[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:36

Die van mij krijgen nu pas hun wintervacht , dus niks verharen Knipoog

Ik vertrek morgenvroeg (om 05 uur) voor 2 daagjes naar Londen ,shoppen met men zussen ,moeder en oudste dochter.......kijk er naar uit ,de jongste doet de stallen (als ik vèèl kadootjes meebreng Knipoog )

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:38

vraagje ,Kyra is men eerste maiden....krijgen ze later uier als ervaren merrie's ,bevallen ze vaak vroeger of eerder later ?
Of is alles gewoon hetzelfde als bij merrie's die al eerder veulens hebben gehad ?

jSophiaF

Gezellig, shoppen in Londen ... wij zijn eind november naar York geweest, ook erg gezellig ...

Gaan jullie met de boot, vliegtuig of trein ?

Amandake

met de trein Freya...de Eurostar ,op 1.40 min. zijn we in Londen Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:39

Oh mensen, mijn vader belde dat Ordeal zich niet lekker leek te voelen. Ze heeft vanmorgen nauwelijks gegeten en ze was even gaan liggen wat ze anders nooit doet. Ben er gelijk heen gereden (mijn werk is nog geen 10 min bij stal vandaan). Ze begon toen net een beetje van dr hooi te knabbelen. Heb even een stukje gelopen en ze leek zich niet echt ziek te voelen. DA voor de zekerheid gebeld, die komt eind vd middag... Ik hoop zo dat er niets mis is met de kleine!!! Duimen jullie voor me?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:43

duimt hèèl hard , zal wel goedkomen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:46

amandake: dit jaar hadden we 1 maiden, die begon wel iets later aan de uier, maar de ervaren merries waren dit jaar ook niet van de bomvolle uiers, die schoten ook pas op het laatst vol. Hes was het jaar daarvoor maiden en die had wel een enorme uier met flink melk druppen. Een echt systeem lijkt er hier dus niet in te zitten Lachen
Hier droegen de maidens eigenlijk allemaal wat over, zimi dit jaar 12 dagen (of als je 340 telt dus een week), Hes het jaar ervoor bijna een maand geloof ik. Maar of dat wat zegt? Er zijn ook maidens die eerder gaan.
Het blijft gewoon opletten, hier houden de dames vooralsnog geen echt schema aan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:47

Freya: Komt ze snachts op stal? Dat scheelt mss ook?

*duimt mee voor DO* Kan altijd een keer, mss lag beeb ergens op te drukken, niet teveel zorgen maken Ach gut

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:52

Ja, mijn merrie staat 6 dagen in de week de ochtend buiten , de rest van de dag en nacht op stal. Savonds komt ze er nog uit, of in het kampje, of we gaan wandelen aan de hand of onder de man een beetje stappen.

Ook ik duim voor je mee DO

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:55

ok bedankt Nicole , ik had eerder al eens gehoord ,dat maidens je weleens voor de gek kunnen houden.
Ze staan hier allemaal onder camerabewaking eens ze moeten bevallen ,dus dat is geen probleem.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:58

Amandake schreef:
met de trein Freya...de Eurostar ,op 1.40 min. zijn we in Londen Knipoog

Dat scheelt, wij zijn toen met de boot gegaan. Heeft ook wel wat zo'n groot schip. Alleen het duurt zo lang eer je aan de overkant bent.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:01

Amandake schreef:
Die van mij krijgen nu pas hun wintervacht , dus niks verharen Knipoog

Mira en de Fjord laten alweer wat los hoor! Over een paar dagen de kortste dag, dan gaat het hard!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:17

Mijn merrie heeft het inderdaad zelf gedaan... arme poown. Vorige maand had ze wel ineens van die dikke benen... denk nu dat dat er misschien wel wat mee te maken heeft gehad.
Gelukkig gaat het goed met haar. Alhoewel ik wel het idee heb dat ze sloom is. Ze is ook sneller in het zweet e.d. En heeft het kouder. Ze staat daarom nu met ook nog een lekkere onderdeken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:29

Met hoeveel dagen krijgen merries normaal eigelijk uier? Ik heb bij Farita eigelijk al een paar maand het idee dat de uiers, niet echt groter, als wel steviger zijn zegmaar. Alsof ze op standby staan ofzo. En Farita heeft ook al een ietjse zucht onder de buik afentoe, is dat heel abnormaal? Ze zit op 190 dagen vandaag, en word nog iedere dag aardig intensief gereden.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:02

Iemand een drachtige merrie kopen Knipoog Jemig, lijkt wel of ze met de dag chagerijniger wordt!! Wilde even onder de deken haar buik voelen, oren in de nek en de kont naar me toe!!! even aaien, oren in de nek en kont naar me toe......haha, raar beest.
DO ik duim met je mee. por at vd week ook niet echt goed en heeft last vh veulen, dus nog niet te druk maken hoor!!!
Nou meneer van EFO is geweest. Heb een verz voor de 10e maand tot 4 maanden na de geboorte. De vrucht-dekking moest ik haar laten opvoelen en dat brengt naar mijn idee risico's mee. dus vandaar mijn keuze. Ook even mee geweest naar mijn andere paarden voor een dood-ongevallen verz. Porva is 16 en die kon er niet meer in. Ga nog even denken wat ik doe wb de dood en ongevallen verz.
O ja, mijn paarden haren allemaal nog niet uit, vacht wordt alleen maar dikker. Ze staan 24/7 buiten dus maar goed ook.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:13

MarijeR schreef:
AngelsDitch, jij ook heel veel sterkte Ach gut

Pauk, wij hadden vroeger ook vaak een fokmerrie voor de wagen en die bleef mee gaan naar clublessen, redelijke ritten en dressuur/vaardigheid wedstrijden tot ze zelf aangaf dat het teveel werd of tot ze niet meer tussen de bomen paste Nagelbijten / Gniffelen
En het is meerdere keren voorgekomen dat de merrie het prima uit hield tot de dag van de bevalling. Natuurlijk geen vol uur draven maar veel stappen en kleine stukken draf waarbij de merrie aangaf het nog leuk te vinden.

Bij Isis kon ik vanmorgen voor het eerst iets meer uier voelen. Netjes op het schema van afgelopen jaar dus Lachen

Thnx voor je antwoord!
Ik hou natuurlijk wel rekening met wat ze nog wil/kan maar tot nu toe staat ze eigenlijk vol in training en kan ze dat gewoon..

Een proefje voor de wagen is ook niet zo zwaar natuurlijk, maar 5 minuutjes en dan kan ik altijd minder los rijden..

Verharen doet Kyra minimaal.. Met Pauk dr haar kan ik ook al kussens vullen, en die moet echt pas 10 april Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:23

quintusgl schreef:
Iemand een drachtige merrie kopen Knipoog Jemig, lijkt wel of ze met de dag chagerijniger wordt!! Wilde even onder de deken haar buik voelen, oren in de nek en de kont naar me toe!!! even aaien, oren in de nek en kont naar me toe......haha, raar beest.
DO ik duim met je mee. por at vd week ook niet echt goed en heeft last vh veulen, dus nog niet te druk maken hoor!!!
Nou meneer van EFO is geweest. Heb een verz voor de 10e maand tot 4 maanden na de geboorte. De vrucht-dekking moest ik haar laten opvoelen en dat brengt naar mijn idee risico's mee. dus vandaar mijn keuze. Ook even mee geweest naar mijn andere paarden voor een dood-ongevallen verz. Porva is 16 en die kon er niet meer in. Ga nog even denken wat ik doe wb de dood en ongevallen verz.
O ja, mijn paarden haren allemaal nog niet uit, vacht wordt alleen maar dikker. Ze staan 24/7 buiten dus maar goed ook.

Die periode heeft die van mij ook gehad, en toen beet ze echt vaak naar haar buik. Nu niet meer en is ze super vrolijk ...

Dat is super dat je veulen verzekerd is tot 4 mnd na de bevalling ...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:40

Wat apart Q..

bij ons worden ze alleen maar aanhaliger als ze dragend zijn Haha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:05

Dat dacht ik eerst ook maar d'r gedrag wordt nu toch iets minder. Kan ook komen dat ze al 2 weken op het land staat zonder dat ze eruit gehaald wordt ofzo (kon anderhalve week niet naar haar toe door rug), ze is altijd erg in voor aandacht. Ik zal haar morgen even proberen te poetsen als dat bij mij al lukt , misschien helpt dat wat. Of ik krijg een ontzettend merrie-veulen die nu ook al hengstig is in de buik ofzo......2x hormoonkanonnen Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:08

Misschien is een beetje boos ... dat ze zo reageerd.

Ik heb me merrie zelf even afgelopen maandag gezien, gisteren ziek thuis gebleven. Vanavond weer knuffelen met haar, voor 99% weet ik al dat ze zich gaat omdraaien in dr box als ik aan kom lopen.
Eerst wel heel lief over de staldeur heen kijken en daarna boos zijn omdat ik haar een dag in de steek gelaten heb.
Doet ze altijd ... als ik niet elke dag kom. Raar paard heb ik toch ook

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:24

Hey mensen,

Casa eet slecht...... Ze heeft vanmorgen maar de helft van dr biks gegeten (ze krijgt een 1,25 kilo per keer) en vanavond nog helemaal niets.

Verder is ze wel goed, geen tempratuur of zo.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:28

Dat kan natuurlijk van de krampen komen. Althans. dat zou het eerste zijn waar ik aan denk.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:36

Dat dacht ik ook, of door de medicijnen.
heb dr een handje mais gegeven... Daar had ze wel gelijk intresse voor. Als ze maar wat eet.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:36

He Saffier, wat kl**ten dat je die zorg er nu ook nog bij hebt. Zal duimen voor je dat ze zich morgen wat beter voelt. Ik heb er geen ervaring mee dus kan je ook niet echt geruststellen ofzo....

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:45

jeetje begint het gedoe alweer met de merries. Nooit fijn als er een veulen in zit.

Mijn merrie was vandaag berefris. Liep te steigeren aan het touw toen ze naar binnen moest.