Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:12

Dat is wel een kleine stal om in te veulenen. Zeker als je paard rond de 1.70 is. een paard van 160 of kleiner zou wel kunnen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:16

dees_daan schreef:
rivernahaar buik:
links een 9 jarige nakomeling van haar, die vandaag opgehaald word (verkocht), en rechts Riverna foto's zijn van vandaag:

en haar uier:
Afbeelding

Riverna is 27 april uitgerekend Lachen

wow de heeft al veel uier zeg. De mijne is uitgerekend op 21 april en is nu pas begonnen met uier maken. Wel veranderd ie snel vind ik . Ik had sinds zondag niet meer gekeken en gisteren was ie al weer een stuk groter. De mijne is wel een maidenmerrie.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:21

ik kan ook nog een tussenschot verwijderen,dan heeft ze een stal van 9 bij 3 m
ze is zelf 156 hoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:22

Maseike schreef:
Afbeelding

Zo te zien jij slechter dan ik in elk geval. Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:28

HHenny schreef:
ik kan ook nog een tussenschot verwijderen,dan heeft ze een stal van 9 bij 3 m
ze is zelf 156 hoog

Dat is dan wel weer heeeeeeel ruim maar goed dan heb je ook minder kans dat ze met haar achterhand in een hoekje gaat liggen zodat het veulen er niet uitkan. Ik zou het tussenschot eruit halen. Lachen Mijn merriebox is 5 op 3 en dat gaat goed voor een merrie tot 1.65m voor mijn andere merrie van 1.72m hebben we ondervonden dat dit na een paar maandjes toch aan de krappe kant is. Maarja we hadden ook niet verwacht dat ze zo groot zou worden. Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:33

Weer veel gebeurd zo te zien even bijlezen Haha!

@ Thomas5
Gefeliciteerd met de lammetjes Haha!

@ DMHorses
Zo Savannah houd het nog mooi slank Haha! ze zien er top uit!

@ Meavey
Gefeliciteerd!!!
Wat een prachtig veulen! Wij willen meer foto's Haha!

@ Nicole288
Nog gefeliciteerd met de mijlpaal!

@ Shayla
Spannend!!

@ Mariska_28
Heel heel veel sterkte... ik had het gelezen in je topic. Ik had nog niet veel tijd om te reageren en weet ook niet wat ik anders moet zeggen. Dat het zo moet lopen Ach gut

@ ingridge
Toch al flink spannend. Uiers kunnen elk moment komen.

@ Hollybollie
Ook jij nog gefeliciteerd met de mijlpaal Haha!

@ frenia
Ik ga je topic zo even bespieden Haha!

@ petraaken
Haha heerlijk gevoel is dat voor jezelf he Haha!

@ naomi_s
Heerlijk foto's Haha!?

@ Meavey
Wauw wat een prachtige naam Ja

@ pretty
Vandaar... ik was toen niet op wintersport en heb het dus net gemist en terug lezen was niet mogelijk zoveel werd er gepost.
Bah wat naar zeg... alsnog sterkte met het verlies en ik ben wel benieuwd naar foto's van de andere kleine Haha!?
Heel erg jammer dat de natuur soms zo hard is...

@ HHenny
Dat is ook een mooie beste buik Haha!
Haar banden lijken me ook al stuk slapper?

@ Whiz
Spannende tijd begint bij jou ook bijna aan te breken dus Haha!?

@ dees_daan
Die heeft een beste buik, maar vooral ook al een beste uier als ze pas eind april is uitgerekend...
Die snor *LOL*

@ KootMiraDrum
Dat begint er ook op te lijken.. de melkbar Haha!

@ minnie_muis
Haha ze houd je wel bezig zeg Tong uitsteken

@ Meavey
Aah daar zijn de droge pics.... en ik kan je vertellen ik ben verliefd Lovers Als ik toevallig ooit in de buurt ben zou ik maar opletten of hij niet opeens verdwenen is Haha!

@ Dreeke
Ik heb de veulens nog nooit zien bewegen in de buiken.. het is ook toeval natuurlijk.

@ Nikki15
Elke merrie draagt anders kan gebeuren Lachen Spannend zeg!
Zie nu de foto's ze is inderdaad nog mooi slank.. maar er zal zeker wel wat uikomen Haha!

@ minnie_muis
Nu word het heel spannend! Hou ons op de hoogte Haha!

Het nieuws van hier..
Gisteren een Franse Hangoor overleden. Was heel raar... gisteravond wilde ze niet eten, zag ik haar kwijlen, ingevallen. Dus ik naar de dierenarts... waarschijnlijk kaakonsteking. Drie uur later is ze gestorven in mijn handen... ik snap er niks van. Ze zat bij andere konijnen, maar die zijn verder allemaal gezond.

Verder heeft Nikita hars Verward Daar maak ik me ook zorgen om ze moet nog 5 weken... foto's ga ik nu maken en volgen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:57

Heb de foto's gemaakt.

Nikita buik 304 dagen
Afbeelding

Misty buik 323 dagen
Afbeelding

Nikita uier 304 dagen met hars
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Misty's melkbar op 323 dagen
Afbeelding

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:27

Mijn merrie is pas half mei uitgerekent, ze is meestal altijd wel 3 weken te vroeg hier fotos die 1,5 week terug gemaakt zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor zo'n kleine pony heeft ze een behoorlijk uier Bloos

Voor fotos van haar veulen van 2004 en 2006 kijk ma ff op me profiel Knipoog

Verder gaat alles heel erg goed met haar, maar ze is nu al weer meer veranderd ze is dikker geworden. Ook haar uier is alweer groter, terwijl ze officeel nog tot 17 mei moet dragen. Ik ben benieuwd

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:28

Faniek: al een beste uier allebei! Sommige paarden harsen ook vrij lang toch? Hopen dat ze het veulen dus nog even binnen houdt!

Maseike: ahhh enge dromen horen er een beetje bij vrees ik (spreekt uit ervaring), maar het komt vast allemaal goed!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:30

nou, de volgende merrie staat ook weer te kegelen op stal, wordt een Tuchinski x Jetset D. Er zijn er nu 4 rond dezelfde tijd uitgerekend, een welshcob, een tinker, een KWPNner en een Quarter (Stop it, zelfde hengst als Hollie)
Wordt druk dus Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:40

@faniek.. Ja de tijd voor mij is ook erg spannend ja... Maar ik ben er helemaal op voorbereid dus laat maar komen dan veulen.

Bij jou kun je wel zien dat ene merrie iets verder is dan de andere merrie qua tepels.. maar qua buik zie ik niet zoveel verschil in de foto's.

Moeilijk te zien ook met een foto...

Veel succes de laatste paar daagjes.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:49

@ jennyk. Die dromen zijn niet leuk want je schrikt als ik weet niet wat.
En je bent dan ook echt klaar wakker.

@ Heeeej Whiz..Nog even dan komt nummer 1 bij jou...
Wil nu wel eens foto,s zien hoor haha Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:02

ik ga zo oko weer ff foto's maken..
m'n meisje is het zat.. wil geen paard meer in de buurt.. paarden mogen zeker niet aan dr buik komen en al helemaal niet aan dr uier.. Als ik naar beneden gluur kan ik ook een doodsblik krijgen.. Maar verder staat ze de hele dag met haar neus op de grond..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:20

Maseike schreef:
@ jennyk. Die dromen zijn niet leuk want je schrikt als ik weet niet wat.
En je bent dan ook echt klaar wakker.

@ Heeeej Whiz..Nog even dan komt nummer 1 bij jou...
Wil nu wel eens foto,s zien hoor haha Lachen

Ja dat wilde ik gisteren doen.. Maar we waren druk bezig met het ophangen van een Cam in de stal. Maar dat wilde dus niet want de wireless in het huis kwam niet vergenoeg voor de stal. Dus nu moeten de mannen maar een kabeltje gaan trekken. Ben je overigens wel verzekerd van goed beeld. Enne er zit infrarood op de cam.,.. dus ten alle tijden is het te zien.

Foto moet ik dan maar vandaag ff proberen... vergeet het steeds.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:25

Faniek: ze zien er goed uit!
Guenivre: Idd best uier!

Ja wij hebben nu dus 2 merries die kegelen! Turella is wel al wat onrustig! Dus vanmiddag de beide boxxen maar netjes maken!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:51

Spannend minnie_muis!

Heb al flinke uiers gezien zeg...! Viola heeft alleen nog mini theezakjes.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:54

@ Stef: Het is niet te hopen voor je dat ze alle 4 tegelijk gaan beginnen!! Knipoog
@ Minniemuis: Spannend voor je!!! Haha!
@ Maseike: Je weet toch wat ze zeggen he; dromen zijn bedrog. Knipoog Maar goed, blijft vervelend om iets naars te dromen.
@ Shirefan: Duurt lang he dat wachten, lijkt wel of de tijd soms stil staat Slapen
@ Nikki15: Ze glimt idd heel mooi, ziet er goed uit! Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:58

petraaken schreef:
wow de heeft al veel uier zeg. De mijne is uitgerekend op 21 april en is nu pas begonnen met uier maken. Wel veranderd ie snel vind ik . Ik had sinds zondag niet meer gekeken en gisteren was ie al weer een stuk groter. De mijne is wel een maidenmerrie.

zij is ook nog niet zo lang geleden begonnen, veranderd idd erg snel, ik zal nog even vragen wanneer het precies begon Lachen

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:22

minnie_muis schreef:
Faniek: ze zien er goed uit!
Guenivre: Idd best uier!

Ja wij hebben nu dus 2 merries die kegelen! Turella is wel al wat onrustig! Dus vanmiddag de beide boxxen maar netjes maken!

Ja als het strax echt helemaal vol is dan is het groter dan een uier van een groot paard, de tepels ook, onder het lopen spuit het er gewoon uit altijd. En als ze zelf geveulent heeft ziet ze er nog best uit je kan nooit haar ribben zien. En haar veulens hebben ook altijd dikke volle buikjes, ze zou er zo nog een tweede veulen van kunnen voeden dat weet ik 100 procent zeker, denk alleen niet dat ze dat zal toe late Bloos

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:24

Ferme uier inderdaad al,Dees_daan!! Maar ze heeft natuurlijk al 14 veulens gegeven!

Minnie-muis: Dat wordt dus héél spannend!! Het moet er eens van komen hé!

Pauk: Dat neus op de grond is héél herkenbaar,we doen ze toch iets aan hé Ach gut

Dreeke: Het veulen zal idd minder plaats hebben om rond te zwemmen,Vinga is mooi rond en gezond,ik zou me verder geen zorgen maken daarin hoor!

Geunivere: Mooi merrietje,met een beste uier al,inderdaad,voor zo een ukkie!

Faniek: Dat is niet erg hoor Knipoog ,bijlezen is hier soms zo al onmogelijk,laat staan als je op vakantie geweest bent!
Wat jammer dat Nikita nu al kegelt,ze maakt het een beetje zorgelijk voor jou hé! Ze staan beiden wel mooi dik,Nikita zelfs iets dikker als ik het goed heb! Hopelijk zijn het slechts voortekenen van een draaiend veulen ofzo,en houdt ze nog wat vol!
Ik neem aan dat je zeker bent van haar dekdatum?
En wat sneu van je hangoor..Sterkte! Ach gut

KootMiraDrum: Wat een schattig,mooi uiertje! Haha!

Silketje: Oei,wat jammer van dat lam! En je verlangde er nog zo naar.. Ach gut Hopelijk is mama nu geleerd!! Bij ons zitten ze ook nog op kraamstal,gelukkig nog geen zulke ongelukjes gebeurd..

Natuurlijk de digi vergeten gister en geen fotos kunnen nemen van ieniemienie,vanavond nieuwe poging Bloos ,al zijn er hier al meer wolken aanwezig.. In elk geval,hij groeit goed,en zuigt mama al zo een beetje leeg,we moeten haar flink bijvoeren en hij is pas 14 dagen oud! WOrdt tijd dat ze op het gras staat! Ach gut

PRetty haar buik begint opeens te hangen!! Straks is het toch weer een hengst! Haha! Maar je begint duidelijk de puntge vorm te zien,en de uiertjes schieten héééél gestaag in gang.. Nog een maandje..

Vera is gewoon tonnetje rond..dikker kan niet voor zo een mini denk ik..nog even volhouden en dan mag ze voor mijn part hoor,want ze heeft er soms aardig last van..draag maar eens zo een buik op zo een korte beentjes!! Ach gut

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:26

@ Pretty.. Dan vind ik wel het ergste hoor.. als ze laten zien dat ze het zwaar hebben.. Maar toch niet zo heel erg want er komen steeds weer veulens Knipoog

Even foto's uploaden van m'n meissie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:33

[naam] heeft 13 veulens gegeven pretty, dit word haar 14e Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:44

oeps,bijna juist Bloos Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:02

zucht... mensen ik kan niet volgen momenteel Boos!
en ik baal daar erg van Boos! omdat er ook geen verbetering in zicht is...

maar ik lees dus wel mee Knipoog

faniek: die harst wel érg vroeg Verward misschien ligt het aan het weer en is het geen écht teken?
ik hoop het althans Ach gut

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:02

Meld me ook weer even, heb het giga druk gehad en moest vanochtend naar het ziekenhuis voor controles...
Met cuba gaat alles goed, ze is het echt beu en ik mag nergens (lees buik en uier) meer aankomen want anders gaat ze trappen, piepen en bijten (heeft me eergister vol in mn rechter schouder gebeten zonder aanleiding). Haar uier is weer wat voller en haar banden zijn slap dus wie weet komt het wel eerder dan volgend weekend (geen probleem, want anders is er bijna iemand om haar in de gaten te houden... iedereen zit dan nl op Indoor Brabant).
Heb nog geen pics gemaakt, zal het straks proberen...
Het eten gaat weer wat beter, ze krijgt nu 3 a 4 keer per dag merriebrokken omdat ze ze anders niet wegkrijgt.
Veulen is erg actief (denk dat het aan het proefdraaien is) heel cuba's buik gaat heen en weer en ze kijkt er dan na of ze wil zeggen: "nou nou, kan het iets minder, ik ben er ook nog" (oren plat in haar nek natuurlijk).
Zo ik ga even shoppen, moet voor mn grote paard springschoenen gaan halen en ga meteen kijken of ze daar nog leuke veulenhalsters hebben (heb er ook pas 4) ik heb nu een zwart leren, roze, blauwe (erg donker) en een beige met donkerbruine streep erdoor en hierbij zit een bijpassend touw....