Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:29

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:33

Goedemiddag vanacht dan een paar veulens klinkt weer spannend bij sommige merrie's Knipoog

Tinne: Denk dat je gewoon naar je merrie moet kijken die van mij is nu 9 maanden en ik rij haar (stap draf) een half uurtje meer mag ook niet voor haar been maar denk dat als ze goed was geweest ik het ook zo had gedaan gewoon lekker wat licht werk.

Ze heeft trouwens de afgelopen 3 weken echt een sufheidsdip gehad (zo noem ik het maar Clown ) en is nu juist weer lekker vlot en kijkt ook lekker helder uit haar ogen denk dat dat een combinatie is van weersverandering/verharen en de dracht!!!!!

Enne nou begint miep muts dus mega te schuren Boos! daar gaat dadelijk haar mooie staart!!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:48

hooi,
Ik ben de zus van nada. wou even snel reageren.

IngLio: Die mensen zwangerschaps test hadden we voor de grap dus al geprobeerd en er kwam inderdaad positief uit. Wij helemaal blij. maar omdat we niet weten of het 100% betrouwbaar is gaan we er niet helemaal van uit. Me moeder zegt dat het wel moet kloppen. Maar toch houden we het in ons achterhoofd. Maar wel geinig als er straks wel een veulen komt, dan werken die dingen misschien ook wel bij paarden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:02

Mac, hoe is het vandaag met Lee en met jullie zelf?

Hier valt weinig nieuws te melden over copper.
Ze baalt vreselijk dat er vandaag kunstmest is gestrooid op haar weitje, ze moest daardoor een tijd in de bak staan.
Omdat ze dat zo vervelend vindt, heb ik maar weer een stukje op het erf voor haar afgezet zodat ze toch wat te grazen heeft Ach gut
Ze moet het er maar even een paar dagen mee doen. Het gaat maandag waarschijnlijk wel regenen en dan kan ze er een paar dagen later wel op...

Nog een uierfoto van eind van de middag toen ze net weer op stal stond:
Afbeelding
Weinig verschil met vanmorgen voordat ze naar buiten ging...

LaTroelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:35

Odess schreef:

LaTroelala schreef:
Een vraagje; hebben jullie drachtige merries ook wel eens bruinige/rooïge afscheiding????
Misschien maak ik me zorgen om niks, maar ik weet dat een drachtige merrie ook placentaontsteking kan krijgen.....

Mijn merrie heeft dat ook en ik heb het ook al van anderen gehoord. Moet ze nog lang?

Puls moet nog een week of 10.....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:43

Citaat:
Voor de mensen die hun merrie normaal gesproken gewoon rijden, wanneer zijn jullie gestopt? Of wanneer vonden jullie het tijd om te stoppen?
Ivanka is bijna 8 maanden en ik heb echt moeite om haar in draf te houden, terwijl de galop bijna als vanzelf gaat! Heel raar... Half uurtje rijd ik hóóguit, langer houdt ze gewoon echt niet meer vol. Is dat raar voor bijna 8 maanden? Of is dat gewoon? *leek spreekt*

Sanne, kom mij heel bekend voor. Lady leek ook erg leeg en zeker weten in de draf. Het komt mede door de warmte maar ook zeker door d'r dracht. Heb vandaag weer les gehad en Lady ging als een trein. Heel hard galopperen en op den duur ook heel hard draven. Ze kan het nog wel, maar na 25 minuten is het tankje helemaal leeg en daar mag je zo zachtjes aan ook gaan toegeven. Veel stappen tussendoor helpt wel een beetje, dan kan ze weer een beetje op adem komen en kun je weer verder.
Ik heb nog 2 lessen in de planning, dan is ze bijna 10 maanden drachtig. Ze kan het allemaal nog vrij goed aan en we kijken gewoon per dag/week hoe het gaat. Gaat het niet, dan blaas ik de les gewoon af!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:51

Ik doe al veel stap tussendoor.. Nou ja, ik kijk het gewoon nog even aan. Wie weet is het idd haar "dipje" waar ze gewoon even doorheen moet. Nog anderhalve zak basisbrok heb ik, die is over anderhalve week ongeveer op en dan gaat ze over op merriebrok. Wie weet helpt dat ook wel! Lachen

Marije, hoe lang denk je dat Copper het nog vol gaat houden? Die uier begint ook al aardig voller te worden OK dan! !!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:06

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:13

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:16

Tinne schreef:
Marije, hoe lang denk je dat Copper het nog vol gaat houden? Die uier begint ook al aardig voller te worden OK dan! !!

Ze moet nog zo'n 3 weken tot de uitgerekende datum en voor Copper kan je er dan nog wel een week bij optellen normaal gesproken.
Maar ze uiert nu al lekker dus misschien werkt ze mee en duurt het wat minder lang.
Nadeel bij Copper is dat ze niet altijd kegelt voor het veulenen, ze heeft al eens met minder uier dan dit geveulend...

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:27

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:59

Tinne, ik heb mijn laatste wedstrijd (Z1) gehad op 22 januari. Toen was ze precies acht maanden en een week drachtig.
Daarna zijn we gaan afbouwen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:14

Even een Lio-report tussendoor, voordat ik even bij het nieuwe paard van een vriendin ga kijken.

Lio heeft de hele dag lekker op het gras gelopen en er helemaal van genoten. Om 19u ging ze weer naar binnen om te eten. Ze at niet direct al haar muesli op. Ze liet telkens wat liggen om tussendoor hooi te eten. Dat heb ik nog niet van haar gezien.
Verder zijn alle druppels, kegeltjes van gisteren verdwenen. Pff hoe doet ze dat!?

Even gauw een foto-impressie:
Dikke buik op stal
Afbeelding
Droge boel
Afbeelding
Staat ietsje open
Afbeelding

Mensen, wat moet ik hier nou van denken?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:17

Inglio: ben benieuwd.
die laatste foto is ook bij tigra zo maar voorderest geen verschijnselen. alleen der banden zijn ietstjes losser maar nog niet kegelen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:20

Nadat Ginger in het begin helemaal gespannen uiers had van het vocht en het gewoon wegtrok, beginnen ze nu toch echt te vullen Haha!
Ze vindt het ook een stuk minder leuk om bij de andere paarden op de wei te staan, iedereen jaagt ze weg en ze wil al snel naar binnen (en dat terwijl ze vanavond heerlijk buiten 'mogen' slapen Ach gut ) Ze vindt het ook minder leuk wanneer je aan haar buik komt, dus het gaat de goede kant uit! Ja

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:21

@inglio: Ik denk ook dat het gewoon scheinbewegingen zijn.
Het kan toch niet langer meer duren nu, misschien moet je met een zak wortels voor dr neus gaan staan, misschien helpt het.. Tong uitsteken

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:23

(kon me post niet meer wijzigen)

Foto's zijn dus een uur oud.
Banden lijken weer strakker, want ik kon geen waterbed voelen Boos!
Staart gaat al helemaal niet makkelijk omhoog, maar dat vind ze ook niet prettig meer als ik daar aanzit. Dus zo'n vulva-foto is geen makkie om te maken. Ze loopt rondjes dan (lastig paard)

Ze staat nu dus rustig op stal zonder buurvrouw of buurman en ook alleen op het land, of naja bij de kippen die soms moeten rennen voor hun leven als Lio even voorbij zeilt!

Lio, je hoeft alleen maar te gaan liggen en alles te laten komen! Toe nou!!! We willen kennismaken met je ukkepuk!!!!

@Annetjes: Goed nieuws!!!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:06

Tinne schreef:
Ik doe al veel stap tussendoor.. Nou ja, ik kijk het gewoon nog even aan. Wie weet is het idd haar "dipje" waar ze gewoon even doorheen moet. Nog anderhalve zak basisbrok heb ik, die is over anderhalve week ongeveer op en dan gaat ze over op merriebrok. Wie weet helpt dat ook wel! Lachen

Voor elk paard zal het anders zijn. Mijn merrie is over 2,5 week uitgetelt maar loopt nog fier door de bak met mij erop. Ik doe dan met opzet veel stappen en rustig draven en hooguit 30-40 minuten incl 2* 10 minuten instappen en uitstappen. Het is echt ongelofelijk. Lijkt wel of ze er echt zin in heeft. Dit doe ik hooguit 3 keer per week.
Ze staat ook buiten overdag dus aan beweging komt ze niet tekort.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:25

@ tinne: ik ben met 8 maanden echt rustiger aan gaan doen en met 9 maanden helemaal gestopt. Vreya liep gewoon niet lekker meer dus ik dacht bij mezelf dat ik dan net zo goed kon stoppen Lachen

@ odessa: die uier is groot Haha! ben benieuwd wat odessa gaat doen!

Updateje vreya:

uier: niet bepaald heel veel maar groeit langzaam Ja
banden: ze heeft wel ee puntkont, maar totaal niet slap.. Dit is raar of niet?
verder ligt het veulen geloof ik verder naar achter want de buik was wat minder strak dan eerder. Gaat dit de goede kant op? Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:48

Hallo, even een updateje van Siena:
De uier is helemaal niks meer, de vulva staat weer dicht en de banden zijn nog steeds zoals al die tijd redelijk los. Dus net als bij Lio: het lijkt er nu ineens helemaal niet meer op dat het snel zou gebeuren. Lio's vulva is wel goed open zeg, dat heeft Siena dus zelfs niet zo erg gehad met dat slijm gisteren.
Ze was vandaag heel erg rustig (stilte voor de storm? Knipoog ), ik ben nog een tijdje bij haar in de stal gebleven, toen heeft ze wel naar de buik gehapt en getrapt en gaat ze nog steeds van het ene achterbeen op het andere en zet ze d'r kont tegen de muur. Ook schuurt ze veel aan haar voorbeen, wat ook een teken zou zijn had ik begrepen.
Maar ze is gewoon gaan staan dutten en toen ik weg ging begon ze weer aan haar hooi.
Verder valt me op dat ze weer meer eet, we zitten weer op het oude hooi niveau.
Ik ga vanavond denk ik nog een keertje kijken en dan morgenvroeg weer. Als er vanavond echt iets is, dan blijf ik daar natuurlijk wel. Maar het ziet er niet naar uit, ze is natuurlijk ook nog best vroeg in haar dracht.
Ik hoop eigenlijk dat ze 'm nog even laat zitten, eerst tentamens maken! En vannacht sowieso weer lekker in een bed slapen Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:51

Sjen schreef:
Ik hoop eigenlijk dat ze 'm nog even laat zitten, eerst tentamens maken! En vannacht sowieso weer lekker in een bed slapen Haha!

toen ik dat 2 weken terug dacht, zeiden ze slaap er nou maar, als je het niet doet krijg je spijt en het is nu weekend........'s nachts is River geboren Haha! Haha! toch blij dat ik het wel gedaan heb

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:09

@ Cheyenne01: Bloos Ik ben ook nog aan het twijfelen, maar ga er laat vanavond naartoe nog. Ik hoop dat ze me dan een beetje tekens geeft... op hoeveel dagen was Cheyenne bevallen? Want Siena zit nog erg vroeg in haar dracht.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:12

@Sjen: succes met je tentamens. Hoop dat Siena nog even wacht, zodat je straks op en top van het veulen kan genieten!

@Vrijalover: puntkont, maar niet slap is denk ik niet gek hoor. Er hangt natuurlijk een heel gewicht aan maar als ze nog 3 weken moet, dan kan het best kloppen dat die banden nog moeten verslappen.
Misschien een schrale troost: bij Lio waren ze vandaag weer strakker...

@Odess: wanneer denk je zelf dat de kleine zijn neusje gaat laten zien?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:19

Sjen schreef:
@ Cheyenne01: Bloos Ik ben ook nog aan het twijfelen, maar ga er laat vanavond naartoe nog. Ik hoop dat ze me dan een beetje tekens geeft... op hoeveel dagen was Cheyenne bevallen? Want Siena zit nog erg vroeg in haar dracht.

ik heb haar 28 april gekocht, 20 maart is ze bevallen, niemand wist nog wanneer ze gedekt was......ik denk zelf rond de 330/335 dagen...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:26

cheyenne01 schreef:
Sjen schreef:

toen ik dat 2 weken terug dacht, zeiden ze slaap er nou maar, als je het niet doet krijg je spijt en het is nu weekend........'s nachts is River geboren Haha! Haha! toch blij dat ik het wel gedaan heb

op zo'n moment ben je echt blij dat je daar toch maar bent gaan slapen Knipoog anders ad je alles gemist!