[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:36

Bedankt voor de felicitaties!

Cynthia en venthe ook van harte gefeliciteerd nog!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:56

Inowa, dat doet Nicole. Heb zelf ook al lang geleden een berichtje gestuurd, maar die staat er ook nog niet bij. Ik denk dat ze even wacht tot de lijst completer is, iedere keer los bijwerken is best veel werk namelijk.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:16

Volgens mij kon de openingspost niet meer bijgewerkt worden? Dacht dat ergens gelezen te hebben. Ik sta er nl ook nog steeds niet bij.

Welkom aan de nieuwelingen!
Mooie merrie leoniiiieke en de papa is ook om te :~

Een 2 jarige dekken lijkt me geen probleem, in de natuur gaat het niet anders. Ik heb meer problemen met het feit dat er hele volksstammen zijn die het rechtvaardigen om al op een 2 jarige te kruipen. En dan ook nog zeggen: Ja, hij is sterk zat. Kijk maar naar z'n spieren. Dan word ik echt boos _-:( Bah! Nu ik dit typ kan ik me er alweer over opwinden. Zo onverantwoord :n

CL, weer bijna naar huis. Spannend weer. Waar strijken jullie neer in het Hollandsche land?

Joan zit vandaag alweer op 93 dagen. De eerste mijlpaal komt in zicht *\o/*
Foto van het buikje van gisteren:
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:18

Volgens mij was de computer van Nicole kapot en kon ze de lijst niet bijwerken via de telefoon?
Maar wel erg jammer dat hij in juni voor het laatst is bijgewerkt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:34

die heeft al een heel mooi buikje noisy!

Marley staat er ook nog niet tussen. zij is normaal 8 juni aan de datum met 320 dagen. Hoop dat ze stiekem een mooie korte dracht heeft en al met 305 ofzo bevalt, maar die hoop zal tevergeefs zijn, tis een maiden

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:40

Inowa: dat van mij staat ook nog niet bij..

Iedereen die jarig is (geweest) gefeliciteerd!! *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:58

Gefeliciteerd aan alle jarigen!

Nou Pretty hier is ze dan (stiekem haar hangbuik nog wat verstopt achter het hoofd van Jupiter ;) )
Guanita Star (starretje) vandaag alweer 130 dagen drachtig :D

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:04

Ik kom net op tijd piepen zie ik. :D

Leuk Linda! Wat een leukerd! <3 Ik zie geen reden waarom je haar niet zou tonen!
Ze vormt een leuk stel met je andere merrie ook. Gezellig zo met beiden aan de wandel. :D
130 dagen? Voor wanneer is ze ook weer uitgerekend?

Cynthia nog gefeliciteerd! *\o/* Fijn dat het leuk was! Jammer dat het met Keesje nog niet zo vlot,maar misschien inderdaad wel haar leeftijd waar je je moet bij neerleggen ook. Ondertussen kan je het haar maar zo comfortabel mogelijk maken. Het gaat echt snel! Binnenkort krijg ik weer hyper mailtjes hihi en zijn we aan het aftellen!

Welkom nieuwelingen!

Noisy heel klein buikje hihi. Maar het is er!

Grappig dat beginnende buikje van Marley.

Kikkie Bo ziet er super uit hoor!

Marije komt vast wel goed dit jaar. Wat een pech zo laat nog verliezen. We gaan gewoon voor dit jaar allemaal goeie drachten en gezonde mama's en veulentjes..

Tjinta gefeliciteerd met de mijlpaal!

Fokfanaat mooie merrie,je ziet het er idd niet aan.

Angelpam daar zie je ook nog niks aan.

Venthe Die staat inderdaad heel mooi in conditie nog! Goed zo!

Hier alles goed met de dikke buikjes. Gisteren hebben ze een paar uren in het rotweer gestaan zonder te kunnen schuilen,we waren eens weg voor 1 keer..leuk zo... 1 veulen stond te rillen op stal achteraf,zo nat waren ze. Gelukkig vandaag aan niemand meer iets te zien. Bah herfst.. :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:06

Oeff ik zie het al; ik moet ook nog een vette bijleespost gaan plaatsen... Ga ik vanavond doen :j

Star is uitgerekend 11 april (340 dagen)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:23

Ik ben lui maar dat betekent dus dat ik ook al twee merries heb over de 130 dagen.. :D
Het is een leuk duo hoor!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:44

We zullen weer in Brabant gaan landen, op fiets afstand van manlief zijn werk.... Paardjes zullen op max 30min van landingsplaats komen te staan.

Is wel n beetje dubbel gevoel hoor, weer terug naar NL... Heb het hier zo erg naar mn zin maar met nog n 4 jarige in NL en mijn kriebels om met hem zelf aan de slag te gaan is het wel goed.

Aan alles komt ooit eens n einde en tja, de 2 jaar die we hier gehad hebben neemt niemand me af ;)

Jill vandaag op 149 dus morgen weer n mijlpaal :)

Leoniieke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:56

AniekR schreef:
Leoniiek90, welkom! Heb je al gezien in het MK-topic van mijn merries, leuk dat je ook hier mee komt praten!
Knappe merrie heb je hoor, Charmeurs zijn wel gaaf meestal! En paps is ook een plaatje. Is je merrie zwart of donkerbruin? Zwart lijkt wel mogelijk, veel wit moet vaak toch wel ergens vandaan komen... ;)

Mijn merrie staat als zwart op papier. Maar ik twijfel hier een beetje aan. Ik heb wel eens gehoord dat echte zwarten niet verkleuren in de zon. Nou die van mij doet dat behoorlijk. In de zomer lijkt ze bruin en 's winters zwart.
Jaa dat vele wit zal er waarschijnlijk niet in zitten gezien glamourdale niets wits heeft. Maar ik hoop in ieder geval op een aftekening op het hoofdje. We zullen zien, ik droom lekker verder, haha!

Ik vind het super leuk om te zien dat ik niet de enige ben die veel bezig is met de dracht van haar merrie. Vind het wachten zooo lang duren!

Afbeelding

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:56

Pfff wat gaan jullie snel, ik hou het niet allemaal meer goed bij, zit ook een stuk minder op internet nu ik druk ben met mijn prachtige baby meisje <3

Vandaag zijn de merrie's weer gescand, Mellow en Mabelle zijn nog goed drachtig gelukkig! Mellow al 3 maanden en mabelle nu een dikke maand en mooi kloppend hartje gezien!
En ook nog op de valreep nog twee (shetlanders) drachtig gescand, beide van Nimroos!! *\o/*, ze zijn van vrienden van mij en beide uitgerekend in de derde week van juli (340 dagen gerekend). Nimroos verwacht nu 5 veulens volgend jaar en Pjotr 10 veulens, als alles goed blijft gaan dus 15 veulens van mijn eigen hengsten waarvan 2 bij mijn eigen, echt heel veel zin in volgend jaar!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:03

Wauw Manda wat een aantallen!! Spannend hoor! Fijn dat ze beide nog netjes drachtig zijn!

Dat paardje lijkt mij ook eerder donkerbruin dan zwart... Maar ze kunnen wel gigantisch verkleuren in de zomer... Welke kleuren hebben de ouders? Wellicht kun je daar wat van af lezen?

Pretty, haha jij gebruikt mijn bereking gewoon voor je eigen merries :P
Groot gelijk trouwens :')
Met de mini's houden ze vaak 320 dagen aan, maar 340 dagen valt bij Starretje op 11 april en Pico is 11 april geboren, dus ik hou gewoon stug vol dat ze op 11 april gaat bevallen, lijkt me leuk ;) :') haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:05

Niet zeuren dan hoor dat ze vroeger moet bevallen. :')
Ik reken uit aan 320 dagen en aan 340. Heb het allemaal al in een lijstje in mijn boek,maar hier niet. :D

Manda super hoor al die merries drachtig! En natuurlijk heb jij nu werk genoeg met je kleine babymeisje!

Leonieke op die laatste foto zou je dan idd denken donkerbruin.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:12

Haha euhm... Tegen die tijd zal ik waarschijnlijk wel gaan zeuren ja :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:15

:P dat bedoel ik dus.
Ik was echt verwend dit jaar,allemaal voor de 330 dagen bevallen! Daar zeg ik toch geen neen tegen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:18

Zoo dat zijn er heel wat manda! maar kan ook niet anders met zo'n gave hengsten als die van jou. Kan je nimroos niet 6cm verkleinen? hahaha!

Ik reken 320 dagen aan, maar daar zal marley wel vlotjes over gaan. Zolang ze maar geen 357 dagen gaat dragen zoals Luna ben ik al heel blij

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:19

Ik reken uit naar het aantal dagen dat ze het jaar ervoor hebben gedragen :)
Ster is al 2x op de nacht van dag 326 op 327 bevallen. Maar nu ben ik niet 100% zeker van de datum.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:21

Noisy, merrie ziet er goed uit hoor!

De OP is inderdaad al een tijdje niet meer aangepast. Duurde de vorige keer ook nog een paar weken nadat ik de merrie's door had gestuurd, dus had al het idee dat ze aanmeldingen een beetje opspaarde. Maar meesten zijn ondertussen ook wel uitgedekt zijn.

Linda ook mooie foto's van je mini's. Zoveel hoef je toch niet te verbergen aan haar. Zien er goed uit!

Leonieke, dat echte zwarten niet verkleuren is volgens mij een fabeltje. Je hoort heel vaak uit o.a. de Friezenwereld en ook met andere zwarten wel dat ze ze altijd onder dek laten, omdat ze inderdaad verkleuren van de zon. Friezen die wel in de zon lopen verkleuren ook en die zijn toch echt wel zwart.
Maar je merrie verkleurt wel veel idd, maar moeilijk te zeggen. Ik heb een zwartbruin paard gereden en die had (ook in zijn zwarte winterkleur) wel echt duidelijk een kopersnoet en wat bruin in de flanken, daar zag je 's winters aan dat hij zwartbruin was en in de zomer werd hij ook behoorlijk licht. Werd me ook verteld dat ik hem dan onder deken moest laten lopen, maar ik ga een paard daar niet mee pesten voor het kleurtje alleen.
Vind jouw merrie om de snoet wel echt zwart lijken op die eerste foto.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:25

Wow, 15 baby's van je eigen hengstjes, leuk!

Ik vind het echt zo grappig om al die verschillende buikjes te zien, de een heeft echt al een kanonskogel en is nog niet eens zo ver en de ander is met 90 nog steeds zowat in sportmodelletje :))

Mijn dame heeft dit weekend de vrouw van de pensionhouder geplet tussen haar buik en de staldeur en haar vervolgens languit in de stal gedeponeerd :') :(:) Oepsie.... mijn ongelikte drambeer :P

En dat terwijl ze weer op een redelijk normaal afgepast rantsoentje staat, de spekkies nemen alweer braaf af sinds vorige week maar buikje was dit weekend toch écht weer gegroeid := Ik heb haar 3 dagen niet gezien en had gisteravond echt zoiets van :wow: wat een pokkel :wow: :))

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:33

Haha vientje :')

Pretty, mijn merrie 331 dagen :D

Annelies, tja bij Star weet ik dat niet, ik zal Tina eens vragen. Maar volgens mij zat zr op 341 dagen ofzo. Ik kan het ook eens terugzoeken in de volgtopics... :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:34

Leoniieke: ze kan zwart zijn hoor...

Ik heb n homozygoot zwarte merrie en die ziet er nu ook uit als donkerbruin.

Dit is ze in de winter:
Afbeelding

En dit is ze nu:
Afbeelding

Wow, nu ik deze 2 foto's zo onder elkaar zie zie ik pas hoeveel ze al gegroeid is kwa buik *D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:36

Dat is wel overduidelijk ja :)) Mooi buikje!

Friezen worden in de zomer ook bruin door de zon, en als er íets echt zwart is zijn het Friezen wel... Moet dan toch wel kunnen dat het gewoon echt zwart is lijkt me?

*edit: heeeeeuuuuule domme fout :+
Laatst bijgewerkt door Vientje op 14-09-15 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:37

En ter illustratie ook die zwartbruine (moest even goed zoeken, want geschoren in de winter was ie ook vaal ;))
Afbeelding
Daar zie je wel duidelijk die bruine snoet van het zwartbruin zijn ;)

En verkleurd in de zomer:
Afbeelding