Ook geen ervaring met dichtzetten. Ook al is het soms nodig, ik vind het een eng idee

Janine, waarom mag je met haar niet fokken voor het Friese stamboek?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Knolselder schreef:Mooie appie Vulina!
Ook geen ervaring met dichtzetten. Ook al is het soms nodig, ik vind het een eng idee![]()
Janine, waarom mag je met haar niet fokken voor het Friese stamboek?
Neonlight schreef:*knip* Taro af Boruplund was de laatste volledige Knapstruber hengst die goedgekeurd was bij de NAS. Maar alle grote maat hengsten gaan terug op Knapstrubers.
*knip*
Cynthia82 schreef:Even een vraagje:
Mijn veulen van dit jaar staat sinds september bij zijn nieuwe eigenaresse. Eerst op de wei met alleen gras, nu ‘s nachts op stal en overdag buiten met onbeperkt hooi.
Sinds hij onbeperkt hooi krijgt, is hij een flink dikkerdje geworden.
Wat zouden jullie doen: hem wat minder hooi geven, zodat hij niet te zwaar is om zijn gewrichten te beschermen, of toch op onbeperkt hooi?
Selente schreef:Cynthia, mag Ellie een beetje van de rust van Fi? Die kan ik buiten dus echt niet los laten staan. Die taait 'm af.
ual_95 schreef:Ze oog nog bescheiden AndoDM! Ze ziet er goed uit, mooi glimmetje.
Cynthia82 schreef:Dat zeg ik ook niet
Maar ik ben wel benieuwd naar jouw mening over mijn kruisingen
ual_95 schreef:Zit een beetje in dubio. Ik zou graag even jullie mening willen horen over het volgende:
Op 4 januari komt bij ons de tandarts. Gaat om een reguliere behandeling. De dierenarts (is ook de tandarts) gaf aan dat ze liever verdoofd en dat dat echt geen kwaad kan voor de dracht. Mijn merrie is halverwege maart uitgerekend en is dan dus hoogdrachtig. Toch heb ik geen fijn gevoel bij het verdoven. Is het beter om dit tandartsbezoek uit te stellen of zit ik me druk te maken om niets?