Er zijn hier mensen die Breed & Grow van Vitalbix voeren/hebben gevoerd.
Zijn jullie hier tevreden over (als het kan in vergelijk met andere merken)? Ik denk erover om die te gaan geven, maar hij is inderdaad best prijzig (€24,95 voor 20 kilo en voeradvies is tussen de 1 en 2 kilo per dag voor een paard van 500 kilo).
Mag ik vragen wat voor camera's jullie hebben? Ik wil graag één met wifi versterker en goed zicht in nacht, maar niet al te hoge budget en beetje makkelijk te installeren .
jazzejam
Geplaatst: 07-01-20 19:47
Hier iemand die vitalbix breed en grow voert. Ik ben er wel tevreden over, voer het aan onze merrie die gauw te dik staat. Ben begonnen te geven vanaf de 8 ste maand dracht. Hier wordt het netjes op gegeten maar dat geldt ook voor ander voer.
Luna2006
Geplaatst: 07-01-20 19:52
ik voer de pavo merriebrok. daar ben ik heel tevreden van, vinden ze ook lekker.
Krijgt al een mooi buikje Meya_
welkom diedepol14! benieuwd naar je dragende merrie!
ThornForest, die heeft al een flinke buik! hier ook zo'n maiden die een enorme buik had hoor! trekt wel rustig in verhouding, kan ook vruchtwater zijn
Hier vorig jaar ook wat schrale merries gehad, die ben ik na 2 maanden gaan verhogen in voer en die stonden vrij goed tegen het afspenen. Moet wel zeggen dat ik weinig gras heb voor mijn dames dus is altijd wel een nadeel.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen over de vitalbix. Vorige keer heeft Domino Pavo gekregen. Op zich niks mis mee. Als onderhoud geven we nu Aveve.
CP, spannend hoor!
Vandaag 190 dagen. Nog steeds aan de mok helaas
Vulina
Geplaatst: 07-01-20 21:00
Had die van mij maar mok.. Merrie in maart uitgerekend, heeft straal kanker Vandaag zoveelste keer veearts, zag er vandaag wel oké uit. Volgende keer nog een keer uitsnijden.
tiwi1969
Geplaatst: 07-01-20 21:06
Straalkanker is echt k*t! Ik hoop voor je dat je het in de hand kunt houden tot je het veulen kan afspenen. Nu langdurig met prednison gaan behandelen lijkt me voor het veulen niet gezond. In Drenthe zit een smid die erg succesvol is met het behandelen van straalkanker, ben alleen zijn naam even kwijt. Beetje vreemd is wel dat hij zijn succesvolle behandeling niet wil delen en daar heel geheimzinnig over doet.
Heb haar al vrij lang op de prednison, kiezen tussen 2 kwaden. Vanaf vandaag stoppen we daar mee.
Lastige is met deze merrie, ze is super super lief. Maar zodra ik dat (voor) been wil oppakken, slaat ze met het achterbeen naar voren. En niet heel zuinig. Ze moet dus elke keer onder narcose om goed te behandelen én ik kan het niet schoon houden omdat uitkrabben niet gaat.
Wat een ellende allemaal zeg met de mok en straalkanker. Sterkte!
Mis vandaag 190 dagen als kroketje na het longeren. Rijden in de bak lijkt ze niet meer zo fijn te vinden, dus we houden het bij longeren, buitenritjes en wat hobbelen met het verzorg meisje..
Waren er in het topic nog mensen die een telefoon als hotspot gebruikte voor de camera? Weet iemand hoe dat een zit qua verbruik enzo? Kan zijn dat ik straks toch een telefoon als hotspot moet gaan gebruiken.
Oh jee Vulina! ja dan geloof ik goed dat jij liever mok zou hebben. Straalkanker is zo poedersuiker! En als ze het inderdaad slecht laat behandelen wordt het alleen maar moeilijker
AM_Horses
Geplaatst: 08-01-20 01:43
Hier krijgen ze ook nog een beetje merrie /opfok muesli van horsefood. Hoezo verwend
Diedepol. Welkom. Erg benieuwd naar de combi
Thorforest. Ze ziet er goed uit
Meya. Mooi buikje
Evelien. Balen van de mok. Hopelijk trekt het snel weg
Vulina. Dat is zwaar klote. Vooral als je denkt een gezond paard te kopen. Hopelijk komt er een oplossing en helpt het....
Noisy. Dat is al een flinke buik
Charmfaith. ook al mooi rond
Cp. Ze houdt het nog even spannend..
Wild Thing. Is echt al mega voor haar doen. Ik hoop niet dat ze nu weer gaat overdragen, zoals de laatste keren Esmeralda. Van de zijkant valt nog mee. Maar van voor is ze al behoorlijk rond.
Vulina, jemig, straalkanker ben je mooi klaar mee.. Hopelijk kan de getipte hoefsmid wat voor je doen!
Hier merrie nu op 5 maanden dracht. Bijna op de helft!
Nog wat betreft merriebrok voeren: ik kan nu niet plannen hoeveel ik ga geven voor de dracht en wanneer het veulen er is, dat ligt er echt aan hoe de merrie zich houdt. Denk dat dat bij de meesten wel zo is.