[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:25

pol1 schreef:
Moet nog even uitrekenen op hoeveel dagen dracht die van mij nou uiteindelijk zat..dacht 359.. Komen we zeker in de top 3 mee? :D

Trouwens echt nooit geweten dat een paard kind met 5 minuten naar buiten kon loodsen _O- ik doe het ze niet na!

Mensen zijn gewoon zeikerds, zouden veel meer voorbeelden moeten nemen aan paarden. Zouden we mooie zelfstandige baby's krijgen ook....

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:26

Afbeelding
Massie met mama en stiefpapa <3

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:30

Sofiehavan; gefeliciteerd! Pfff jouw merrie houdt wel vol zeg!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:31

Woogy schreef:
pol1 schreef:
Moet nog even uitrekenen op hoeveel dagen dracht die van mij nou uiteindelijk zat..dacht 359.. Komen we zeker in de top 3 mee? :D

Trouwens echt nooit geweten dat een paard kind met 5 minuten naar buiten kon loodsen _O- ik doe het ze niet na!

Mensen zijn gewoon zeikerds, zouden veel meer voorbeelden moeten nemen aan paarden. Zouden we mooie zelfstandige baby's krijgen ook....

Ging het altijd maar zo makkelijk _O- bij de oudste duurde het 44 uur voordat hij er eindelijk was.
De jongste, uh 1.10 begonnen 01.45 geboren vond dat al knap. 5 Minuten, pfffff dat is dan wel weer super snel haha

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:39

Aniek, snap dat je in de wolken bent! Super fijn dat Lies zo'n goede moeder is! :)

Keresa, ook nog gefeliciteerd *\o/* .

Pol1, wat een leukert :) .

Knolselder, Haha, beter zo, dan dat nu bleek dat t nog juist langer ging duren toch :P .
Haha die uier van Fre lijkt op die van Parnasse, die is morgen 310 dagen.

SofieHavan, gefeliciteerd! Nou dat kan nooit lang meer duren, zou je zeggen :P .

Angelpam, Fien is knap!!!

Moratoetje, Mooi buikje, mooie uier al!

Pretty, Woow die buik van Vera hangt bijna op de grond :D .

Kiki, Woow die uier is nu echt wel behoorlijk, komop Bo!!!

Vulina, owhhhh spannenddddd!!!

CL, haha geweldig!

Tinne, nou komop Chayenne, zo te zien ben je t zelf ook zat!

Peetjuh, Awh lieffff.

Parnasse is morgen 310 dagen drachtig, uier zijn nog steeds theezakjes :D . Dus dat is allemaal nog niet echt spannend :P. Maar ze heeft ook nog 10 dagen :).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:39

...Volgens mij zijn we vooral heel erg gebrand op vruchtbare merries en hoe geweldig hun baby's zijn. Met verhalen als 44(!!!!) uur durende mensenbevalling...en dan een larve baren...Dat is voor mij betere anticonceptie dan uggs en sokken in sandalen bij elkaar...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:41

Er was nog een veulentje aan de diarree schiet me ineens te binnen, hoe gaat het daar nu mee?

Al nieuws van Nicole?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:43

Bij mij floepte ze er in 1 perswee uit hoor :P

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:45

Woogy schreef:
...Volgens mij zijn we vooral heel erg gebrand op vruchtbare merries en hoe geweldig hun baby's zijn. Met verhalen als 44(!!!!) uur durende mensenbevalling...en dan een larve baren...Dat is voor mij betere anticonceptie dan uggs en sokken in sandalen bij elkaar...

_/-\o_ :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:46

Not making things better....

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:46

ik loop veel achter hier maar heb een beetje zorgen gehad om mijn veulen... ze was aan de diarree en de DA had haar antibiotica donderdag ochtend voor geschreven omdat ze met een red bag delivery geboren is en toch wat te weinig zuurstof gehad zal hebben. En dan diarree erbij. Ze was wel actief en levendig en dronk goed geen koorts.
vrijdag in de middag werd ze niet lekker en kreeg buikkrampjes en als ze lag liep de diarree eruit :( DA gebeld en bloed afgenomen temp opgenomen geen koorts en toch pijnstillers gegeven en iets voor haar darmen tot rust te brengen. Daarnaast kreeg ik spuiten BIO Sponge die ze om de 6 uur moest hebben. Ze knapte wel op en dronk nog goed. Zaterdag ging heb best goed geen Diarree meer ! bloed test was goed en het komt dus van de merrie die te rijke melk heeft. Zondag weer veel krampjes maar geen diarree ach ja we zitten een beetje in een sleur daarnaast is ze verder heel actief dus komt vast goed ik geniet sinds vandaag wat meer van ze ipv overbezorgd te zijn.

hier een foto van
Lucy Liu Troublelicious aka Lou Lou

Ferguson x Bojengel x Pablo
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:52

Woogy schreef:

Whahhahah graag gedaan hoor _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

GhiGhi, oeh wat een stress dan weer om zo'n kleintje. Fijn dat je nu weer kan genieten, is een lekker ding.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:54

De meeste baby's hebben niet de makkelijkste start dit jaar zeg.
Hoop dat Lou Lou gauw helemaal opknapt

Ik ben blij met alle baby afkick berichten die ik hoor. Mijn bioklok begint een eigen mening te vormen en moet voorlopig genegeerd worden. Ik ben niet geschikt als fokdier
Laatst bijgewerkt door Woogy op 11-04-16 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:55

Ghighi het is zo een mooi elegant dametje! Heel mooi. Fijn dat ze weer opknapt. Je hebt ook al genoeg zorgen achter de rug.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 05:28

GhiGhi schreef:
ik loop veel achter hier maar heb een beetje zorgen gehad om mijn veulen... ze was aan de diarree en de DA had haar antibiotica donderdag ochtend voor geschreven omdat ze met een red bag delivery geboren is en toch wat te weinig zuurstof gehad zal hebben. En dan diarree erbij. Ze was wel actief en levendig en dronk goed geen koorts.
vrijdag in de middag werd ze niet lekker en kreeg buikkrampjes en als ze lag liep de diarree eruit :( DA gebeld en bloed afgenomen temp opgenomen geen koorts en toch pijnstillers gegeven en iets voor haar darmen tot rust te brengen. Daarnaast kreeg ik spuiten BIO Sponge die ze om de 6 uur moest hebben. Ze knapte wel op en dronk nog goed. Zaterdag ging heb best goed geen Diarree meer ! bloed test was goed en het komt dus van de merrie die te rijke melk heeft. Zondag weer veel krampjes maar geen diarree ach ja we zitten een beetje in een sleur daarnaast is ze verder heel actief dus komt vast goed ik geniet sinds vandaag wat meer van ze ipv overbezorgd te zijn.

hier een foto van
Lucy Liu Troublelicious aka Lou Lou

Ferguson x Bojengel x Pablo
[ [url=m/bBGVkH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schitterend veulen! Jammer van de moeilijke start..Vind het nou al inspannend laat staan als ze wat mankeren..hopelijk knapt ze helemaal op!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:28

Prachtig sierlijk ding ghighi, hopelijk kun je nu echt gaan genieten... :(:)

Wow Pol, gaan jij en Tinniie strijden om langste dracht?! Balen als ze je zo lang laten wachten :(

Star gaat vandaag dag 341 tegemoet... Wat nou "mini's bevallen eerder"?! :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:42

Geen baby's? Ook niet bij Sofie? -O-

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:47

Nee, niets :n

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:02

Ik gun iedereen zo snel mogelijk een babyveulen!! De eerste dikke Liviazoenen zijn hier een feit..Ik ben zo Verliefd!! :+:

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:06

Gauw even gespiekt maar niks?

Pol mijn merrie droeg ook standaard 362 dagen,en altijd een hengstveulen,na drie pogingen maar opgegeven haha.

Al Ghighi wa een prachtig veulen! Wat een zorgen dan om die diarree,hopelijk stabiliseert het snel. :(:)

Kiki ik snap dat je de signalen tegenstrijdig vindt. Had zij nou al eerder een veulen gehad? Nee zeker?

Aan de wachtenden :(:)

Ik zie dat het hier weer over larves versus veulens gaat. :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:24

poedersuiker paarden...beetje hun baby's voor zichzelf houden...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:27

Nope hier ook niks.

Pretty, ze heeft bij de vorige eigenaren een veulen gehad (5 jaar geleden).

Sofie, nou moe niet eens een super verjaardagscadeau van je merrie gehad, beetje flauw hoor.

Linda2008, nou idd -O- Uier was al flink toch?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:28

Woogy schreef:

_O- hahahaha

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:29

Oo nog geen nieuwe veulentjes erbij ... sommige houden ze echt lang vast bizar gewoon hahs

Thnx allemaal t komt wel goed maar je idd wat zorg en je maakt je vooral zorgen dat is het eigenlijk meer maar nu ben ik positief en t komt goed

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:33

Ghighi, hoop dat je veulen goed blijft gaan en dat je geen zorgen meer hoeft te maken! Geen leuk begin :(

En nog nieuws over Nicole haar veulen?

Voor mij is eerste keer dat ik dit allemaal mee meemaak en om eerlijk te zijn, vind ik het best wel tegenvallen wat betreft de "gezonde veulens zonder problemen die worden geboren". Er zijn best veel zorgekindjes en veulens dood geboren.
Ook op fb lees ik toch wel regelmatig dat er een wees is of een veulenloze moeder. Tis niet zomaar vanzelfsprekend.