[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:23

sterkte Cheyenne.. .ik duim voor iets onschuldigs.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:39

Ohjee cheyenne ik duim voor je. Goed dat je gebeld hebt en je dierenarts zo snel reageert.
Kan ze de dracht uitzitten met een gescheurde buikpees? Hoe is de prognose als het toch dat blijkt te zijn.

Ohjee ik vind die uiers toch heel zorgwekkend maar ja.

Ik heb geen klysma liggen maar de dierenarts komt standaard altijd direct als merrie begonnen is. Dus bij een hengst (nog maar 1 keer gebeurd hier :P ) standaard pek eraf, bespaart veel leed voor de kleine jongeman.

Hier ook koolzaadstro als onderlaag. Sinds ik stalmatten heb geen vlas meer wegens de ammoniakgeur. Koolzaadstro neemt twee keer zoveel vocht op. Ik haal ook wel alles wekelijks eruit. En voor het veulen komt er dikke laag stro op. En ik wil geen dikke ondermat, is ook niet echt hygiënisch. Ik haal de dag na het veulen alles eruit. Maar met die matten kunnen ze de beton toch nooit raken dat scheelt.
Buiten is eigenlijk nog altijd het leukste. Alleen zie ik me op het ongemak als het donker is of als er iets misgaat. En camera’s hangen alleen in de stallen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:40

Ik duim voor je cheyenne hopelijk valt het mee!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:45

Balen Cheyenne!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:05

Fotsy schreef:
Ohjee cheyenne ik duim voor je. Goed dat je gebeld hebt en je dierenarts zo snel reageert.
Kan ze de dracht uitzitten met een gescheurde buikpees? Hoe is de prognose als het toch dat blijkt te zijn.

Als er verder geen complicaties optreden is uitdragen wel mogelijk. Ze had het wel over op de kliniek bevallen i.v.m. minder perskracht wanneer de pees kapot is. Maar dat was afhankelijk hoe het op de echo er uit zag. Dus ik duim maar dat het zucht is....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:10

Bah dat uitmesten na geboorte ken ik! Vind ik ook prettig. Ik werk normaal gesproken niet met oppot laag. Ik haal er altijd het vieze uit. Maar enkel een laag stro is hier niet bevallen, hoe dik dan ook. Dus alleen voor dam heb ik een onderlaag. Voor even _O-

Zo Cheyenne. Ik hoop ook dat het mee gaat ballen.. Wat angstig zo

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:11

We duimen op goed nieuws cheyenne

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:36

Leuk dat iedereen zich langzaam al aan het voorbereiden is! Laat die veulens maar komen :)

Cheyenne, wat verschrikkelijk balen.. ook voor je paard, kan er ook nog wel even bij bij het drachtig zijn... enig idee wat ze eventueel gedaan zou kunnen hebben?

Nu ik die dikkere uiers zie houd ik ze bij mijn merrie ook stipt in de gaten.. Is het normaal dat het gedeelte voor de uier soms wat verdikt lijkt? Iemand die er een blik op durft te werpen?
Afbeelding

En qua bodembedekking: wij hebben onze ruin op vlas (geen put onder de stal) en mijn merrie op stro met matten (wel een put onder de stal). We ruilen ze straks van stal omdat de andere stal groter is, en dan komt ze op vlas met stro erover. Ik ben niet zo’n fan van potstallen omdat het altijd zo stinkt. Eerst maar even afwachten of ze net zo’n smeerkees is als onze ruin :=

Succes allemaal met de laatste loodjes, zwangerschapshormonen, chagarijnige merries, fokmerries en (zoals ik nog) het lange wachten :):)

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:03

Wat klote Cheyenne! Ik duim mee voor je!

Vandaag was Flower haar uier weer een stuk dunner en de harde drupjes waren weg :) ik denk echt dat het oedeem is geweest, ze kwam even wat minder naar buiten doordat de paddocks heel slecht waren, maar die zijn nu weer goed en nu ze weer meer beweegt wordt het een stuk dunner.

Afbeelding

Vandaag ook een birth alarm gekocht voor aan haar halster! :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:05

Pffff Cheyenne ik duim mee, hopelijk valt het mee. Zit nog te denken of een verband wat na een koliek operatie gebruikt wordt haar zou kunnen ondersteunen mocht het toch erger zijn.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:11

SparkYY_8 schreef:
Leuk dat iedereen zich langzaam al aan het voorbereiden is! Laat die veulens maar komen :)

Cheyenne, wat verschrikkelijk balen.. ook voor je paard, kan er ook nog wel even bij bij het drachtig zijn... enig idee wat ze eventueel gedaan zou kunnen hebben?

Nu ik die dikkere uiers zie houd ik ze bij mijn merrie ook stipt in de gaten.. Is het normaal dat het gedeelte voor de uier soms wat verdikt lijkt? Iemand die er een blik op durft te werpen?
[ [url=m/7h0bmr.jpg]Afbeelding[/url] ]

En qua bodembedekking: wij hebben onze ruin op vlas (geen put onder de stal) en mijn merrie op stro met matten (wel een put onder de stal). We ruilen ze straks van stal omdat de andere stal groter is, en dan komt ze op vlas met stro erover. Ik ben niet zo’n fan van potstallen omdat het altijd zo stinkt. Eerst maar even afwachten of ze net zo’n smeerkees is als onze ruin :=

Succes allemaal met de laatste loodjes, zwangerschapshormonen, chagarijnige merries, fokmerries en (zoals ik nog) het lange wachten :):)

Soof heeft dat ook, ik had het nagevraagd en de DA zei dat het vet was. (Had met hormonen te maken)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:52

Cheyenne oef dat is een zware tegenvaller. Ik duim dat het toch zucht is.

Sparky mijn merrie heeft op precies dezelfde plek ook die verdikkingen zitten. Kon geen kwaad volgend de da.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:55

Cheyenne. Balen de onzekerheid. Hopen dat het zucht is!

Sparky. Voor het uier is zucht, komt vaak voor bij drachtigemerries.

Vandaag Wild Thing (320)Afbeelding
Afbeelding
En haar uier :')
Afbeelding

Esmeralda is vandaag 285 dagen, haar uier.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:00

Mijne heeft echt nog mini mini uiers. Ik vind ze gewoon schattig :')

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:08

Oef Cheyenne, ik duim voor positief nieuws voor je!

Die bulten voor de uier heeft mijn merrie ook, hoefde ik me geen zorgen om te maken volgens de dierenarts.

AM, uier van esmeralda ziet er goed uit! Aan die van wild is nog maar weinig te zien hahah.

Hier is El vandaag behandeld voor dr tanden, er zaten flinke plekken op dr wangen van de haken die ze had, daardoor at ze dus ook niet meer. Arm dier :(:) over 2 dagen moet ze sowieso weer normaal eten, zo niet, moet ik de dierenarts weer bellen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:47

Ik kom ook even binnen vallen.
Freija van de Antoniushoeve.
Ze heeft een stokmaat van 1.05

Afbeelding
Drachtig gescant: 9 juni2018

Papa is Dandy.

Afbeelding

Freija is samen van een vriendin en mij.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:50

Welkom!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:32

Cheyenne wat balen. Hopelijk slaat de medicatie snel aan. En hoop ik op een overgevoelige reactie van oedeem een geen scheuring van pees.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:57

Welkom nieuwe dames! :)
Cheyenne, wat balen zeg. Hopen dat het allemaal toch meevalt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:04

Cheyenne wat erg zeg! Arme merrie :(:) Hopelijk slaat de medicatie aan en is het enkel zucht

Welkom birdie60

Ach gut Diertjec. Klinkt alsof het erg nodig was. Hopelijk gaat ze snel weer lekker eten.

Amhorses jeeeej veilig *\o/* Wel triest uier :+ Maar deze merrie bevalt vaker zonder uier toch?

Sparky dit kan geen kwaad.

Ziet er al beter uit Tinkerbelz

Welkom voyue. Mooie merrie

Allemaal bedankt voor de antwoorden. Ik ga houtvezel bestellen voor de onderlaag

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:36

Welkom birdie! Knap stel!

Kabayo, idd, en dat terwijl ze december 2017 nog geweest is. Ga normaal gesproken elk jaar, maar wilde dit keer overslaan ivm de dracht. Maar dat kan dus blijkbaar niet bij dr :n

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:48

Diertje hopelijk eet ze snel weer. Zere kiezen is niet fijn.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:42

Diertjec. Maar goed dat ze naar de tandarts is geweest! Kan ze weer pijnvrij eten :j

Welkom birdie60. Leuke combinatie!

3 jaar terug was haar uier precies zo bij Wild Thing, ze begon aan haar uier ongeveer een dag van te voren. Was daarom wel duidelijk dat het niet lang meer ging duren :j

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:14

Wat een narigheid hier en daar. ik hoop dat het allemaal weer in orde komt en het straks genieten is van het jonge spul :)

En het schiet ook serieus op voor een aantal!

Fleur is pas net de 200 dagen gepasseerd :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:36

Leuke combi birdie!

Buik, waar ga je met mijn paard heen? :+
Julie 198 dagen vandaag
Afbeelding