Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:52

Vroeger noemden we dit een "hossebossekont", maar met de drachtige merries heet het ineens heel sjiek "slappe banden" Knipoog

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:54

Ik heb deze hele duidelijke en mooie tekening voor je gemaakt Haha! Bloos

http://img101.exs.cx/my.php?loc=img101& ... den0yg.png

de bovenste merrie is niet drachtig, het rode zijn de banden
de onderste merrie is drachtig en heeft ingevallen banden

*edit* Oh ik zie dat Marije een ietsiepietsie Haha! duidelijkere foto heeft geplaatst terwijl ik zat te tekenen..
maar ik wilde je mijn kunstwerk ook niet onthouden Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:55

Haha leuk kunstwerk Haha!

Zie vorige pagina laatste post staat een foto van Mits eergisteren...

Opzich is het daar niet echt bepaald echt zacht ofzo, maar wel ingevallen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:58

Wat mij altijd opvalt bij een merrie waar de banden zacht bij zijn is dat ze echte puntbillen krijgen terwijl die normaal rond zijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:05

Faniek schreef:
Bedankt Marije
Daar is het nog niet echt zacht wel bij de staart, maar iets hoger niet. Iets lager is het ok erg zacht wat eerst altijd gespannen stond..

Vaak zie je idd dat het onderaan bij de staart het eerst zacht gaat worden.
Zal uiteraard per merrie ook wel wat verschillen maar tot nu toe heb ik bij alle merries nog gezien dat het echt heel slap wordt.
Bij mijn merries kan je er een vuist in duwen, zo zacht en los.
Dat kan overigens alleen in de laatste weken van de dracht, wat meteen bewijst dat die konten niet alleen rond zijn van het vet Clown

Er zit wel een groot verschil bij merries met het moment waarop de banden echt heel los zijn.
Zo is dat bij Copper altijd al weken van te voren en terwijl ik ook wel eens merries heb gehad waarbij je het pas op de dag van het veulenen echt opvalt..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:09

MarijeR schreef:
Vaak zie je idd dat het onderaan bij de staart het eerst zacht gaat worden.
Zal uiteraard per merrie ook wel wat verschillen maar tot nu toe heb ik bij alle merries nog gezien dat het echt heel slap wordt.
Bij mijn merries kan je er een vuist in duwen, zo zacht en los.
Dat kan overigens alleen in de laatste weken van de dracht, wat meteen bewijst dat die konten niet alleen rond zijn van het vet Clown

Er zit wel een groot verschil bij merries met het moment waarop de banden echt heel los zijn.
Zo is dat bij Copper altijd al weken van te voren en terwijl ik ook wel eens merries heb gehad waarbij je het pas op de dag van het veulenen echt opvalt..

Ok Lachen

Want Misty's kont vind ik wel heel ingevallen, maar is me bij de vorige dracht niet opgevallen dat het superzacht ofzo was...
Onderaan is het wel wat zachter vooral die punten bij de staart zeg maar uhm hoe leg ik dat uit Haha!
Daar staat geen harde spanning meer op zoals bij Fabi...

We zullen zien met Misty Lachen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:14

De eerste replay met mijn nieuwe PC, dat rijmt Go jij! Go jij! .
Helaas heeft Henk geen verjaardagskadootje gekregen. Hij wacht rustig af. De hoefsmid was er vandaag voor Famosa en hij zei, met een lach Haha! , als het morgen of overmorgen geboren wordt dan is het een merrie, maandag krijgt ze geen veulen en als het dinsdag of woensdag wordt geboren is het een hengst. Haha! Ach, dat is 50/50 Haha!

De melkbar groeit, de banden nog vast en ze eet als een gek.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:23

Hey bokkers!
Kga weer een update geven van Quirina Haha!
Vandaag waren haar banden lekker slap en haar vulva stond wat open...
Op haar uier stond wel wat, maar het was niet wit.. Maar ik heb er foto's van dus jullie zullen wel zien...
Rond half elf ging ik nog eens kijken naar haar en ze ging gaan liggen en ze stond terug recht en ze maakte een nogal kreunend geluid Haha!
Kunnen dat nou tekenen zijn voor een maiden merrie Haha! ?

LaTroelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:24

@mac; veel sterkte, ik zie helemaal op tegen onze 'eerste' bevalling.
Alle boeken nog een keer gelezen en er maar het beste van hopen.....

Een vraagje; hebben jullie drachtige merries ook wel eens bruinige/rooïge afscheiding????
Misschien maak ik me zorgen om niks, maar ik weet dat een drachtige merrie ook placentaontsteking kan krijgen.....

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:53

Patoucha schreef:
@IngLio; klinkt ook goed! ga je bij haar waken of heeft ze een alarm om?

Waken? Nee
Alarm om? Ook niet
De staleigenaar kijkt 's nachts een paar keer. Ik slaap thuis in '10-minuten-verderop-Nieuwegein' Ik denk niet dat ze vannacht zal bevallen.
Vulva was wel lang, slap en stond druk van binnenuit op maar niet echt open. Ze poept nog normaal en niet om de 5/10 minuten. Ze eet weer gewoon, maar is wel duf. Geen extra druppels of kegeltjes vanavond dus ik ga straks rustig mijn bed in kruipen. Het licht is nu uit bij haar en ze heeft geen buurvrouw of buurman meer; lekker rust!

@Cheyenne; Buik met Summer!

@Patoucha; wat kan jij geweldig tekenen! Haha! Is het nu allemaal duidelijk voor Faniek?

Bij Lio zijn de flanken nu ook waterbed, alleen krijg ik haar staart niet recht omhoog... Beetje vreemd. Ik kan er niets meer van zeggen wanneer het wel komt, dus het is aan Lio om haar gang te gaan. Ik hou gewoon de dagelijkse routine erin en meer kan ik er ook niet van maken.
Ben ik helemaal gerust? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee SPANNING!!! Vooral na het verhaal van Mac...

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:10

Jeetje Mac! Wat een teleurstelling... 1 april is zeker jullie dag niet! Sterkte iig, het meeste is al gezegt...

Verder geen veulens hier he? Hier ook nog niet, speentjes waren wel iets gevulder vandaag, ben benieuwd!

Ohja over banden...Bij Iline zijn ze echt net als pudding, haar staart ligt helemaal bloot...

Afbeelding

Ik zeg nog steeds woensdag...Ik hoop dat ze zich daaraan houdt! Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:20

Hier zijn dus de foto's van mijn merrie.... Ik hoop dat ze het niet te lang meer volhoud en dat het er zo snel mogelijk is Clown

Van deze kant uit ook sterkte toegewenst aan mac!!!!

Hier zijn de picca's Cool ze is trouwens nu op dit tijdstip 11 maanden drachtig Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zou het nog lang duren Vork

Ik wil vannacht een veulen hier op bokt e Vork Tong uitsteken

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:36

ziet er naar uit dat het idd erg snel komt *LOL* . ga je al wel waken.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:37

Wat draagt ze toch beschaafd, die Quirina! En wat een mooie harsdopjes...
En wat is Iline mega!!! Echt een buik met een paard...

Hier even een impressie van toen ik Lio kocht in november
en hoe ze nu is in maart. In november was ze dus al 7 maanden drachtig:

Afbeelding

Ik blijf niet te lang meer wakker, ben echt gesloopt.
(Werken, Lio, patatje halen in Schoonrewoerd, langs Pensionstal Zieltjens gereden, thuis ff bokken, een vriend ophalen, Lio, manege in Nieuwegein, vriend afzetten, thuis, bokken, Slapen )

Mac, ik hoop dat jullie een beetje kunnen slapen vannacht en dat Lee zich goed houdt. Ach gut

Aan alle merries die op knappen staan: Toe maar!!! Het is lekker weekend, dus de baasjes kunnen vertroetelen zoveel je wilt!
(Uh wie staan er op knappen nu? Odessa? Iline? Quirina? De Friezin (naam ff kwijt)? Lady? Rigaud? Tinne? Wie vergeet ik nou? De vermoeiheid slaat in sorry)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:43

Ik weet eigenlijk niet of het al de moeite is om te blijven slapen bij haar...Dit is mijn eerste veulen tevens ook dat van haar en ik weet niet goed wanneer de tijd zou zijn om te blijven slapen...Zou het snel kunnen komen aan de hand van deze foto's? Haha!

Ze draagt idd erg bescheiden...Maar ze is een héél fijn paard die je moeilijk wat zwaarder krijgt en daarom is ze niet zo héél "drachtig-dik" Haha!

Zou ik me al ongerust moeten maken Haha! ?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 00:55

Afbeelding Afbeelding

Heb ik nu de indruk dat die buik minder dik is geworden Haha! ? Of ligt dat aan mij? Die eerste foto is van vorige week... die tweede van vandaag...Zou het veulen naar het geboortekanaal zijn geschoven Tong uitsteken Haha! ?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 01:00

ja zo te zien is d'r buik idd minder dik. ik zou ze als ik jou was toch maar een beetje in de gaten houden je weet maar nooit. het is wel erg spannend allemaal Nagelbijten / Gniffelen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 01:05

Het lijkt idd naar achter geschoven, maar dit is een foto van haar andere kant. Ik zou nog rustig in mijn eigen bed kruipen. Harsdopjes zijn nog geel en nog niet wittig. Je gaat Lio toch niet inhalen he ?! Knipoog

Slaap lekker. Ik duik mijn bed nu echt in! Wordt toch niet gebeld.... Boos!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 01:08

IngLio schreef:
Het lijkt idd naar achter geschoven, maar dit is een foto van haar andere kant. Ik zou nog rustig in mijn eigen bed kruipen. Harsdopjes zijn nog geel en nog niet wittig. Je gaat Lio toch niet inhalen he ?! Knipoog

Slaap lekker. Ik duik mijn bed nu echt in! Wordt toch niet gebeld.... Boos!

Maar haar andere kant was ook zo dik zoals op de eerste dus het is idd wel verschoven Vork Ik weet het...de dopjes zijn nog niet wit maar ja Haha! Met een maiden weet je nooit eh... Maar ja Haha! Ik zal morgenvroeg wel zien Haha! Wie weet haal ik Lio wel in Tong uitsteken Maar ja, dat zal wel niet, Yuri zal weer mooi twee weken moeten wachten volgens mij Clown Ze wacht om mij te pesten Clown
Slaaplekker ook en zie dat jou veulen er vannacht is Tong uitsteken Of misschien kunne onze paarden in dezelfde nacht bevallen Vork Zou leuk zijn Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 01:16

Update Odess:

banden worden slapper, uier is gevuld, spenen zijn leeg, lichtelijk onrustig, mest en urineert sinds een dag ofzo vaker, vulva is ontspannen, langer en wijkt onderaan. Ik verwacht vanacht nog niets, mijn moeder denkt dat het van het weekend komt, ik verwacht midden/ einde volgende week. We'll see!

@ TJTlover, ik vind haar niet echt drachtig tonen. Misschien toch nog een keertje checken!? Het is wel fijn om zekerheid te hebben lijkt me!

LaTroelala schreef:
Een vraagje; hebben jullie drachtige merries ook wel eens bruinige/rooïge afscheiding????
Misschien maak ik me zorgen om niks, maar ik weet dat een drachtige merrie ook placentaontsteking kan krijgen.....

Mijn merrie heeft dat ook en ik heb het ook al van anderen gehoord. Moet ze nog lang?

Succes voor alle wakers!

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:38

Goedemorgen! Haha!
nog niemand tijd om te bokken?
Zeker druk met de foto's van de nieuwe veulens???!!! Pling

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:44

Nou hier dan ook ons drachtige monster Haha!
Het is een indoradox Bachus.
Ze is nu ongeveer 8 maand drachtig van de hengst Lord lepanto.

Afbeelding

Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:55

Goedemorgen! Ik ben terug van het waken bij Siena en....geen veulen natuurlijk. Het was nog wel heel spannend. Toen we rond 22:00 uur aankwamen stond ze rustig te eten van haar hooi. Rond 23:00 begon ze raar te doen, d'r buik schudde heen en weer en ze bleef maar van het ene op het andere achterbeen hinken (op rust zeg maar). Haar spenen vulden meer en haar uier ging raar op en neer, net alsof de 'bags' in een klap een stuk groter werden (die zijn nu nl. nog steeds meer uitgerekt).
Er kwam weer wat slijm uit haar vulva. Haar vulva was echt enorm gekrompen, ik denk dat dat komt omdat het veulen anders was gaan liggen. Rond 2:00 uur is ze gaan liggen. We dachten toen echt dat het ging komen. Ze heeft ongeveer een half uur met haar kin op de grond gelegen en elke keer heel diep gezucht en gekreund. Daarbij zwiepte ze met haar staart en keek ze naar haar buik. Op een gegeven moment vormden zich uitdeukingen in de kont, waarvan we het idee kregen dat het veulen al die richting in ging. We stonden al helemaal klaar met alles....
en toen stond ze op. En vanaf dat moment waren echt alle tekenen voorbij! D'r vulva was tijdens dat kreunen niet slapper geworden en er zat ook geen slijm meer en haar uier bleef hetzelfde. De banden zijn wel al die tijd enorm slap gebleven, dus idd zoals hiervoor al gezegd is: kont hangt helemaal af en is hoekiger en naast de staart kun je het helemaal indrukken.

Helaas dus nog geen veulentje, maar ik had bijna het idee dat ze heel erg gestoord was door ons en het zowat tegen aan het houden was? Zou dat kunnen? We zijn nu dus naar huis gegaan en alle buren bij de wei zijn op de hoogte en bellen als er wat is. Maar ik ga zelf natuurlijk vm meteen weer kijken, ik hoop dat ze nu ze ongestoord is misschien wel alles laat gaan.

Wat denken jullie, zal ze gaan Macy-en of zal ze braaf deze week gaan?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:06

@ mac: sorry van de late reactie.. Maar wat verschrikkelijk zeg!! lijkt me heel erg om dat te moeten meemaken. Lee had het vast heel zwaar.. Gelukkig is nu met lee alles weer wat beter Lachen Heel veel sterkte met dit verlies.

sjen, wat spannend zeg! Ze joud je wel goed voor de gek Knipoog Hopelijk gaat het niet te lang meer duren Ach gut

Vreya is vandaag 312 dagen drachtig Haha! Wat een eind al he! Ik heb een nieuw fototoestel gekocht dus vanmiddag weer foto's! Ik ben benieuwd hoe het met de uier zit Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:39

@TJTLover: Ik las laatst ergens (was dat hier?) dat iemand een zwangerschapstest had gedaan bij zijn merrie. Gewoon een test voor mensen-vrouwen in de winkel gehaald, pis opgevangen en de test erin. En ja hoor, die wees positief uit. Drachtig dus! Misschien wat voor jou om te proberen om het toch zeker te weten (of had jij dat nou al gedaan?)

@Sjen, ow wat spannend joh! Ben zo nieuwsgierig!

@Vrijalover, ben heel benieuwd naar je foto's... Voor jou komt het ook al dichtbij zeg.

@Odess, spannend! Hoop dat ze netjes op tijd bevalt.

@Parouscha, mooie meid! jouw merrie heeft ook al een mooie puntbips. Of is die onbespierd zoals bij Lio? Hoe oud is ze? Eerste veulen?

Ik ben vannacht -zoals voorspeld- niet mijn bed uit gebeld, dus er is nog geen Lio-ukkie. Pff die zenuwen gieren door mijn lijf. Dag 345 is aangebroken.... Ga er rond 12u heen, dan krijgt ze vast haar middaghapje merriemuesli met appel en wortel...