[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:57

Joyceee86 je moet er ook wel weer om lachen in de nacht zeker als ze je onder snuffelen voor eten en je krijgt een dikke kroel van de merrie :)
Mannetje zei dat maakt een hoop goed en kus van de merrie.
Cynthia82 schreef:
Die arme Mon heeft het maar zwaar, maar ze is wel 'pas' 333 dagen drachtig. Dus zo lang is dat toch niet, of voor haar doen wel?

Merrie gaf altijd 2/3 weken eerder de veulens alleen deze dus duidelijk niet.
Alleen gaf de merrie al aan vorige week dat ze het weer ging doen eerder maar zoals je weet is er nog niks.

@ Pretty dat deed ze dus vorige week dus vanaf dat moment gingen wij waken en het rommelde zo ook bij der.
Mon doet het nu ook anders zoals idd wat je zegt als andere jaren dus ik durf ook niet te zeggen ik ga slapen in de nacht en zoek het maar uit.
Ik vertouw haar voor geen meter :) heb echt het gevoel dat ze dit alleen wilt doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:01

En je zou maar net zien dat het dan misgaat,dus snap heel goed dat je haar nu 100% in het oog houdt Maseike!

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:05

Ja toch pretty.

Men zei van Mon is een ervaren merrie met kids geven dus die kan het best alleen.
Ik zei ja dat kan ze zeker alleen je heb maar 1 veulen nodig die niet doet wat het hoort te doen en ik weet ik kan geen 48 uur bij der zijn maar waarneer wij dat wel kunnen ben ik der :) al is merrie ervaren maar je heb maar 1 veulen nodig die er niet uit komt zoals het hoort en dan is Mon niet zo ervaren dus ik kijk wel uit.
En buiten dat wil ik het graag voor de laatste keer meemaken.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:07

pretty schreef:
Jenny gefeliciteerd!!!!!!! *\o/* Precies gekregen wat je wou,kan niet mooier toch? En die ging je houden zeker? ;)

Ja het is precies wat ik mooi vind. Maar toch zijn de veulens van Sjanty voor de verkoop, dus ook deze.
Of niemand moet haar willen kopen natuurlijk......

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:27

@Jenny Gefeliciteerd!! Wat een knap kind zeg! had nog nooit van die kleur gehoord....
Staat ook al redelijk netjes op de beentjes zeg!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:29

oh juist,Larousha's veulen wil je eventueel houden. Jammer,ze is echt mooi,ook met die bles!
Ik hoop hier ooit ook een dunalino te fokken,kans zit er wel in binnen aantal jaartjes.

Maseike dat zeg ik ook altijd,1x een veulen met een been ofzo achter,of nog erger,stuit,en daar gaat je ervaren merrie... ;(

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:45

Jenny gefeliciteerd!! :D

Anike, hoe is het met Mel?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:47

pretty: of heb ik het mis qua kleur? Is het toch een dunskin? Misschien haal ik die 2 door elkaar. Ik weet het even niet meer.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:48

het andere geitje heeft gister een geitje gekregen, ook een gekleurde dus die komt over een aantal maanden bij ons bokje wonen :) ze is wel wat apart, haar hals is bruin met zwarte aalstreep, oren zijn bruin met zwart, ogen zwart, staart zwart, lichtgrijze vlekken hier en daar maar toch hoofdzakelijk wit. Ben er helemaal blij mee :)

En wat blijkt, ze zijn gek op zuring die geiten, dus ideaal aangezien het hooggelegen deel wat zuring op laat komen. De grote bok heeft een nieuw huis gevonden, de kleine bokjes nog niet, maar die moeten nog een maand of 2 á 3 bij mam blijven lopen.

Ik heb niet bijgelezen, maar zag dat er minstens 1 veullie geboren is, dus gefeliciteerd!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:56

Gefeliciteerd met het geitje SA!
Wij hebben tot 2 jaar terug ook altijd een bokje bij onze geitjes gehad, het is er nou al 2 jaar niet van gekomen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:58

Heb nu ook voor Bridies' staart Cribox besteld. Wordt dan wel een smeerboel, maar ze houdt dan wel een mooie volle staart. Gilly-Gail is sinds een week of 2 ineens gaan 'sabbelen' aan de staart, maar knaagt dan nu en dan ook nog wel iets af. En verder heeft Gilly-Gail sinds vorige week plots een aardige navelbreuk, dus dat wordt over een paar maanden opereren. Echt enorm balen! Dacht al iets te zien toen de navelstreng was ingedroogd en er af was gevallen, maar dat plekje was zo minimaal. Helaas nu niet meer....

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:11

Marrlinde, ik ben er vandaag nog niet geweest, ben aan t werk.
Heb niets gehoord van de staleigenaar..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:14

Dat is wat minder zeg, is zo operatie risico vol of niet?
Bij kyra is de navelstreng er sinds een week afgevallen volgens mij ziet het er goed uit onder al die haren.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:27

Marlis, elke operatie is een risico vanwege de narcose. Het schijnt een eenvoudige operatie te zijn, maar ja, ik moet wel wachten tot ze afgespeend wordt omdat ze dan zwaarder is. Tenzij ze eerder last gaat krijgen van koliekaanvallen of erger nog een darmbeklemming. Dan wordt het een spoedje. Maar goed, ik hoop op een goede afloop. Moet wel elke dag de breuk terug naar binnen drukken (en dan de komende maanden schietgebedjes doen dat de boel rustig blijft). Dit is voor mij ook voor het eerst hoor. Mijn vorige merrie schijn ook een breukje te hebben gehad als veulen, is geopereerd en heeft drie veulens gekregen die het geen van allen hadden. Dit is nu gewoon vette pech....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:36

Diane65 schreef:
Marlis, elke operatie is een risico vanwege de narcose. Het schijnt een eenvoudige operatie te zijn, maar ja, ik moet wel wachten tot ze afgespeend wordt omdat ze dan zwaarder is. Tenzij ze eerder last gaat krijgen van koliekaanvallen of erger nog een darmbeklemming. Dan wordt het een spoedje. Maar goed, ik hoop op een goede afloop. Moet wel elke dag de breuk terug naar binnen drukken (en dan de komende maanden schietgebedjes doen dat de boel rustig blijft). Dit is voor mij ook voor het eerst hoor. Mijn vorige merrie schijn ook een breukje te hebben gehad als veulen, is geopereerd en heeft drie veulens gekregen die het geen van allen hadden. Dit is nu gewoon vette pech....

Ja narcose is altijd een risico, hoe ze eruit komen ook.
Nou heel veel succes en hopelijk treden er geen problemen op in de tussentijd.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:39

och wat pech Diane. ;( Zoiets wil je natuurlijk niet...

Geitenlammetjes,superschattig,AZ je moet eens foto posten! <3

Jenny dun(wildkleur) van de moeder geerft en crème van de vader toch? Dan is het een dunalino,dacht ik. Ken er al iets van,maar nog niet alles hoor,dus ik kan eveneens verkeerd zijn :o

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:45

Gefeliciteerd Jenny!!!!! Leuk meisje!!!

En gefeliciteerd met het geitje!!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:47

Dat is wel minder Diane, ik wist niet dat een navelbreuk ook zoveel risico met zich mee neemt.
Heb het wel eens gezien bij een veulen, maar zelf (gelukkig) geen ervaring ermee.
Heel veel succes ermee iig! En hopelijk gaat het allemaal goed komen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:01

ja idd dun van moeder en creme van vader. Maar wat is het verschil tussen dunalino en dunskin of is dat hetzelfde?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:12

Kan je niet helpen Jenny ik heb totaal geen verstand van die kleurtjes :)

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:22

Jennyk, van harte gefeliciteerd!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:24

Jenny gefeliciteerd!!! Een prachtig veulen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:47

jennyk schreef:
ja idd dun van moeder en creme van vader. Maar wat is het verschil tussen dunalino en dunskin of is dat hetzelfde?

Ik denk dat dat hetzelfde is,eigenlijk. Maar daarvoor moet je bij de echte experts zijn en dat ben ik niet :o

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:53

misschien weet neon het!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:11

gefeliciteeerd Jen !!!! wat een pracht van een veulentje weer !!!!!

Dunalino is een palomino met het dun gen (dus de wildstrepen)
En een Dunskin is een valk met het dun gen !!