[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:08

Oh puppy. <3 gefeliciteerd met de kleine spruit en als aussie owner and lover van twee speciën kan ik je alleen maar zeggen dat het een geweldig ras is. Ps er is ook een aussie topic ;)
Goed dat Sal blij is en jij ook.

Welkom nieuwelingen en leuke dikke buiken al.

Hier ook eentje die al best dik is als ik zie bij de anderen en ze is nochtans maiden en vandaag 253 dagen.

Afbeelding

Gelukkig aan de betere herstellende hand cl en woogy

Nou de stand is hier 4 merries, 1 hengsten veulen. Dus mag ik nu terug een hengstje graag. _/-\o_ Deze wordt wel verkocht dan maar wil ik ze terug laten dekken denk ik, anders blijft ze leeg.
Oh en dan een dunskin met witte kol en twee witte sokken aan de achterbenen nu we toch bezig zijn. :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:22

Dank je wel!
Wat een mooie buikjes komen voorbij. <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:31

Candalisa. Wat een fijn gevoel om zo af te sluiten. Vooral op de roze wolk blijven zitten! Wat een schatje, de pup <3

Fotsy. Flinke buik al!

Cubalibre. Dat is idd een mooi veilig stukje, houd ze zich nog rustig?

Woogy. Fijn dat Pris goed gaat! Wild heeft echt mini tietjes :')

Dieuwke. Mooi buikje!

Zou leuk zijn als alle wensen van iedereen uit zouden komen. Het belangrijkste is toch echt wel de gezondheid van moeder en kind!

Ik heb geen vergelijkings matriaal :j 3 veulens gefokt uit verschillende merries...
Vorige keer had Wild Thing een hengst, Esmeralda vorig jaar een merrie.

Ik hoop nu bij Wild een merrie, kleur niet heel belangrijk maar schimmel zou het plaatje compleet maken :))

Ik hoop bij Esmeralda een hengst, zodat afscheid nemen minder moeilijk word... we hebben een prachtige dochter van bijna 1 jaar (zelfde combi). Volgens mij kan je ze niet makkelijker krijgen echt een top karakter <3
Afbeelding

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:37

Mooi dat ze zo even buiten kan cubalibre :j

Fijn dat Pris goed gaat Woogy!

Mijn lijstje is niet persé wat is hoop, meer wat ik vermoed..
Ik hoop op merries van beide Desperado, Jovian en High Five. De anderen maakt niet heel veel uit..

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:43

AstridJ schreef:
Heel veel sterkte vandaag Tinkerbellz! Y;(

Dankjewel Astrid! Het was een moeilijke dag, Basje is rond 17u heel rustig en vredig heengegaan... Basje was mijn allereerste pony, ik heb hem gehad van zijn 3e tot zijn 7e levensjaar, toen ging ik studeren en ik werd te groot, dus ik moest hem verkopen van mijn ouders. Hij is in de internationale mensport (4 span marathon) terecht gekomen en heeft dat volgehouden tot zijn 22e levensjaar! Toen vond ik hem weer terug op Texel! Hij was net met 'pensioen' en mocht weer bij mij komen wonen! 1,5 jaar hebben we de grootste lol beleefd, heerlijke buitenritten met de sulky gemaakt of mee het bos in als handpony :) Tot hij kreupel werd en het niet over ging... Toen heb ik hem op de foto laten zetten en daar was het goed te zien, artrose op beide kroongewrichten in zijn achterbeentjes in zo'n stadium dat er weinig hoop meer was... ik heb het nog even geprobeerd, hopend dat het zou inkapselen of tot rust zou komen, maar hij werd alleen maar slechter...
Het enige wat ik nog voor hem kon doen was om hem te laten gaan, zijn beentjes waren helaas op... |(

Afbeelding

Ik heb daarna heerlijk nog met Flower geknuffeld, zo fijn dat dat precies is wat zij nu wil. Sinds ze drachtig is en zeker meer naar het einde toe is ze echt mega knuffelig. Gek idee, nu afscheid genomen van mijn oude en allereerste pony en over een ongeveer een maand hoop ik nieuw leven te verwelkomen...Sorry trouwens voor mijn verdrietige bericht hier in dit topic, is misschien niet helemaal de plaats ervoor :x

Ik weet trouwens ook dat Flower een hengstveulen gaat krijgen, ik heb haar laten scannen op geslacht van het veulen. Niet zo zeer omdat ik dat heel belangrijk vond, het veulen blijft toch bij mij, hengst of merrie, dat had niet uitgemaakt. Maar ik vond het gewoon leuk dat het kan, dit is het eerste maar ook meteen het laatste veulen wat ik ga fokken uit Flower iig, dus ik wilde dan ook alles doen en meemaken wat mogelijk is :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:47

Sterkte Y;( Blijft lastig, moedige maar juiste beslissing :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:51

Tinkerbellz: je zult merken in dit topic, dat helaas geluk van nieuw leven en het immense verdriet van het verlies van veulentjes of eventueel merries extreem dicht bij elkaar ligt. Het delen van het verlies van jouw pony is iets wat ik persoonlijk geen probleem vind in dit topic.
Veel sterkte de komende tijd

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 07:02

Heel veel sterkte TB, je hebt de juiste beslissing gemaakt Y;(

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 07:58

Moedig besluit Tinkerbellz :(:) het is niet makkelijk om je maatje te moeten laten gaan. Wel heel bijzonder hoe je hem hebt teruggevonden en een fijne oude dag hem gegeven.

AM horses, knappe jaarling. Heb je een 'doel' met haar?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:08

Heel veel sterkte Tinkerbellz

Prachtige jaarling amhorses! Hoe gaat het met de merrie?

Fotsy die is al aardig dik!

Oh super candalisa! Wat een positief bericht :D En wat is Mila een schatje <3

Mooie foto's cubalibre . Fijn dat ze ook naar buiten kan op deze manier

Heel veel verwachten een hengst zo te lezen! Ik verwacht ook een hengst. Stand hier is alleen maar merries (4vd4)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:27

Sterkte tinkerbelzz idd verdriet en vreugde liggen vaak dicht bij elkaar.

Knappe meid am horses
Begint echt spannend te worden bij jou

Ik heb ook laten scannen op geslacht maar ze kunnen zich nog steeds vergissen als ze merrie zeggen denk ik dan :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:14

Sterkte Tinkerbelz, wat een mooi leven heeft Basje gehad!
Ik zie er ook een beetje tegenop dat mijn 1e pony oud aan het worden is (25, heb hem 21 jaar). Helaas hoort het erbij. Maar als ze zo waardig kunn3en gaan is dat wel weer mooi.

Inka haar uiertje doet een heel klein beetje iets gisteren op 273 dagen
Afbeelding
:')

Verder heb ik onverwacht ergens een paar pony's vandaan genomen die niet er prettig gehouden werden. Zal nu niet heel het verhaal doen.
Mar daar zag ik onder de buik helaas dit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog 1 die ik moet laten scannen. Een was daar ter plekke al wat mis mee. Daar hing al heel de dag een vruchtzak uit. Daarmee ben ik naar mijn DA praktijk gereden, kregen ze met 2 man veulen nog niet uit. Lag toraal verkeerd. Hebben ze uiteindelijk moeten versnijden om eruit te halen. Het was een merrietje. Maar belangrijk is dat de merrie het na een helse behandeling goed doet. (Geen koorts, geen warme hieven, alart en eet) ze staat nog bij DA om paar dagen na te spoelen.

Beetje onverwacht, maar zal dus lang mogen waken (geen dekdata). Uiteraard ga ik een super huisje zoeken voor de pony's eens ze luizen en wormenvrij zijn en wat bekomen zijn.

Uiteraard staan deze pony's nog niet tussen mijn andere pony's.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 01-02-19 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:16

Fijn dat je Basje zijn laatste jaren nog bij je mocht hebben TB. Moeilijke maar eerlijke beslissing heb je moeten maken. Sterkte met het verlies.

Wat een fijne paddock Cubalibre. Ik deed dit een paar jaar terug met prikpaaltjes op de wei, maar was altijd bang dat ze uitbrak dan. Dit ziet er echt heel degelijk uit, fijn dat ze zo toch even buiten kan.

Ik hoop ook op een merrie. Wordt het laatste veulen uit deze dame en heb alleen hengsten mogen krijgen hieruit, maar verwacht helemaal niets nu. Het zal wel weer een hengst worden.
Gelukkig heb ik vorig jaar de enige dochter uit mijn merrie kunnen kopen (als eerste veulen bij eerste eigenaar geboren) dus kan in ieder geval dit lijntje voort zetten. De druk is er daarmee een beetje af voor mij. Toch hoop ik echt zelf nog een merrieveulen te krijgen uit mijn oudje. Ook de nieuw aangekochte
merrie wordt al wat ouder (16 jaar nu). Deze wil ik dit jaar laten dekken.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:18

Moeilijke maar eerlijke beslissing TB sterkte.

Staat er mooi bij zo CL toch buiten en niet gek kunnen doen.

Ooooh wauw knolselder wat een verhaal. Hopelijk knappen de pony's snel op.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:20

Tinkerbellz; sterkte!! Nooit leuk zulke dingen.

Candalisa; fijn dat het weer de goede kant op gaat en wat een heerlijk vooruitzicht zo'n puppy!!

Ik zag ook nog ergens een leuk Welshje voorbij komen drachtig van de Gladlys hengst; welkom!!

Hier heb ik nog geen 1 veulen zien bewegen en de eerste komt met 5-6 weken al. Waar ik vorig jaar dacht dat er vast wel hengsten tussen zaten werden het wederom alleen maar merries. Dus dit jaar zal ik wel minder geluk hebben en wel 3x hengst krijgen. Maar toch blijft merrie de voorkeur.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:35

Sterkte met het verlies tinkerbellz, gelukkig heb je wel een paar prachtige foto's!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:35

Sterkte Tinkerbellz. :(:) Fijn dat hij zijn laatste jaren bij jou heeft kunnen doorbrengen!

Wat een verhaal, knolselder! Hopelijk loopt het met de andere pony's en veulens beter af.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:10

Sterkte Tinkerbellz ! Fijn dat je nog tijdens het pensioen van hem hebt mogen genieten , zulke dingen blijven moeilijk en horen hier net zo goed thuis toch ?

Jeetje Knolselder, wat een verhaal! Hopelijk gaat het verdere herstel goed en knappen ze snel op bij je

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:21

sterkte TB! mooi leven heeft je pony gehad, sterkte met het verlies! :(:)

Knolselder, veel succes met de pony's! zijn het shetlanders?

Candalisa, wat een schattige pup!! Ik heb hier ook een Aussie (kruising dan)... heerlijke honden! en fijn dat je merrie het ook weer goed doet, ze ziet er super uit.

Hier lichte voorkeur voor een hengstje, en een kleurtje zou leuk zijn, maar schimmel is ook mooi.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:02

Sterkte TB :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:39

Cheyenne: je vroeg over het temperaturen. Dag van de bevalling keldert de temperatuur ineens een halve tot een hele graad omlaag. Dus mijn gevoel volgend begin ik op gegeven moment met temperaturen 2 keer daags dat ik een basis heb zodat ik weet wanneer hij ineens afwijkt.
4 keer juist geweest bij mijn merries 2 keer bij de buur merries. Scheelt in slapeloze nachten :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:49

Wat een mooie en waardevolle foto's Tinkerbellz... fijn dat hij rustig gegaan is. Ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt. Toevallig heb ik hetzelfde meegemaakt toen Roxy drachtig was van Jaycee (ook drachtig toen van Triple Jet Cee Jay, zelfde hengst als van jou merrie ;)). Een paar maanden voor de geboorte van Jaycee heb ik mijn eerste Quarter die ik bijna 20 jaar gehad heb in moeten laten slapen. Een nieuw leven verzacht het wel een beetje. :o

Wat heftig Knolselder! Hopelijk komt het goed met de pony's.

Candalisa wat leuk! Aussies zijn geweldig ;) Heb er ook twee :D

TripleCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:04

Heel veel sterkte Tink, wel prachtig dat ie nog zijn laatste tijd bij jou heeft mogen zijn, en echt super gave fotos, echt een prachtige herinnering zo.
En nu wachten op het nieuwe leven, ik ben echt zo benieuwd!!!

Candalisa mooie pup

Astrid wat een tonnetje is ze toch, benieuwd of je ze straks kan rollen, hihi

Tiine leuk filmpje, en ja hengst! LOL

Vandaag had ik even wat fotos gemaakt van Holly, ze is nu 294 dagen, dus ik verwacht dat ze nog zon 30 dagen moet. ik hou haar uier iig goed in de gaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:45

Ik had je verhaal gemist Knolselder (ongeveer gelijk gepost zag ik), wat een ellende voor die diertjes en wat fijn dat jij ze opvangt!
Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal goed.

Wat voor kleur heeft Holly TripleCD? Heel gaaf om te zien.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:00

De dierenarts is ze komen nakijken en ze zijn allemaal best gezond, op luizen en waarschijnlijk wormen na. Maar luizenspul heb ik er al oogekapt en ontwormen begint morgen als de andere pony ook weer thuis komt :) 1 mag wel zeker nog wat kilo's bijkomen

Zijn allemaal shetlanders :)