[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:42

Oh en Cynthia ook gefeliciteerd zie ik (wat een jarigen vandaag ;) )

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:05

Gefeliciteerd Patrick & Cynthia!

Welkom kappiegirl!

Hier gister ook heerlijk bareback rond gehobbeld met Jill... Ik had besloten om geen shows meer te gaan rijden maar daar ben ik even op terug gekomen, as weekend is er nog n show waar we dus toch wel mee heen gaan... Jill is nog fit genoeg en of ik nu thuis train of op n show wat klasses rij zal niet zoveel uitmaken ;)

Dus we gaan nog 1x op show... Nog 1x lekker genieten van de shows hier want hoogstwaarschijnlijk ga ik dat volgend jaar allemaal moeten missen (niet alleen vanwege t veulen maar ook vanwege het feit dat ons Amerika verhaal ten einde zal gaan lopen...).

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:24

Ik dacht ik zet weer is een fotootje van Anne er op. Gister 70 dagen drachtig. Langzaam begin ikgeloof ik een buikje te zien,:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:30

Leuk dat je toch nog een show gaat rijden met CL. Zolang ze nog goed te rijden is en goed op de signalen let die ze afgeeft moet het nog prima kunnen ook lijkt me!
Ben benieuwd weer naar het verslag!
En het is dus (zo goed als) zeker dat jullie volgend jaar weer terug komen? Wel leuk om dan nu nog een keer mee te kunnen doen inderdaad.

Chrisje, ik zie er nog niet heel veel aan :o Maar dat gaat vast niet lang meer duren.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:15

In principe loopt manlief zijn contract gewoon af (eind februari maar ik vertrek niet voordat Jill bevallen is ;) ) maar wat mij betreft is het wel goed en genoeg geweest.... We gingen voor 1 jaar, dat werden er 2 en toen besloot ik Jill te kopen (was hetgeen ik tegen manlief zei toen hij thuis kwam met de woorden: we kunnen met 1 jaar verlengen) dus kan t op 2 manieren bekijken ;)
Als we bijv nog met 6 maanden kunnen verlengen is dat goed, zo heb ik dan n veulen die meteen afgespeeld kan worden en bijna rechtstreeks de opfok in kan op t moment dat we weer in NL zijn maar ik heb ook nog n 4 jarige in NL staan waar ik heel graag zelf mee aan de slag wil... Die 4 jarige word as donderdag als alles goed gaat verhuisd naar n andere stalling (veel dichterbij de plaats waar wij weer gaan wonen) en n goede vriendin van mij gaat met hem aan de slag tot ik terug ben...

De overgang van hier terug naar NL zal voor mij sowieso even wennen gaan worden en imo is uitstel afstel en word de kloof (en dus het aanpassen aan n "nieuwe" omgeving) alleen maar groter en moeilijker. Niet dat ik het hier niet naar mn zin heb maar toch... Denk dat 2 jaar wel voldoende is, heb hier veel geleerd en daar ben ik dankbaar voor maar ja, onze familie en vrienden zitten in NL en uiteindelijk zullen we een x terug moeten... Het is nooit de bedoeling geweest om permanent uit NL weg te gaan ;)

Jill doet t thuis onder het zadel nog prima, zolang ze niet aangeeft dat t teveel voor haar is is het wat mij betreft prima :)
En zolang mn zadel (western, Engels past ze sowieso wel) past kan ik imo nog net zo goed n x starten, is sowieso voor de lol en tja, met t oog op terugkeren naar NL is het dan nog wel heel erg leuk om er toch nog 1tje mee te pikken hier :D

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:31

Ja op de foto is t niet goed gezien maar in t echt is t in eens wel een enorm verschil. Want ze was echt heel mooi slank en bijna gestroomlijnt. En geef haar niet meer eten.
AniekR schreef:
Leuk dat je toch nog een show gaat rijden met CL. Zolang ze nog goed te rijden is en goed op de signalen let die ze afgeeft moet het nog prima kunnen ook lijkt me!
Ben benieuwd weer naar het verslag!
En het is dus (zo goed als) zeker dat jullie volgend jaar weer terug komen? Wel leuk om dan nu nog een keer mee te kunnen doen inderdaad.

Chrisje, ik zie er nog niet heel veel aan :o Maar dat gaat vast niet lang meer duren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:33

hier nog niet veel buik te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:58

Welkom Kappiegirl :)
Cynthia, gefeliciteerd met de mijlpaal voor dais. Wat balen dat ze nog steeds niet 100% loopt. Hopelijk knapt ze snel op :(:) Prachtige plaatjes en wat is Fi mooi. En heee jij ook jarig vandaag, ik ook :+ Gefeliciteerd hopelijk heb je een leuke dag
Wat een gave merrie fokfanaat, ze ziet er goed uit.

Hoe het met die van mij gaat... tja ze staat lekker te genieten van het gras en heb het idee dat ze erg vrolijk is. Morgen maar weer eens kijken hoe ze loopt. Ik hoop echt dat het gewoon een beetje stijfheid is omdat ze misschien heeft vast gelegen. Vandaag zit ze op 70 dagen. Ook bij haar nog geen buik

Afbeelding

Maar verder ziet ze er wel tevreden uit en ze glimt nog steeds :)

Afbeelding

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:14

Patrick en Cynthia82 gefeliciteerd.

Hierbij de eerste 2 buik foto's van fien.

Afbeelding

Afbeelding

Ik rij fien ook nog gewoon Door totdat ze aangeeft dat ze het zwaar vind worden.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:46

Dank jullie wel voor jullie warme welkom ;)

Gefeliciteerd voor de jarige _Patrick_ en Cynthia82 als ik het goed heb onthouden *\o/*

Heb heel veel gelezen en heel wat blijven hangen en heel veel ook weer vergeten en door elkaar gehaald dus stap vanaf hier gewoon lekker in.
Heb heel veel paarden en pony's voorbij zien komen een aantal namen bekend van volgtopics leuk! En al wat mooie buikjes gezien. Wij zitten verder in het seizoen dus een buikje zal hier nog vast niet snel komen. Maar maak elke maand op de 7e een foto van haar in ongeveer de zelfde stand om te kijken of we hier dan een beetje verschil kunnen zien en vanaf wanneer ik ben benieuwd.

Er werd gevraagd hoe groot mijn Kyowa is.
Kyowa heeft na afspenen een hele moeilijke start gehad en heeft met 8 maanden Droes gehad op het randje van de dood gehangen en is heel lang niet fit geweest. Met 14 maanden kwam ze weer een beetje bij en werd weer fanatiek en ging groeien. Ze was toen 1.26m ze is toen goed gaan eten en dus enorm gaan groeien met 4maanden was ze 5cm gegroeid dus ik dacht dat ik verkeerd gemeten had en heb het laten gaan, opnieuw gemeten ze was toen 1.31m met 20maanden, dus weer een paar maanden laten lopen en ze werd hoe groter hoe mooier geen naarling geweest helemaal niet maar steeds stijf dikke benen en echt slecht te pas kreupel dagen achter elkaar warme gewrichten en steeds maar op de pijnstillers en ontstekingsremmers want het leek wel onstoken gewrichten maar weinig tot geen koorts. Dus weer gemeten en weer gekeken en schrok me lam ze was van 1.31m naar 1.50m gegaan in bijna een jaar tijd dat was dus waarom ze zo slecht liep en waardoor ze zo sneu was. Dierenarts opperde haar te laten dekken om op die manier wat minder energie in het groeien te steken zodat het geleidelijker aan gaat nu. Ik hoop dat het voor Kyowa in de praktijk ook zo zal zijn maar de tijd zal het leren.

Nu heb ik ook meteen een vraagje, want ik wil haar (ookal duurt het nog een hele tijd voor ze uitgerekend is) wel op conditie hebben zodat ze de bevalling straks goed aan kan.
Is het verstandig om haar het longeren te leren over een maand of 3 zodat ze op die manier wat conditie opbouwt zodat ze straks voldoende conditie heeft om de bevalling aan te kunnen? Gewoon aan een halstertje of hoofdstelletje spelenderwijs wat beweging. Er word zeker tot na het afspenen zo ie zo niet op gezeten of ander werk van haar gevraagd want ik wil haar alle tijd gunnen om netjes uit te groeien maar wil haar niet verzuurd hebben na de bevalling door de inspanning die ze moet leveren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:50

Dan kun je beter stukken gaan wandelen,longeren kun je beter niet doen met die gewrichten.

Door te wandelen of stukjes fietsen bouw je conditie en spieren op en is minder belastend dan een cirkel lopen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:51

Dat zou ik niet doen, het is zo al pittig genoeg voor dr, veel weidegang, kunnen ze op eigen aangeven bewegen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:59

WoW jullie girls hebben nog strakke buikjes hoor :D Fientje die krijgt al buikje vind ik :D k,k,

Cynthia was je verjaardag nog vergeten :o gefeliciteerd *\o/*

Kappiegirl welkom, wat leuk een gewonnen dek zeg, en ieder doet wat hij doet, waarom commentaar geven, maar er zitten op bokt een aantal gefrustreerde mensen die het niet kunnen laten, je zou zo nooit een topic willen openen ;) dan hebben ze commentaar op je verblijf, je dieren, het is altijd wat in plaats van de mensen gewoon raad te geven en hun vragen te beantwoorden. Tuurlijk is opbouwende kritiek toegestaan waar je iets aan hebt en om uit te leren maar zie vaak andere dingen verschijnen. :P
Ik zou ook niet longeren, cirkels zijn heel zwaar voor een jong paardje, beter inderdaad wat Inowa zegt.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:00

Dank jullie wel Inowa en Fokfanaat en Fotsy dan ga ik haar wat wandelen in het bos en park hier vlak bij een paar dagen in de week zal ze ook niet vervelend vinden ze is gek op wandelen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:08

CL, ja begrijpelijk hoor. Is natuurlijk al lang genoeg dat je daar zit en ook al heb je het naar je zin. Je hebt toch ook je leven en je familie en alles hier.

En ook weer 3 merrie's die al voorzichtig buikig beginnen te worden ;)

Kappiegirl, als ze ineens zo hard gaat en zelfs last van de gewrichten heeft, kan dit inderdaad een goede stap zijn geweest als de DA dat ook heeft aangeraden, al zou ik me afvragen of het extra gewicht op de gewrichten weer niet averechts zal werken. Maar daar heeft de DA vast ook bij stil hebben gestaan.
Wat al gezegd, op de volte draven is wel belastend en ook zeker op de gewrichten. Gewoon lekker in het land laten lopen dat ze zelf kunnen bepalen hoeveel ze lopen (misschien heeft ze immers ook nog wel wat last). Als je het leuk vind kan je er mee wandelen, maar denk niet dat conditie zo'n grote rol gaat spelen. Het grootste gedeelte van de fokmerrie's zal denk ik niet gereden/gelongeerd o.i.d. worden. Gewoon zorgen dat ze gezond zijn/voorzien in hun basisbehoeften.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:51

Annisse hier vandaag ook op 100 dagen. *\o/* *\o/*

Leuk we zitten dus op dezelfde dag Angelpam Jij ook gefeliciteerd.

Patrick en Cynthia gefeliciteerd hihi.

Kappiegirl. Welkom!
Als jou DA groen licht gegegeven heeft is het logisch dat je het gratis dekken hebt aangenomen.
zou ik waarschijnlijk ook gedaan hebben.

Zo zonder voorkennis vind ik twee jaar erg jong maar de DA zal echt geen onzinadvies geven. Gewoon lekker van een drachtige merrie genieten dus.

Ik zou wel heel rustig aan doen met haar. Hormonaal gebeurt er veel in het lichaam, vandaar ook misschien de groeihormonen op een ander level. Daarbij is belasting voor de gewrichten misschien niet het juiste moment.,

fokfanaat ze zit nog prachtig mooi strak in haar velletje.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:57

Kappiegirl, longeren zou ik ook echt niet gaan doen!! Veel weidegang en misschien wat wandelen.

Ik zag een paar mooie mijlpalen voorbij konen :D gefeliciteerd!

Marije, die heeft al een mooi buikje :j
Die van mij zijn gewoon dik van het gras en nog wat buik van de 2015 baby's die er net een weekje af zijn. Ze lijken ook allebei drachtig maar er is er echt maar 1 gedekt :')

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:59

Leuk tjinta jij ook gefeliciteerd.

Kappiegirl ik zou ze gewoon lekker moeder laten zijn. Lekker veel buiten en niet te veel mee willen doen. Er gebeurt al genoeg de komende maanden met haar.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:32

Cemlys, gefeliciteerd met beide merries drachtig!

AZ, prachtige kudde heb je daar lopen! <3
En ja Snazzy zal vast flink worden op het eind. Scheelt dat haar buik nu nog voornamelijk naar beneden hangt en nog niet echt opzij.

Pretty, klopt! Vorig jaar is ze vroeg in de dracht gescand en begin oktober nog een keer uitwendig op 8 maanden.
Toch bleek ze eind januari leeg dus ergens heeft ze het in die tussentijd vergooid.
Hopelijk blijft het dit jaar goed gaan.

Kiki, beterschap!

Vulina, BianCatjee, LauLauu, _Patrick_, leuke foto's!

Cynthia, wat naar dat ze niet goed blijft lopen. Hopelijk helpt de pijnstilling en gaat het toch nog over voordat ze straks zwaarder gaat worden door de dracht :(:)
En alweer op de 100 dagen *\o/*

Leoniieke90, spannend voor jullie beide de eerste keer :D

kappiegirl, kan prima hoor een goed ontwikkelde 2 jarige dekken.
Meeste commentaar komt op bokt vaak van mensen die nog nooit een drachtige 2 jarige in het echt hebben gezien of überhaupt een drachtige merrie ;)
Moet zeggen dat de meeste van mijn oudere merries op 2 jarige leeftijd al gedekt zijn. Sommigen ook daarna ieder jaar een veulen. En ze doen het prima. Niets natuurlijkers voor een dier dan voortplanten.
Zou er alleen pas iets van werk mee gaan doen na het afspelen van het veulen. Zo'n 2/3 jarige lekker voor zichzelf en het veulen laten zorgen en dan daarna pas aan het werk. En goed op de eiwitbehoefte letten omdat ze daar wel veel van gebruikt straks.

CubaLibre, leuk nog een keer op show!
En spannende tijden straks met terug verhuizen.

chrisje20, leuke foto's. Buikje zal de komende maanden wel gaan groeien ;)

fokfanaat, mooie merrie!

Venthe, hopelijk loopt ze snel weer goed.

angelpam, leuke foto's om straks te vergelijken als ze verder is :)

linda2008, er lopen hier ook wel wat merries die door kunnen voor hoogdrachtig maar die hebben geen hengst gezien :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:55

Ik zou hooguit met haar wandelen, maar zeker niet longeren. Longeren is op die leeftijd naar mijn mening sws nog te belastend voor benen en pezen.

Cynthia en Patrick gefeliciteerd.

Zo vandaag de verjaardag van mijn man ook weer gehad. Weer een gezellige drukke dag.

Vanmorgen op stal nog wel ff snel een foto gemaakt van Bo dr buikkie.

93 dagen
Afbeelding

120 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Op de foto niet helemaal super te zien. Maar het valt me op dat je het het beste ziet bij de overgang van d'r buik naar d'r flanken

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:17

Vandaag is marley al 51 dagen drachtig, wat gaat dat snel zeg :o

zijaanzicht nog niets te zien.
Afbeelding

vooraanzicht nochtans al een buikje hihi
Afbeelding

Aan het werk zetten zou ik der inderdaad nog niet doen. maar wandelen kan zeker wel hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:13

CL, de tijd schiet al op zeg. Leuk dat je terug komt, kan ik haar eindelijk in het echie zien, en je andere gouden knapperd. :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:33

Bedankt voor de verjaardagsfelicitaties! Patrick en Venthe ook gefeliciteerd! *\o/*
Van Patrick wist ik het, van jou niet Venthe :)
Ik heb een leuke dag gehad, voelde me echt jarig! :D Hoe was jouw dag? Enne.. hoe oud ben je geworden? :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:53

Gefeliciteerd jarigen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:07

Wie houd trouwens de lijst met aangemeldde merries bij?

Ik heb nu al 2x gemaild om pepper en ylona met uitgetelde datum erbij te laten zetten maar dat is nog steeds niet gebeurd.