[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:34

Gaan de merries echt pas bevallen als een test 5,5 is?

Of is dat ook nog per merrie verschillend?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:36

Of in elk geval iets van een lotion ophalen want ben bang dat ze hun manen kapot gaan maken. Nu wordt die ene pony zowiezo al knetter van vliegen en staat ze normaal onder vliegendeken, maargoed, niet makkelijk met veulen.

Haha die uier,herkenbaar, ene dag mooi vol. Vandaag denk ik halloooo... stuk dunner haha.

Net het veulen nog gevoeld. Was flink druk, voelde ook gewoon delen veulen tegen mn hand. Maar toen had ik alweer een veulenbeen in mn nek :') >;)

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:42

gefeliciteerd Diane! met de vooruitgang van Revi en met het veulen van Dolly!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:43

Rockey, Bo is 2 jaar op rij bevallen met 6.0 maar nu heeft ze ook 6.0 en is de uier eerst kei hard en nu weer terug gelopen maar nog steeds echt tjoepkes en redelijk witte melk... Dus word er beetje moe van ondertussen..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:48

Gefeliciteerd Diane!!!

En ik zag veulen verwondingen voorbij komen... :(:) gadsie! Maar het lijkt oppervlakkig dus komt vast goed :)

Rowan, je geduld wordt op de proef gesteld

Cemlys, veulen voelen vond ik echt mega bijzonder!!

Rockey, mijn merrie had teste savonds 7.0 rond 8 uur geloof ik, en is rond 11 uur is ze bevallen. Ik kon een/twee uur voor haar bevalling niet meer testen omdat ze enorm boos was!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:05

Ja haar vorige dracht voelde ik amper wat maar dit veulen is regelmatig erg aanwezig.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:09

Ah op die manier. M'n merrie zit nu sinds ze hars heeft op 6,5. Gisteren at ze heel slecht en heel rustig en vanmiddag kwam ze in volle galop op me afgebokt toen ik haar uit de wei ging halen... Ik vermoed ook eerder eind van de week een veulen, vond haar uier vandaag nog niet veel veranderd.

Baal wel dat een vriend de camera nog niet heeft opgehangen, en we nu telkens op en neer rijden en ze ons vrolijk aan kijkt ach ja ook daar doe je het voor.

Schuren is vervelend als je paard dat doet, ik heb goede ervaringen met AVS

Fijn dat je het veulen nog gevoeld hebt!! Altijd leuk

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:30

Het lijkt alsof we voorzichtige mini harsjes hebben. Uier weer snel voller gelopen op stal. Een kant kwam een flinke druk uit. uier verder ook hard.
Vorige keer heeft ze 3 dagen geharst. Zou ze deze keer wel op tijd gaan?

Afbeelding

Afbeelding

En ter vergelijking uier avond van de bevalling

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:47

mijne had smorgens nog 6.0 en vroege avond bevallen, heb wel tussendoor niet meer getest, melk spoot eruit (en ze moest voor tien uur gaan of er ging iemand een schoen opeten :+ )

Cemlys ziet er veel belovend uit :j

Heb het gevoel dat de meeste merrie's over de 340 dagen gaan dit jaar.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:00

Wat een verschillende type uiers zie je he!

Dit was gisteren
Afbeelding

En met deze uier is ze paar jaar geleden bevallen

Afbeelding

Voor de wakers, succes! Ik hoop vanacht geen vals alarm, morgen gewoon weer werken.

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:11

Ik heb juist gezien dat er een druppeltje bloed aan één van mijn merrie haar spenen hangt, kan dit kwaad ?

Afbeelding

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:52

Nu hangt er een dikke witte druppel op haar rechterspeen en toen ik de weide binnenkwam was ze heel diep aan het ademhalen. Laat maar komen die handel !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:54

Hier zondert merrie zich veel af. Eet bijna niet. Van tijd tot tijd onrustig. Daarnet constant met staart slaan. Hoop echt dat ze het nog een dagje volhoudt. Deze merrie heeft altijd wel Hulp nodig met veulen. Niet dat ze als 2 jaar geleden om 6u s ochtends gaat de maandag...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:57

cedric word spannend :):)

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:09

inderdaad jolandje is het al een paar dagen, maar nu toch wel nog erger

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:54

Cedric, spannend suc6, hou haar maar goed in de gaten nu!!

Cemlys, ook bij jou klinkt het wel heel spannend, suc6 hoop dat ze een betere tijd kiest.

DL, pfff Bo moet je wel hebben dit jaar zeg, suc6 maar weer kan nu toch niet lang meer duren

Rockey, balen dat de cam nog niet hangt, want die uier doet niet echt onder voor de vorige keer, suc6
o ja wat is AVS merk? ?

Onley, jaaaaa is inderdaad hars!!! Suc6.

Vitaquilla, ooo arme Vita heeft het nu echt zwaar en nog flinke zuchtplaat ook, hoop dat het nu is opschiet hoor.

Lisch, zaterdag rustige nacht, dusssss dan maar komende nacht!!

Euforie, ook bij jou een rustige nacht geweest, op stal geslapen, suc6 met waken, !!

Mdj, Lucky heeft een fopuier, kan ook dat het nu pas echt gaat vullen,

Carika, ooo die Zimba wat een heerlijk boefje, lekker mams plagen. :D

Dian-basje, Duchess wat een geweldige foto met het flesje, ik maar tobben vorig jaar, maar ik onthou het mocht ik ooit hulp nodig hebben daarmee, weet ik wie ik kan bellen :D. En hier duimen we mee voor Revi en jullie hoor tot het hele drugslab leeg is.

Inowa, hoop dat je vannacht wat slaap kan inhalen, balen hoor!

Setteli, *\o/* nogmaals proficiat met de 300 dagen, top!! En wat ziet ze er goed uit heerlijk even op het gras. Leuk dat je je oude paardje hebt geknuffeld. Fijn op die leeftijd nog topfit!

Sultan, *\o/* Wish ook op 300 dagen, nog proficiat met Fairy's 5e verjaardag en Kodi al 5 weken, wat begint die al lekker het veulenhaar te verliezen, grappig is dat! En fijn dat ze lekker even samen konden, en dat goed ging!!

BonnieAw, Kaori bijna 2 weken, leuk he als je zulke complimenten krijgt van ervaren fokkers, het is zeker een heel mooi veulen en ook mams zou ik zeker inschrijven voor de keuring hoor!!
Imagine, nee ik heb niet in dbt 13 gezeten, maar wauw die is al flink ad maat zeg!!!

Jolandje, hmm melktest niet wat je hoopte, ha maar hoeft niet alles te zeggen merk ik al aan de andere.

Murosch, heerlijk als je dan zo kan opstappen he, en Veronia die vrolijk mee huppeld geweldig

Suus-elviera, zoooo dat is een druktemakertje :D, leuk he, dan hoef je niet te twijffelen!!!

Quincy, nog geen echte haast bij jou!! Vind dat er toch nog toe best veel merries over tijd zijn, maar temperatuur wordt nu wel hoger dusssss!! Wie weet!!

L0esje, Amalia en Tinka nog niet spannend???

Tinniie, hoe is het met Bolleke??

Pretty, heeft Vera je nog wakker gehouden??

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:16

Hier nog niks...we hebben net het zucht,puf, adem en kreun uurtje gehad...plat gestrekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:27

Net opgestaan uit mn tentje om merrie te tjecken. Maar ze staat lekker hooi te vreten en dr vriendin gallopeerd steeds wat heen en weer. Gekske. Zag een iniminimini harsje op 1 speen maar heb vanavond nog getest dus wellicht was dat een btje opgedroogd.
ph zakt iig. Durfde de ene speen geen 5,5 te noemen maar voor 6 Was hij eigenlijk ook vrij licht. De andere speen zat er een fractie boven, zoals al de hele tijd Eigenlijk.
Lig nu weer in mn tentje, verwacht geen veulen Vanacht maar ga straks toch nog ff kijken. Maar zolang als ze niet kegeld of vreemd gedrag toont.... Verwacht ik eigenlijk niks.

Alle andere waKees, succes!
En voor de rest, welterusten.:)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-15 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:33

Zigiandra's kling was eind vd middag weer normaal. Vanavond tegen 21.00u was deze weer uitgerekt en rimpelloos... Vannacht ga ik niet kijken, morgenvroeg is ze de 1e, wordt er nu al kriegelig van hoe ze doet. Succes aan de wakers vannacht! Het is volle maan, dus dat beloofd wat! *\%/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:44

spannend Euforie en OnzeToppers!

Ben heel benieuwd naar jouw veulen Euforie!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 00:54

Tammiebels, :(:) pff verder dan dat gaat ze niet, o wie weet!!

Euforie, toch in een tent :(:) wel een mooi uitzicht, veel suc6 vannacht je weet het nooit! ,

Onzetoppers, ze is nu 331 dgn en al best spannend maar ja zegt niet alles niet kriegelig worden, meer dan haar goed in de gaten houden kan je niet, suc6

Rockey, nog geen alarm gehad!

DL, ik durf het bijna niet te vragen maaaaar??

Alle wakers suc6

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 02:24

Ik heb al even niet meer gereageerd maar wel meegelezen. Het gaat allemaal zo snel hier met alle bevallingen! Ook wat minder leuke dingen gelezen... Helaas gaat het niet bij iedereen goed. Voor de 1 . geluk en voor de ander verdriet. Sterkte voor iedereen met tegenslag!
Voor degenen van wie de merries op springen staan, veel succes!
En natuurlijk iedereen met een pas geboren veulentje, gefeliciteerd! Heb heel wat leuke foto's voorbij zien komen!

Jaycee is alweer ruim 5 weken oud en groeit als kool! Ze is ontzettend lief en leert snel, een heerlijk veulen! En een paar typische Jaycee foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 02:54

Haha ja toch in een tent. Heerlijk! :))

Hier niets alarmerends! Ze staat alleen te Kanen waar je u tegen zegt .. het net waar ze normaal ruimschoots tot de ochtend mee doen was om kwart over twee, half drie al leeg :wow:
Dus heb maar even bij gevuld.

Verder rustig paard en rustig uier, heb wel t idee dat de zucht eruit trekt. Dr Spenen worden zacht Maar vol.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 03:03

Astridklomp, wat is het toch een geweldig veulen, die foto met bal geweldig!!!

Euforie, hmm hier de avond van veulenen at ze zich ook helemaal kwijt, ze leek het wel als afleiding te doen. Suc6 is gelukkig niet koud nu,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 03:10

Ah was jij dat! Dat zei iemand vandaag ook tegen me, dat ze gelezen had, dat er een paard was die juist ging eten als een gek! Had ik even gemist.
Was je merrie verder wel onrustig? Want ze staat hier mega relaxed te zijn verder. Moet wel zeggen dat toen ik net aan het uier voelde, en die vieze vliegjes weghaalde, er melk eruit kwam! Mn hand was helemaal nat.
En net was ik geïnstalleerd hoor ik een plof en wat gezucht en gesteun dus ik de tent weer uit, maar eenmaal buiten stond mijn merrie aan het draad op rust... Ik zweer toch dat ik hoorde dat ze ging liggen..
zo meteen Nog maar ff kijken. Vanuit mn tent hoor ik iig elke stap die ze maakt. Da's wel leuk! :D

Oh ik hoor dat ze weer gaat liggen.
Even luisteren...En stiekem kijken.