[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:51

Mopjemop schreef:
Voor mij is eerste keer dat ik dit allemaal mee meemaak en om eerlijk te zijn, vind ik het best wel tegenvallen wat betreft de "gezonde veulens zonder problemen die worden geboren". Er zijn best veel zorgekindjes en veulens dood geboren.
Ook op fb lees ik toch wel regelmatig dat er een wees is of een veulenloze moeder. Tis niet zomaar vanzelfsprekend.

Dat komt natuurlijk ook omdat de gezonde veulens minder aandacht krijgen. Die worden niet zo massaal gedeeld op Facebook.
Ik heb nu één veulen, zonder problemen, die onthoudt je gewoon minder snel dan één met problemen..

Slapeloos nachtje, zonder resultaatzzzzzz

angelpam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:16

Ik denk yes 2 pagina's lezen vast veulens erbij, maar helaas. Merries kom nu maar op hoor met jullie knappe veulens.

Ghi Ghi echt een super knap veulen. Balen van de diarree.

Verder succes voor degene die al heel lang moeten wachten. Is niet eerlijk.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:53

Jammer nog geen nieuwe veulens maar vandaag nieuwe kansen.

Niks is vanzelfsprekend meer in deze wereld helaas.
Wat een boel zorgenkindjes hier, hopelijk knappen ze vlug allemaal op.
Ja vulina ik denk ook dat het meer daardoor is, je onthoudt ook vooral de zorgen die je hebt of gehad hebt.

Hier ook goed geslapen, alleen om 3 uur lag ze eens plat te rusten. Uier was wel weer voller dan gisterenmorgen. En ze lijkt ook jeuk te hebben, pleeborstel is on the way. Ben benieuwd vanavond.

Hoe was het bij jou knolselder?

Linda ja sommige mini's doen het dan net weer even anders.

Leuk filmpje met de tractor CL

Ghighi knap veulen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:59

Ghighi, fijn dat alles nu beter gaat. Is niet niets, zo'n moeilijke start. Maar inderdaad, wat is ze prachtig! <3 <3 Daar mag je echt trots op zijn (en veel foto's van spammen!)

Over die vlotte bevallingen, gisteravond voor ik ging slapen, nog even stukje dat de cam opgenomen heeft teruggekeken. Nou vijf minuten in het filmpje (en dat ik dus wakker was), lag het veulen er inderdaad naast. En ik er maar slaapdronken naast staan :+
Maar niet vergeten dat die uitdrijvingsfase bij de merrie natuurlijk ook al uren bezig is. Alleen dat krijgen wij alleen mee in een beetje onrustig gedrag ;) (als je geluk hebt)

Nou ik ben weer een beetje bijgeslapen. Zal zo eens bij die kleine man kijken en daarna eerst weer naar huis, heb nog een hoop foto's uit te zoeken enzo :P
Morgen wil mijn moeder ook vast wel komen kijken en dan moeten we maar even om de tafel voor een naam...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:43

Ik hoop voor de lange wachters niet dat fien voor gaat Door een kortere dracht. Haar uier begint nu echt vorm te krijgen. Haar banden zijn drilpudding. Iets of wat zucht voor haar navel. En haar kling hangt wat en is donker roze. :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:47

Angelspam die gaat dan mee met Elsa gaan, was normaal ook voor mei uitgerekend he. ;)

Al kunnen merrie's lang met bomvol uier staan en druppen ook, das hier nu al bewezen. -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:50

Fien maakt haast!

Aniek leuk dat je dat filmpje nog eens kunt terugkijken! Leerzaam!

Evelien benieuwd wat Elsa vanavond doet. Hoeveel dagen is ze nu? Misschien wordt ze wel melkkoe zoals Flo was voor ze beviel. :j

Juist Kiki,sorry dat had ik vast al eens gevraagd :o ,en je weet niet of ze toen harste of kegelde of wat dan ook?

Vulina hoeveel volgen er nog na deze? Beetje bijslaaptijd?

Linda nog niks? Ai zeg met zo een uier.

Het is helaas zeker niet vanzelfsprekend! Pech heb je zo te pakken. Voor elke gezond veulen en gezonde merrie mogen we dankbaar zijn. Dat je pech langer onthoudt is wel waar.
Met mini's heb je nog wat hoger risico natuurlijk. Maar ook ik ga er dit jaar weer voor,gezonde veulens en moeders. _/-\o_

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:50

Fotsy dat is waar ook. :') soms gaat het hier zo snel dan kan ik het niet meer bijhouden. Ik hoop voor fien dat het niet heel lang meer duurt want merk toch wel dat ze nu echt last gaat krijgen van haar achterbenen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:55

-O- Geen veulens....
Ik heb medelijden met jullie wakers hoor!

GhiGhi sterkte met je veulen, hopelijk gaat de diarree snel over.

Whoogy dus nog geen kids??? hihi.... hoe kom je op de opmerking. _/-\o_ _/-\o_ :')

Uhmmmm Osteopathisch gezien is een hele snelle bevalling bij mensen, en dan bedoel ik niet het persen maar de ontsluiting niet zo heeeeel erg gunstig. Vaak hebben deze babys problemen met de vertering of huilen veel.
Dus ach.... laat dat paard het veulen maar in 5 min. eruit persen en t bij ons iets langer duren. Heeft allemaal zo zijn functie.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:21

pretty schreef:
Linda nog niks? Ai zeg met zo een uier.

Erg toch?! Maar ik kreeg vanmorgen eindelijk een berichtje waarin wat vooruitgang te bespeuren is. Star haar test is ineens gedaald van 7.4 naar 6.5 en lijkt al naar de 6.0 te gaan! *\o/*
Maar ook begrepen dat ze vorig jaar tóch ook nog eerst deed harsen, dus daar wachten we dan ook nog maar op -O-

Aniek, heeft de kleine man al een naam? Of heb ik daar over heen gelezen? :o
edit; ik lees het al! nog niet dus hihi...

Helaas is het allemaal niet zo vanzelfsprekend nee... :( daarom blijft het ook allemaal zo spannend!!

Angelpam, ik kan het ook allemaal niet bijhouden hoor :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:24

@Caesar (pag 246) wat een mooi meisje heb je toch hoor, echt een plaatje!

@KBK (pag 246) mooie droogfoto’s van je beertje!

@Arianne helaas nog geen duidelijkheid, we denken smokey black voor het hengstveulen Shylar en dunalino voor mijn merrieveulen, dat we Cella hebben genoemd :) Maar het wordt testen.

@Tjinta Ik betrap mezelf wel dat ik de website niet altijd bijhoudt :o ik moet echt een update gaan doen… Goed dat het gezegd wordt, dan denk ik weer aan eigen website :’)

@CL (pag 247) Gentle is echt een knap mannetje <3

@Mopjemop (pag 248) Micky is ook echt prachtig, zijn kleurtje is een van m’n persoonlijke favorieten. Doet het goed buiten lijkt me?

@Tinne Cheyenne laat je toch maar wachten, mijn Cheyenne heeft vorig jaar 14 dagen overdragen en Cailin is nog niet bevallen, inmiddels 357 dagen… :+

@AniekR Gefeliciteerd met je knappe hengstje!

@Pol1 (Pag 250) Snap dat je trots bent, mooi hoofdje, mooi blesje, denk dat ze niet beter kon worden, toch?

@Marielle ik vind het echt vreselijk voor je, dat moet echt een nachtmerrie voor je zijn met veel slapeloze nachten. Een dood veulen vergeet je nooit en jij hebt het nu al meerdere keren mee moeten maken dit jaar, hopelijk komen jullie er overheen :(:)

@ghighi Dat klinkt ook niet zo goed, maar ik denk dat het wel goed komt. Veulentjes kunnen altijd raar zijn en weer fijn opknappen. Maar overbezorgd zijn… Ik weet er alles van hoor, was doodsbang de eerste keer buiten. Bang dat ze vielen, bang dat ze struikelden, bang dat ze in de modder bleven hangen… Maarja, weinig aan te doen want we kunnen de veulentjes niet binnen houden. Dus je mag echt bezorgd zijn maar het komt vast wel goed! Het is wel echt een plaatje, prachtig veulen.

Al zo lang geen veulens, wat doen die merries toch? Onze merrie die als eerste moest is ook nog niet bevallen…

Ik ben bezig foto’s te bewerken van de veulens, hier een foto
Afbeelding
Haar naam is Cella geworden :o

Afbeelding
En Shylar

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:27

Tjinta schreef:
-O- Geen veulens....
Ik heb medelijden met jullie wakers hoor!

GhiGhi sterkte met je veulen, hopelijk gaat de diarree snel over.

Whoogy dus nog geen kids??? hihi.... hoe kom je op de opmerking. _/-\o_ _/-\o_ :')

Uhmmmm Osteopathisch gezien is een hele snelle bevalling bij mensen, en dan bedoel ik niet het persen maar de ontsluiting niet zo heeeeel erg gunstig. Vaak hebben deze babys problemen met de vertering of huilen veel.
Dus ach.... laat dat paard het veulen maar in 5 min. eruit persen en t bij ons iets langer duren. Heeft allemaal zo zijn functie.

Oh echt? Man...daarom had ik zo een baby from hell. :=

Oh Linda dus nog harsen? Maar euhm een waarde van 6.0 kan evengoed vandaag of vannacht nog zijn. *\o/*

Mooie namen Chimello. Mooi koppeltje is het zo samen,blank en zwart! <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:38

Ik zie me ook nog geen larfje uitpersen op 5 min hoor, duurde toch iets langer, gelukkig maar amai mijn bekken :P en woogy wat je niet weet, kan je niet missen natuurlijk ;) begrijpelijk maar het moment dat ze dat larfje op je leggen, magisch, onbeschrijflijk voor woorden, onvoorwaardelijke liefde. Net als bij dieren overigens.

Pretty misschien 318 dagen als ik mijn laatste berekening aanneem en ze direct drachtig was. Ik weet het helemaal niet meer nu. Lang leve KI dan heb je tenminste een zekere datum want als je zo van die merrie's hebt rondlopen die hun bijna 20 dagen lang laten dekken pfff

Prachtige namen sheryn, heel passend vind ik

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:44

Waarom zie ik nu echt een foto van een larve op mijn buik voor me? :')
Maar wat Fotsy zegt is waar. Al is het natuurlijk lang niet allemaal rozengeur en manenschijn. Ja kotsgeur was het hier en de manenschijn zagen we wel alle keren dat we moesten opstaan elke nacht. :')
Maar ik zou hem niet meer kunnen missen hoor,de baby from hell is intussen een superlieve,brave jongen geworden. Zonder kots. :D

Lastig Evelyne met dat lange dekken. Ik neem normaal zo ongeveer de datum van voorlaatste dek maar je weet het nooit zeker hé. Gewoon goed in de gaten houden maar. Dan is ze evenver of Vera ongeveer als het zo is. :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:04

Whahaha Petra, ik zie het helemaal voor me. Piet de huisspin... En heerlijke foto van Chinouk met Nonnie <3
CubaLibre, heerlijk filmpje, word je vrolijk van. Hij wordt ook steeds leuker.
Vrouwke, dat is een eer zeg, Storm op de cover. Ga je 'm showen als 'ie binnen is?
Tinniie, dacht inderdaad al dat ze niet al te groot is. Niet dat dat wat uitmaakt natuurlijk, was gewoon even benieuwd. Mijn hart blijft toch wel echt bij de quarters liggen en ach, dan hou je het extra in de gaten hè? Hihi.
:') Woogy, jouw opmerking over de beste anticonceptie; geweldig!
GhiGhi, wat een mooi chique veulen toch, met een knappe hals. Balen dat de start niet helemaal lekker ging; hopelijk snel 100% gezond.
Ah Linda, gaat nu ook echt de goede kant op.
Jij schrijft wat ik dacht Pretty: zag ook al een larve op een buik liggen. Fijn dat je zoon nu zonder kots door het leven gaat ook :+
Bedankt voor de leuke reacties op de foto van mijn dochtertjes. Ze leven zo mee; als ze wakker wordt is de eerste vraag van Lynne: "heeft Sjirkje (haar pony) al een veulentje?" Antwoord je met nee, krijg je de rest van het rijtje :D Sjirkje en Sonneke gaan nu wel richting het eind denk ik. Mijn gevoel zegt dat er dit weekend een veulentje loopt, maar ah, mijn gevoel gaat wel vaker met me op de loop. Iets met 'wens' en 'vader van gedachte' ofzo 8-)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:07

Geen veulens? -O-

@Linda: star gaat het spannend maken! hopelijk bevalt ze snel.

Ik lees over bevallingen bij mensen, kan ik niet over meepraten gelukkig :+ Geen kinderwens hier. Ben veel liever alleen met de paarden bezig zonder andere verplichtingen. Met paarden kan je nog steeds op vakantie (als er vakantiegeld over blijft :') ) en met kinderen niet haha!

@Chimello; prachtige veulentjes! mooie namen ook

Na al die bomvolle uiers kom ik hier met een ieniemienie uiertje. Gisteren stuurde een vriendin een foto van haar niet drachtige merrie, snap nu waarom iedereen het zo weinig vind :') al doet ze rustig voort met groeien.
Zit op 263 dagen nu...
Afbeelding

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:13

AniekR schreef:
Nou ik ben weer een beetje bijgeslapen. Zal zo eens bij die kleine man kijken en daarna eerst weer naar huis, heb nog een hoop foto's uit te zoeken enzo :P
Morgen wil mijn moeder ook vast wel komen kijken en dan moeten we maar even om de tafel voor een naam...

Ben benieuwd wat het gaat worden van naam! Fijn dat je al wat hebt kunnen bijslapen :z

angelpam schreef:
Ik hoop voor de lange wachters niet dat fien voor gaat Door een kortere dracht. Haar uier begint nu echt vorm te krijgen. Haar banden zijn drilpudding. Iets of wat zucht voor haar navel. En haar kling hangt wat en is donker roze. :o

Hihi :P k hoop het ook voor jou! Je beschrijving klinkt in elk geval hoopvol :j

Fotsy schreef:
Al kunnen merrie's lang met bomvol uier staan en druppen ook, das hier nu al bewezen. -O-

Hierzooooo ;) de melk drupt uit Evita's uier, maar bevallen? Oh nee hoor :P :')

linda2008 schreef:
Erg toch?! Maar ik kreeg vanmorgen eindelijk een berichtje waarin wat vooruitgang te bespeuren is. Star haar test is ineens gedaald van 7.4 naar 6.5 en lijkt al naar de 6.0 te gaan! *\o/*
Maar ook begrepen dat ze vorig jaar tóch ook nog eerst deed harsen, dus daar wachten we dan ook nog maar op -O-

Ook spannend! :D Veel merrie's houden het spannend hé :D

chimello schreef:
Onze merrie die als eerste moest is ook nog niet bevallen…

Ik ben bezig foto’s te bewerken van de veulens, hier een foto
Haar naam is Cella geworden :o
En Shylar

Balen van de eerste merrie zeg, zo vervelend dat wachten!
Mooie foto's! <3 leuke namen ook!! :D

Fotsy schreef:
Ik zie me ook nog geen larfje uitpersen op 5 min hoor, duurde toch iets langer, gelukkig maar amai mijn bekken :P en woogy wat je niet weet, kan je niet missen natuurlijk ;) begrijpelijk maar het moment dat ze dat larfje op je leggen, magisch, onbeschrijflijk voor woorden, onvoorwaardelijke liefde. Net als bij dieren overigens.

Inderdaad :j ik hou ontzettend veel van mijn larfje <3 't mooiste wat me ooit had kunnen overkomen!!
Spoiler:
(Al zou ik ze soms eens tegen het plafond hangen hoor :o )

pretty schreef:
Waarom zie ik nu echt een foto van een larve op mijn buik voor me? :')
Maar wat Fotsy zegt is waar. Al is het natuurlijk lang niet allemaal rozengeur en manenschijn. Ja kotsgeur was het hier en de manenschijn zagen we wel alle keren dat we moesten opstaan elke nacht. :')

:') Haha!!! _O-
Ik ben eerlijk waar nu al méér wakker geweest door de dracht van Evita dan door mijn baby ooit!! T kind sliep op 6 weken door en daarvoor moest ik maar 2x opstaan per nacht. Nu ben ik al 4 weken aan het waken en ben soms 9x op een nacht wakker :wow: :O 8)7

Luna2006 schreef:
Na al die bomvolle uiers kom ik hier met een ieniemienie uiertje. Gisteren stuurde een vriendin een foto van haar niet drachtige merrie, snap nu waarom iedereen het zo weinig vind :') al doet ze rustig voort met groeien.
Zit op 263 dagen nu...

Amai, die neemt ook haar tijd -O-

Evita staat weer op de weide, melk te morsen :+
T druppelt er gewoon uit, haar benen zijn zo smerig... :x

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:14

Fotsy schreef:
... maar het moment dat ze dat larfje op je leggen, magisch, onbeschrijflijk voor woorden, onvoorwaardelijke liefde.

En dat is alleen te snappen door mensen die het hebben meegemaakt.. <3 Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik voordat ik naar bed ga nog even bij mijn slapende zoontje ga kijken, dan doet mijn hart gewoon pijn. Zoveel onvoorwaardelijke liefde voor dat mannetje <3
Hij was ook een voorbeeldige baby. Na 3 weken de eerste nachtvoeding eraf en altijd vrolijk. Daar zou ik zo weer voor tekenen.
Dus Woogy, het is niet altijd tranengeur en maneschijt ;)

Zo, genoeg emokip gedoe. Terug naar fopmerries en veulies

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:21

haha tranengeur en maneschijt,het wordt steeds beter. :')
Mijn zoon slaapt nog niet altijd door en wordt 8...extreem gevalletje.
Niettemin ben ik ook moe als mijn merrie me 10 x wakkerbelt. Je ontwent dat snel dat opstaan. ;)

SofieHavan moet toch echt eens gaan komen vandaag! Wat een voorbeeldige dochter had/heb je dan wel!

Luna euh ik heb paarden en kan niet meer op vakantie. Mocht ik alleen een kind gehad hebben,ging dat prima hoor. Maar zo even een kudde mini's achterlaten gaat gewoon niet. Dus wij gaan nooit op vakantie. Geen nacht.

Arianne spannend dan toch hoor! Mijn zoon keek gisteren naar Vera en zei ook,hmmm volgens mij komt het nu wel snel. Knap hoe ze dat kunnen voorspellen. :P
Maar die van jou zijn nu aardig aan de tijd dus het kan best toch!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:22

Noisy schreef:
En dat is alleen te snappen door mensen die het hebben meegemaakt.. <3 Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik voordat ik naar bed ga nog even bij mijn slapende zoontje ga kijken, dan doet mijn hart gewoon pijn. Zoveel onvoorwaardelijke liefde voor dat mannetje <3
Hij was ook een voorbeeldige baby. Na 3 weken de eerste nachtvoeding eraf en altijd vrolijk. Daar zou ik zo weer voor tekenen.

Hier ook zo :j ik kan bijna niet gewoon aan mijn dochtertje denken zonder dat de tranen in mijn ogen springen, zoveel hou ik van haar :P klinkt zooooo stom, maar 't is zo. Da's meteen ook het verschrikkelijkste aan "ouder" zijn. Het maakt je zo kwetsbaar en de gedachte dat ik haar niet voor eeuwig en/of tegen alles kan beschermen, maakt mij bijna gek... #)

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:30

Nou ik ken veel meer goede bevallingen als minder soepel bevalling gelukkig maar tis idd als het wat moeizaam gaat de start enzo krijgt dat meer aandacht maar zijn we ook meer bezorgt ;-)... soms denk je wauw super bevalling gehad en dan krijg je daarna nog problemen je kunt het niet inschatten...

Ahhh chimello wat een beertjes <3 echt heel lief ...

Oo en die uiers met lade pegels eraan pfff heeft ghi nooit die maakt slagroom kan niet lekken haha. ..

een vriendin had vorig jaar een merrie die meer als een maand melk verloor veulen heeft wel bloedplasma's gehad want had geen biest meer veulen is echt op en top gezond dus alles goed gekomen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:35

SofieHavan schreef:
Noisy schreef:

Hier ook zo :j ik kan bijna niet gewoon aan mijn dochtertje denken zonder dat de tranen in mijn ogen springen, zoveel hou ik van haar :P klinkt zooooo stom, maar 't is zo. Da's meteen ook het verschrikkelijkste aan "ouder" zijn. Het maakt je zo kwetsbaar en de gedachte dat ik haar niet voor eeuwig en/of tegen alles kan beschermen, maakt mij bijna gek... #)

Jep, idem hier.. De liefde voor zo'n larve van jezelf is met niets anders te vergelijken. Geen enkel paard of huisdier komt daar nog maar bij in de buurt :P

En luna en Woogy, het kan allemaal snel gaan hoor :P Ik wist pas dat ik zwanger was op 17 weken, helemaal niet volgens plan dus, maar tis het beste dat ik in heel mijn leven heb meegemaakt, zou me geen leven meer kunnen voorstellen zonder mijn dochtertje. <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:49

Ik heb goede buren denk ik want die voeren de paarden als wij op vakantie zijn. Augustus gaan we een weekje oostenrijk en dan doet hij de paarden, tegen vergoeding welliswaar maar ik kan ze veilig achter laten.

Kinderen lijkt mij echt niets voor mij. Mja heb ook geen vaste vriend ofzo

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:54

Afbeelding
Siësta houden.. :')

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:06

Knap veulen GhiGhi! Hopelijk kan je snel zonder zorgen genieten!

Zo een schattige foto, Tinnie!

Zoveel overdragende merries!

Woogy & de larve :')