[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:06

Joh! Ben je lekker mee! Kun je nog genoeg inkopen nu of wordt dat ook al een probleem?!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:14

Inderdaad. Ik heb nu gebeld naar die man waar het hooi van komt en die komt de slechte balen terug ophalen maar moet er dan wel 75 euro voor betalen :( Ik vind dat echt overdreven veel maar heb geen andere keuze omdat ik dat slechte hooi nergens kwijt kan en ook geen machines heb om zo'n grote balen weg te nemen.
Dat inkopen word ook al een probleem. Ik ben bang dat ik niet genoeg meer vind voor de rest van de winter. Pff, dat word nog puzzelen (ook qua geld...)
Tis hier altijd wel iets..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:34

Wat enorm balen Steffi! Ik hoop dat je genoeg hooi kan vinden!
Wij hebben hier ook zoiets, mijn vriend en vader gingen een grote (500kg) baal hooi halen, en kregen er meteen 2 mee, want die andere moest ook weg. Het ene pak ging nog, maar het 2e pak zat vol schimmel, dus weg gegooid, gelukkig hadden we dit nog niet betaald. Ook had ik de boer waar onze paarden staan gevraagd of hij hooi voor ons had (we hadden vorig jaar hele mooie kleine pakjes (wel duur)), dat had hij wel, totdat er een paar weken later dus 400kg balen ingewikkeld hooi stonden.. Dat hadden we 2 jaar geleden ook al, hebben we toen geprobeerd te voeren, maar binnen een week was het verrot. Wij hebben dus ook gezegd dat dit hooi niet geschikt was, maar hij overtuigde ons ervan dat dit hooi veel droger was, dus hebben we het toch geprobeert. Het eerste deel was goed (het hooi was idd ook veel droger), maar vanaf de helft bleek het pak vol schimmel te zitten. Dus nu moet ik weer een gesprek aan voor een oplossing, en hij is zo ontzettend koppig, dus ik hoop dat we er een beetje uitkomen. Nu moet ik dus ook ergens anders hooi halen, gelukkig hebben we sinds een paar maanden een ander goed adres gevonden, maar of ze daar genoeg hebben?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:42

en hoe is het met de dames :D
Ravina zit nog vol eetlust,ook van haar kuil gelukkig.
ze groeit lekker,vandaag dag 186 alweer

het is hier flink koud,het vriest,ik twijfel of ik haar een dikkere deken op zal doen. ze heeft nu al even haar 300 grams op,maar ik wil ook niet te snel overstappen,want straks wordt het nog een stuk kouder

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:44

AZ: Echte kl*te vind ik het!
Het kost je ook nog eens een pak geld extra. Ik heb een goed adres voor stro en ze zeiden ook iets vanh ooi maar krijg deze persoon maar niet te pakken. Even afwachten of ik nog iets van hem hoor en hopen dat ik met die vier goede balen nog eventjes toekom en dat deze niet toch nog slecht worden of al zijn (ik kan natuurlijk niet vanbinnen in de baal kijken).
Heb jij dan ook betaald voor die 400 kg balen?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:47

Das idd behoorlijk balen zeg Steffi_H ......................

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:56

Ik heb idd al een deel betaald, de rest zou ik betalen als hij de rekening van het persen had gehad. Ik ga nu proberen te zorgen dat hij de overige balen aan een andere boer wegdoet (die heeft ook de rest van het hooi overgenomen), en dat hij dan een deel van het betaalde geld ziet als stalgeld voor volgende maand. En de rest van het geld zit dan wel goed, omdat hij er natuurlijk ook niet zoveel aan kan doen.
Gelukkig is het voor ons financieel in ieder geval niet zo'n probleem, maar het is wel kl*te als je denkt voor het grootste deel van de winter hooi te hebben en je moet dan nieuw hooi hebben.. Maar voor jou is het nog veel erger omdat je alles al betaald hebt, en je geld niet terug krijgt. Dat ons hooi zo slecht is komt ook doordat er blijkbaar toch gaatjes in het plastic zitten en daardoor is het gaan schimmelen, vandaar dat ik er eigenlijk ook niet voor wil betalen.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:39

Hopelijk kan je het zo regelen met je stalhouder dan.
Fijn als financieel niet zo'n probleem is, maar ik ben nog maar pas aan het werk en heb mijn geld voor allerlei dingen nodig en als je dan al hooi hebt en je denkt niet meer te moeten bijkopen en dan krijg je zoiets als dit is het weer puzzelen en andere dingen laten vallen om aan het hooi te geraken.
Maar ja, ik kom er hopelijk wel uit zonder al te veel moeite..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:51

Das mooie dikke oliebol Stef! en AZ natuurlijk ook. Hoop dat het snel is opgelost, prijzen zijn ook niet mis natuurlijk

Ff arrogant maar ben blij dat wij dat probleem niet hebben.
Af en toe wel een baal (die van vorig jaar voornamelijk) waar wat slechte plekken zitten.
Ook zijn wij goed bevoorraad met nog 25 pak van vorig jaar, nog 15 van eigen land dit jaar en nog 85 laten komen. (pakken 500 kg)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:11

Wij hebben dat probleem ook niet. We kijken altijd goed welke balen beschadigd zijn, die voeren we als eerste op. Wij hooien overigens zelf, dus wanneer het plastic beschadigd is plakken we het en is het nooit lang open geweest. Daardoor hebben we wel eens plekken in de pakken zitten, maar het is nooit zo dat we hele balen weg moeten gooien.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:24

Neonlight: het is voor mij ook de allereerste keer dat ik dit voor heb. Ik heb voorgaande jaren nog nooit balen moeten weg smijten. Ik kijk normaal gezien ook altijd of de balen goed zijn en koop geen slecht hooi met slechte plekken/onkruid/..., alleen al omdat ik gewoon het allerbeste voor mijn paarden wil. Maar het is niet altijd even gemakkelijk.
Joto: Inderdaad. Helemaal niet arrogant hoor. Beter dat je er geen problemen mee hebt. Dan zit je ook niet constant in de stress.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:47

Ja daar heb je gelijk in. Maar voor jou blijft het poedersuiker. Hoop dat het zich snel oplost.

Nou ga snel de dames buiten zetten, was vannacht -6 hier en nog steeds -5..Dus dat betekent dat Indira weer helemaal kierewietje is haha. Lekker buiten gek doen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:50

Hier min 4. Kwal is helemaal wit op de rug en oren :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:52

Steffi_H schreef:
Veel plezier in de cinema essiesilly! Hopelijk is de film niet zo eng als hij lijkt en kan je vanacht rustig slapen :P

Oh ja, en er werd nog gesproken over welke dieren jullie allemaal hebben.
Ik heb:
-3 katten (2 binnenkatten en 1 stalkat)
-1 landschildpad
-2 paarden (+2 ongeboren veulens ;) )
-2 honden
Vroeger hadden we nog 3 gebils, 4 cavia's en 2 konijnen maar die zijn van ouderdom gestorven.

haha ik heb nog kunnen "slapen" hoor, ben daarna nog uit geweest dus maar 3 uur geslapen haha nu ben ik eeecht kapot!

ik heb:
- 2 honden
- 6 paarden :D en 1 veulen in buik
- 3 katten :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:55

Oja, hier ook nog 4 slangen :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:59

iewl :D

hier ligt er helemaal geen sneeuw :(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:14

Bahhh hier begint het nu te sneeuwen :(

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:22

Snoevie schreef:
Bahhh hier begint het nu te sneeuwen :(

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik moet nog naar huis en lesgeven vanavond :(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:23

Het blijft niet echt liggen,maar toch...ik haat sneeuw

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:48

Wat k*t met die balen hooi zeg, hoop dat er wat te regelen is nog.

Gisteren avond heeft het hier gesneeuwd maar dat was antte sneeuw dus niks blijven liggen.
Peep staat binnen dus heeft geen wit in der manen/staart en op der rug haha. Peep mag swinters nooit meer dag en nacht naar buiten ivm haar hoeven.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:53

IK WIL OOK SNEEUW!!!!
Hier inderdaad wat Marlis zegt; gisterenavond wat natte sneeuw. Nu 2 graden en bewolkt.
Ik ga zo toch echt gewapend met mijn skibroek naar Dais.
(ik ben bijna 4 jaar geleden geopereerd aan mijn heup en ik word zo verschrikkelijk stijf als het koud is. Dus die skibroek is mijn beste maatje in deze tijd van het jaar :D)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:57

Cynthia82 schreef:
IK WIL OOK SNEEUW!!!!
Hier inderdaad wat Marlis zegt; gisterenavond wat natte sneeuw. Nu 2 graden en bewolkt.
(ik ben bijna 4 jaar geleden geopereerd aan mijn heup en ik word zo verschrikkelijk stijf als het koud is. Dus die skibroek is mijn beste maatje in deze tijd van het jaar :D)

Groot gelijk heb je, haha.
Ik ga mischien zo nog even snowboots halen en doe een legging, paardrijbroek en joggingsbroek aan met heel veel truien ook eronder.
Kou is idd niet goed nee voor veel dingen. Me tante heeft hele erge atrose en altijd als ze naar Thailand gaan(voor werK) heeft ze nergens last van, is ze weer hier kan ze bijne niet meer lopene.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:59

Cynthia82 schreef:
IK WIL OOK SNEEUW!!!!

Ik wil wel een afspraak met je maken (is alleen te hopen dat de sneeuw ook meewerkt....) Jij mag alle sneeuw hebben wat hier anders zou vallen (tot nu toe alleen nog natte gelukkig). Ik heb zo'n HEKEL aan sneeuw. Kou ok, maar sneeuw. Vind t echt vreselijk spul.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:00

Gisteren hebben Anous & ik trouwens allebij op Peep gereden. Je merkte aan haar dat ze het moeilijk gaat vinden met die dikke buik. Ook probeerden ze bij Anous een keer te stijgeren maar echt hoog komt ze niet meer en je hoorde haar daarna echt hard zuchten, haha. En bij mij had ze een keer gebokt, niet echt hoog en maar met een been want verder kwam ze niet. :P Toen ging ik nog even alleen met peep b uiten uitstappen (ze rijd altijd zonder problemen allee buiten) maar ik was een heel klein stukje naar buiten wilt ze k=om gaan keren, ik haar weer terug gedaan maasr ze wou gewoon echt niet. Dus nadat het me gelukt was er toch nog een stukje te krijgen heb ik haar zelf omgekeerd. Toen nog lekker hard gegild op peep want voor het erf lag een doodgereden duif met ze kop eraf en ingewanden ernaast. Peep ging er wel braaf langs.

Maar we merken echt dat het er moeite gaat kosten nu. Vandaag even longeren met pessoa kijken hoe dat er af gaat.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:43

Ik heb Kwal net een nieuw kunstje aangeleerd :D MIjn capuchon afdoen :D Ze kon al mijn jas uittrekken (ze pakt dan mijn mouw en houdt vast en ik 'draai' uit mijn jas) en mijn muts afdoen :D

En ze heeft wel een halfuur op het blok gestaan, volgensmij vind ze het ontspannend voor haar rug ofzo :)

Oja, wij kregen vandaag nieuw hooi: van die ronde balen van 400 kilo 8-) Ik hoop dat ze schimmelvrij blijven, de paarden vinden het iig erg lekker :)