Leuk Topic Dieuwke

Dorine jeetje, dat had inderdaad wel even vermeld kunnen worden. Er zal maar wat gebeuren in de trailer door zo'n geintje. Gelukkig is het goed gegaan, sterkte met het verlies :(:)
Triple CD wat een prachtige paardjes!

Bedankt voor je uitleg Woogy! Ik ga eens kijken of dat voor mij haalbaar is om 2x te tempen. 1x wel maar of dat dan genoeg zegt??

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:55

Wat een super actie knolselder. Balen van de verwerping... sneu hoor

Gevolgd :D Dieuwke

Wauw triplecd. Die is gaaf <3

Gisteren naar de KWPN hengstenkeuring geweest. Heb genoten van het afscheid van Johnson en natuurlijk van totilas en zijn zonen. Geweldig <3

Vandaag alleen echt een sh*tdag. Eerst zag ik haar uier al redelijk dik
Afbeelding
Toen was ik aan het rijden. Het ging opzich wel goed. Wat bezig met lengtebuigingen in stap. Wat schouderbinnenwaarts enzo. En toen aandraven. Aangezien ze jong is heeft ze nog wel wat aparte dagen :+ Ze gaat er soms wel eens vandoor. Ik stuurde haar naar de wal die om de bak staat. Een normaal paard zou stoppen. Neemt ze een grote sprong en staan we er boven op. Ze durfde er niet af en we vielen 2 keer. Ik ben er snel afgesprongen toen viel ze nog een keer om erna rustig van af te stappen. Jeetje. Wat zijn dit voor fratsen. Paardje helemaal gespannen. Hopelijk houdt ze er niks aan over. Bah ik vind het niks meer aan.... Al die angst en domme dingen steeds.
Afbeelding
Gelukkig was het uier beetje afgezakt na de tijd. Ik denk zucht.
Afbeelding
Baal er zo ontzettend van. Ik hou haar strak in gaten natuurlijk. Duimen dat dit gewoon goed afloopt. Pfff...
Nahja hier nog wat leuke plaatjes
Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:02

Ai wat een toeren Kabayo! Zal idd wel stressy geweest zijn. Uier ziet er zucht uit.

Triple CD knappe Holly! Ze heeft echt een bijzonder tintje zo met die manen he!

Amai Knolselder wat een gedoe allemaal, gelukkig kunnen ze bij jouw opknappen en hopelijk komt het allemaal goed met dat merrietje.

CL, fijn dat Jill zo toch buiten kan! Aftellen kan ook al bijna beginnen!

Hier dezelfde dikke (mega) buiken. Die Missy is niet normaal. Ik heb haar drachtig gekocht in Frankrijk, ze is natuurlijk gedekt, maar wel gescand, waar ik attest van heb. Dus tweeling zou toch echt niet kunnen/mogen he?

Kga nog eens vragen of ze zich echt niet van dekdatum heeft vergist want ze is echt de dikste van de 3 maar moet nog het langste (nog 98 dagen)
Afbeelding
Afbeelding

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:14

Als Missy die bonte op de bovenste foto is snap ik je twijfel wel Tinniie, jemig wat een buik...

Oei Kabayo, zulke grapjes zijn niet tof van je merrie in deze toestand... heb ooit een keer hetzelfde gehad met een new forest pony die over het (lage) hek van de bak boven op een zandberg in de wei sprong, maar die ging er op zijn minst ook op een normale manier weer af. Ik hoop dat ze alleen geschrokken is en hopelijk er iets van geleerd heeft zonder dat het een volgend ritje extra stress oplevert.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:42

Hopelijk houdt ze er niets van over kabayo. Das toch altijd schrikken. Uier lijkt idd zucht vermits het zo snel weer weg is en haar uier al lijkt uit te zakken.

Wat nobel van je knolselder. Gelukkig de merrie nog kunnen redden. Kan alleen maar de goeie kant opgaan met de rest nu in jouw handen.

Jeetje missy wil echt miss dikste buik 2019 worden zo te zien.
Zouden ze zich toch echt niet vergist hebben in dekdatum?

My lady in red is voor een maiden ook al extreem dik en die krijgt dus evenveel eten als de rest.
Uier zit nog goed verstopt gelukkig en we zitten vandaag op 254 dagen.

Afbeelding

Knappe merrie die champagne

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:13

Hier een eventing ruiter, maar zo'n wal, daar stopt niet zomaar ieder paard voor hoor. Ik zou dat dus nooit gebruiken om een paard stil te zetten. Erop is idd makkelijker dan eraf, hele gevaarlijke capriolen zijn dat.
Hopelijk loopt het af met alleen de schrik! Ze kunnen vaak wel een stootje hebben, alleen met dracht erbij is het extra risico natuurlijk!

Hier gaat de merrie nog steeds goed. Geen bijzonderheden. Kleine tietjes. Lekker rustig. Ze zal ook wel weer zin hebben om aan 't werk te gaan denk ik, ze heeft niet veel gedaan maar is wel 'n tante die lekker bezig wil zijn! Ik heb er ook zin in, maar liever een gezond veulen ernaast en even rust in haar hoofd na het zadelmak maken. Tijd zat!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:15

Cioccolato schreef:
Hier een eventing ruiter, maar zo'n wal, daar stopt niet zomaar ieder paard voor hoor. Ik zou dat dus nooit gebruiken om een paard stil te zetten. Erop is idd makkelijker dan eraf, hele gevaarlijke capriolen zijn dat.
Hopelijk loopt het af met alleen de schrik! Ze kunnen vaak wel een stootje hebben, alleen met dracht erbij is het extra risico natuurlijk!

Hier gaat de merrie nog steeds goed. Geen bijzonderheden. Kleine tietjes. Lekker rustig. Ze zal ook wel weer zin hebben om aan 't werk te gaan denk ik, ze heeft niet veel gedaan maar is wel 'n tante die lekker bezig wil zijn! Ik heb er ook zin in, maar liever een gezond veulen ernaast en even rust in haar hoofd na het zadelmak maken. Tijd zat!

De rand was een meter hoog. En ik heb een fries. Geen wpner haha.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:28

Zou voor mij niet uitmaken _O-
Hou er ook niet van om paarden tegen een bak rand of draad aan stil te zetten _O-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:31

Juist zulke typjes banjeren er gewoon bovenop :') ik denk dat menig sportpaard eerder zou stoppen dan een fries of koudbloed :')
Gelukkig met een sisser afgelopen. Raar paard :+.

Ik wou dit weekend de volgende merrie naar binnen halen (25 maart uitgerekend) maar ben zó vies beroerd (lang leve de kinderziektes die ik vroeger niet gehad heb :( ) dat ik geen trek had in stallen klaar maken :Y) dus ze moet nog maar ff wachten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:33

Oei. Beterschap!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:38

Tinniie, wat een mooie foto’s zeg!!

Fotsy, oh wauw die is knap gegroeid!! Blijf zo’n vos toch super mooi vinden <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:40

Cioccolato schreef:
Zou voor mij niet uitmaken _O-
Hou er ook niet van om paarden tegen een bak rand of draad aan stil te zetten _O-

Die heb ik dus ook niet ;) Het hoeft ook niet jou manier te zijn hoor. Maar als ze het bit.vast pakt en vertrekt moet je iets. Normaal stuur ik altijd op de volte tot ik weer normaal controle heb. Dit was nou eenmaal even de enige oplossing. Voel mij een beetje aangevallen :o Bij deze mijn verantwoording

Haha ja heb weer wat geleerd CP.
Beterschap!

Fotsy prachtige rode merrie zeg

Wauw tinniie wat een sprookjesachtige foto's <3

Voor de rest, bedankt. Het was inderdaad schrikken

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:37

Ik plant ze ook tegen de bakrand hoor. Die speknekken die hier lopen houd je niks aan als ze die strot vast zetten en gaan :wave: je moet toch op een of andere manier stoppen :'). Ik heb er bij een wel eens een stroomdraad voor de uitgang gespannen. Als ie geen zin meer had ging zn kop de andere kant op en dan denderde hij gewoon dóór het toegangshek.
Tot de keer met stroom ervoor. Daarna nooit meer gebeurd.
Was gelukkig ook de enige lijpo die dat flikte :')