[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:20

Yentl schiet mooi op.

Hier nog maar 66 en 63 dagen! *\o/*

dries

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:06

Ik ben ook bezig met een wificamera op te hangen alleen wil het nog niet echt lukken om verbinding te krijgen. De staleigenaar woont tijdelijk in een woonunit en die zijn schijnbaar beveiligt tegen straling enz waardoor hij het wifisingaal tegenhoud en dus niet buiten de unit komt. Mijn vader komt morgen weer om te proberen verbinding te krijgen buiten. We hebben gelukkig nog een maand of 3 dus moet vast goed komen.
voor mij en mijn merrie is het de eerste keer dus weet niet of ze vooraf genoeg tekenen gaat geven dus ga voor safe en doe haar een geboorte alarm om en heb een camera. Maar zorg wel dat ik op stal slaap mocht ze tekenen geven zou het niet willen missen.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:52

Heeft iemand ook ervaring met een merrie die slap achter is? Hiermee bedoel ik dat ze door haar kogels lijkt te zakken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:02

geen ervaring ermee maar denk dat beweging het beste is

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:27

Ook geen ervaring mee uitlje001
Maar is ze dat altijd al?
Of is dat nu?
En zijn er dan omstandigheden veranderd?
Ik zou inderdaad ook zeggen veel beweging.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:43

Heb je misschien foto's? Hoe staan haar hoeven?
Ik zou ook zeggen beweging en met name de achterhand proberen onder de massa te krijgen, met dus actief achterbeen gebruik. Misschien wil balkjes lopen ook helpen....
Lastig hoor.

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb het idee dat de merries minder snel eten. Zullen de veulens nu extra groeien?
En ze hebben last van de wind. Ik ook, de regen mag ook wel naar een ander oord vertrekken. Zon en lekkere temperaturen doen wonderen voor ons allen. hahahaha

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:09

Hoe ver zijn de merries stal_HD? Hier voorlopig geen last van het weer (oef, dit is echt koliekweer en aangezien onze geschiedenis ben ik daar sowieso al panisch voor), toch even afkloppen! Volgende week krijgt ze haar laatste rhinospuit. En sinds vandaag krijgt ze 's ochtends en 's avonds een half schepje merriebrok per maaltijd.

Ook nog heel leuk nieuws: onze toekomstige puppy is waarschijnlijk vorige week gemaakt *\o/* Het rare is dat ik hem/haar waarschijnlijk nog eerder zal ontmoeten dan ons veulentje!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:18

klinkt als slappe pezen van de kogel naar de koten. Heeft ze het sinds kort of is het langzaam aan het verergeren?

Spannend van de pup :)

Pony moet nog 68 dagen :O Dat gaat hard zeg ineens...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:44

Binnen een kleine twee maanden wordt hier het een na ander veulen aangekondigd!

Wat denken jullie dat het gaat worden? Ik denk een vosse hengst met weinig aftekeningen.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:23

Wat voor camera systeem gebruiken jullie? Ik ben druk op zoek maar vind het nog lastig. Mijn schoonvader woont bij stal dus wil ee camera die ik thuis kan bekijken. Maar liefst via wifi draadloos.

Chinoeck moet nog 100 dagen sinds vandaag. Kijk er zo naar uit. Mijn eerste zelf gefokte veulen en heb koeien en schapen aardig wat keer geholpen bij de bevalling maar een paard nog nooit meegemaakt.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:29

Ik gebruik de wificamera van mijn vader die heeft ook nachtzicht en is vanaf telefoon/ tablet bedienbaar. Weet alleen niet van welk merk hij is

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:56

Foscam FI8918W (doos staat toevallig voor m'n neus haha!), met wifi, audio en mic. Dus kan d'r nog gerustellend toespreken ook haha. Idd ook met night vision.
Werkt prima als je zelf je wifi gegevens etc hebt. Ben nog steeds met netwerkbeheer en routerman bezig om ding ook werkend buiten de wifi omgeving van stal werkend te krijgen. Maar dat ligt dus niet aan de camera maar aan mensen die traag reageren... :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:57

Maar nu dan toch heel snel geregeld!! *\o/* Lekker thuis op de bank schaatsen en merrie bekijken!!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:04

Ik hoop een vosse hengst, maar Pony kennende...zal het wel weer een bruine worden en een merrie ofzo...precies wat niet m'n eerste keuze is ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:22

Ik vrees nog steeds een hengst maar hoop dat ze me dan op zijn minst een valk gunt. _O-

Vandaag at ze weer flink alles op...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:37

@yellomofoon. Als ik uitga van de laatste draagtijd van twilight (328 dagen) dan is zij op 7 maart uitgerekend en damira op 12 maart. Maar het kan rustig nog langer blijven zitten of juist eerder komen.

Ik had vannacht een droom dat twilight heel plotseling in het weiland een redbag bevalling had. -O- -O- Ik weet alleen niet hoe het afgelopen is. Weet wel dat ik vanalles tegelijk moest regelen en zorgen dat het veulen eruit kwam. Het zal toch geen voorteken zijn???

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:27

Neenee, is geen voorteken, anders gaat Casu ook te vroeg bevallen van blauwe franse bulldog pups :') Heb ik namelijk gedroomd 2 nachten geleden, en oh ja, de fokker van Casu kwam aan huis met een contract dat mijn moeder destijds getekend had dat alle veulens van Casu werden overgekocht door haar, en ze wou 80 000 euro betalen voor het ongeboren veulen. Wat was ik kwaad op mijn moeder dat ze dat getekend had. :P

Was heel blij toen ik wakker werd, en was heel de dag slecht gezind :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:31

haha dat dromen ligt dus niet aan mij! Ik droomde dat Set ineens wel beviel in juni, waar ze eerst was uitgenodigd. van een bruin hengstje, de allerlaatste combi die ik zou kiezen als ik het veulen mocht ontwerpen :P

spannend met Yentl!

Camera's heb ik geen ervaring mee, ook niet met merries die slap in de koten zijn

Vandaag heb ik ruwe spelt binnen gekregen als aanvulling op Sets eten, het stimuleert het kauwen en is puur graan met het kaf er nog omheen, heel natuurlijk: ze vond het erg lekker.

http://imageshack.com/a/img546/984/aq5g.jpg

http://imageshack.com/a/img716/2190/lw8x.jpg

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:51

Wij geven ook spelt aan Casu, inderdaad ook omdat het "rustgevend" inwerkt op de maag, waarschijnlijk omdat het kauwen stimuleert en ze zo dus meer speeksel aanmaken. Ze vindt het ook heel erg lekker!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:00

klopt meer speekselaanmaak :j

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:31

Hihihi dan hoop ik maar op het tegenovergestelde wat we allemaal dromen. hahaha hoe raar kun je dromen niet?

Ziet er wel lekker uit dat spelt.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:32

Ik had bij de eerste dracht ook een droom dan Vem een drieling had, een bruine, een zwarte en een bonte met 2 flap/hangoren :')
Echter was mijn veulen bont en ze had 1 flapoor omdat die dubbel had gezeten in de merrie :')

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:36

hahaha sanne dat klinkt wel grappig. Maar het flapoortje ging vast vanzelf wel weg toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:47

Yellomofoon schreef:
Neenee, is geen voorteken, anders gaat Casu ook te vroeg bevallen van blauwe franse bulldog pups :') Heb ik namelijk gedroomd 2 nachten geleden, en oh ja, de fokker van Casu kwam aan huis met een contract dat mijn moeder destijds getekend had dat alle veulens van Casu werden overgekocht door haar, en ze wou 80 000 euro betalen voor het ongeboren veulen. Wat was ik kwaad op mijn moeder dat ze dat getekend had. :P

Was heel blij toen ik wakker werd, en was heel de dag slecht gezind :o

:oo Ik wil ook niet!

Ik droomde laatst dat ik zelf zwanger was en mijn man wilde me maar niet helpen om er van af te raken!! -O- >;) (ik wil dus absoluut geen kinderen, nemen we ook alle voorzorgsmaatregelen voor overigens. :') )
Echt ik werd badend in het zweet wakker van de paniek dat die kleine ging komen... :')
Over Pret nog geen dromen gehad! :')

Ik merk ook wel dat Pret anders stapt, tenminste, dat idé heb ik.. (Ik las iemand daar iets over vragen?)
Pret lijkt wat zwakker van achter oid..?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:07

Hahahah ayasha :')

Haar oortje is inderdaad weer na een dag of 3 weer goed gekomen :+