Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 22:27

IngLio schreef:
@Odess: wanneer denk je zelf dat de kleine zijn neusje gaat laten zien?

Ik verwacht zelf midden/ eind aankomende week. Maar nu het zo dichtbij komt weet ik niet precies meer wat ik moet denken! Ik zit in ieder geval nu in het om de 2 uur check regiem, en houdt haar goed in de gaten! Ze heeft in ieder geval op elk moment van de dag miniscule harsdopjes. Als ik ze eraf haal, zijn ze er zo weer!

Lio is jou ook lekker voor de gek aan het houden zeg! Sterkte met je dame! Ik hoop dat ze je niet meer te lang laat wachten!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:27

vrijalover schreef:

op zo'n moment ben je echt blij dat je daar toch maar bent gaan slapen Knipoog anders ad je alles gemist!

das het ergste van alles......net toen ik een uurtje sliep.........

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:28

cheyenne01 schreef:
vrijalover schreef:

op zo'n moment ben je echt blij dat je daar toch maar bent gaan slapen Knipoog anders ad je alles gemist!

das het ergste van alles......net toen ik een uurtje sliep.........

en je bent niet wakker geworden? Dat is pas echt balen! Maar de eerste uren heb je wel meegemaakt Lachen het staan etc. denk ik tenminste Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 22:29

Dames, ik snap dat zo kleppen heel gezelli is, maar laten we niet gaan slowchatten, dan worden we misschien alsnog naar de HK geknikkerd!!

Sorry, tot zover deze oma Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:30

vrijalover schreef:

en je bent niet wakker geworden? Dat is pas echt balen! Maar de eerste uren heb je wel meegemaakt Lachen het staan etc. denk ik tenminste Knipoog

ik ben verwend, lag lekker in bed met een camera, deed mijn ogen open en voila, veulen, nageboorte en ze liep al......werkelijk, 2 uur gekeken nix aan de hand, 3 uur...lopend veulen......

odess....je hebt gelijk....bij deze einde offtopic discussie......

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:33

Odess schreef:
Lio is jou ook lekker voor de gek aan het houden zeg! Sterkte met je dame! Ik hoop dat ze je niet meer te lang laat wachten!

Dat hoop ik ook. Zit echt mega in spanning en kan aan niks anders denken. Nog even en ik duw een wortel in haar gleuf om het veulen te lokken...
Hahahaa nee dat zou ik nooit doen, maar ik zit niet te wachten op een Pride-actie... Dat duurt echt TE lang...

We kunnen natuurlijk ook elkaar allemaal toevoegen op msn...
Mijn msn zit iig in me profiel!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:39

leuk idee, mijn msn staat ook in m'n profiel Lachen

Volgens mij staat lio inderdaad wel op knappen zo langzamerhand!
Hopelijk doet ze pride niet na inderdaad! Die droeg het wel zo lang!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 23:49

@ IngLio
Dat mag toch niet lang meer duren Clown

@ Sjen
Bij Misty zijn ook opeens symptomen verdwenen Verward die merries praten met elkaar Knipoog

@ TJTlover
Ik verwijs je nog een keer 2 pagina's terug daar zie je een uierfoto van mijn NIET drachtige merrie. Die heeft precies zo'n uier en ook witte puntjes.
Ik vind het nog steeds afwachten met haar....

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 00:00

Goed nog ff kleine update:

Kling; bijna zo ver. Lang, gezwollen en staat open aan de onderkant.

Uier; miniscule harsdopjes groeien! Verder uier zo goed als niet afgenomen vandaag.

Buik; ze hapt veel naar haar buik momenteel om te 'krabben'. Het haar op haar buik staat alle kanten op.

De laatste nachten staat ze elke keer ergens anders wanneer ik langskom, terwijl ze daarvoor vaak indezelfde hoek stond. Mest ziet er normaal uit en ze eet goed.

Ik ga nog een keertje langs vanacht, maar verwacht niets.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 00:23

ik kom net terug van Siena voor een laatste check-up. Er is geen reden om weer te gaan waken. Er kwam wel weer wat slijm uit haar vulva, maar dat toont dus alleen maar aan dat het gister niet de slijmprop was!
Vulva is verder nog strak dicht. Vooral opvallend was dat de banden weer hard waren, terwijl ze al een paar weken losser waren.
Uier gebeurt nog steeds niets mee. Haar gedrag was ook anders dan gister, nu dacht ze toen we aankwamen: eten, eten! en was ze verder erg actief. Gister kon je d'r echt opvegen, haar achterbenen werkten niet mee en toen we aankwamen kon ze alleen maar op rust staan in de stal. Dat was vanavond dus een heel ander beeld.
Morgen ga ik er wel vroeg naartoe, want je weet maar nooit. Maar vroeg in de nacht komt het in elk geval zeker niet.
Ik ga weer lekker rustig slapen Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 00:25

@ Odess: Siena krabt sinds vandaag ook op die manier aan haar buik, ook haren alle kanten op. Maar dat kunnen ze ook in combinatie doen met de vliegen dacht ik, want vaak als ik haar dat zag doen, zag ik ook vliegjes eromheen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 00:59

@ Tinne: gewoon aanvoelen wat Ivanka wil. Fanja gaf met een dikke 7 maanden al aan dat het wat minder ging. Dat heb ik echt afgebouwd, nu staat ze een paar uur per dag lekker buiten en stappen we ongeveer een half uurtje aan de hand.
Zij het met wat moeite, ze is erg loom momenteel. Hoewel de terugweg geen enkele moeite kost... Lips are sealed

@ Odess: spannend... Haha!

@ IngLio: dat kan niet lang meer duren... Zou je denken...

@ Mac: hoe is het met Lee? En met jullie?
@ Iedereen: (en met name aan diegenen die gaan waken) heel veel succes!!!

Kleine update Fanja:
Vandaag weer iets actiever dan gisteren. Op de één of andere manier heeft ze een enorme loomheid over zich heen. (Behalve op de terugweg naar stal...)

Korte impressie van dag 275:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk in het zonnetje... Enne: coupe pleeborstel is vanaf heden een feit... Lips are sealed

Afbeelding
De uier is wat minder vol als eerder, maar wel gevoelig.

Oke, tot hier voor nu... Slapen

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 01:15

@ Inglio, Sjen en Odess (en wie er nog meer op klappen staat); spannend! en veel succes

Een Update:
Vanmorgen was ineens de uier helemaal weg Verward
vandaag is het weer in record tijd gevuld, de uier was vanmiddag al meer gevuld dan voordat hij leegliep, en toen ik net ging kijken was de linkerkant behoorlijk gevuld, en kwam de tepel ook wat opzetten. Rechts is iets minder, maar ook best gevuld. Haar vulva was mega opgezet! Lijkt stilte voor de storm te zijn... vanmiddag ging ze ook plassen maar er kwam niks uit, en wat Odess en Sjen ook zeggen dat krabben op de buik deed ze vanmiddag ook de hele tijd. Het blijft spannend, maar er zijn vandaag zoveel veranderingen, dat als ze in dit tempo doorgaat ik niet denk dat het nog heel lang gaat duren...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:12

Hallo allemaal weer! Ik heb stilletjes wel mee zitten lezen hoor, maar heb even niet zo actief meegepraat Knipoog . Heb wat foto's voorbij zien komen van merries die er héél dicht tegenaan zitten volgens mij .... spannend hoor allemaal!

Met Lee gaat het goed. Ze heeft geen koorts gehad en ziet er energiek en glanzend uit. Wel uiteraard een slappe buik en haar rug is wat teruggevallen. Zal toch de leeftijd zijn en natuurlijk de zware bevalling. Gisteren is ze begonnen met kegelen. Ik hoop dat dat niet doorzet, want ik wil natuurlijk niet dat ze last krijgt van haar uier. Ik heb haar teruggezet op basisvoer en krijgt daar ook minder van. Ze heeft HONGER maar ik kan haar nu ook niet te veel voeren. Ze krijgt wel onbeperkt hooi en daar eet ze ook onbeperkt van Vork . Heb dat paard nog nooit zoveel zien eten!

Colin en ik zijn er nog steeds een beetje beduusd van (ahum understatement Bloos ). Het is raar om vier paarden naar de paddock te brengen terwijl het er vijf hadden moeten zijn Verdrietig ...

Op een vrolijkere noot: vanmiddag gaan we ook eindelijk de omheining rond het weitje compleet maken. Kan Gracie kennismaken met gras Vingers aflikken !

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:56

Fijn dat het verder wel goed gaat met Lee. hopenlijk krijgt ze geen last van haar uiers.
Fnanne: zo die heeft ook al een aardig buikie
Partoucha: dat klinkt idd of het niet meer lang zo duren.
tigra is over 3 dagen uitgerekend. alleen der vulva word steeds langer en staat al open, der banden iets losser. maar geen uier

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:13

IngLio ik heb je al toegevoegd op msn Knipoog

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:20

@faniek: ja, maar het ziet er niet hetzelfde uit als bij Joy(ik zeg niet dat het bij haar geen vuil kan zijn). Want bij joy zit er echt op het puntje van de speen, een soort van puntig opgedroogt druppeltje(daar lijkt het op).
Ik denk nu eigenlijk wel dat ze drachtig is, of ze moet schijndrachtig zijn.
Want dr buik is nu heel erg dik(in de breedte), alleen zie je dat niet zo goed op de foto. En af en toe voel je ook een bobbel in dr buik, en ik heb het ook een keer voelen bewegen.
maar we wachten wel af....

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:20

geen veulentjes vannacht?

heb gisteren wat foto's genoman van devil en na wat gesukkel met de pc denk ik dat het nu wel lukt

Nieuw paard op de wei naast ons, dat moest ze natuurlijk zien
http://www.mijnalbum.nl/Album=GXYSLS7F
na het borstelen (sorry voor offtopic, maar zwart is een vreselijke kleur in de lente/zomer met al dat stof Boos! )
en toen heb ik haar voor een paar dagen naar de grote wei gebracht

wat vinden jullie van haar?
op foto lijkt ze misschien niet zo dik, maar normaal is ze echt veel slanker en krijg je er geen gram bij
edit: lukt toch niet Boos! links dan maar

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:38

@ Mac.
Henk en ik vinden het zo rot voor jullie wat r gebeurt is. Wel fijn te horen dat het goed gaat met Lee. Aan de ene kant heb je Grace, zou leuker zijn geweest dat ze een vriendje/vriendinnetje had gekregen. Het mocht van moeder natuur niet zo zijn Verdrietig .

Up-date HM Famosa

Nog 1 dag, maar het zullen er meer worden. Wel uier, geen prutjes of wat dan ook. Ze heeft nu wel 2 dikke achterbenen. Ze schuurt al een tijdje met haar benen over elkaar. Ik denk dat dat te maken heeft met de eiwit allergie. Gisteren met een shampoo van de dierenarts haar benen gewassen. Straks maar weer afspuiten. Ze heeft wel reuze honger en alle het hooi, een Himalaya gisteravond, was vanmorgen helemaal weg Vingers aflikken .

Off-topic
Mijn nieuwe PC doet het nu heel goed. Gisteravond heeft onze persoonlijke PC dokter de PC helemaal nagekeken, dingen erbij gedaan, vooral de beveiliging. Ik ben weer helemaal happy!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:50

Dat is fijn Phia, dan kunnen wij ook weer op de hoogte gehouden worden met allerlei foto's van HM Famosa Lachen.

Mac, ik kan me voorstellen dat het raar is om 4 paarden naar de paddock te brengen, terwijl je weet dat het er 5 hadden kunnen zijn... Gelukkig gaat alles naar omstandigheden wel goed met Lee, hopen dat ze geen last van haar uier krijgt Ach gut ...

Weet je, ik denk allemaal dat Odessa wel eens de volgende kan zijn! Voorgevoel Tong uitsteken.
Inglio? Veulen anywhere?
Er zijn nu zoveel drachtige merries die bijna moeten gaan bevallen, dat ik het allemaal niet meer bij kan houden Clown , dus bij deze mijn excuses aan degene die ik vergeten ben Tong uitsteken.

Ik kijk nog even aan wat ik doe met Ivanka, ik rijd nu zo'n 4 keer in de week en ze staat van 's ochtends half 10 tot ongeveer half 5 buiten. Ze staat nu nog even 's nachts binnen, maar ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat ze 's nachts ook weer gewoon buiten blijft. Ik heb er steeds meer moeite mee om die staldeur dicht te doen als het buiten nog zulk lekker weer is Clown.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:51

Goedemorgen! volgens mij gaan de veulentjes weer lang op zich laten wachten...Lio zou nu toch wel moeten zou je denken.
@ Inglio: nog nieuws....?
@ Phiabink: Famosa nog maar een dagje te gaan? Spannend!
@ Odess: Odessa loopt aardig gelijk met Siena he, odessa heeft al wel uier. Is ze eigenlijk maiden? Vertoont ze verder al tekenen?

Bij Siena verder niets nieuws, ik ben maar aan het wachten op uier Boos! ze had wel weer lossere banden gelukkig.
Siena heeft ook lekker tegen de muur staan mesten! Zat gewoon een stuk drol aan de muur Bloos
Ook heeft ze een paar hopen neergelegd die ongeveer de helft zijn van wat ze normaal neerlegt.
Vandaag staat ze al vanaf 8 uur op de wei en ik laat haar lekker tot vanavond er op staan, zodat ze lekker los in de spiertjes is. Laatst had ik haar veel op stal en dan loopt ze toch moeilijker.
Ik heb inmiddels ook de complete naam voor een merrie...die verklap ik nog lekker niet!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:12

@ TJTlover
Mijn merrie heeft dat ook wel hetzelfde als bij jou op haar uier wat lijkt op net opgedroogde melk, maar nu was het wat meer verdeeld zoals je ziet.

@ Fnanne
Mooi buikje Haha!

@ Mac
Het is fijn te horen dat het goed gaat Lachen maar ik snap wat je bedoeld.

@ jessje
Nou toch een buikje hoor Ja Haha!

@ Sjen
Merries he.... pfff, maar ik heb foto's van Wallenstein Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:22

*Zuchterdezucht*

Het wordt een beetje eentonig, maar vandaag dus alweer de 18e dag over tijd Scheve mond

Het lijkt wel of de uier is gegroeid: de klier ervoor is minder en is naar de uier gegaan.

Naast haar staart is het ook erg zacht, maar niet ingedaald.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken hoor....

Zeker na dat verhaal van Mac (gecondoleerd meissie) wordt ik toch een beetje onzeker....

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:30

Verward Heb jij meerdere drachtige merries Tyrza? Ik snapte er net helemaal niets van, ik dacht al van: ja maar... die heeft al een veulen uitgepoept.

Waar je het nu over hebt is Orinoco? (sorry als ik het fout schrijf Bloos ) Ik kan me jouw angst ook wel goed voorstellen, die zit er bij mij namelijk nu ook al in... Ach gut

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:32