[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:22

hey stelletje emo-mutsen, zijn jullie allemaal weer bij de les ?! :') hahahaha

Sara, ik kan ook niet meer op vakantie sinds ik mijn paardjes heb hoor. Met 1 of 2 op een pensionstal gaat het nog wel (of tijdelijk onderbrengen op een pensionstal ofzo) maar nu zou ik iemand zo gek moeten zien te krijgen dat ze alles mesten, verzorgen, paar keer per dag voeren en checken.... :') en dan nog zal ik altijd twijfelen of ze wel gedacht hebben om het water te checken enzo.... ik durf niet meer op vakantie :') haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:30

Hier doen ze het dan wel op hooi in de zomer of weide, en altijd buiten het showseizoen. Dan komen ze smorgens langs voor ze ofwel een hele berg hooi te geven, of op weide te zetten. Op dat gebied maak ik mij geen zorgen over mijn dames

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:40

Pretty, ja zeker leuk om terug te zien. Leerzaam valt denk ik mee, was niet zoveel tijd voor ons om überhaupt wat te doen. Had de beetjes vast omdat ik wou helpen dat ze niet terug zakten en dan een beetje helpen. Maar het was nog één wee en toen was het er :+
Maar even kijken of ik er iets leuks van kan maken. Hebben ook van de eerste keer staan etc. op staan, hopelijk een beetje goed in beeld van de camera :P

Hihi Linda, hopelijk heeft hij morgen een naam. Tot nu toe heet hij "ventje" ^_^ Net als dat moeders meestal "moppie" of "mutsie" heet -een beetje afhankelijk van haar acties- :P

Chimello, wat een mooie foto's! Mooie namen ook! En het uitzoeken is nog een tweede keer genieten toch?
Ik ben net thuis, dus ga er zo ook aan beginnen.

Over de kinderwens, die heb ik ook niet. Behalve dat ik die wens niet zo heb, vind ik mezelf -even in paardentaal- vanwege een aantal waarschijnlijk erfelijke gebreken ook niet geschikt als fokdier :P
Maar wat ik me kan herinneren van vroeger, kunnen kinderen toch gewoon mee op vakantie? O:) Als je een stel paarden aan huis hebt, moet je inderdaad wel een goede oppas hebben eerst.

SofieHavan, is het anders een idee om de melk op te gaan vangen, als ze nu ook zo lang doorloopt? Zijn laatst naar een lezing van Kees de Vries geweest, die daar groot voorstander van is. Het is in zijn ogen allemaal goede biest die beter in het veulen kan zitten dan op de benen van het paard.

Aangezien alle foto's uitzoeken nog wel even duurt (heb er maar iets van 500 gemaakt gisteren O:) ), nog even wat kiekjes van vanmorgen van de telefoon.
Afbeelding
Alles duurt wel langer met zijn kleine humpie in de stal ^_^

Afbeelding
Stoer doen met mamma -al kan hij helemaal niets zien-

Afbeelding
En onze eerste selfie <3
Hij is heerlijk nieuwsgierig. Even lekker in de stal gezeten, begon hij met mijn hele laarzen af te snuffelen en al snel was ik aan de beurt...

Niet te vergeten, hebben we Roos natuurlijk ook nog staan. Vergeleken met de uier die Lies nu heeft, valt die van haar helemaal weg. Maar er zit wel een beetje ontwikkeling in gelukkig.
Afbeelding
Dag 335

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:47

Pretty, ze wisten toen niet dat ze drachtig was. Werden gebeld door de buurman dat er een veulen naast lag in de wei.

Tjinta, in ons geval gaat het bij de jongste dus idd op. Veel darmproblemen, op volledige bv compleet verstopt.

Linda2008 ah dat klinkt hoopvol *\o/*

Chimello, wat een lekker ding en een super leuke naam

Luna2006 komt vanzelf wel joh, ze moet nog even.

AniekR, fijn dat je lekker hebt kunnen bijslapen.
Heerlijk ding <3
Roos gaat ook al langzaam aan wat ontwikkelen.

SofieHavan, jouw merrie is gewoon een fopmerrie. Ik zal d'r ook moedeloos van worden -O-

Ph test was vanmorgen onveranderd met gisteren.
Mest in stal was deels gewoon, deels wat platter (geen vlaaien).
Uier vanmirgen
Afbeelding
Afbeelding
Kan naar achteren toe nog steeds voller

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:49

Dat ziet er al behoorlijk uit, Kiki!
Wat me hier echt opviel was die verandering van kleur van melk (en ook weer gezakte ph), hopelijk komt het voor jou ook snel!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:50

Ik kreeg mijn beide zoons binnen een uur. Beide erg makkelijke jongens. Hier en daar is het even plannen, maar het lukt altijd weer. Laatst was mijn jongste zoontje van 1 erg ziek. Toen besefte ik me pas wat echt belangrijk is :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:03

aniek, gezakte PH? hmm dan is er voor mij misschien ook hoop :o
haha ik durf niet meer te hopen... ik ben al 3 weken zoooo ongeduldig!!
Ik wil het zien... ik weet dat het een hengstje word, maar welke kleur, hoe is hij gebouwd, gaat alles wel goed?? :):) zooo spannend!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:06

Snap ik Linda! Ja Lies zat sinds wij konden testen rond de 7.0 en 7.5. Zondagochtend was het tussen de 6.5 en 7.0 en zondagavond 6.0 en 6.5, ook spoot het er toen opeens wit uit. Vervolgens is het maandagochtend om half 4 geboren.
Dus eigenlijk ging dat keurig volgens het boekje. Maar dat schijnt ook niet bij elke merrie op te gaan :o Wat voor ph heeft zij nu dan?

En snap hoe je je voelt. Ik had ook het gevoel dat dit een hengstje zou zijn, maarja de rest is allemaal nog een verrassen. Nu hopen dat mijn merrie-gevoel bij Roos ook klopt :):)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:10

Lin jij gaat raar kijken als het een merrie is :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:10

hihi ja ik hoop ook dat je merrie-gevoel klopt.
Ik wist vorig jaar echt zeker dat het een hengstje werd, en nu heb ik dat weer... Stiekem blijft er wel een beetje hoop op een merrietje hoor, maar je hebt het helaas niet voor het zeggen :')

Dat de PH niet altijd netjes zakt bleek bij mijn merrie vorig jaar, die kon je nauwelijks testen en test was nog 6.7 ofzo, paar uur later was het veulen er. Nou zou de test in feite natuurlijk nog wel gezakt kunnen zijn in de tijd dat ik niet meer heb getest...

Star haar test was steeds 7.4 maar vanmorgen ineens gezakt naar 6.5 en al richting 6.0 :):)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:13

Ja, die stille hoop had ik ook nog totdat ik gekeken had hoor ;) Het gevoel moet toch even bevestigd worden eerst ^_^

En verhalen over dat soort merrie's had ik ook al gehoord. En met de ph gezakt, hoorde ik van mensen dat ook nog wel 48u kon duren, maar het was er gelukkig snel. Ben ook benieuwd hoe dit straks bij Roos gaat.
Hopelijk gaat Star nu ook haar best doen en heb je vandaag of vannacht een veulen! *\o/* *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:18

ik hoop overdag of vanavond... Ze staat natuurlijk bij iemand anders voor de bevalling, die bellen mij gelijk als ze gaat beginnen maar ik ben zoooo bang dat ik door mijn telefoon heen slaap :=
(ik ben echt een vaste slaper en hoor mijn wekker ook altijd pas als die al een half uur af gaat :o )

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:23

Ja snap ik! Overdag zou helemaal mooi zijn, of gewoon vroeg in de avond inderdaad. Nouja Lies was zo vroeg op de dag nog wat hoger in de ph, dus wie weet :P
Maar ik woon er ook niet bij, nu was ik er al sinds zaterdagavond, omdat we zondag ook nog een fokkerijdag van het AVS hadden en was ik in de buurt. Maar als die van Roos toch onverwachts komt en ik slaap thuis, dan ben ik er ook niet op tijd. Telefoon ging hier 's nachts ook al steeds op geluid vol aan, maar als ik diep in slaap ben weet ik ook niet of ik er wakker van word :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:27

AniekR, ik hoop het ook :D Al zijn er nog diverse merrie's die eerder aan de beurt zijn.
Klopt wat je zegt. Eerder was het bij Bo gewoon doorzichtig (water) en gisteravond viel het me op dat het wat geliger was en heel licht plakkerig.

Hahah Linda en dan toch een merrie.
Ik heb bij Bo sterk het gevoel dat het een hengstje is. Pendelen zegt merrie......
Ach maakt me niet zo heel veel uit. AL zou het erg leuk wezen als het een hengstje is, maar dat is meer vanuit het oogpunt dat de hengst er niet meer is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:38

Plakkerig is goed Kiki! Ik krijg het idee dat die uier van Bo nu toch wat begint te vullen naar achter!
Zo gestaag voortdoen!

AniekR zo een mooi fijn manneke,hij heeft een lieve uitdrukking. <3
Ik vind Roos al best uier hebben,zou me niks verbazen als zij ook niet te lang meer wacht hoor.

SofieHavan nog niks dus. :')

Linda jij ook niet meer op vakantie. Snap ik helemaal. Alleen mijn man vertrouw ik met mijn dieren,en dan nog,ooit alleen met mijn zoontje weggeweest en toen deed hij de paarden,toen ik terugkwam was er een veulen doodziek,die had berenklauw gegeten,ik mocht er direct de DA bijhalen. Kijk,had ik nog wat langer weggezeten was ze misschien een vogel voor de kat geweest.
Nee,ik ga nergens meer heen nu! ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:40

Bij Lies was het ook een tijdje een beetje gelig en plakkerig, denk dat dat wat harsig is geweest, al kwam het bij haar niet dusdanig uit dat het er echt aan bleef plakken. Alleen zaterdagavond zag ik hele kleine gele/plakkerige dingen aan haar spenen (durfde ik toen ook geen harsen te noemen :o), zondagochtend zakte de ph al wat en toen we zondagavond wouden testen spoot er dus witte melk uit :):)

En dankje pretty, ja hij heeft echt een lief koppie en is tot nu toe ook erg lief ;)
We gaan het zien met Roos. Lies was veel eerder met aanmaken, maar had ook veel meer zucht rondom de uier.. Ik hoop dat Roos gewoon snel ontwikkeld nu, maar voor hetzelfde geld draagt ze een paar weken over...

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:52

Bij Sierra ging het ook zo vlot: 2 keer persen en het was eruit :)
Nu zijn we 2 weken later en is hij toch al veel gegroeid <3
Afbeelding
Gaan we spelen? Dan sta ik wel even recht hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:55

Zalige foto's Crines,je zou er toch zo gaan bijliggen.

Mijn twee heren zijn respectievelijk de 3 en de 4 weken voorbij en dat zijn ook al geen baby's meer maar stoere gevulde binken. (met een dikke vacht erop inmiddels. ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:00

Prachtige foto's van Furioso, Crines! Hij ziet er goed uit!
En wat een stoere binkjes, Pretty! Maar inderdaad, wát een haar ook hahaha. Wel heerlijk dat ze zo samen kunnen ravotten. Kan wat dat betreft ook niet wachten totdat hier twee veulentjes samen in de wei lopen.

Wanneer laten jullie merrie's met veulens trouwens bij elkaar en wanneer de anderen erbij?
We hadden gisteren de andere merrie's in een klein stukje lopen en ook een stuk afgezet voor Lies en haar veulen. Was een heel klein stukje dat aan elkaar grensde en Lies bleef toch wel graag in die hoek, maar veulen moest ook niet te dicht bij de rest komen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:02

Goh Crines, is het zeker dat hij schimmel wordt? ik zie nog steeds geen brilletje

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:05

Noisy schreef:
Goh Crines, is het zeker dat hij schimmel wordt? ik zie nog steeds geen brilletje

Dat vroeg ik me ook al af. Nou heb ik geen ervaring met PRE's, maar bij de Welshjes zie je bijna altijd direct wel een brilletje en die wordt vaak ook al heel snel groter.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:07

Aniek ik zet ze meestal een weekje of hoogstens 2 apart en dan gaan ze weer bij de kudde.
De kudde staat nu nog maar af en toe in de wei in verband met wennen aan het gras maar vanaf volgende week staan ze lekker weer ganse dagen samen. En ik moet zeggen het was geen 5 minuten chaos toen ze de eerste keer weer samen stonden. Alsof het altijd al zo was. Heerlijk zo een vaste,hechte kudde. <3

Ik zie eigenlijk ook geen brilletje bij Furioso. Hij is prachtig zo donker. <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:25

AniekR schreef:
Noisy schreef:

Dat vroeg ik me ook al af. Nou heb ik geen ervaring met PRE's, maar bij de Welshjes zie je bijna altijd direct wel een brilletje en die wordt vaak ook al heel snel groter.

Ja helaas is dat brilletje er wel hoor. Rondom zijn ogen krijgt hij bleke haartjes en over zijn rugje zijn er ook al enkele witte haartjes te vinden.
Hopelijk blijft hij wel nog een eind redelijk donker om dan te evolueren naar een prachtige appelschimmel met donkere manen en staart 8-) *droomt rustig verder*

Ik vind hem in ieder geval prachtig worden! Hij heeft zo'n mooi fijn hoofdje en staat ook goed op zijn benen. De hoefsmid kwam zaterdag langs en mijn moeder kwam hem als eerste tegen en blijkbaar was het eerste wat hij zei: is dat jullie veulen? Wow, wat een knap veulen. :o :+ Ik krijg niet genoeg van zulke complimentjes en ga er helemaal van zweven.
Het is zo moeilijk om objectief naar je eigen veulen te kijken en ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal, maar ik hoop zo dat hij uitgroeit naar een knappe hengst :D

Imperiosa heb ik op het einde van dag 2 al bij Sierra gelaten :) Eerst aan de longe samen met mij heel voorzichtjes dichterbij (ze stonden wel al 2 dagen langs elkaar in de weide). Dat ging opvallend vlot. Imperiosa hield wel mooi afstand van zodra Sierra dreigde :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:40

Ok, ja dan wordt het vast zo'n prachtige donkere schimmel die op het laatst spierwit wordt <3

Kwam ik op FB toch een leuk plaatje tegen... Speciaal voor Woogy <<) :D
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:52

Thanks pretty, zoiets had ik ook in de planning.
Als ze een paar weken oud zijn eerst Lies en Roos met hun kinders eens samen en als dat goed/rustig gaat ook de rest er weer bij. Ook even kijken wie er hoeveel gras nodig zijn natuurlijk straks.