Mijn popje is ziek! En weet ff niet wat ik moet doen.. Da gebeld en die wil t nog ff aankijken. Ze heeft een onwijse harde buik, 38 graden ( temperatuur wekelijks en ze komt bijna nooit boven de 37) ze staat er bij als een dood vogeltje.. Ze eet wel maar ze heb maar 2x gemest vandaag in de paddock ( normaal 5/6 hopen) maar ze doet niet koliekerig.. Mag ook niet aan d'r zitten dan begint ze onwijs te grommen, bijten en slaan..
Beetje onsamenhangend verhaal maar ga d'r nu weer ff stappen en een beetje voeren..
Idd ik ging net zeggen, ik zou even een flink stukje stappen. geeft vaak wat ontspanning van de darmen. Als je het echt niet vertrouwd dan gewoon dierenarts weer bellen (klein beetje overdrijven mag soms wel )
bah dat is vervelend zeg,, goed in de gaten houden
polleman
Geplaatst: 01-02-13 20:54
Zolang temp niet boven 38, 5 komt is dat niet erg. Kan zijn dat veulen aan draaien is of tegen darmen duwt. Daar kunnen ze ook zo van wordeneven goed stappen En in de gaten houden. Anders dierenarts laten komen en niet zo de nacht in gasnet als je het niet vertrouwd
Even goed in de gaten houden dus. En blijven bewegen. Kan best zijn dat het veulen in de weg ligt, vertrouw je het niet dan de DA bellen, ook al was het alleen maar om telefonisch advies.
Jeetje, wat een nare berichten Sterkte, annastasia!
En Vitaquilla ook!
annastasia
Geplaatst: 01-02-13 22:01
Cynthia82 schreef:
Jeetje, wat een nare berichten Sterkte, annastasia!
En Vitaquilla ook!
Had het wel mooi gevonden als er van het zomer een aantal veulens door de wei zouden dartelen. Nu heeft de stalhouder nog 1 merrie die moet veulenen.
Mijn eigen merrie ziet alles er gelukkig tot nu toe goed uit. Wil het veulen thuis houden, zodat deze veel in handen komt. Vandaag een gat in het plafond gekregen waar ik de netwerkkabel doorheen kan voeren. Nu de rest in orde maken en dan kan alles operationeel. Nog 58 dagen
Heb d'r net zelf even opgevoeld (de DA slaat ze weg en heb zelf stage gelopen bij me DA) Hele darm leeg tot het laatste stukje waar ik bij kon. Had 2 hele kleine voetjes te pakken die de darm dicht duwden.. Heb de voetjes weg geduwd en nog geen 5 minuten later lagen er 3 hopen mest in de stal en stond mijn merrie na een diepe zucht super blij op stal!!
Heb een doos lange handschoenen en een fles glijmiddel gehad. Als dit krummel z'n favoriete ligging is zal ik m nog wel een paar keer aan de kant moeten duwen..
Fijn he! veulens met lange benen fokken.. het kan ze nu al niet meer fatsoenlijk kwijt en we moeten nog dik 100 dagen!
Ja ik heb mini's dus vanaf 300 dagen mag het geboren worden. Ik heb zelf gewoon op 11 maanden geteld en dan is de eerste 27 mei geloof ik en de andere 3 juni dus die zitten vlak op elkaar en de laatste is 1 maand later.. Maar we hebben heel misschien nog een verassing.. Een welsh merrie die wij in oktober hebben gekocht word toch wel heel erg bol.. Maja welshjes kunnen dat sowieso wel zijn. We wachten af en houden haar goed in de gaten
annastasia
Geplaatst: 02-02-13 00:36
polleman schreef:
Dustinlover waneer heb jij eerste???
Hebben jullie allemaal je dekbewijs al binnen
Dekbewijs was in december al binnen, tegelijk met de rekening.
Annastasia, Ik kreeg er ernstig brief Bij dat die opgestuurd werd Zodra het geld verwerkt is niet betalen geen dekbewijs. Logische natuurlijk. Ik denk dat nrps te veel mee maakt er in dat ze niet betalen en wel profeteren
Vitaquilla, wat fijn dat je het zelf op hebt kunnen lossen.
Ik had de dekbon van Hala, gedekt door Ansata Nile Echo op 21 juli 2011, uiteindelijk eind december 2012 EINDELIJK binnen, toen haar veulen uiteindelijk al ruim 6 maanden oud was! Gelukkig is dat me nog nooit eerder gebeurt, maar toch wel een reden om niet zo snel meer voor die hengst te kiezen..