Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bokt_Man schreef:die van AD was 6 mnd drachtig, en die van Saffier?
Dyonne schreef:Pauk, geeft ze nog helemaal niets aan?
Mijn merrie wil nog steeds graag.
Maar instructrice vindt haar ineens wel zwaar worden..
En het zadel blijft niet meer op de plaats.
Maar ze moet nog tot mei...
Maar zolang het gaat blijf ik gewoon doorgaan. En op zich een proefje voor de wagen moeten ze nog lang kunnen.
Twinklebel schreef:50% kans op schimmel, 17,5 op bruin, 17,5 op zwart, 15% op vos. Dat kwam er bij mij tenminste uit op de kleurencalculator op http://www.paardenfokken.nl met een schimmelmerrie en een donkerbruine hengst. Mijn merrie is trouwens wel zwart geboren.
Saffier schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Casa heeft vandaag dr veulen vergooid. Ik voel me zo k*t, ik had me er zo op verheugd na Cashmere in maart.
Gelukkig gaat met Casa alles naar omstandigheden ok.
Ik ging vanmorgen in de wei voeren, en toen zag ik de placenta er uithangen. Heb de DA gebeld, veulen zat er nog op, het was een hengstje, bruin of zwart (en wie weet later wel schimmel?) met achter 2 witte voetjes, op een van de voetjes zat een zwarte vlek zoals Casa dat ook heeft (en Cashmere had).
Ik heb het veulen naar het labaratorium gebracht, daar gaan ze kijken waar door het komt.
Bij Casa hebben we bloed afgenomen voor onderzoek, en de baarmoeder gespoeld.
Ze krijgt nou een week peneciline, en nog 2 dagen 3x per dag een spuit om de baarmoeder schoon te maken.
Casa staat nu op stal.......
En ik gister nog vertellen dat het met de merrie's goed gaat.....
Heb ook weer niet bijgelezen....
Casa kan dus uit de lijst
AngelsDitch schreef:Mijn merrie kan van de lijst.....
Gisteren heeft de da geconstateerd dat ze haar veulen verworpen heeft, zo rond de 6 maanden dracht.
Sjoert schreef:Ik dacht.. huh. voel jij aan het uier?
Maar ze is natuulk zo kleinDaar zie je niks
Sjoert schreef:Ik dacht.. huh. voel jij aan het uier?
Airborn schreef:Sjoert schreef:Ik dacht.. huh. voel jij aan het uier?
Is het dan heel raar dat ik het uier regelmatig ff schoonmaak?(en dan dus meteen ff voel, ookal is het veel te vroeg voor uier ontwikkeling)