[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:58

Oei, verkeerde hengst, dat is wel vervelend.
Hier was er maar één hengst, haha.
Mijn merrie is ook tonnetje rond. Dus beetje in beweging houden nog, haha.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 05:21

Dag 164 vandaag <3

Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 05:21

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:45

Wat zijn jullie paarden nog allemaal gestroomlijnd.. Ik ben jaloers.. :))

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:38

ivy_power89, Hoe is het nu met haar been?

Kabayo, Wat een mooie plek om buiten te rijden! Bij jullie in de buurt?

Mooie sieraden en schilderijen komen er voor bij. Jammer dat de aanleiding vaak niet zo leuk is.

daisyjazz, Welkom!

nine1987, Wat een schoonheid en ook al lekker rond!

linda2008, Gaaf! Kan niet wachten tot ik wat zie of voel....

Pfff, verkeerde hengsten. Toch wel handig dat er hier natuurlijk gedekt is

fokfanaat, Inderdaad een projectje, maar het gaat vast goed komen met haar

Leuk om weer foto's te zien van de wat meer en mindere dikke buiken.

nine1987, Troost je, Trees kan je rollen :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:41

Ja dat verhaal van die verkeerde hengst ken ik ook nog en is niet de eerste keer dat dit in dbt opduikt.
Dit jaar ook eens telefoon gekregen van kliniek in volle paniek. Blijkbaar stond de hengst zijn roepnaam op het buisje :') je hoorde de opluchting door de telefoon toen ik zei dat dat de juiste hengst was. _/-\o_

Ja inderdaad ben ook wel jaloers op die mooie strakke lijntjes, hier alleen maar hangbuikzwijntjes. :P

Yolien maar dat twijfelen blijft hier toch ook hoor ondanks hun dikke buiken.

Toffe merrie FF veel succes ermee

Hier zelfde probleem faline, staan altijd allemaal te dik en krijgen alleen light eten :=

Sultan oeie das even spannend dan, hopelijk niks aan de hand
Maar administratie blijkt niet altijd mens beste vak te zijn.
Zo heb ik nog steeds geen papieren van mijn veulen, ergens zijn ze blijven hangen in Wallonië pffff gaan we alvast alles opnieuw invullen met da, gelukkig staat hij nog bij mams of ik mocht haar DNA ook meesturen. -:(-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:18

Ff dat gaat een leuke merrie worden!

Ik heb het ooit gehad dat ik bij de paarden kwam en zag mijn hengst bij een merrie die helemaal niet door die hengst gedekt moest worden gezien dat half broer en zus waren.. Ikke rennen er naar toe, maar helaas t3 laat.. gelukkig begin van cyclus dus het had niet gepakt :P

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:57

Ik heb mijn barock pinto 8 mei laten dekken en ze was niet drachtig gescant na een paar maanden zag ik haar dikker worden en heb haar gisteren op laten voelen en wat bleek de dierenarts kreeg een schop tegen z'n hand dus zeker drachtig haha de desbetreffende dierenarts van toen gebeld ja dan heb ik het over het hoofd gezien pfff nou weet ik dus niet of er eventueel een tweeling in zit maar we zullen het zien... wie weet of er ook zo'n app bestaat voor paarden die drachtig zijn? En heeft iemand nog tips dit word mn eerste veulen
Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:02

Gefeliciteerd Sylvana.

Wat voor app bedoel je precies?

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:04

Silly1972 schreef:
Gefeliciteerd Sylvana.

Wat voor app bedoel je precies?

1 die de dagen aftelt met de grote van het veulen als je een baby krijgt kan je het ook doen dus ik dacht misschien is er.ook zoiets voor een veulen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:04

Silvana dat is nog eens een verassing... gefeliciteerd!

Nine, je had het over "gestroomlijnde" paardjes??
Nou... die van mij hebben voor ronde vormen gekozen :')

Bucks dag 123
Afbeelding

Jupi dag 176
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:28

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:30

Zo hoort het ook bij die kleintjes Linda hahha

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:49

Afbeelding
Afbeelding

Lucy is gisteren 150 dagen drachtig... ik zie er nog niet veel aan, ietsje buikig, maar dat kan ook van het gras komen.. wat dat betreft twijfel ik ook nog hoor. Verders gaat alles prima met haar.

We hebben sinds gisteren ook een fijn DROGE paddock erbij, zodat ze komende winter dus ook lekker met droge voeten naar buiten kunnen.

welkom voor de nieuwelingen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:32

Oef verkeerde naam op de dekbon, dat is schrikken zeg!
Is er al navraag gedaan of het verkeerd geïnsemineerd is of verkeerd opgeschreven? (of heb ik daar overheen gelezen).
Vorig jaar mijn merrie's bij dezelfde hengst gehad, dus toen kon er niet veel mis gaan. Dit jaar bij ons aan huis geïnsemineerd met twee verschillende hengsten (en nog een 3de hengst voor de merrie van goeroe). Dus reken maar dat ik bij beide nog even checkte of wel écht de juiste naam stond.

Had me door die gespreken hier ook al afgevraagd of de bonnen nog wel kwamen, maar vorige week waren ze er toch. Met de juiste namen er uit ^_^

Fokfanaat, wat ziet ze er uit inderdaad. Verder wel een fijne uitstraling inderdaad. Komt vast helemaal goed volgend jaar!

silvana1984, leuke combi hoor. Vreemd/jammer dat de DA het eerst dan over het hoofd heeft gezien. En spannend met tweelingdracht, al zou je zeggen, één vruchtje missen oké, maar twee...
Wanneer zijn ze uitgerekend? Ik heb een app die de dagen op- en aftelt, maar het formaat moeten we er zelf bij opzoeken :P

Denk dat het ook verschilt of de merrie ondertussen nog gereden wordt. En daarnaast aanleg misschien.
Mijn merrie's groeien alweer hard, 2de veulen voor beide. Maar vorig jaar waren ze ook in oktober opeens huge op de buikfoto's :P De merrie ven goeroe die erbij loopt was vorig voorjaar nog erg schraal en is absoluut nog niet dik, maar daar zien we toch ook een erg mooie buik aan hoor.

Juval, fijn zo'n droge uitloop!
Die van ons zullen nog wel natte voeten moeten halen. Maar sinds dit jaar wel betonplaten rondom de inloopstal, dat is wel al heel fijn!

Gisteren hebben goeroe en ik even buikfoto's gemaakt, maar moet ze nog uitzoeken.
Vanmorgen hebben we deze knapperd naar de opfok gebracht:
Afbeelding
Ben zo weg van haar! Als ik volgend jaar net zulke plaatjes van veulens vang als dit jaar ben ik helemaal blij (en heb ik een probleem bij 2 merrieveulens :') )
Buikfoto's komen nog!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:46

silvana1984,Gefeliciteerd, leuke verassing!

juval, Strak lijntje nog

AniekR, Wat een knap veulen! Komt ze van het voorjaar weer terug?

linda2008, Hier ook 2 'gestroomlijnde' harige pony's :+

Trees 178 dagen

Afbeelding

Gipsy 122 dagen

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:39

Aniek <3 ik ben zoooo groot fan :~

Hinte, hihi leuke gestroomlijnde harige dames hoor :D

Zsomerd zijn ze mooier, maar swinters zijn ze wel veel schattiger met die berenvachten vind ik <3

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:13

Hinte, dank je! Ze zal voorlopig in de opfok blijven lopen. Van het voorjaar komen er weer drie veulentjes bij ons in de wei, dus daar hebben we onze handen ook wel vol aan :P (misschien alleen nog wat keurings/showplannen, maar dat zien we dan wel hoe of wat)

En komt bij jouw pony's toch al wel wat vorm in te zitten, of niet? Als je op je hurken de foto's gemaakt had was er al een heel ander beeld denk ik.

Linda, thanks! Dit jaar tenminste fan van één van die van mij, i.p.v. hun weidgenootjes :P Heb zonet ook een foto naar goeroe gestuurd, dat Yazhi vast aan het oefenen is voor DBT2018 O:)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik 's winters mijn pony's altijd uuuuuber schattig vind :o Inderdaad echt van die gigantische teddyberen zijn ze dan. Enige nadeel is als ze natgeregend zijn of onder de modder zitten. Maar die harige koppies... <3 <3

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:54

Dat is het AniekR, lager fotograferen vooral Trees is erg dik maar zo op de foto valt het wel mee.
Zal het morgen op nieuw proberen.

Harig en wollig <3

Net gehoord dat ze maandag komen scannen.
Ben ik nu een enorme muts dat ik nu al zenuwachtig wordt.
Straks geen veulentjes te bekennen.....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:11

Nee hoor ik zou ook zenuwachtig zijn.
Ik ben zelfs nu al zenuwachtig voor de bevalling :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:11

Oh leuk, ijslanders! Leuk ras, ben benieuwd!

FF, die kan wel wat kilootjes gebruiken :( binnen paar maanden herken je haar vast niet meer.

Verkeerde hengsten... pfff wat een stress. Als de verkeerde hengst nog goed meevalt... Maar als het iets helemaal anders is kook je wel denk ik!

Ik zag een heeel dikke welsh voorbij komen :P
Al moeten die van Linda niet onderdoen, haha!

Sommige paardjes nog zo strak, wauw!

Hier zijn er ook al een paar goed dik. Charlies veulen gaat enorm tekeer als jee de buik kriebelt.

Overlaatst heb ik Fre laten scannen. Zij.was gescand bij hh, dus nooit met eigen ogen bevestigd.
Maar er zat een mooi veulen in <3 (nuja, mooi hopen we, maar een veulen was het alleszins!)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:31

Jouw schilderij is ook echt prachtig, Joyce! Maar je wist al dat ik dat vind :)
En wat mij betreft klets je lekker mee als je dat wil :)

Wish heeft zeker al een lekker buikje!

Linda, meelezen ga ik sowieso doen, maar heel actief reageren, weet ik nog niet :)
Wel lief dat je dan van me moet afkicken <3 Maar ik volg wel lekker mee!

nine1987 schreef:
Wat komen er waanzinnig mooie sieraden en portretten voorbij.. Dat medaillon met die as en t steentje vind ik echt prachtig.. <3
Maar kun je dat gewoon dagelijks dragen?

Dankje :) Ik wilde heel graag een assieraad en ik vond het heel mooi dat het as bij dit medaillon zo mooi zichtbaar was. Je kan hem gewoon dagelijks dragen. Het as is een charm die in de medaillon zit.
Lekker pensie heeft je merrie!

Linda!! Je hebt de baby gevoeld, wat leuk!!! *\o/*

Ik nog niet. Maar... Fi had vorige week wel iets raars. Ze stond echt boos te kijken en te trappen naar haar buik met haar achterbeen. Ik dacht aan een vlieg, maar zag niets. Voor de zekerheid met mijn hand over haar buik gegaan om eventuele vliegen weg te jagen. Maar daarna deed ze het weer. Dus misschien voelt zij de baby al wel. En het verbaast me niets dat Fi daar boos van wordt _O-
Dat wordt nog wat als die moet bevallen straks :D

Zo FF, die ziet er inderdaad niet zo best uit nu. Maar dat komt vast helemaal goed bij jou!

Buck en Jupi!!! Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhh........ wolletjes <3

En de bolletjes van hinte! :)

Vandaag zijn Dais en Fi van stal verhuisd!
Na 5,5 jaar op een stal te hebben gestaan, ben ik een september een stal tegengekomen die beter bij me past. Sowieso een stuk dichter bij mijn huis (3,5km ipv 9km enkele reis) en ze staan iedere dag de hele dag lekker buiten op een betegeld stuk. Op mijn oude stal kwamen ze er alleen maar uit als er iemand voor ze was, dus Dais stond vaak 22 a 23 uur per dag binnen.
Nu vind ik dat ieder paard zo veel mogelijk buiten moet staan, maar voor een 21jarige met artrose en een 3,5 jarige die nog nooit 24/7 op stal heeft gestaan, vond ik het zeker belangrijk!

Vandaag was de grote dag! Mijn beste vriendin, één van mijn verzorgsters en ik zijn het stuk gezellig gaan lopen (5km). Heel de ochtend scheen de zon en wij komen op de wei aan en het begint toch hard te regenen _O-
Gelukkig was dat maar een halfuurtje en verder was het prima weer!

De laatste 10 minuutjes heb ik nog even op Fi gezeten <3

Alleen durfde Fi niet haar stal in. Ze moest een metalen hekje door en ze wilde écht niet! We zijn een halfuur bezig geweest. Eerst lief, toen met zweepje, uiteindelijk met een wortel en wat hooi geprobeerd te lokken (waar ik écht geen voorstander van ben!), maar het mocht allemaal niet baten.
Mijn laatste hoop was Dais. Dais weer uit haar stal gehaald, rondje over het erf gelopen met mijn vriendin met Fi achter ons aan, Dais weer door het hekje naar haar stal en toen liep Fi mee :D
Het arme kind had mama weer even nodig <3
Maar, ze staan! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:23

Welkom nieuweling das nog eens een verrassing, wel jammer van da zijn oordeel

Oh Linda wat zijn ze zo lekker fluffy en nat ;) en rond is ook mooi en dat heb je als je drachtig bent, rond en gezond :P
En gevoeld echt, tof.
Ik nog niet, nouja was vorige keer ook laat bij beide merrie's

Hinte succes met scannen, ik zou ook zenuwachtig zijn en inderdaad eens op je huk gaan zitten, doe ik ook bij Elsa.

Aniekr ja drie buisjes, ik zou ook nog paar keer checken of het juiste spul wel in juiste merrie is ja :D

Cynthia wat fijn nu nieuwe thuis

Juval ik zie toch wat buik ja

Joyce het blijft moeilijk ja, mooi schilderij en aandenken

Knolselder hoe gaat het met de wonde bij je veulen?
En de andere hier die in de lappenmand liggen?
Ik heb me onlangs honingzalf gekocht, zou goed werken maar duur spul zeg

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:37

De wonde bij de jaarling geneest stilaan goed. Bijna dicht, nog een 2-tal cm te gaan schat ik. Het is de losgekomen hoefwand die het nu moeilijk maakt. Hopelijk groeit de hoef met mooi weefsel terug aan en in de juiste vorm. En ja, hopelijk blijft ze niet stijver lopen enzo...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:36

Ik spring weer even in hoor. Heb wel wat bijgelezen, maar kan het niet meer onthouden...

Welkom nieuwe mensen.

Mooie drachtige buikjes al. en de gestroomlijde buikjes. Laten we maar zeggen dat ze allemaal mooi gestroomlijnd zijn.... :') Best wel grappig eigenlijk. dat sommige mooi strak blijven erst nog en de ander eigenlijk al direct ontploft is.

Hopelijk groeit de hoef weer mooi aan annelies. En houdt ze er verder geen schade aan over.

Hier gaat alles zijn gangetje. ben al ruim een week wat snotterig dus ook weinig puf om uitgebreid te reageren.. Y;(

Ik vind deze jaargetijde geen bal aan. Ponys zien er niet uit, vind ik dan. Pas met mooi vriesweer vind ik het wel wat hebben, maar nu eigenlijk niet. Zit nog in zomermodus met die mooie korte vachtjes hahahaha. Maar dat alles heeft vast te maken, dat ik in de herfst minder lekker in mijn vel zit. Straks als het weer januari is heb ik weer meer zin hahaha. Dan is het voorjaar weer in zicht. :P