[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xritt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:38

Gefeliciteerd sparky. Wat fijn zo’n bevalling

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:42

SparkYY_8 Gefeliciteerd. Een vos merrie!!! <3 Fijn dat alles snel is gegaan. De scheve trekt snel weg. Geniet er van!

Al_Zawraa Tja je weet nooit waar je goed aan doet in dit geval!. Jij kent de merrie het beste. Ga op je gevoel af. Duim voor je!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:42

Gefeliciteerd Sparky een bevalling uit het boekje en een prachtig veulen, benieuwd naar de droogfoto's

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:44

Gefeliciteerd *\o/*

Hier nu 301 dagen bijna veilig :):)

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:54

Gefeliciteerd SparkYY!! Ook een Imposant, toch? Knappe vos hoor.
Wij verwachten eind april begin mei een Imposant.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:54

AZ, ik snap dat je het allemaal spannend vindt met alle verhalen hier. Ik heb het niet onthouden, maar hadden ze gescand?
Winnie ook 0 ontstekingswaarden en geen uier, maar dus wel verdikte placenta en veel vuil tussen baarmoederwand en placenta. Ze vuilt nog steeds. Maar DA zegt dat het normaal is omdat al dat vuil eruit komt en er maar weinig door de baarmoedermond eruit kan natuurlijk. Ik vind dat wel eng om te weten hoeveel vuil erin zit.

Er was trouwens een bacterie uit de swab gekomen, maar te zwak om op kweek te kunnen zetten. Ze blijft nog op alle medicatie staan. Ik heb er geen goed oog in. Ik droomde vannacht dat het prematuur af was gekomen en heel zwak leefde. Ik was het aan het wrijven en wrijven en toen ging de wekker om haar medicatie te gaan geven.

Quinn maakt wel vlot voort. Ze is vandaag 305 dagen.
Afbeelding

Poppy is ongeveer even ver, maar heeft mini uiertje. Ook zoveel haar dat het moeilijk te spotten is. Ik ga haar daar zo even scheren om het beter in het oog te kunnen houden.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:01

Indivu70 schreef:
[ [url=m/e6qFFl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wxv9lI.png]Afbeelding[/url] ]
Hoi Allemaal,

Mijn (draag) merrie is 339 dagen drachtig en we wachten met smart op ons 1e veulen.
We hebben onze sport merrie laten dekken door Benicio en is daarna gespoeld.

Welkom Indy :D , succes. Ben heel benieuwd

Sparky proficiat

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:10

Gefeliciteerd Sparky!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:19

Sparkyy_8 Wat fijn dat het allemaal zo vlot ging. Nu lekker genieten <3

Tinniie Dat ziet er veel belovend uit *\o/*

AI_zawraa goed dat je hebt aangedrongen. Better safe than sorry in zo een gevallen.

Knolselder Wat een nare droom -O- hopelijk komt er toch gewoon een gezond veulen uit. Quin maakt idd goeie vorderingen

Ik verwacht dat Skye dit weekend of ten laatste begin volgende week gaat. Muts is slapper dan slap, ze is niet in dr Hum, en dr uier staat kei strak. Ph nog te hoog maar denk dat die ineens daalt en ze dan gaat.
Dr buik lijkt ook anders nu en ze heeft heel dr stal omgewoeld vannacht.
Afbeelding
Afbeelding

Ze wilt zelfs dr stal niet meer uit :+

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:22

Aaaaah knap vosje!

Is dat eigenlijk zo, vos x vos altijd vos?
Want bruin x bruin kan ook vos geven.
Of zeg ik nu iets heel doms :')

Al die placentitis verhalen brrrr, ben zelf nu ook alerter geworden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:31

Het is allemaal eng, maar het is ook mede doordat het net zo actief besproken werd in dit topic dat ik er ook extra alert op was, en dus terecht.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:32

Ik hou van vos x vos is vos. Maar die klopt in grote lijnen wel. Daarom heb ik zoveel vossen

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:34

Gefeliciteerd Sparky! Vos merrie <3

Spannend Tinnie, hopelijk vannacht een veulen

Blijft spannend dus Knolselder… ik hoop voor je dat het uiteindelijk allemaal goed is.

Al Zawraa, better safe than sorry idd

Nanuk maakt het ook spannend zag ik

Fijn dat het goed gaat met Bo, kiki

Mijn merrie trok ook even haar eigen plan vanaf dag 303, maakte uier, liet melk lopen, echt stralen. Was een paar nachten onrustig. Dus ik had ook even stress, ook na alle verhalen die je dan hier leest. Uiteindelijk kwam er niks geks uit het onderzoek. Brak daarna nog een stuk snijtand af die nog in haar onderkaak zat en in haar onderlip schuurde dus die hebben we toch nog moeten verwijderen met een lichte sedatie
Momenteel is ze 318 dagen. Vorige keer was ze 2 weken over maar ik denk niet dat ze dat weer gaat halen.

Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:35

Az. Geen risico nemen. Je kent je eigen merrie het beste.

Balko. Klopt. Vos x vos is altijd vos. Vos is recensief, niet dominant. Je hebt 2 vos genen nodig om vos te krijgen
Een bruine of zwarte kan dus één vos gen meedragen waardoor met combinatie van de merrie die ook vos draagt gewoon een vos kan komen.

Nieky. Dat kan idd niet lang meer duren

Met beweging trekken de benen met een paar dagen wel recht.

Nigrante gisteren.
Afbeelding
Mijn merries zijn bijna veilig, nog een paar dagen *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:43

Auw, die tand ziet er pijnlijk uit Marjoleine!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:56

Denk dat ze voorweeën heeft. Ze ligt te kreunen en steunen

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:03

Even reactie vanuit de auto, ik heb toch besloten om wel gewoon naar mijn jaarling te gaan :)

Knolselder schreef:
AZ, ik snap dat je het allemaal spannend vindt met alle verhalen hier. Ik heb het niet onthouden, maar hadden ze gescand?
Winnie ook 0 ontstekingswaarden en geen uier, maar dus wel verdikte placenta en veel vuil tussen baarmoederwand en placenta. Ze vuilt nog steeds. Maar DA zegt dat het normaal is omdat al dat vuil eruit komt en er maar weinig door de baarmoedermond eruit kan natuurlijk. Ik vind dat wel eng om te weten hoeveel vuil erin zit.

Er was trouwens een bacterie uit de swab gekomen, maar te zwak om op kweek te kunnen zetten. Ze blijft nog op alle medicatie staan. Ik heb er geen goed oog in. Ik droomde vannacht dat het prematuur af was gekomen en heel zwak leefde. Ik was het aan het wrijven en wrijven en toen ging de wekker om haar medicatie te gaan geven.

Ja ze is gescand. Er was bij haar gelukkig geen verdikking van de placenta te zien. Ook geen uitvloeiing uit de baarmoeder. Alleen wat uier. Die was dus weer weggezakt, maar nu begint het weer.
Ik ken haar nog niet zo goed, ze is vorig jaar eind maart hier aangekomen vanuit Amerika en dit is haar eerste veulen bij mij. Dus misschien is dit voor haar wel normaal, maar dat weet ik (nog) niet. Maar in combinatie met het hele lichte bloedverlies wat ze nog steeds heeft (al is de verdenking daarvan eerder gesprongen adertjes), toch maar medicatie, better safe than sorry.

Wat vervelend dat de bacterie te zwak is om op kweek te zetten, dan weet je nog niet wat het precies is. Aan de andere kant staat ze natuurlijk al op de AB, dus hopelijk slaat dat gewoon goed aan.

Ja die dromen, waardeloos hè? Ik heb zulke dingen ook wel eens, we zijn er gewoon allemaal zoveel mee bezig :+

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:11

Wie van jullie zit er in wolven gebied en hoe zijn jullie van plan daar mee om te gaan? Hebben jullie aangepaste omheining of andere maatregelen getroffen?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:23

Ja en met zo een veulen helemaal uit USA, wil je helemaal geen risico lopen denk ik dan.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:47

DDDara schreef:
Wie van jullie zit er in wolven gebied en hoe zijn jullie van plan daar mee om te gaan? Hebben jullie aangepaste omheining of andere maatregelen getroffen?

's nachts binnen. Ik heb buitenstallen met een luifel, onder de luifel heb ik afgeschermd met beton gaas en daaromheen 1.50m elektrisch schapennet. Zo jammer, ik had april mei gepland omdat ze dan lekker buiten zouden kunnen.

https://www.instagram.com/p/CjDwDfzI1pG/

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:59

DDDara. Mijn paarden staan nu dag en nacht binnen met de kapschuurdeur helaas ook potdicht.
Ook de veulens zullen niet meer dag en nacht naar buiten gaan vrees ik.
Baal er enorm van maar vind het risico erg groot, als het misgaat ben je te laat met ingrijpen.

Spannend Nieky! Kom maar door met n vlekkie <3

AM, heb ik net n vos uitgezocht voor mn vos…
Wel n koffievos dus misschien heb ik dan geluk en krijg ik een koffievos :P.

Gadver Marjoleine dat ziet er naar uit!

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:03

Gefeliciteerd Sparky!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:14

Marjoleine89 auwa dat ziet er pijnlijk uit die tand. Spannend ook zeg met je merrie dan rond de 300 dagen. Benieuwd ook hoelang ze het nog rekt.

Am_horse Nigrante ziet er goed uit. Lekker vrolijk hoofd ook. Nog even en je kan aftellen :D

DDDara Wij zitten midden in wolven gebied. Wij hebben 5 draden en gaas langs de buitenkant. Alsook een aparte klok op de buitenkant met 9000 volt erop. De veulens staan 24/7 buiten vanaf een maand ong. Ik kan ze niet in de zomer snachts allemaal gaan binnen zetten. Dan zitten ze meer binnen als buiten.

Skye is terug rustig. De eigenaren zijn ook hier maar laten dr niet gerust, de hele tijd de stal in en uit lopen :roll: dus doorzetten zal het nu wel niet doen. Heb gezegd dat ze ze met rust moeten laten even.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:17

Us2001 schreef:
Gefeliciteerd SparkYY!! Ook een Imposant, toch? Knappe vos hoor.
Wij verwachten eind april begin mei een Imposant.

Klopt! Ze is van Imposant :) Heel benieuwd naar jullie veulentje straks!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:25

Gefeliciteerd Sparky!

AZ, inderdaad better safe than sorry.

Knolselder, heerlijk die foto van de slapende dames. Bij jou ook al een aantal die veilig zijn. Winnie nog even volhouden. Niet fijn zo'n droom, kan soms zo echt aanvoelen dan.

DDDara, hier niet direct in de buurt wolven. Ik heb er geen speciale afrastering voor. Merries staan hier in de nacht wel binnen. We hebben alleen 2 weken terug onze 2 hengsten teruggehaald uit de opfok, die staan wel dag en nacht buiten. Dat is af en toe wel spannend.

YvonneV fijn dat je het veulen weer gevoeld hebt, weer gerustgesteld

Indivu70 Welkom. Wat voor afstamming heeft je sportmerrie?

suffie bij jou wordt het ook spannend! Hoe ver is je andere merrie? Dan kan ik binnenkort een kraambezoekje gaan plannen :D

nieky, Skye gaat het ook spannend maken.

Marjoleine89 oeh bah, dat ziet er niet fijn uit. Hebben ze nu de hele snijtand weggehaald of alleen dat stukje? Maar ze gaat die 340 dagen vast niet volmaken.

Phoebe is vandaag alweer op 246, dus nog minder dan 100 dagen te gaan.
Op stal is ze een feeks, vooral met naar binnen zetten. Dan komt haar overbuurvrouw kort achter haar aan en dan gaan de oren plat in de nek. Terwijl ze vlak ervoor nog lief naast elkaar in de paddock stonden. Hormonen :+ :j

Afbeelding