Scooby007 schreef:Ik heb het zelf nog niet geprobeerd met Mini, maar ik weet nog van toen Vlekkie haar veulen had, toen ik die even bij elkaar weg haalde, was Vlekkie in het begin heel erg aan het roepen, en er terug bij willen komen, maar heb dat rustig opgebouwd, eerst 2 minuten apart, dan 5 en zo steeds wat meer, en om de dag dan elke dag eventjes en ze hebben snel genoeg door dat er niks aan de hand is en ze weer snel terug bij elkaar komen, dus na maar een klein weekje was het al veel minder tot ze bijna niet eens meer op keek als ik het veulen even apart deed. Het helpt wel dat Vlekkie mij helemaal vertrouwd, want als iemand anders het veulen wou pakken was ze het er echt niet mee eens, dat duurde wel wat langer om te oefenen.
Ik ben na een week weer aan het rijden geslagen en rij inmiddels al weer een dikke 4 weken, gaat super. Merrie kan ik gerust op de wasplaats zetten en is super relaxt, veulen hinnikt 2 keer en dan is ze ook rustig... Die lag laatst zelfs te slapen toen ik terug bij de stal kwam.