Ennasil en Tanja gefeliciteerd met jullie mooie merrieveulens Mooi tijdstip om een veulen te krijgen Ennasil en lekker in de weide, schoner kun je het niet hebben. Wat zul jij straks lekker slapen
Cynthia oh leuk als de drupjes er vlot beginnen uitkomen, tiendagen draai? of had ze die al gehad
baudy ook al aan het dekken voor volgend jaar dan
blij dat je cam weer werkt linda, jeetje het is altijd wanneer het spannend wordt dat zoiets gebeurt
oh en voor de geïnteresseerden onder ons, inclusief mezelf , ik heb de melk nu getest 1 week na de geboorte van Melody en die was duidelijk 6.0 dus lager dan gemiddeld lichaamsvocht en toch hoger dan net voor de bevalling. De drupjes die eruit kwamen waren ook zeker niet wit wit. Dus ga ik bij Flo dan ook eens proberen om te zien of dit bij haar ook zo is. Flo's uier loopt ook niet meer zo sterk terug, testen doe ik nog niet, uier moet nog veeeeeeel groter en ze is dik, laatste loodjes wegen het zwaarst
Hier onrust. Zwiepen met staart, stampen en trappen, happen naar buik... Die kleine is een feestje aan het bouwen daarbinnen?
Ennasil92
Geplaatst: 24-04-17 22:20
Dankjulliewel, de bevalling is inderdaad heel snel verlopen. Ik had Misha even buitengezet en hield haar door het raam in de gaten, 10 minuten nadat ik een berichtje had gestuurd(in deze groep) en weer naar buiten keek lag ze en ben ik er gelijk naartoe gelopen. Ze begon gelijk met persen en na enkele keren opgestaan te hebben lag het veulen er met een kwartiertje naast. Het veulen stond ook met een kwartiertje en heeft al gemest. Moeder en dochter maken het prima en liggen nu lekker in de stal.
ow en Misha ging onder de bevalling trouwens gewoon rustig door met grazen met een half veulen eruit
Dank je Woogy Ik ben groot fan van Bubalu. Ben bij Jur thuis geweest (heb bubalu eerst met mijn oudere merrie geprobeerd, maar dit pakte 1x niet, en t jaar er op liet het los) Nu met ivy verwachten we elk moment een mini Bubalu Ik ben heeeeeel benieuwd!!! Wat leuk te horen dat je met eentje gewerkt hebt!
Ennasil92
Geplaatst: 24-04-17 22:53
bedankt voor alle felicitatie's
ik stond er trouwens echt wel even van te kijken dat het een Merrie was, ik was er echt vanuit gegaan dat het een hengstje zou zijn. inmiddels heeft ze ook gedronken en ligt ze weer languit te slapen.
ze is gedoopt tot Pebbles v stal Mystique Blue, geboren om 20:30 op 24-04-2017 met 344 dagen dracht. op onderstaand linkje staan foto's van de bevalling, droogfoto's volgen nog.
Hier ff een licht paniekmomentje. Domino was eventjes "verdwenen"
Gelukkig is ze nu weer terug
SparklingApp
Geplaatst: 24-04-17 23:32
Tanja gefeliciteerd, wat een aparte tekening, heel leuk!
Ennasil gefeliciteerd en wat een geweldige foto's! Heerlijk ook zo'n ruime stal dat ze samen makkelijk kunnen liggen, ziet er heerlijk uit zo!
Voor mijn bontje is vandaag de dierenarts geweest, nog bedankt voor het vragen! Er is bloed afgenomen en dat zag er allemaal goed uit, ze krijgt nu iets om haar darmen rustig te krijgen en dan zou het snel moeten verbeteren en anders weer contact opnemen, hoop dat het snel over is, maar het wassen vind ze heerlijk en dat is wel een fijn vooruitzicht met zo'n wit kind.