[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:01

Dustinlover, Wat een prachtig veulentje <3

Lisanne van harte gefeliciteerd *\o/* Wat een geweldig veulen <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:18

Whahahaha Rowan bij jou is het echt niet normaal dit jaar hoor!!
En sinds ik met jou om ga, hebben mijn merrie(s) er ineens ook last van :P haha je hebt ze aangestoken _-:(

Cynth, de merrie-wiens-naam-wij-niet-meer-noemen zit vandaag op 347 dagen. Terwijl zij op dag 297 al een bomvol uier had en lage PH enzovoort. Dus ik vind dat ik wel eerst mag nu, na 50 nachten met alarm "slapen"... :O ik ben een soort wandelende zombie :x

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:28

:( Van mij mogen jullie allemaal eerst.
Maar ik kan er ook niks aan doen als die van mij voorkruipen. O:) :D

Rowan wat een schatje. <3

Hier was dat ook ideaal Dyonne,de vrijdagnacht en dan 2 dagen om er van te genieten!

Noisy super 320 dagen vandaag!

Mimmetje de kleine zal in slaap gevallen zijn vanmorgen,weer rustig in de buik. :')

Lisa had een flink harde uier vanmorgen. Meer dan dat ik van haar gewoon ben zelfs. De melk wordt al wat plakkeriger maar de test blijft nog 7.0. De uier zwakt wel nog af met beweging.
Nikita doet er elke dag een beetje bij.

En koud vanmorgen :brr:
Toch blij dan met het dekentje van die kleine hoor,kon hij toch om 7u al lekker aan de race. ;)
Poort opengelaten van het stallengebouw,dan kunnen ze binnen gaan scharrelen als ze dat willen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:35

Wat een bijleespost
Hallal ook nog niks spannend

Nimmetje misschien de draai?

Cynthia van mij mag jij nu na Linda met haar merrie die echt voor de prijs van fopmerrie van het jaar gaat :P
Flo zit trouwens nog maar op 328 dagen en draagt rond de 345.

Oh nikita, gaat zij zorgen voor dat merrietje _/-\o_

Rowan wat mooi kleurtje toch

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:38

linda2008 schreef:
Cynth, de merrie-wiens-naam-wij-niet-meer-noemen zit vandaag op 347 dagen. Terwijl zij op dag 297 al een bomvol uier had en lage PH enzovoort. Dus ik vind dat ik wel eerst mag nu, na 50 nachten met alarm "slapen"... :O ik ben een soort wandelende zombie :x

Wie??? :?
50 nachten, mijn god echt! _O- Oké, oké, jij mag eerst en DL en dan ik!!

Ennasil92

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:18

Bedankt voor alle reactie's, moeder en dochter hebben de nacht goed doorstaan. Pebbles drinkt poept en plast goed en ze is vanmorgen even lekker naar buiten geweest(tot het vies weer begon te worden)
De weg naar buiten snapte ze nog niet helemaal dat ze mama volgen moest, maar naar binnen liep ze netjes mee.
Ik ben echt zo blij :D

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:39

Cynthia82 schreef:
linda2008 schreef:

Wie??? :?
50 nachten, mijn god echt! _O- Oké, oké, jij mag eerst en DL en dan ik!!

Zeg ik wil ook wel aan de beurt komen :D
Happy zit vandaag op 356 dagen en heeft er nog altijd evenveel zin in }>
Die fopmerrie's om zot van te worden!

DL wat een prachtig veulen is het toch!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:41

Soezee, oohh jij ook al zo ver :oo wat is er toch aan de hand dit jaar met merries zo allemaal zo lang over tijd gaan enzo.... :(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:56

Heb je al naar buiten gekeken, Lin? Ik denk dat dát aan de hand is. Ik zou mijn benen ook tegen elkaar houden als ik buiten of in een tochtige stal sta.

Oké, Soezee, jij ook, maar wel opschieten dan! :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:03

Het is te koud. :brr:
Naja gaat niet echt op met de mooie periode die we al gehad hebben. MAAR het mooie weer komt er weer aan na deze week en dan gaan ze allemaal ontploppen hoor. :(:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:03

Cynthia82 schreef:
Heb je al naar buiten gekeken, Lin? Ik denk dat dát aan de hand is. Ik zou mijn benen ook tegen elkaar houden als ik buiten of in een tochtige stal sta.

Oké, Soezee, jij ook, maar wel opschieten dan! :+

_O-
ze heeft een binnenstal, weides vol gras waar ze niet tegenop kan eten en bij extreem noodweer ook een paddock met overkapping beschikbaar... dus ze mag niet klagen! _-:(

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:10

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:40

Wat een lange stelten heeft ze zeg.
Over schimmelen durf ik niets te zeggen... geen overduidelijk masker.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:42

DL wat een cutie!
Echt veel merries die overdragen dit jaar he.. Arany heeft momenteel 9 merries die in de beval-zone zitten. Allemaal samen babyboom binnenkort denk ik.

Nog eens enkele fototjes van mijn trio:
Shimmer staat op de weide, haar mama werd dit jaar niet terug gedekt. Mimi en don staan nog thuis tot hun mama's volgende week gescand worden op dracht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:43

Waua Tinniie wat een rijkdom <3 <3

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:54

Wat een gedoe Neonlight. Frustrerend voor jou en zeker ook sneu voor de kleinzoon. Hoop dat hij het goed oppakt. Kan me voorstellen dat het voor jou ook nog wat extra beladen is/was :(:) Sterkte vandaag.
Hinte, je bent eruit? Waar heb je voor gekozen? <<)
Wat een heerlijke foto's DL! Mooi klein spul. En gefeliciteerd met de jongste telg; gaaf kleurtje. Hoe gaat het nu met hem?
Ennasil, bij jou al vorderingen? Edit: ja dus :D Gefeliciteerd met je merrieveulentje.
Tanjaatjuh, ook gefeliciteerd. Naam lijkt mij ook echt passen.
Pretty, je 'kleine' man is zo leuk! En prachtig getekend.
Penny, snap dat het soms best lastig voelt, al die veulentjes hier. Jij volgend jaar ook...
Bellarose, wat een schitterend frontje heeft jouw merrie <3
Mmm Linda, vol uier, leeg uier en nu weer aan het vullen? Klinkt alsof het nu (eindelijk) opschiet.
Hallo dan Daisyjazz, wat een post! Goed bezig jij. Wat duren die laatste weken lang hè?
Tinniie, wat een heerlijke foto's van jouw veulens! Geweldig. Ze zijn zo leuk.
Nou, hier is het inmiddels wat rustiger. Tweede veulentje heeft ons wat energie gekost (en straks nog meer aan weekendfacturen van de dierenartsen :+ ). Hij kreeg zondag veel last; stond continue met het staartje af, maar omdat de darmpek eraf was gekomen waar ik bij stond waren we niet gelijk heel erg gealarmeerd. Maar hij kreeg toch teveel last, dus zondagavond maar even naar de DA. Inmiddels lijkt hij weer wat relaxter. De merrie heeft nog niet al te beste melk, dus het valt nog niet mee allemaal. Merrie lag zelf gister ook een paar keer plat; toch wat naweeën van een zware bevalling denk ik. Ze is wel méga verliefd op haar eerst kind; zo mooi om te zien. Zelf veel weggeweest, dus nog geen fatsoenlijke foto's gemaakt; zal zo even kijken of die van vanochtend nog wat geworden zijn want jullie hebben 'm nog niet eens droog gezien.
Inmiddels lijkt Candora ook aanstalten te gaan maken; vanochtend even getest omdat ik weg moet vanmiddag, maar de waarde is 6,0 en het is een stuk dikker dan voorheen. Ben zó benieuwd naar haar veulen. Normaal is ze 5 tot 2 weken te vroeg en inmiddels draagt ze zelfs over; de kleine rotzak ~~}>

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:04

Tinniie, prachtige foto's !! Ik vind die veulens van jou zooo mooi he! <3

Arianne, idd die laatste weken vind ik echt vreselijk lang duren... Maargoed ooit komt het eruit he :j

Even een vraagje; Ik las regelmatig over 2 weken voor de uitgerekende datum een wormenkuur geven. Dat is bij Halla ongeveer nu, welke wormenkuur is hier het meest geschikt voor ? En zal ik dan meteen alle andere paarden ook meedoen? Aangezien het weer voorjaar is lijkt het me ook wel weer tijd ... En ik wil niet dat het veulen wormen krijgt van 1 van de andere paarden.

Hier nog een Halla foto van de 320 grens van een paar dagen geleden <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:08

ik heb ivermectine klaar liggen, krijgen ze vandaag allemaal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:09

tinniie wat een geweldige foto's!! prachtig allemaal.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:38

Ivermectine en ik heb ze alledrie gedaan toen.

Arianne pittig als het even niet zo wil. Is bekend waar veulen last andere had?

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:50

DL: Och wat een hempie! <3 Dat dekentje! Ik had zo'n deken voor mijn oude schapendoes. Die had het na een trimbeurt zo koud s avonds. Naast de functie van zo'n deken zien ze er ook te schattig uit.

Cynthia82: Ivy zit nog maar op 325 dagen. Dus eigenlijk is het gewoon een eigenwijze voordringende merrie ;)
Maar laatste paar dagen geeft ze signalen af dat de geboorte niet lang op zich laat wachten. We hebben nog een merrie op stal staan die 29 april uitgerekend is, maar die tekent nog lang zo duidelijk niet. Op zich zegt het allemaal nog niks.... Zul je zien: gaat het veulen van Ivy nu in de "pauze" stand en komt het pas veel later :D
We gaan het beleven!

Linda2008: Ik kom niet meer bij!!! _O- "de merrie-wiens-wiens-naam-wij-niet-meer-noemen"? hahahaha!!!Hoop dat ze nu wat gaat opschieten..... en dat die van mij niet haar voorbeeld gaat volgen! 8)7

Pretty: Ik denk het ook ja. Alles is weer rustig. Met vlagen heeft ze beetje last van haar buik. Wellicht dat de banden verder aan het verslappen zijn en dat ze dit vervelend vind. In ieder geval heeft ze me gisteravond weer lekker bezig gehouden. ;)

Fotsy: Ik denk zoiets ja. De kleine doet dit al enkele dagen. Maar zo heftig als gisteravond hadden we nog niet gezien bij haar. Ze gaat vast wachten tot t mooie weer begint....

Soezee: 356 dagen??!!!! OMG! Hang een bos wortels in dr staart! Een bordje "Exit" ;) Wat zul je gesloopt zijn. Hoop dat ook die van jou vlot zich laat zien.

Tinniie: Ohhhhh wat een heerlijke foto's! Kijk ze eens samen dollen! Hier dit jaar ook 2 veulens verwacht. Merries zijn 5 dagen na elkaar uitgerekend. Lijkt me zo leuk om ze samen te zien spelen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:28

Soezee jullie wachten ook al echt lang pfft. :(:)

Oh Arianne jammer dat het kleintje nog niet zo meewilt :(:) Was het dan toch nog pek? En je moet wat,ook al is het weekend,ik ken het,ooit een moeilijke bevalling gehad,net op Pasen. Werd duur geintje. :D
En Candora aan 6.0 ? Zo dat is dan wel héél spannend maar mocht ook wel eens dan!
En dankjewel voor de complimenten over ons "kleine" ventje. ;)

Mooie Halla! <3 Krijgt ze al uier?

Tinnie 3 prachtige knappe veulens. 8-) Shimmer hou je aan zeker?

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:31

Ennasil, gefeliciteerd!!!

Tinniie, wat een mooie foto's! Aparte kleur valk, hij lijkt grijzig!

Daizyjazz, halla ziet er goed uit!
Ik haak even in op het ontworm verhaal, de paarden zijn januari denk ik ontwormd, is t dan nodig om de rest ook weer te doen? Bel ook de da nog even op voor advies hoor!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:41

Nina nog 48 dagen dus die krijgt binnenkort ook nog even een dosis ivermectine.

Het gemalen koolzaadstro gaat goed. Na 1 nachtje ziet het er nog heel netjes uit. Nina vond het zelf ook te mooi om in te poepen vermoed ik, want die heeft flink dr best staan doen om het langs de buizen buiten de stal te deponeren :')
1 nadeel, het plakt wel ontzettend, Nina was gister nat geregend en toen ze gelegen had zat ze er onder.
Dus voor de bevalling beter gewoon stro, anders zit heel dat veulen er meteen onder. :+

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:56

WoW wat een post daisyjazz! _/-\o_

Haha faline, meteen mooi gepaneerd :')

Arianne wat jammer dat hij niet zo'n lekkere start eeft gehad. Hoe doet hij het nu?

Mimmetje kruipt voor :=

Hier is de merrie ook wat onrustig. Ze is boos op alle andere paarden terwijl het normaal gesproken echt een allemans vriendje is. Uier was vanmorgen ook weer wat voller, maar loopt vanmiddag weer leeg als het goed is. Ik vind het maar spannend :')