[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:09

Hallo, wat een gezellig topic met al die drachtige dames.
Ik heb ook twee merries die drachtig zijn. Een Gelderse dame en een welsh.
Zilverling is drachtig van Jerenzo Texel en uitgerekend op 27 maart en Kaela van Gladlys Lord Stanley en op 10 april uitgerekend.

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:21

Ik denk dat ik 4 merries krijg; Desperado (Jazz), High Five, Zirocco Blue en Jehannes 484.
En 4 hengsten;
Desperado (Metall), Appaloosa, Jovian, Ferdeaux.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:50

Hier 262 dagen. Ik had steeds het vermoeden op een hengst en dat denk ik nog steeds. Maar het veulen is wel erg rustig dus ik durf ook nog te hopen op een merrie :')

Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:19

Cheyenne: hopelijk dan toch gewoon een tik gehad of iets dergelijks. Wat ik zeg, Pris was ook niet te benaderen toen zij haar bult had. Heeft nog best lang geduurd voor die helemaal weggetrokken was.

Sparky: is dat niet gewoon voor het vocht/zucht als eerst begint op te lopen??

AM: Wild thing heeft nog maar mini knoopjes!

Birdie60: welkom!!

Laurie: wat een bescheiden buikje nog :) Eerste dracht?

Tinniie: dat wordt een kung fu pony, zo een die het licht uit je ogen slaat als je er naar wijst

Cheyenne: hoe ver is je merrie eigenlijk?

CP112: 5 merries zou toch wel een stiekeme droom zijn waar je nooit op durft te hopen of niet soms? :)

Cheytjuh: ik he dat ook, moet er niet aan denken om van te voren te weten wat eruit komt. Zou ook de mazzel hebben, dat ze het net verkeer zien. Zeggen dat ik een merrie krijg en dan komt er weer een slurfje ter wereld...DAN baal je pas echt 8)7

Fleuribelle: welkom!!

Met Pris gaat het vandaag eigenlijk best goed. Ze is erg alert en eet nu ook weer wat beter. Haar uier loopt gedurende de dag nog mooi leeg dus haast heeft ze niet echt. Wel vandaag begonnen met temperaturen, heb ik in elk geval een basis.
Dag 318 dus we kruipen naderbij :)
Qua geslacht durf ik niets te zeggen, ga in mijn hoofd maar uit van een bruine of schimmel hengst

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:34

Wat een leuke Dieuwke!

Aan wat zien/voelen/denken jullie het geslacht te weten?

Mijn moeder hoopt op een merrie haha. Voor mij maakt het niet uit. Gezond is prioriteit nummer 1 :) Eerste dracht bij ons. Ze is nu 10 jaar en heeft op haar 3 jaar een veulen gehad. Helaas is die na 2 maanden overleden door het eten van pesticiden van een aangelegen veld...

Muah buik is toch echt al wel rond, maar ik krijg het niet over op foto :+ Het is echt al een walvis haha. Maandag komt DA om te vaccineren dus dan in een keer algemene check :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:36

Laurie: die belly van Pris kreeg ik er ook aldoor niet goed op, terwijl ze echt precies een skippybal had ingeslikt :roll: Nu is haar belly wel mooi zichtbaar, maar goed...ze mag dan ook al bijna

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:41

Bij mij is het gebaseerd op dat Neon 8 hengsten en 1 merrie heeft gegeven, en Sarona nu ook 2 hengsten. Hier dus 10 hengsten en 1 merrie. En die ene merrie was ook nog eens zonder ook maar 1 wit haartje, leuk als appaloosa fokker. :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:46

Neon: leuk he...fokken

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:49

Haha Neonlight, stiekem lach ik wel een beetje met je :+ Die skippybal herken ik wel inderdaad haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:49

Nou ja, de spanning hengst of merrie is er de laatste jaren wel af. _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:53

Bij mij is de stand 4 veulens 1 merrie. Drie bruin en 1 bruin geboren schimmel...Dus we gaan gewoon voor een bruin(schimmel)hengstje.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:23

hier 8 hengstjes en 4 merries geboren, ik heb nooit verschil gemerkt in drukte van het veulen, ook niet met de vorm van de buik of pendel, bij sommige had ik wel een sterk voorgevoel en dat klopte dan ook, was wel bij verschillende merries :)
Laatst bijgewerkt door jolandje op 31-01-19 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:34

Bij mijn vorige merrie waren er 4 merries en 2 hengsten. Van mijn huidige fokmerrie is er nog geen nageslacht, maar voor mij maakt het niets uit wat het wordt. ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:42

Hier 3 hengsten, 1 merrie (uit 3 verschillende merries).

Gezond is het belangrijkste maar hier de afspraak met manlief gemaakt dat n hengst voor de verkoop is en n merrie gaan we aanhouden dus ja, ik hoop nu op n merrie. Dan ben ik verzekerd van mn lijn doorzetting ;)

Mijn dame mocht vandaag even buiten staan (net terug goed van n tussenpees blessure)...

Eerst even poseren
Afbeelding

En haar "stukje"
Afbeelding
Ideaal n extreme mountain trailpark op stal hebben, voldoende kleine stukjes waar ik haar met n gerust hart neer kan zetten.... ze mag nog absoluut niet maf doen ;)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:51

Hahaha Neonlight, dat is ook wat :D te veel hengsten, en bij de enige merrie wat kleur gebrek :') dat is nou inderdaad niet waar je op hoopt.

Vulina half om half op bestelling :) zou mooi zijn als het zo ook uitkomt.

Woogy bijna safe! *\o/* kan je aan de temperatuur veel verschil zien als het er op aan komt?
Mijn merrie is 293 dagen vandaag en ik hoop echt dat het iets "onschuldigs" is (geweest?) Misschien wel een mep van haar weigenoot? Vanmorgen belde de da om te vragen hoe het ging. Als ze meer pijn krijgt en de zwelling opnieuw toeneemt binnen 1 week komen ze aan huis een echo maken. Veulen beweegt in ieder geval nog goed, al niet zo wil als die van Tinniie :D maar ik gok toch op een hengst, (gebaseerd op mijn merrie haar hengstengedrag) al kan ik beter niet op de zaken vooruit lopen.

Welkom fleuribelle!

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:16

Hier 2 merries en ik verwacht er weer 1! Durf niet meer te hopen op een hengst :')

Dus als iemand wilt ruilen :=

Ik zou heel graag een hengst willen uit deze combi _O-

Ze gedraagd zich wel heel anders tijdens deze dracht maar mag er niet in geloven... merrie veulen van vorig jaar maakte er ook een boksbal van die buik... =:)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:31

Spannend zeg binnen een maand lopen er al weer een aantal veulentjes in de wei.

Hier vandaag 235 dagen nog 100 te gaan zo ong!

Gister is de smid geweest en vanochtend de fysio wat waren die positief! Als klapper op de vuurpijl hadden we vanmiddag een lesje ingepland. Ik verwachte dat het meer een goede les zou zijn voor syd en dat voor Sal hopelijk weer een klein beetje zelf vertrouwen zou geven... nou ik wilde graag een beetje rond stappen onder het zadel omdat ik de laatste keer zo ontzettend veel angst had gekregen dus onder begeleiding iig proberen het goed af te sluiten ...
Eerst stukje aan de hand rond gestapt nou ik voelde de bui al hangen madam was mega druk maar ja denk we zien wel dus snel opgestapt en weg gestapt. Meteen eat aanwijzingen gekregen ten opzichte van mijn zit en waar ik op moest letten. Ik ben net een blok beton van de spanning maar door het opletten en de goede aanmoediging van Mn lesgeefster en vriendin heb ik letterlijk en figuurlijk op een roze wolk gereden! Voor mij was het meer bedoeld om beetje over dr angst te komen maar voor Sal was het toch weer een kans om lekker aan het werk te gaan voor het eerst sinds maanden had ik mijn oude Sal terug! Speels en happy en heerlijk los in dr lijf! Mijn lijf doet nu vreselijk zeer maar mijn geest is meer als blij!
Syd heb ik na 5 minuten overgedragen aan Mn vriendin die ook hooguit nog 10 minuutjes met haar aan de hand gewerkt heeft omdat ze door Had dat ik een beetje op was en hier misbruik van maakte.

Afgelopen weken heeft Sal meerdere keren gelegen en gerold en is niet meer blijven liggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In mei wordt deze spruit verwacht maar inmiddels is onze nieuwste familie lid geboren! Moeten nog wel een aantal weken wachten voor ze komt maar kijk er al erg naar uit!

Mila
Afbeelding
Afbeelding

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:58

Candalisa <3 <3

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:01

Wat een schatje! <3

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:05

Candalisa wat goed dat je weer een fijn gevoel hebt kunnen krijgen! En ook erg fijn dat Sally beter in haar vel zit.
Maar <3 <3 <3 wat is Mila om te smelten!!! Wel ras is ze?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:09

Candalisa wat fijn dat je merrie weer opgeknapt is. En super dat je weer even gereden hebt.

En Mila <3

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:10

Puppy <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:15

Dankjewel cheyenne!
Was op sommige momenten zo ontmoedigd zag het biet meer zitten maar nu alleen positieven berichten van dierenarts,smid,fysio en lesgeefster gekregen dat ze het echt “goed” doet en vooral bij mijn eigen gevoel moet blijven.

Ja ik ven al zo verliefd morgen is ze een week oud <3 het is een Australian Shepherd <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:20

Ooo, puppy. <3 <3 <3

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:26

Ohhhh puppy <3 <3 wat een schatje

En wat fijn dat je weer zo lekker gereden hebt en dat ze het weer zo goed doet! Fijn bericht!