Dank je Pretty, had gisteren nog mensen die geinteresseerd waren en vroegen wat ze moest kosten, maar vind dat zo lastig te bepalen. Zeg ook maar steeds dat we eerst moeten afwachten hoe ze uit de bevalling komt
pretty
Geplaatst: 07-11-16 15:16
Zou zonde zijn als je die moest missen ja!
Silly1972
Geplaatst: 07-11-16 15:21
ooh nee, niet dat ik haar nu zou verkopen, ze weten ook dat ze pas weggaat als het veulen is afgespeend is. Maar met de bevalling kan er toch vanalles misgaan. En aangezien ik nu echt even geen prijskaartje aan haar kan plakken, gebruik ik dat gewoon als excuus
Ik heb ook nog nooit een paard verkocht dus dat is al een dingetje op zich
Faline
Geplaatst: 07-11-16 17:36
Mooie uitloopstallen heb jij daar Silly! Lijkt me inderdaad lastig om haar straks te moeten verkopen. En helemaal als mensen nu al interesse hebben, je weet inderdaad niet wat er allemaal kan gebeuren en veranderen nog.
Iedereen lijkt alweer zo lekker ver met de merries, hier moeten we toch echt nog even wachten. Juni en Juli pas
Maar nu al wel weer plannen aan het maken voor komende seizoen qua dekken Als het allemaal rond te breien valt, huren we Khalvin Khlein voor een seizoen en dan is hij daarnaast ook beschikbaar voor merries van buitenaf.
hinte
Geplaatst: 07-11-16 17:38
Cynthia82, Mijlpaal
Dustinlover, En wat leuks gekocht?
pretty, Blijf fan van Karin al heeft Ella ook een heerlijk koppie! Ook al de 200 dagen gepasseerd!
ja is wel heel fijn die uitloopstallen, de eerste 3 meter zijn verhard en pakweg 10-12 meter erna is zand. Ik zie het tegen die tijd allemaal wel, kan nog zoveel gebeuren.
Leuk al die mensen die al kunnen aftellen!! Wij moeten nog heeeeeeel lang Nog 'maar' 306 dagen te gaan Dus Faline; je bent niet de enige late.
Mooie buikjes ook al te zien.
Cynthia82
Geplaatst: 07-11-16 18:28
Wat leuk om te horen, Linda!
Khalvin Khlein!! Ik heb dit voorjaar hem sterk overwogen voor Fiore!
Ooo.. Hinte, nog langer wachten..
Het is duidelijk te zien dat Dais iets te veel klappen te verwerken heeft gehad de laatste week. Eerst vorige week zondag LaVie weg en nu zelf zaterdag verhuisd naar een nieuwe stal.. ineens ziet ze er uit als een oude pony. Opgetrokken buikje, uitstekend bekken/heupbot en ze hangt heel erg aan Fi.
Dais is een hele onderdanige pony. Staat liever alleen, zoekt andere paarden niet op en als ze naar haar toekomen, loopt ze weg. Ze doet alleen stoer naar haar eigen kinderen. Die vindt ze niet lief en bijt ze zodat ze opzij gaan.
Maar nu... Als ze samen buitenlopen en Fi gaat een hoekje om en verdwijnt uit beeld, rent Dais erheen. Als ze samen in de bak staan en Fi gaat wandelen, loopt zij erachteraan. Net alsof Fi weer veulen is. Alleen heb ik sterk het idee dat ze het voor haar eigen steun doet.
Gelukkig eet ze als een bootwerker, dus ik hoop dat ze er snel weer als Hollandsch Welvaren bij staat
SparklingApp
Geplaatst: 07-11-16 18:54
Ik had even niet bijgelezen, maar wil Neon nog wel sterkte wensen met het verlies van Michael. Naar dat je hem ook zo snel na het verlies van Neon moet missen.
En ik zag dat het paard van Ivy met een been in het verband staat, hoop dat dat snel geneest!
En Silly, dat ziet er goed uit! Fijn dat het nu toch mooi geneest!
En korte staarten met dit weer is wel handig.
En ik zag een hoop mooie buikjes langs komen ,ik heb vorige week foto's gemaakt van mijn drachtige merries, ik zal even kijken of het lukt om ze te plaatsen.
hinte
Geplaatst: 07-11-16 19:16
Pfff beetje dubbel gevoel hier.
Bij Trees geen veulentje te bekennen Echt alles uit de kast getrokken, pot met gel en zowel links als rechts m geprobeerd. Volgende maand komt hij voor de zekerheid nog een keer terug.
Gipsy is mooi drachtig Je kan het op de foto slecht zien maar het ruggengraatje was mooi in beeld!
Hinte stond er natuurlijk met haar snufferd boven op
Ooo.. wat zonde van Trees Ik blijf nog een maandje duimen dat de baby zich aan het verstoppen is!
AniekR
Geplaatst: 07-11-16 19:42
Ook hier Cynthia, altijd spannend zo'n verhuizing, maar fijn dat alles goed is gegaan! En Dais heeft er dus wel een beetje last van. Ja eerst spenen en ook dan zo'n verhuizing is ook niet niks. Lies kan ook altijd flink van de leg zijn als ze verhuisd is (hebben we nu een aantal keer meegemaakt). Van het winter merkten we dat ook wel aan de merrie van goeroe. Die is in december gekomen en begon deze zomer eindelijk een beetje op haar gemak te raken in de kudde.
Knolselder, fijn dat de wond goed geneest. En hopelijk de hoef straks ook!
Silly, die wond bij die van jou ziet er helemaal al keurig uit. Fijn dat het zo goed gaat. Honingzalf hoor ik vaker mensen over inderdaad. Gelukkig heb ik het nog niet nodig gehad *klopt af*. Alleen Roos heeft nog wel een litteken van een ongelukje als jaarling. Toen had ik er nog nooit van gehoord. Misschien had het er anders uitgezien. Maar je ziet het gelukkig alleen als je het echt weet/er op let.
daisyjazz, ik zie het nog niet helemaal op jouw merrie Maar jij ziet ze natuurlijk elke dag, dan valt het ook wat beter op.
En Fi nu ook op de helft! woop woop
pretty, ja hier wordt alles nu ook nat hoor. Maar groot gelijk dat je die staarten zo kort knipt. Ik knip ze in de winter ook vaak even wat korter (moet nog aan de knip voor deze winter, wil eigenlijk de manen ook nog een keer inkorten). Groeit vanzelf weer aan allemaal. Roos heeft nu een heel lelijk stukje punkhaar achter haar oren, is er van de zomer voor de keuring afgeschoren en mag nu weer lekker bijgroeien, want ik ben te lui om dat elke paar weken te doen Volgens mij hebben wij dezelfde hooibakken, alleen dan een slagje hoger.
Hihi Linda, nog gelukkig maar. Yazhi heeft ook nog een rolletje in het filmpje hier onder hoor En je moet inderdaad mensen even onthouden. Die van DBT van vorig jaar heb ik nu wel aardig. Soms moet ik alleen nog even de koppeling maken tussen pony/paard en eigenaar. Zeker mensen zoals pretty met een heel aantal. Mensen die er dit jaar weer bij zijn, zal ik in de loop van het jaar ook wel weer beter leren kennen.
Hinte, wat balen dat er bij Trees geen veulentje in zat. Hoe ver zou ze nu zijn dan? Valt het dan nog makkelijk te missen? Bij Gipsy gelukkig wel alles in orde. Het blijft zuur, maar het zou extra zuur zijn als er gelijk helemaal geen veulentje meer komt.
Ik heb vanmiddag zo gelachen om de merries hier Ik ging even stappen met Roos, voor haar uier nadat haar veulen zaterdag gespeend is. Hebben groot stuk wei (zo'n 200m lang) waar de pony's niet op kunnen momenteel. Kunnen alleen in het midden op een stukje, pad er omheen en dan naar een stukje wei voor bij de containerstal waar ook nog geschuild kan worden. Was ik al driekwart rond en voor bij de weg, komt Lies als een idioot aangestormd. Shiva er achteraan net zo gek. Heb dit filmpje nog gemaakt vervolgens:
En Roos stond echt naast me van; 'Tja, ik weet het ook niet baas. Je laat me altijd achter bij deze idioten...'
stal_HD
Geplaatst: 07-11-16 20:39
haha stijgeren op de plaats. Mooi bedeesd.
Hopelijk stiekem nog wel een trees babe, maar vrees het ergste...
Vanavond bij het voeren en weghalen van de voerbakken beet jelle me ineens in de wang. Wat een krengig optreden van hem. Vanaf nu houdt ik hem in de gaten Kon hem helaas nu niet genoeg straffen. Maar als hij het nog eens flikt... pfff het doet nog zeer. Hebben jullie zoiets ook wel eens meegemaakt? Zomaar uit het niets. Of zal hij op zijn manier nog niet klaar zijn geweest... Jelle is trouwens maar een kleine kruimel van 75 cm hooguit.
Hihi die Lies, dat hoofd van Roos Is echt geweldig! Die snapt er niks van.
Ohhh wat gemeen HD! Zonde dat je hem niet gelijk kon straffen, dat mogen ze echt niet flikken. Hoe kleiner hoe gekker
Hé balen Hinte hoe ver zou ze moeten zijn? Gelukkig de andere nog wel mooi drachtig. Duim toch nog even, maar kans is klein denk ik. Of Is die kans er wel bij die kleintjes?
hinte
Geplaatst: 07-11-16 21:35
Trees zou nu op 180 dagen zitten. Het beeld was goed, maar hij kon echt niets vinden. Ik heb er helemaal geen verstand van maar volgens hem hadden we in ieder geval een stukje veulen moeten zien. Extra zuur, ze is mee geweest toen Gipsy gescand is, op 91 dagen nog mooi drachtig.
Ze komen hier s nachts op stal en heb nooit wat aan haar gemerkt.
Fotsy
Geplaatst: 07-11-16 21:39
hengstje stal HD, jep al meegemaakt, die vind je gewoon leuk, heel leuk
wow pretty die is al ver en Ella blijft mij favootje, en korte staartjes zijn wel handig ja en groeit weer lekker bij
al goed getraind linda voor de keuring? kort staart zou maar raar staan ja
wow Aniekr, leuk filmpje en ondanks slechte kwaliteit foto blijft raisa heel erg mooi en tof dat ze het zo goed doet in de opfok
cynthia jeetje dais, ocharme zeg, was ze zo verliefd op LaVie? was natuurlijk veel verandering in haar levven op zo een korte week en tenslotte is ze niet meer van de jongste. Komt snel goed.
silly verkopen zo naar, ik ga er nooit aan wennen
ken de hengst niet faline, foto?
lang wachten of niet meer zo lang wachten, uiteindelijk wachten we allemaal bijna even lang en geduld wordt beloond
DL iets gekocht?
hinte toch goed nieuws van gipsy, mijn favootje , wel zuur natuurlijk van Trees , zou er de hoop niet opzetten maar wie weet, sommige merrie's krijg je zo moeilijk drachtig en anderen moeten nog maar naar een hengst kijken heb ook zo twee verschillende merrie's Flo is eens veulen verloren op zes maand, het enige wat ik eens zag was klein beetje bloed aan kling maar volgens DA was dit toen een ader die gesprongen was, anders ook niks aan gemerkt
Aniek, wat een leuk filmpje!! Dat koppie van roos hihi. En... YAZHIII Dat mensen onthouden vind ik maar lastig hoor. De "oude bekende" of hele fanatieke in het topic gaan al makkelijker, maar pfoeh we zijn ook met zo veel
Hinte, dat meen je niet?!! Wat balen zeg!! Merkte je ook nog geen verandering aan haar buik?
Cynth, zo lang ze goed eten....
Mathilda, jeetje wat een kreng! Tja het blijft een veulen die nog grenzen moet leren kennen natuurlijk... pippa trapt me gewoon als ik haar rechter achtervoet wil optillen/uitkrabben. En ook écht mikken met dat been! En al vind ik het onacceptabel gedrag, ik straf maar niet te hard of veel. Haar andere 3 voetjes gaan goed dus misschien is die ene gewoon net iets te moeilijk nog... komt vanzelf wel goed
Fotsy, trainen?! Euhm... tja ik hem heb nu 2x per week 5 minuutjes aan de longeerlijn om hem dat vast te leren, maar ik ben nog niet heel fanatiek bezig. We hebben nog genoeg tijd en hij is pas 2,5 natuurlijk dus even rustig opbouwen
HD, helaas ook eens meegemaakt, hengst beet me vol in mn bovenarm.. heeft ie maar 1 keer gedaan, toen wist ie dat dat toch echt niet de bedoeling was.
leuk filmpje van gekke ponys!
mooney
Geplaatst: 08-11-16 08:59
Hinte wat jammer van Trees.
Anniek wat een grappig filmpje. Wij hebben ook twee van die gekken lopen en dan 1 nuchtere die er niets van snapt.
Even een vraagje aan jullie/de ervaren fokkers. Wij willen de winter/najaar ontworming gaan doen, normaal is dit met equest pramox maar ik lees wisselende dingen over het gebruik bij drachtige merries. Kunnen we gewoon pramox pakken of beter wat anders (het gaat mij vooral om het aanpakken van ingekapselde bloedworm) ?
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 08-11-16 10:34
Volgens mij kun je nu nog prima de pramox gebruiken. Maar ik ben niet zo'n ervaren fokker. Alleen heb jij wel kleintjes, weet niet of dat nog uitmaakt.
hinte, wat balen zeg, dat verwacht je dan niet meer.
Bedankt alvast voor de info Momenteel neig ik naar het geven van de gewone Equest, dat voelt veiliger en die is even effectief tegen de ingekapselde bloedwormen. Maar goed om te weten dat Pramox ook kan. We hadden in de zomer opeens een bloedworm besmetting op de wei, vandaar dat ik die nog even een keer extra aan wil pakken. Die van mij is inderdaad wel kleiner dan die van jullie, maar het is ook weer geen mini of iets in dat formaat.
Mooie foto Dyonne! Dat hapje uit de bles is ook echt gaaf (ik hou van opvallende details in aftekeningen ).
Pramox kan wel, maar als je tegen bloedworm ontwormt kun je net zo goed de gewone equest nemen... Alleen net voor de uitgerekende datum wordt afgeraden nog te ontwormen.
Ik heb bij de vorige dracht op het laatst nog vanalles erin gepropt qua ontworming.. Dit omdat we niet wisten dat ze dragend was en er niets te vinden was in de mestonderzoeken en bloedonderzoeken..
Paar dagen later toch maar ff naar de kliniek gegaan voor een scan.. En toen hadden we de jackpot..
Hiermee wil ik niet zeggen dat je zomaar alles in een dragende merrie moet proppen, maar alleen dat t nou ook niet zoveel kwaad kan..
Cynthia82
Geplaatst: 08-11-16 11:52
mooney schreef:
Mooie foto Dyonne! Dat hapje uit de bles is ook echt gaaf (ik hou van opvallende details in aftekeningen ).