[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:38

CubaLibre schreef:
Sterkte Mariëlle, hopelijk kan je wel genieten van de 2 gezonde veulentjes...

Hier vandaag in n deuk gelegen om Gentle: [ Video ]

Jill vanmorgen naar de smid geweest en ze staat voor weer op ijzers (gelukkig!), haar hoeven waren weer heel slecht (ze is in Amerika door n vroegere smid helemaal uit haar balans gehaald waar we dus nu nog steeds last van hebben) dus nu zien haar hoeven er weer netjes uit. Gentle vond de smid maar wat interessant dus die ging zo af en toe maar eens kijken hoe dat allemaal in z'n werk ging ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag sofiehavan

Whahahahahaha peettjjuh...

Cuba libre: wat een te gek veulen heb je..wow! Wat is de vader van dit knappe veulen?
Die vraag kwam ook voorbij van mijn veulen: Livia is van Desperado × Special D.

Marielle: wat een verschrikkelijke nachtmerrie!! Wat een verdriet en wat een banketstaaf virus!!

Sofiehavan: van harte gefeliciteerd en hopelijk feliciteer ik je gauw de 2e x! Hou moed..Hoe moeilijk ook! Wat je straks terug krijgt maakt t lange wachten het helemaal waard!

Ik heb nog steeds geen tijd gehad om alles te lezen maar voor alle wakers sterkte!!

Hier doen moeder en kind het uit de kunst tot nu toe..

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:42

Echt zo erg Marielle... Hopelijk kunnen jullie toch genieten van de 2 gezonde veulentjes en kunnen jullie toch vol goede moed aan het nieuwe dekseizoen beginnen..

Oke vannacht veulentjes vooooorrrr Rianne, SofieHavan, Vulina, tanjaatjuhh, misschien Fotsy, 2 voor Knolselder, Kiki, misschien voor Arianne, Marije,… Ook echt veel merries aan de datum zie ik aan het lijstje op pagina 1.

Hier nog niks op dag 360 vrees ik.. de laatste loodjes zijn wel het zwaarst, ze lag echt heerlijk te dutten vanmorgen.
Afbeelding

Arianne, ze is 1m45, een kleine dikkerd :P Ik heb ook even terug uierfoto's opgezocht van de vorige keer, toen begon ze +-10 dagen op voorhand aan haar uier.

Ze gaat gewoon voor het 2016-langste-dracht-record of wil misschien zelfs wel in het DBT-langste-dracht rijtje komen te staan haha :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:50

Pol: voor het vaderschap tekent apha hengst Gentlemen Send Roses ;)

Moet zeggen dat hoe ouder gentle word hoe grappiger hij ook word.... ipv n heel terughoudend veulen heb ik nu n grappenmaker en mega nieuwsgierig ding :)

Anonymous86

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:50

Helaas uier is weer leeg. Banden wel slap. Kling is ook wel iets uitgerekt maar niet extreem en temp is normaal. Ga dr vanuit dat ze vandaag niet zal bevallen |o

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:56

Tinnie; wat ligt ze heeeeeeerlijk!
Rianne; balen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:01

die foto is hilarisch Tinniie

rianne wat jammer maar kan net zo snel weer vol zijn

hier blijft uier wat hij was, loopt niet leeg maar heb toch het gevoel dat hij nog voller kan, ik zie ergens nog een plooitje >;) , dus zal nog niet voor direct zijn. :P straks houdt ze me zo nog een maand in spanning en dan val ik op het werk in slaap :')

succes voor de wakers vannacht _/-\o_

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:03

Wat een heerlijke foto, Tinniie!!! Haar lip :D gehegehe

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:04

Ja succes aan alle wakers , ik waak vannacht nog niet en wordt echt boos als ik morgenavond wel moet waken. mijn wekker gaat dan om 4.00 voor werk :').

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:05

Ja ze was echt helemaal weg van de wereld. Aan het dromen volgens mij, vanalles met haar lip aan het doen en zachte hinnik geluidjes aan het maken. Mooi om te zien, ze is écht geen ligger normaal gezien. ik heb haar de laatste 2 weken al meer zien platliggen dan in de 7 jaren dat ik haar heb.. :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:07

Veulen is nog alive en kicking. Zat net weer even te buikfluisteren kreeg ik paar schopjes als antwoord. En veulen kwam tegen mn hand aan liggen <3

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:15

Jaaa Cynthia, ze doet het echt super, zeker voor de eerste keer. Doet het als volleerd.

Sofie, gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.

Hopelijk hebben meer mensen geluk vannacht!
Ik val om ondertussen, ga snel een beetje bijslapen!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:33

Suc6 aan aan alle wakers :)

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:34

Afbeelding
Hier ook siësta! Alleen ging Chinouk rollen, kon net foto op de cam maken! Mijn andere merrie keek al heel boos... Gelukkig rolde ze niet om tegen de ander!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:42

Aaahhh.. Tinniie, wat ligt ze schattig! <3

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:47

Tinniie, maakt ze al uier enzo? 360 :? da's de moeite! Ik duim!

Pol, ik weet wel dat het de moeite waard gaat zijn, maar k ben het toch beetje beu hoor -O-

Peetjjuh :D ze zien er gelukkig uit!!

Rianne, aaaaarh vervelend! 8)7

Evita staat mega rustig in de stal beetje voor zich uit te staren...
T gaat geen verjaardagsveulen zijn denk ik, ze is veel te rustig :x
Volgens mij zal't zelf niet deze nacht zijn... _-:(
Allez, ik mag niet klagen, ik heb ons merrie en veulen tenminste nog... niet iedereen kan dat zeggen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:49

Nou ik hoop toch echt dat er vanavond of vannacht een veulen geboren wordt.

Tinniie wat ligt ze heerlijk te slapen... maar nog mooier zou t zijn als veulen zich liet zien.
Langste dracht is een dubieuze titel toch.... ik hoop dat t nu toch echt een keertje komt.

Rianne pfffft das ook wachten en wachten...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:50

Sofie, gefeliciteerd met je verjaardag!
En iedereen mag klagen (/ongeduldig zijn) over zijn of haar frustraties, hoe groot of klein ook, dat hoort bij het leven....

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:02

Tinnieee, 1 veulen voor mij is genoeg hoor :P die van Fre mag nog een week of 2 blijven zitten :P

Hier ook rust zelve. Al hoewel ze daarnet heel obrutig lag en begon te rollen. Stilte voor de storm? Op den duur hoop je dat alles een teken is :')

Sofie ik blijf duimen voor een verjaardagsveulen! Dat zou gewoon kei tof zijn :D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:05

Moet nog even uitrekenen op hoeveel dagen dracht die van mij nou uiteindelijk zat..dacht 359.. Komen we zeker in de top 3 mee? :D

Trouwens echt nooit geweten dat een paard kind met 5 minuten naar buiten kon loodsen _O- ik doe het ze niet na!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:06

Jeetje er gaan er echt veel overtijd -O-
Al zijn er wel aardig wat merrie's die het behoorlijk spannend maken.
Al weet ik het bij Bo nu gewoon ff niet meer. Als ik kijk naar haar uier, dan mag die nog voller. Vanavond wel mini harspuntjes en zien wat nattig (had nu nog geen ph test gedaan). Eet haar hooi amper, maar een wortel gaat er prima in.
Nadat ze had staan plassen, stond ze heel erg te knipogen. Tja en als je dan eigenlijk bezig was met haar staart weer ff opnieuw vlechten kijk je er nogal recht in. Het viel me op dat er een klein roodachig iets zat (soort klein bloed? propje).
Mest best veel, soms wat slapper en soms weer redelijk normaal.
Ph test was nog steeds hetzelfde........tussen de 6.8 en 6.5
Is allemaal een beetje tegenstrijdig, en voor mij een beetje onduidelijk nu. Sorry hihi.
Afbeelding
Vanachter gezien, kan duidelijk nog voller.
Afbeelding

Cl wat een leuk filmpje, dapper kereltje.

peetjjuh, leuke foto

Tinniie, dit is gewoon niet grappig meer, 360 dagen. Hoop voor je dat ze snel opschiet.

Sofie, toch geen verjaarddagscadeau -O-
Hoewel kan snel gaan. Merrie op stal perste 2x en het veulen was eruit. Op half 9 drupte ze melk en om 22.20 was het veulen er.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:06

Knolselder schreef:
Op den duur hoop je dat alles een teken is :')

exact :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:15

Pfff. Walrus.
Afbeelding

Tegenover Fré, die vindt het niet nodig om haast te maken. Dag 304.
Afbeelding

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:17

Ik vergis me :D 362 dagen dracht..pffff..

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:23

Tinniie schreef:
Echt zo erg Marielle... Hopelijk kunnen jullie toch genieten van de 2 gezonde veulentjes en kunnen jullie toch vol goede moed aan het nieuwe dekseizoen beginnen..

Oke vannacht veulentjes vooooorrrr Rianne, SofieHavan, Vulina, tanjaatjuhh, misschien Fotsy, 2 voor Knolselder, Kiki, misschien voor Arianne, Marije,… Ook echt veel merries aan de datum zie ik aan het lijstje op pagina 1.

Hier nog niks op dag 360 vrees ik.. de laatste loodjes zijn wel het zwaarst, ze lag echt heerlijk te dutten vanmorgen.
[ [url=m/UFTu1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Arianne, ze is 1m45, een kleine dikkerd :P Ik heb ook even terug uierfoto's opgezocht van de vorige keer, toen begon ze +-10 dagen op voorhand aan haar uier

Ze gaat gewoon voor het 2016-langste-dracht-record of wil misschien zelfs wel in het DBT-langste-dracht rijtje komen te staan haha :P

hihi echt hilarisch hoe ze ligt! hopelijk heb je nu ook binnenkort een veulen!!! wachten is zo vreselijk he...

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:25

wow knolselder hahah.. mijn merrie lag nachten zo plat en kreeg 10x op een nacht birthalarm hahaha maar na bijna 2 weken birthalarm en gebroken nachten heb ik dan eindelijk mijn veulen daar doen we het voor. Succes hopelijk ook binnenkort een veulen voor jou