[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:52

Jolandje, bij mij is die nooit op dat kleurtje geweest zelfs, echt van donkerste naar lichtste in 12 uur tijd :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:02

oei, anna, kan het zó hard gaan? anders kijk ik vanavond ook nog een keer, heeft dat zin denk je?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:06

Nou, volgens mij was dat niet helemaal normaal hihi. Je hoort ook dat ze heel geleidelijk zakken en zelfs lang op lagere waardes hangen zoals bij Urielle en Dustinlover. Maar bij Mellow heb ik van de 100 strips misschien 8 gebruikt, 7 daarvan vuurrood (hoogste waarde) en ineens de laatste op zijn laagste waarde.
Savonds 21 uur testen we hoogste waarde, volgende ochtend rond 9 uur laagste en savonds 20:00 bevallen. Maar we zagen het ook aankomen aan de uier hoor, die was ook ineens veel gevulder, alleen de te testen melk was nooit wit, sochtends bij de laagste waarde gewoon doorzichtig ook nog.
Ik zou zeker 2x per dag testen, sochtends en savonds, 1x is blijkbaar echt niet genoeg als het zo snel kan gaan.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:10

rooslover schreef:
Bonnieaw, je kan stermerrie zo vaak voor brengen als je wil, bijv om een poging te doen voor kampioen. Als ze een 1e premie veulen heeft gehad kan ze op de nationale keuring voorlopig keur worden. Als ze dan de abop doet in november wordt ze keur.

Ik ben zelf waarschijnlijk ook in Lunteren aanwezig

Toch goed dat ik het even gevraagd heb!!! Bedankt voor de info :)

Merrie ook maar inschrijven dan!

Sultan wat een leuk koppie zit daarop!!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:21

Manda schreef:
Nou, volgens mij was dat niet helemaal normaal hihi. Je hoort ook dat ze heel geleidelijk zakken en zelfs lang op lagere waardes hangen zoals bij Urielle en Dustinlover. Maar bij Mellow heb ik van de 100 strips misschien 8 gebruikt, 7 daarvan vuurrood (hoogste waarde) en ineens de laatste op zijn laagste waarde.
Savonds 21 uur testen we hoogste waarde, volgende ochtend rond 9 uur laagste en savonds 20:00 bevallen. Maar we zagen het ook aankomen aan de uier hoor, die was ook ineens veel gevulder, alleen de te testen melk was nooit wit, sochtends bij de laagste waarde gewoon doorzichtig ook nog.
Ik zou zeker 2x per dag testen, sochtends en savonds, 1x is blijkbaar echt niet genoeg als het zo snel kan gaan.

is dat altijd zo dat hij 's avonds hoger zit dan 's morgens? wanneer kan ik dan het beste testen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:31

Yeah!! Jazzy is vandaag 300 dagen *\o/* Zo blij met de mijlpaal!
Gisteren een paar foto's gemaakt, kan het niet nalaten even te spammen!

Even stiekum in de wei. Wil ze pas met hemelvaart erin ivm het gras, maar voor de foto was het wel mooier en Jazzy was er heel blij mee :D

Afbeelding

Afbeelding

zijkant, nog een bescheiden buikje, als ik het vergelijk met anderen
Afbeelding

voorkant

Afbeelding

uierfoto. Ik moet zeggen dat het op de foto heel veel lijkt, maar in het echt vind ik het minder
Afbeelding

En haar kling ziet er netjes uit. Als hier wat gebeurt, dan zie ik dit denk ik wel goed bij haar
Afbeelding

Melk testen heb ik gisteren even gedaan, zodat ik wist hoe het werkte en even kijken waar ze nu staat. Weer testen doe ik pas als het serieuze vormen aan gaat nemen!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:50

Nee volgens mij maakt dat niks uit Jolanda, de dagen daarvoor was het sochtends en savonds gewoon hetzelfde, donderrood.
Ik zou naar de uier kijken wanneer je besluit 2x daags te gaan testen, anders gewoon 1x en zou dan savonds doen omdat je dan rustiger kan slapen, overdag kan je ze toch makkelijker in de gaten houden dus als je sochtends nog niet test heb je ze toch meer in het oog.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:56

Even een ego
Zijn dat mini harsjes op de foto
Afbeelding

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:59

Dag 360

Vandaag wel wat veranderingen maar niet die ik wil.. Ze heb een mega zuchtplaat.. Hele dracht geen last van zucht gehad en nu komt t allemaal tegelijk..

Afbeelding

Afbeelding

En de uier

Afbeelding

Voor de zekerheid nog ff naar de dekbon gekeken en daar staat echt dekking op 8 mei en dat was de enige keer..

MDJ

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:24

Gefeliciteerd db! Wat een leukerd, hopelijk blijft 'ie bruin!

Vitaquilla hopelijk geen olifantendracht maar tot nu toe lijkt het er nog niet helemaal op!

Onley heeel ieniminie misschien maar ik zie het niet zo goed!

Rowan, nog niks? Ze laat je lekker in spanning zo. Hoe lang moet je rijden naar waar ze staan?

Iemand vroeg hoe het met Lucky ging. Nou gister viel me ineens op dat de ene kant van het uier een beetje hard is maar niet overal?? Ik werd al gewaarschuwd voor uierontsteking maar is dat niet eerder bij merries met veulen aan de voet? Ik heb in de afgelopen weken 3 keer geprobeerd om een melktestje te doen dus ook niet extreem vaak. Het is verder niet warm oid.. Werd ook gezegd dat ik maar moest oppassen want ze had een ongelijk uier en dat was ook niet goed.. :+ maar neem aan dat dat nog wel bij trekt. Zal vanavond even een foto maken..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:32

Mdj, onze merrie had ook de hele tijd een ongelijk uier hoor, niets aan de hand! De dag van veulenen trok het mooi gelijk, ik zou me er niet zoveel zorgen om maken als het niet heel warm is

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:39

Manda schreef:
Nee volgens mij maakt dat niks uit Jolanda, de dagen daarvoor was het sochtends en savonds gewoon hetzelfde, donderrood.
Ik zou naar de uier kijken wanneer je besluit 2x daags te gaan testen, anders gewoon 1x en zou dan savonds doen omdat je dan rustiger kan slapen, overdag kan je ze toch makkelijker in de gaten houden dus als je sochtends nog niet test heb je ze toch meer in het oog.

goed idee Anna, dank voor de tip :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:54

DB Gefeliciteerd!!! Is je andere veulentje alweer thuis inmiddels?

Verder nog geen veulentjes vannacht/vanmorgen? Wel een heel aantal die er tegenaan hangen, dus morgen met volle maan misschien???

even kleine ego, ik heb vanmiddag Wainonia gewoon opgezadeld en ben er op gaan zitten. Ging hartstikke goed!!! Met Veronia erbij, dus die huppelde vrolijk mee. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:07

Melktesten kan ik niet over meepraten helaas

Murosch schreef:
DB Gefeliciteerd!!! Is je andere veulentje alweer thuis inmiddels?

Ja die staat er weer. Is nog niet uit de gevarenzone maar heb een half drugslab mee gekregen om hem mee te behandelen. We duimen nog even verder

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:47

Onley volgens mij zijn dat idd miniharsjes.

Vitaquilla, arm paard, hopelijk is ze haar vrachtje snel kwijt!

Murosch dat is echt wel even genieten zo zeg, heerlijk!

Diane basje, we blijven mee duimen hoor, maar fijn dat hij weer thuis is!

Wat betreft melktesten, daar kan ik ook niet over mee praten, heb ik niet gedaan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:14

MDJ dessy heeft ook een ongelijk uier dat is niet erg.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:15

Murosch dat ziet er super uit!

Zimba doet het super en zijn oogen zien er ook elke dag beter uit.
De kleine boef heeft inmiddels ook zijn eigen topic en ik vind hem ontzettend fotogeniek .... hihihi maar ik ben ook wel bevoorordeelt.
[KS-ITP] Zimba (Zirocco blue x Ubis) 2015

Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:17

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:27

diane basje gefeliciteerd die ziet er inderdaad bruin uit maar met schimmel weet je nooit. Goed dat Revi terug thuis is.

Wat een mooie veulen foto's en murosch al aan het rijden, knap zeg.

luna hopelijk was de verhoging eenmalig.

DL nog niks?

melkstrips waren bij mijn merrie ook super, testte wel 3keer per dag en je zag dag na dag de waarden zo dalen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:35

Wat groeien ze toch hard he? :D leuk om te zien.

Fijn dat Revi weer thuis is!

Oke dankjewel voor de antwoorden wbt ongelijk uier, zelf dacht ik ook al dat dit geen probleem is en nog best bij kan trekken. :j Heeft iemand nog een idee wbt dat harde deel aan een kant van het uier? De kant die het dikst is momenteel is ook voor het grootste gedeelte hard. Is dat normaal? Het voelt niet warm aan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:02

Dat harde heeft dessy ook echter is dit ne het bewegen wel zachter denk dat het ook wat zucht is. Als het uier zo hard is krijg ik nauwelijks een drup eruit om te testen.
Als ze dan gelopen heeft gaat dit heel makkelijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:46

Hier was de uier weer iets geslonken na bewegen. Wel nog steeds op 6,5. Kunnen nog een nachtje gerust slapen :)

Zijn er meer merries die schuren? Of er zijn veel vliegjes/mugjes maar dat zag ik andere jaren nooit. Ene merrie heeft voor de schoft in de manenkam een open plek. En je ziet elders meer plekken waar de haren wat korter zijn. Manen nu maar handlengte geknipt. Staart ook wel iets maar minder. Andere merrie vooral tussen oren wat plekjes en basis voorpluk. Ook op der voorhoofd een wondje (maar mss is dat toevallig). Hengst en jonge pony s geen last.
Komende dagen es kijken of ik aan tea tree shampoo kan komen. Nu maar hydrocortiderm opgesmeerd. Mss dat het oom gewoon door de dracht komt?

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:39

amai, een tijdje geen tijd gehad maar alles wat bijgelezen

oei, die wond van het veulen is minder.

de vele geboortes zijn super.
ik had wel gedacht dat er met de volle maan meer veulens ging geboren worden maar precies niet :)

die uiers zien er bijna allemaal op spannend uit.

hier zitten we nu op 343 dagen en ziet er niet naar uit dat het voor direct zal zijn.

hopelijk houdt ze mij niet meer te lang in spanning, maar nu mag ze het wel ophouden tot volgend weekend :)

ben blij dat het met de paarden dat wat moeilijkheden hebben gehad het beter gaat

ook dat de ruzie die geweest is opgelost is geworden

veel succes aan de wakers van deze nacht

nog een vaagje, hoeveel merrie's zijn hier overtijd gegaan?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:25

Cemlys mijn merries, zowel drachtig als niet zijn momenteel beide wat jeukerig. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ze zich suf likten aan de nieuwe liksteen maar ik merkte vanmorgen dat er ook wel eeeeerg veel kleine steekvliegjes zijn in de wei want de doen niets anders dan met hun staart zwiepen. Het blijft hier wel bij coupe pleeborstel.

Heb de dames vanavond voor het eerst gescheiden van elkaar. Normaal delen ze een paardenbox maar leek me nu rustiger voor Lucky om ze apart te zetten. Lucky vind het ook niet erg. Nova vind het wat minder maar dat went vast nog wel. Overdag staan ze weer samen. ;)

Wat ze allemaal mee bezig is met dat uier snap ik niks meer van 8)7
Dit was gister:
Afbeelding

Dit is vandaag:
Afbeelding

Enige verschil is dus dat het uier wat hard is nu terwijl het leger is dan gister.. Krijg er ook niets uit maar wil ook niet te hard knijpen want het is al niet haar hobby. :=

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:25

Cemlys schreef:
Hier was de uier weer iets geslonken na bewegen. Wel nog steeds op 6,5. Kunnen nog een nachtje gerust slapen :)

Zijn er meer merries die schuren? Of er zijn veel vliegjes/mugjes maar dat zag ik andere jaren nooit. Ene merrie heeft voor de schoft in de manenkam een open plek. En je ziet elders meer plekken waar de haren wat korter zijn. Manen nu maar handlengte geknipt. Staart ook wel iets maar minder. Andere merrie vooral tussen oren wat plekjes en basis voorpluk. Ook op der voorhoofd een wondje (maar mss is dat toevallig). Hengst en jonge pony s geen last.
Komende dagen es kijken of ik aan tea tree shampoo kan komen. Nu maar hydrocortiderm opgesmeerd. Mss dat het oom gewoon door de dracht komt?

Caro had vorige keer héél veel jeuk na de bevalling. Had er ook een shampoo voor gehad van de DA. Dit jaar is het een stuk minder, alleen aan de staart zie ik wel wat kapotte haren van het schuren. Die shampoo zou ik trouwens niet aanraden tot het echt niet anders meer kan, is namelijk gevaarlijk voor het veulen.