Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rooslover schreef:Bonnieaw, je kan stermerrie zo vaak voor brengen als je wil, bijv om een poging te doen voor kampioen. Als ze een 1e premie veulen heeft gehad kan ze op de nationale keuring voorlopig keur worden. Als ze dan de abop doet in november wordt ze keur.
Ik ben zelf waarschijnlijk ook in Lunteren aanwezig
Manda schreef:Nou, volgens mij was dat niet helemaal normaal hihi. Je hoort ook dat ze heel geleidelijk zakken en zelfs lang op lagere waardes hangen zoals bij Urielle en Dustinlover. Maar bij Mellow heb ik van de 100 strips misschien 8 gebruikt, 7 daarvan vuurrood (hoogste waarde) en ineens de laatste op zijn laagste waarde.
Savonds 21 uur testen we hoogste waarde, volgende ochtend rond 9 uur laagste en savonds 20:00 bevallen. Maar we zagen het ook aankomen aan de uier hoor, die was ook ineens veel gevulder, alleen de te testen melk was nooit wit, sochtends bij de laagste waarde gewoon doorzichtig ook nog.
Ik zou zeker 2x per dag testen, sochtends en savonds, 1x is blijkbaar echt niet genoeg als het zo snel kan gaan.
Manda schreef:Nee volgens mij maakt dat niks uit Jolanda, de dagen daarvoor was het sochtends en savonds gewoon hetzelfde, donderrood.
Ik zou naar de uier kijken wanneer je besluit 2x daags te gaan testen, anders gewoon 1x en zou dan savonds doen omdat je dan rustiger kan slapen, overdag kan je ze toch makkelijker in de gaten houden dus als je sochtends nog niet test heb je ze toch meer in het oog.
Cemlys schreef:Hier was de uier weer iets geslonken na bewegen. Wel nog steeds op 6,5. Kunnen nog een nachtje gerust slapen
Zijn er meer merries die schuren? Of er zijn veel vliegjes/mugjes maar dat zag ik andere jaren nooit. Ene merrie heeft voor de schoft in de manenkam een open plek. En je ziet elders meer plekken waar de haren wat korter zijn. Manen nu maar handlengte geknipt. Staart ook wel iets maar minder. Andere merrie vooral tussen oren wat plekjes en basis voorpluk. Ook op der voorhoofd een wondje (maar mss is dat toevallig). Hengst en jonge pony s geen last.
Komende dagen es kijken of ik aan tea tree shampoo kan komen. Nu maar hydrocortiderm opgesmeerd. Mss dat het oom gewoon door de dracht komt?