Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebec

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:47

Inglio: kan wel begrijpen dat het nu spannend word! ik krijg ook de zenuwen maar waarom dan juist NU tentamens Bloos
vrijlover: ben benieuwd naar foto's heb jij al een naam met de B voor je veulen?
zo'n zwangesschaptest voor mensen is idd wel goed gevonden.
Ik heb java gedownload zit nu met misty op de cam Cool is leuk om te zien

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:47

IngLio schreef:

@Parouscha, mooie meid! jouw merrie heeft ook al een mooie puntbips. Of is die onbespierd zoals bij Lio? Hoe oud is ze? Eerste veulen?

Ik ben vannacht -zoals voorspeld- niet mijn bed uit gebeld, dus er is nog geen Lio-ukkie. Pff die zenuwen gieren door mijn lijf. Dag 345 is aangebroken.... Ga er rond 12u heen, dan krijgt ze vast haar middaghapje merriemuesli met appel en wortel...

Mijn merrie is vreselijk onbespierd Haha!
Ze is van 1999, 6 jaar dus .
Helaas kan ze niet meer onder het zadel gereden worden, dit word haar aller 1ste veulen, ik ben benieuwd wat eruit mag komen Clown
Ze zit erg slecht in der vacht, erg jammer, een glad vachtje krijgt ze nooit winter's .
Wel jammer, het is nu net zo'n beertje.

Succes met waken verder nog Ach gut

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:54

Wat me trouwens het meest opviel vannacht was dat ze zo'n last had van haar maag. Ze heeft echt ontzettende smerige schteten gelaten Bloos , ga nooit boven de stal van je merrie liggen want die scheten trekken naar boven Haha!
Maar haar maag ging dus ook ontzettend tekeer, zoals ik al eerder zei: het leken wel onweersbuien. Ook borrelde het veel in de maag. Kan dit te maken hebben met het veulen, hoor je dit altijd als het er aan zit te komen, of staat het er helemaal los van?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:48

@ IngLio
Ik weet dat TJTlover zo'n zwangerschapstest heeft gedaan en die wees positief uit Knipoog

@ Sjen
Ze houd je lekker in spanning Haha! Doet Misty nu ook... ook al heeft ze geen hele slappe banden.. haar tepeltjes beginnen wel te komen, maar ze is de laatste 2 dagen heel onrustig staart hoog dragen er mee zwaaien naar haar buik happen Haha!

@ Parourscha
Leuke merrie Ja ben benieuwd naar haar veulen.

@ Quirinake
En Haha!?

Nou ja Misty is nog hetzelfde misschien vullen haar zuignapjes iets en er staat enorme druk op haar uier wat ze niet leuk vind
Ze zwiepte gisteravond ook weer flink met haar staart en bijten naar haar buik.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:58

IngLio schreef:
Ik las laatst ergens (was dat hier?) dat iemand een zwangerschapstest had gedaan bij zijn merrie. Gewoon een test voor mensen-vrouwen in de winkel gehaald, pis opgevangen en de test erin. En ja hoor, die wees positief uit. Drachtig dus! Misschien wat voor jou om te proberen om het toch zeker te weten (of had jij dat nou al gedaan?)

Dat hadden ze bij ons op de manege gedaan, 1tje was positief de andere was volgens mij negatief en toch kwam er een kleintje uit .. Bambi

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:02

@ Faniek: ja erg he. Maar die van jou kan in principe ook al, aangezien ze de vorige keer ook twee weken te vroeg was!
Ik zie op de cam trouwens alleen maar een felle lamp? Misty is natuurlijk buiten Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:05

Sjen schreef:
@ Faniek: ja erg he. Maar die van jou kan in principe ook al, aangezien ze de vorige keer ook twee weken te vroeg was!
Ik zie op de cam trouwens alleen maar een felle lamp? Misty is natuurlijk buiten Haha!

Ja ik hou Misty zeker goed in de gaten banden kunnen in 1 keer slap worden en zuignapjes kunnen zo gevuld zijn Lachen

De felle lamp is de zon Knipoog

@ Tadano
Ik geloof ook niet dat je met een mensenzwangersschapstest zoiets vast kunt stellen....

@ Iedereen wat vinden jullie hiervan:

Ik sprak laatst iemand en die had al eerder een veulen bij haar merrie gehad.
Dat veulen mocht gewoon bij moeder drinken, maar verder vond ze het vuelen maar irritant volgens haar. Veulen was ook bijdehand etc.
Met 3 maanden afgespeend kon ze daarna mooi meedoen aan een toch van 250 km in een week.

Ok dat is nog tot daar aan toe...
Maar nu heeft ze haar merrie weer gedekt..... nu is ze 10 juni uitgerekend. Maar ze wil 3 weken daarna 2/3 juli alweer met een wedstrijd meedoen waar ze zo'n uur tot 2 uur weg is.
Ik vraag me af dat is toch gekkenwerk? Die uier die spanning...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:12

@ Faniek: ik ken ook een meisje dat tot de laatste week doorgereden heeft op d'r merrie terwijl de melk langs de benen liep en ook heel kort na het veulenen weer ging trainen.
Ik vind dat eerlijk gezegd ook gekkenwerk, maar ja, er zijn gewoon mensen die dat vinden kunnen. Dat veulen kost de merrie echt enorm veel energie, m'n hoefsmid zei ook dat je gewoon aan de hoeven zelfs gaat zien hoeveel energie het van ze vreet. De merrie moet de eerste weken ook in de gaten gehouden worden denk ik, net zo goed als het veulen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:26

Citaat:
Herkennen jullie een enorme sloomheid bij je paard?
Misschien komt het door de warmte, maar Fanja was
absoluut bijna niet van haar plaats te krijgen vanmiddag.
Het motto is nu: eten, groeien, slapen en stilstaan, toch
wil ik elke dag even met haar blijven stappen.
(Naast de weidegang)
Herkent iemand dit?

Ja, ik herken het. Een week geleden was Lady niet naar voren te krijgen en ik denk dan ook: Ahh...het zal wel aan de warmte liggen, het kindje etc. Maar op den duur nam ze me in de maling want tijdens mijn les kon ze heel hard galopperen. Vloog echt door die bak heen, super heet Haha! . Nagoed...leer je van. Lady is deze week vrij vlot, vandaag weer les, dus ben benieuwd.

Iedereen die aan het waken is: Heel veel succes!!!

Daisy: pff...is ze al overtijd of moet ze nog een paar daagjes? Daar kun je gewoon op wonen, zo breed is die rug nu.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:56

elady schreef:
Citaat:
Herkennen jullie een enorme sloomheid bij je paard?
Misschien komt het door de warmte, maar Fanja was
absoluut bijna niet van haar plaats te krijgen vanmiddag.
Het motto is nu: eten, groeien, slapen en stilstaan, toch
wil ik elke dag even met haar blijven stappen.
(Naast de weidegang)
Herkent iemand dit?

Ja, ik herken het. Een week geleden was Lady niet naar voren te krijgen en ik denk dan ook: Ahh...het zal wel aan de warmte liggen, het kindje etc. Maar op den duur nam ze me in de maling want tijdens mijn les kon ze heel hard galopperen. Vloog echt door die bak heen, super heet Haha! . Nagoed...leer je van. Lady is deze week vrij vlot, vandaag weer les, dus ben benieuwd.

@ Lola en Elady: thnx!
Zal zo eens kijken of het vandaag beter gaat.
(En tevens is het zulk mooi weer... Foto's!!! Haha! )

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:31

Fnanne schreef:
(En tevens is het zulk mooi weer... Foto's!!! Haha! )

Ging net foto's maken, maar hier staat die nog iets te fel ik ga iets later maar weer foto's maken Haha!

@ Sjen:
Heb net nog even met haar gepraat ze laat de merrie eerst rustig 2 weken met veulen niks doen (zegt ze) en het is een thuisconcours dus daarna is ze weer terug, maar ik vind het alsnog niet eerlijk tegenover de merrie en veulen. Alleen voor je eigen plezier.... en dan zegt ze ja maar ze is vrolijk want ze heeft altijd de oortjes naar voren Verward
Ze blijft haar de laatste weken ook door rijden..

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 14:32

Odess lijkt sinds gisteren vrolijker te zijn en beter in haar vel te zitten! Ze heeft minder last van haar dikke buik nu!

Haar uier:

Afbeelding

Haar spenen leeg, maar zoals op de foto wel te zien is zitten er witte prutjes aan. (wel miniscuul hoor!)

Haar kling:
Afbeelding

Dit verbaasde me erg! 'S ochtends is haar kling altijd helemaal gesloten en normaal, pas na 3/ 4 uur 's middags begint het open te staan! Misschien betekend dit iets voor vanavond???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:50

@ Odess
Dat word al behoorlijk spannend!!!

@ Sjen
Ik ga vanavond naar de haflingerhengstenshow Haha!
Wallenstein komt ook Knipoog

@ TJTlover mijn NIET drachtige merrie heeft ook witte puntjes op haar uier:
Afbeelding

En nu Misty's uier die hetzelfde blijft Haha!
Afbeelding

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:52

@ Mac: lees het nu pas.... Wat een ramp! God wat word ik bang wanneer ik zulk een berichten lees... Gelukkig wel voor Lee dat je haar zo goed in de gaten hield en dat je deskundig hebt gereageerd. Denk dat het hoofd "koel" houden op zo'n moment niet evident is. Geef dikke knuffel aan Lee.

Bij Gomera is de schuurborstel-fase aangebroken!! Oh nee!!

Ga deze avond naar de papa van onze junior kijken, hengstenshow bij de Ijzeren Man!!! Kijk er al naar uit!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:30

@ Faniek: veel plezier! Welke hengstenshow ga je naartoe dan? Van Hans vd berg was alweer geweest toch

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:37

Sjen schreef:
@ Faniek: veel plezier! Welke hengstenshow ga je naartoe dan? Van Hans vd berg was alweer geweest toch

Naar de hengstenshow in Vaassen.. komen heel veel hengsten vanuit heel Nederland Lachen

Ik zal veel foto's maken.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:42

Jippie, zie ik de toekomstige papa van m'n veulentje weer Haha!
Hij was toen de meet aanhankelijke van alle hengsten, dat was zo leuk, toen we bij de boxen kwamen, kon je bij hem er gewoon in lopen en knuffelen Lovers

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 16:49

Hij was toen ook even in Den Bosch om te showen en hij is echt mooi ja Ja (Lief weet ik niet Knipoog)

Nou videocamera is al opgeladen, digi is bezig Haha! ben rond 12 uur pas terug dus denk morgen de foto's dan

Als Misty zich maar netjes gedraagd en alles binnen houd Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:02

Ga je eigenlijk een nieuwe hengst voor volgend jaar uitzoeken?
Hopen maar dat Misty idd alles binnehoudt dan, zul je net zien!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:10

ik hoop trouwens nog een antwoord te krijgen op de vraag of Siena gister de slijmprop is kwijt geraakt. Ik zit nl. in dubio of ik wel moet gaan waken vannacht, want dit kan nog wel zo drie weken doorgaan en dat houdt ik niet vol.
Het slijm was doorzichtig en zat ook op haar staart, maar was niet roze zoals ik wel eens lees hier. Verder droop het er gewoon in kleine slierten uit. Misschien kan dit ook gewoon slijm zijn?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:15

als er slijm uit de vulva komt, kunt je nooit met zekerheid zeggen of het de slijmprop wel of niet is volgens mij...
Als je wil gaan waken om bij de geboorte aanwezig te zijn, is idd moeilijk in te schatten wanneer je dat moet gaan doen.
Kun je anders niet met z'n tweeën gaan waken? Wij hebben de vorige keer samen gewaakt, steeds 1 slapen, en 1 wakker blijven, en dan elk uur gewisseld, is een stuk minder vermoeiend. Zeker in het weekend is er misschien toch wel iemand voor te porren om samen te waken?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:19

Ja ik heb samen met mijn vriend gewaakt, maar omdat ik zo gespannen was en van elk geluidje wakker werd lukte het me maar drie uurtjes om echt te slapen.
Natuurlijk heb ik wel bijgeslapen vm, maar dan voel je je toch brak

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:21

@mac, sorry ik lees het nu pas.. heel veel sterkte toegewenst.

Hier verder niet echt spannende dingen te melden..

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:21

het positieve eraan is, dat hoe moeier je wordt, hoe beter het je lukt om tussendoor steeds te slapen Slapen
dus na een paar nachten lukt dat een stuk beter Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:22

Ik had eigenlijk wel verwacht (lees: gehoopt Haha!) dat Lio dr veulen uit zou poepen.. jammer Tong uitsteken!

Nou, ik hoop dat er vannacht weer een nieuw veulentje geboren wordt! Succes voor alle wakers!

Voor de mensen die hun merrie normaal gesproken gewoon rijden, wanneer zijn jullie gestopt? Of wanneer vonden jullie het tijd om te stoppen?
Ivanka is bijna 8 maanden en ik heb echt moeite om haar in draf te houden, terwijl de galop bijna als vanzelf gaat! Heel raar... Half uurtje rijd ik hóóguit, langer houdt ze gewoon echt niet meer vol. Is dat raar voor bijna 8 maanden? Of is dat gewoon? *leek spreekt*