[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:02

Mooie foto's aniekr, knap kereltje en trotse mama

Wow crines die is heel donker, zou leuk zijn moest hij pas laat beginnen schimmelen, je hebt die pas na jaren de erste verschijnselen vertonen. Hij is echt knap.

Pretty zo leuk als ze samen kunnen spelen.

noisy :')
En zelfs dat is soms moeilijk :P

Sophie en Linda kan nu toch niet lang meer duren.

Vulina hoe zit het daar met je lekkende merrie?

De rest nog niet aan het leeglopen :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:07

Crines schreef:
Hopelijk blijft hij wel nog een eind redelijk donker om dan te evolueren naar een prachtige appelschimmel met donkere manen en staart 8-) *droomt rustig verder*

Mijn Kwpn merrie is heel lang zo geweest, appelschimmel met donkere manen, maar helaas ook dat stadium was niet blijvend -O-

Afbeelding

Dit was in 2013 op 10 jarige leeftijd, inmiddels is ze bijna 13 en bijna helemaal wit maar haar manen zijn nog wel donker.

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:10

Prachtig <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:35

gaaf Moratoetje!

Crines, zoooo leuk <3

Pretty, zo, moeders zijn duidelijk goed voor hun kinders ;) wat lekker dat ze zo gevuld zijn en een lekkere vacht hebben gekregen. Dan zijn ze voor je gevoel toch maar wat beter beschermd :)

Fotsy, ik zeg niks. Het einde van de dracht lijkt nu wel in zicht te komen, maar ik durf er niet meer in te geloven :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:22

Ons Masje had ook geen serieuze bril, maar inmiddels wel een grijze gloed op z'n neus.
Curioso had nu ook veel grijzer moet zijn als hij zwart was, en niet zo mooi kool zwart.

Geen baby's uit mijn lijf, zoals Aniek zegt ben ik gewoon een slecht fokdier.
Vriendin van mij was bevallen en had een scheur in de ader in haar baarmoeder. Over het hoofd gezien en 3 weken later is ze bijna dood gebloed. Heeft er inmiddels 5(!!!)...
Vriendin 2 was onverwachts zwanger, hoop ellende met haar toenmalige relatie die haar inmiddels met 3 kinderen heeft laten zitten.
Vriendin 3 had een kind in stuit, natuurlijk bevallen...uitgescheurd tot aan d'r kruin of weet ik waar...
Vriendin 4 met 6,5 maand bevallen...die details zal ik besparen, kerel lag verkeerd uiteindelijk levenloos geboren, direct weggehaald en uiteindelijk 3 maanden in de broedbox in het ziekenhuis geleefd.

Weet je...ik hoef niet haha :D

Chimello: spreken we de dame uit als Sella of Kella? Of Tsjella?

Al die kleine flopjes <3 heerlijk om te zien.

Ons Masje heeft de turbo stand gevonden. Eind van de maand zal hij zijn show lopen.
http://youtu.be/mewSjBHo-58

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:30

ieder zo zijn ding natuurlijk... ik houd gewoon echt niet van kinderen :o

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:39

Dankjewel voor alle lieve reacties op mijn Fury'tje (tsja dat is zijn plaag-koosnaampje :P )
Zo'n schimmel bedoel ik dus Moratoetje. Dat is zo een schimmel waar je niet om rouwt dat het een schimmel is :Y)
Van mij mag hij best enkele jaartjes zo rondlopen :+
Afbeelding

Haha DBT verandert precies in babytopic :P
Ik zie het overal om me heen gebeuren nu. Iedereen begint aan baby's.
Het voelt alsof ik kilometers achterop kom hinken. Ik heb niet eens een vriend, laat staan een deftige relatie, om nog niet te spreken over babyplannen :o
Maar uum, ik wil ze wel hoor :o 1tje toch :D Nuja, dan moet ik wel nog voor mijn 35ste ofzo aan een vent zien te geraken :+

Voorlopig laat ik mijn moedergevoelens los op Furioso :D

Masje in showstand, wow <3 Dat staartje! Heel veel succes op zijn eerste show in ieder geval!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:47

Leuk filmpje van Mas, inderdaad al lekker in de showstand!

En schimmels vind ik ook het mooist als ze nog echt donker zijn. De twee-jarige B hier op stal is ook nog erg donker, zal er inderdaad ook wel even over doen voor zij helemaal wit is.

Crines, volgens je profiel ben je 25, dan heb je nog even toch ;) En op zich kan het snel gaan :P
Hier in mijn omgeving ook iedereen zwanger. Op stal komt, behalve twee veulens, ook nog een mensenbaby ^_^ Verder al behoorlijk wat vriendinnen en op m'n werk is ook iedereen zwanger. Volgens mij is het gewoon besmettelijk, dus ik kijk goed uit! O:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:53

In weze is het wel besmettelijk...de hormonen slaan heel erg snel over waardoor je eieren mooier rijpen...Be aware!!!

Ik vind de meeste schimmel PRE's wel heel gaaf, die worden zo parelmoer wit.
Priska daarentegen is een vliegenschimmel...word ik nooit heel blij van dus we kijken maar door de kleur heen naar het correcte paard wat ze is :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:03

Jeetje wat gaan jullie weer hard!

Ik las iets over baby's.. Geen ervaring mee en ben ook niet zo dol op kinderen. Maar hey, dat zal nog wel bij de leeftijd horen. Maar vind jullie verhalen hilarisch om te lezen. :+

En donkere schimmels <3 .
De mama van Baida (van Appelflapje hier op bokt) is ook heel lang donker geweest. Is nu op haar 16e pas echt spierwit.

Wat een supermooie foto's zag ik voorbij komen van alle veulentjes, gaaf!

Linda, jeetje Star mag wel eens beginnen, wat een uier!

Kiki, Bo maakt er ook al werk van! Spannend hoor.

Sofie, wat een fopmerrie, dat kan toch echt niet lang meer duren zou je denken. Ik heb met je te doen hoor!

Baida zit vandaag op 346 dagen en dat vind ik al verschrikkelijk, want niks wijst erop dat ze aanstalten maakt.
Dit was haar uier vanmorgen. -O-
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:03

Woogy dat parelmoer is volgens mij een speciaal gen.
Ik ken namelijk spierwitte PRE's die altijd heel dof lijken (ondanks heel goede conditie).
Sierra is ook een vliegenschimmel en die heeft dan wel weer die parelmoeren/metaalachtige glans.
Wat me trouwens opvalt daaraan: het vuil gaat daar super makkelijk vanaf. Gewoon even borstelen en ze is terug helemaal wit. Zelfs al begin je 10 minuten daarvoor met een gepaneerde, gevlekte koe.

Aniek: dankje voor de bevestiging dat ik nog tijd heb. Kom je dat ook even tegen mijn moeder zeggen? O:) Die slaat al alarm dat ze nooit kleinkinderen zal hebben :')
En het is volgens mij echt besmettelijk ja. Ik vind baby's niet eens leuk :o Stomme hormonen ook O:)
Laatst bijgewerkt door Crines op 12-04-16 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:09

Bedoel daar vooral mee dat ze echt in wit zijn, en geen vliegjes hebben :) Prisjes is eigenlijk ook vrij zelfreinigend, kan dat erg waarderen...Ik ben best wel een slechte baas en poets heeeeeeeel zelden hahaha

Denk dat metalic glans voortkomt uit Akhal Teke bloed wat er her en der doorheen zit.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:21

Hihi sorry Lisanne. Lies is toch tweede geworden van de 2-mei-dekkingen :o ;)
Hopelijk besluit Baida toch ook snel haar veulentje er uit te gooien!

Crines, ja mijn moeder was 34 toen ze mij kreeg (30 bij haar eerste), ik vind voor je 30ste kinderen krijgen eigenlijk haast vroeg O:) Maar dat ligt gewoon net aan wat je gewend bent denk ik.
En grappig dat je dat zegt. Mijn moeder plaatste het veulen ook op fb en daar kwam de reactie op dat ze nu toch nog een beetje oma was geworden _O- ook mijn broer lijkt nog niet om te zijn dat hij toch kinderen wil :o

Zo, ik ben aan de foto's van de afgelopen dagen begonnen en bedenk me dat de laatste buikfoto's van Lies van ong. 8 uur voor de bevalling zijn :+ Verklaart ook waarom ze er zo weinig zin in.
Al is het ook nog vastgelegd dat ze even later in volle galop nog door de wei ging :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:43

Woogy ik spreek het uit als sella, heb het afgeleid van Myrcella van game of thrones, omdat ik haar stiekem een gouden princesje vond en ik mijn namen met c en s (beetje traditie geworden) kies. Beetje "creatief" geweest :')

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:52

Haha Aniek, ja. De natuur ging van klein naar groot. :D

Ben benieuwd naar de foto's!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:01

Ja vraag me toch af, omdat die mini's vaak zo vroeg bevallen. Zou het misschien toch met formaat te maken hebben hoe lang ze dragen -uitzonderingen die vroeg of juist overdragen daargelaten natuurlijk-, maar volgens mij zijn het nu toch ook de grote KWPN-ers die zo lang overdragen...
Meer mensen met ideeën daar over?

Zou ik dan deze nog even snel showen;
Afbeelding
Lies vond zichzelf al heel zielig zondagavond ;) Wou ook maar niet haar oren naar voren doen.
En Mariska zei nog; 'zou ik ook niet doen een paar uur voor mijn bevalling' - zij had vorige week al ergens gezegd dat het veulen zondagnacht zou komen :+

Afbeelding
En Roos op 333 dagen dracht (ondertussen 335), zij wordt echt dik! nu nog lastig vergelijken, maar ze was al dikker dan Lies...

Afbeelding
En dit kon er ook nog vanaf, 8 uur voor de bevalling ;)

Nu snel verder met de veulenfoto's. Heb nog een selectie van 94 foto's over om even te verkleinen e.d. :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:07

Haha horrorverhalen over bevallingen.
Iedereen waar ik mee op school gezeten heb heeft al kinderen (en niet een, nee -tig), ik hobbel er nog steeds kindloos achter aan. Maar ja lang gestudeerd, drukke job,... het moet wel een beetje te doen zijn. Mijn zusje had niet bepaald een bevalling uit de boekjes, is uiteindelijk spoedkeizersnede geworden, Maarja alles bij mekaar wel schattig, dus wil het wel, tijd zal vanzelf komen.

Mooi veulen foto s hier! Ik wil ook!!!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:12

Haha Aniek, dan lijken onze moeders op elkaar.
Die van mij deed er nog een schepje bovenop door ineens te vragen of ze alsjeblieft meter mocht worden van het veulen met daar onmiddellijk achteraan: ik ga dan zorgen voor de doopsuiker en hapjes voor de veulenborrel 8)7
Vorige week kwam ik thuis en had ze enkele voorbeelddoosjes geknutseld om die doopsuikers in te steken :+

Ik vind je merries echt heel knap trouwens! En in mijn hoofd bestempel ik ze nog altijd als 'de zusjes' :P Op de eerste foto kijkt Lies idd echt heel zielig _O-

Chimello: leuk die GoT namen 8-) Ik heb er zo eentje op mijn lijstje voor merries staan O:)

Baida lijkt idd nog absoluut geen haast te hebben Lisanne. Hoop voor jou dat zij ook gene records wil gaan breken :=

Volgens P. De Vries gaat het idd om de grootte van de paarden. Waarbij de mini's dus een opvallend kortere draagtijd hebben.
Overdragen is ook iets wat meer zou voorkomen bij oudere merries.
En de veulens zijn gewoon nog niet volgroeid op een normale draagtijd bij de merries die erg over dragen. Want blijkbaar zou men vroeger bevallingen kunstmatig in gang gezet hebben uit vrees voor een te groot veulen, maar in bijna al die gevallen zijn de veulens dan net klein.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:20

Benieuwd welke je gaat gebruiken Crines :P

Ik wil geen kinderen, nooit een kinderwens gehad en ben 100% zeker dat ik er nooit aan begin. Knap dat mensen geduld hebben voor kinderen, ik kan het echt niet :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:21

Haha Ines, -tig ook nog ^_^
Ach komt met de tijd wel goed toch. En als het "resultaat" er maar is na zo'n zware bevalling ;)

En toch leuk dat die moeders van ons toch zo leuk meedoen, Crines. Die van mij mag morgen mee haar hoofd breken over een naam -heb ik besloten :P -
Hihi nouja ze zijn geen zusjes, maar er zit wel hetzelfde bloed achter. Lies haar vader heeft dezelfde vader als Roos, eigenlijk is Roos dus haar tante. We hadden het er gisteren ook nog over wat de veulens dan zijn. Ook iets meer dan half broertje(s/&zusje) ;)

Dat stukje heb ik dan niet gehoord in zijn lezing, maar ervaar ik dat dus toch goed ;)
In ieder geval wel inderdaad dat het veulen gewoon komt als het klaar is (of als er iets mis is helaas).
volgens mij zei ik laatst Kees, maar het is Paul natuurlijk :+

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:52

Interessant Crines!

Ik roep ook steeds dat Baida nog de puntjes op de i aan het zetten is.. Maar ik hoop dat ze er geen megastip van aan het maken is. Mijn geduld is op. :+

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:54

Eventjes ego, ik heb net Evita binnen gezet en de melk spuit met stralen uit haar uier :') dus ik geloof echt dat wij deze nacht ons veulentje gaan krijgen! :j Eindelijk!! :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:54

Zijn hier nog merries die geen rimpeltjes hebben in hun kling? Heb alle merries moeten tempen en toen viel het me op dat marley geen rimpels heeft. Hoe zie je dan dat hij meer uit rekt?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:04

Crines schreef:
Volgens P. De Vries gaat het idd om de grootte van de paarden. Waarbij de mini's dus een opvallend kortere draagtijd hebben.
Overdragen is ook iets wat meer zou voorkomen bij oudere merries.
En de veulens zijn gewoon nog niet volgroeid op een normale draagtijd bij de merries die erg over dragen. Want blijkbaar zou men vroeger bevallingen kunstmatig in gang gezet hebben uit vrees voor een te groot veulen, maar in bijna al die gevallen zijn de veulens dan net klein.

Theorie klopt al bij Cheyenne, is 22, draagt altijd over en geeft geen extreem grote veulens. :)

SofieHavan, nu móet het er toch echt van komen he! Succes!

Luna het wordt echt langer.. ik heb er ergens nog een goede foto van Bolleke van.. ff zoeken
Afbeelding

Je ziet aan de onderkant dat die ruimte verdwijnt, kling rekt echt helemaal uit.. Dit was een paar uur voor de bevalling.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:06

*\o/* go Evita go

Masje is echt leuk woogy

Aniekr ik denk ook altijd dat ze zussen zijn ;) wel beetje familie dan

Baida mag er nu ook wel wat werk van maken, die uier is nog heel bescheiden

GoT is geweldig he chimello maar dat wist je al van me, leuke naam

Cemlys oh meid dat zegt niks, mijn zus had drie keizersneden dus zware bevallingen, bij mij ging het dan weer heel makkelijk. Hoop doet leven.

Leuk jullie keuzes te lezen over wel of niet kindjes, ik hoor mezelf soms bezig vijftien jaar geleden in jullie woorden. Jullie zijn nog jong geniet eerst nog maar van de andere dingen. Wie weet verander je nog van mening, net als ik.
nu ik ouder ben, ben ik toch heel blij dat ik eentje heb hoor voor de toekomst en nieuwe wegen worden bewandeld, het leven ziet er plots helemaal anders uit en toch heb ik nog heeeel veeeel dieren en gaan we op vakantie.

Crines ik denk dat dit wel helemaal klopt hoor, bij oudere paarden/ mensen ook trouwens :P werkt de moederkoek niet meer zo naar behoren dus hebben ze wat meer tijd nodig om af te bakken of zijn ze ook vaak kleiner.

Hier eentje die nog steeds geen leeg uier heeft na een dagje weide

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 12-04-16 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt