Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Gezien de buik is het nu al een joekel hier.. Maar dacht ik vorige keer ook. Dat was denk ik vooral water ofzo..
[ [url=m/tIsGTi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik voer haar voor de rest sws weinig.. Krachtvoer. Dus dat kan ik prima vervangen door merriebrok of mixen met haar basisbrok.
231 dagen.. Dat is al zoveel dagen
Muronia schreef:Ik twijfel nog een beetje hoe ik het het beste kan doen. 5 jaar geleden had ik haar nu al op merriebrok staan maar ze viel enorm af met het veulen, hoewel ik er kilo's merriebrok in gooide, naast het onbeperkte ruwvoer waar ze het normaal prima op doet. Ik denk dat ik nu wel merriebrok ga geven voor de extra calcium en mineralen maar dan naast haar normale voer.
tiwi1969 schreef:Ik zit naar Pavo Podo Care te kijken, wel de vitaminen en mineralen, niet de calorieën. Op de website staat dat je het ook aan drachtige merries kan geven, maar bij de dosering gaat het alleen over veulens.
https://www.pavo.nl/fokkerij/producten/pavo-podocare
Mineralen extra is bij ons wel nodig, hooi van zandgrond bevat doorgaans minder mineralen dan hooi van kleigrond.
jolandje schreef:tiwi1969 schreef:Ik zit naar Pavo Podo Care te kijken, wel de vitaminen en mineralen, niet de calorieën. Op de website staat dat je het ook aan drachtige merries kan geven, maar bij de dosering gaat het alleen over veulens.
https://www.pavo.nl/fokkerij/producten/pavo-podocare
Mineralen extra is bij ons wel nodig, hooi van zandgrond bevat doorgaans minder mineralen dan hooi van kleigrond.
en hoe zit het dan met hooi van veengrond ?
baudyh schreef:Muronia schreef:Ik twijfel nog een beetje hoe ik het het beste kan doen. 5 jaar geleden had ik haar nu al op merriebrok staan maar ze viel enorm af met het veulen, hoewel ik er kilo's merriebrok in gooide, naast het onbeperkte ruwvoer waar ze het normaal prima op doet. Ik denk dat ik nu wel merriebrok ga geven voor de extra calcium en mineralen maar dan naast haar normale voer.
De fout die vaak gemaakt word is te vroeg te veel brok te voeren. Dan word je merrie met veulen straks mager.
De laatste maand voor de datum en de eerste 3 weken dat het veulen er is niks veranderen in de brok.
Ik ben dealer van paardenvoeders dus mijn dagelijks werk en zelf fokker.