[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:21

hahah butengeweun dat ken ik hoor dat ze zo hevig worden. Hier jut ik ze toch ook een beetje op voor ze de ring in mogen. Gaan ze lekker ruim van stappen en draven. Helaas met warm weer lukt dat niet whaha :p

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:32

Ah, vandaar butengeweun. Zonder vaste hulp is het wel wat anders inderdaad. Prachtige foto zo van jullie samen.
En ze was al ster geworden op de gewone keuring las is? Dus is er dan behalve kampioenschappen nog iets te halen op de CK? (bij het Welsh kunnen ze daar pas ster worden namelijk ;) )
Het is ook een beetje karakter inderdaad. Daarnaast had die van mij al op concoursen gelopen en alles, dus ook niet meer zo snel onder de indruk.

Bij deze mijn eerste buikfoto's!
Afbeelding
Lies vandaag op 131 dagen.

Afbeelding
En Roos vandaag op 120 dagen.

Allebei nu goed over de 4 maanden heen dus en ze beginnen nu ook echt wel te groeien hoor. Buikjes gaan ook al goed de breedte in...
Afbeelding

Ook is Lies alvast aan zwangerschapsgymnastiek begonnen :+
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:33

Ze kan daar alleen nog nl kampioen worden. Ster kunnen ze bij het nsvt halen als ze voor type een 7 halen en daarbij een 1ste premie lopen met behulp van de andere punten. Dus kan bij de regionale al.

Mooie buikjes al, kan niet wachten op mijn buikje bij haar

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:47

Wat een mooie buikjes komen er alweer voorbij! Inmiddels al aardig wat die de eerste 100 dagen erop hebben zitten.

Venthe, wat vervelend dat je merrie niet rad is, hopelijk knapt ze snel weer op!

Hier wat foto's van Aziza van gisteren, gisteren op 170 dagen, dus we zijn over de helft!
Ik heb nog meer foto's van haar, daar maak ik morgen of zaterdag nog wel even een topic van denk ik, maar op deze was haar buikje het mooist zichtbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog even een foto van de andere (hopelijk drachtige) dame, 21 september gaan we scannen.
Mausi nu net mama van haar 2e baby, en ze ziet er beter uit dan ooit <3

Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:09

Jemig wat gaan jullie snel!
Drachtige dames met mooie buikjes al.

Whisper 148 dagen drachtig.
Afbeelding

Ze doet het goed, wordt ook nog zo'n 3 keer per week recreatief gereden.
Blij met de bijrijdster.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:18

Buikjes beginnen al lekker te groeien! Hier begin ik het nu ook echt te zien, bij de 3 eerst uitgerekenden.

Verder even wat minder actief.. Drukte in de opfok, veel kijkers en de eersten worden al bijna weer gebracht. Aangezien we na een verbouwing de puntjes nog even op de i moeten zetten, blijft er niet erg veel tijd over. Heb er ook wel weer zin in hoor, dat de paarden uit de weide straks weer thuis komen, de nieuwe jonge veulens op stal, toch wel gezellig, in plaats van zo'n lege stal..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:41

Eifelopfok is geweldig! Als alles n beetje meezit gaat 2016 beeb daar ook heen (mits we dus terug in NL zijn!).

Jill haar oortjes zijn uberschattig, al helemaal als ze denkt dat je wat lekkers hebt ;)

Tja, zwaar leven... Wel als je Jill heet ;) die is meestal als ze buiten staat niet vooruit te branden al kan ze het wel. Gelukkig helemaal geen last van hormonen maar goed, voor haar dracht hadden we ook geen last van hormonen dus denk niet dat dat zal veranderen :)

Damn, komen mooie buik foto's voorbij en n hele lading mooie merries!!!!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 00:14

Buikjes groeien allemaal lekker zeg!! :)

Butengeweun wat een gave kleur zeg! Mooie beestje!

Aniek je gaat het zeker al zien! Mooie buikjes zitten er al onder.

Aziza is houd echt van een showtje geven he! zag fotos al op fb voorbij komen..

_Patrick_ Whisper heeft voor de tijd nog een vrij bescheiden buikje of lijkt dat zo.

Ik zal van de week weer ene buikfoto plaatsen.. we zijn opweg naar de 100 dagen..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 01:07

Afbeelding
Anouk op 123 dagen dracht

Afbeelding
Liz op 94 dagen

Liz was vandaag nog erg hyper :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:41

Ze zien er beiden super uit Rianne. :j

Heel mooi koppie Linda! Ik ben zeker dat de rest ook wel gaat meevallen.
Mijn merries of toch de meeste zijn natuurlijk wel Shetlanders,dat kun je ook niet vergelijken.

Aniek ik blijf het prachtige merries vinden,en ja je ziet duidelijk al een beginnend buikje!

Aziza heeft alweer een flinke buik zoals we van haar gewoon zijn. :D Mausi ziet er ook prachtig uit,duimen hoor!

Patrick whisper ook weer drachtig,dat was ik alweer vergeten!

Vulina leuk straks weer dat jong geweld op stal.

Neon succes met afspenen! Leuk dat hij aan een Bokker verkocht is,

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:18

Die krijgen ook al aardige buikjes, Rianne! We gaan de goede kant op :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:39

Ik ben blij dat jullie dat zeggen. Van liz wist ik het wel maar anouk lijkt niet veel dikker :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:13

Hier is het de afgelopen week wat hectisch geweest dus heb niet alles bijgehouden :o
Wel een hoop leuke foto's gezien en mooie keuringsuitslagen, gefeliciteerd!
En beginnende buikjes :D

Snazzy heeft ook al echt een buikje nu:
Afbeelding
Morgen zit ze op 190 dagen.
Van de rest van de merries zal ik ook eens foto's maken binnenkort. Die lopen op het gras en dan is het lastig om te zien of het buikje van het gras is of van het veulentje.
Dynamic is hier het nakomertje en die zit vandaag op 100 dagen. De andere merries zitten er tussenin, Daisy 175, Amy 167, Misty 150 en PG 123 dagen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:34

Jaaa! Tweede merrie ook netjes drachtig! Dus komend jaar twee veulentjes van mn knappe hengst
Afbeelding

M'n veulentje is oom alweer gechipt.

Die wordt ook groot

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:40

Gefeliciteerd Cemlys!

Marije, jeetje wat een buik heeft Snazzy al zeg! Dat wordt nog wat aan het eind!

Francien, dat is nou juist het grappige, Aziza houdt eigenlijk helemaal niet zo van een showtje weggeven, dat is meer Mausi haar ding. Als je Aziza 2x in het jaar een showtje weg ziet geven is het bijna veel, en dat duurt ook hooguit 10 minuten, want dan heeft madame weer genoeg gek gedaan :+

Voor wie het leuk vind om onze hele kudde te zien, ik heb nog even een topic van het hele spul gemaakt.
[ITP] Mijn heerlijke Arabische kudde in het avondzonnetje!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:48

Cemlys gefeliciteerd!! Woeh dat veulen bijna even groot als de moeder al!
Knappe hengst heb je toch.

Marije echt al een mooi babybuikje voor Snazzy! Dat miste ze de vorige keer hé,zij was toch te dik en niet drachtig vorig jaar hé? Maar nu duidelijk baby on board. <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:23

Cemlys, mijn hengstje lijkt best op die van jou :D Alleen heeft die 4 witte beentjes (nu 1,5 jaar oud)
En gefeliciteerd!

Afbeelding

Rianne, soms is het moeilijk zien hé, helemaal als je zelf dagelijks ziet..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:23

Gefeliciteerd Cemlys. Je veulen is alweer aardig groot geworden zeg, gaat altijd weer hard.

Heerlijk zo uit de kruiwagen knabbelen :Y) en alweer een lekker buikje hoor.

Rianne, bij jouw ook al van die lekkere buikjes.

Mooie merrie Patrick, ziet er goed uit!

Jeetje AZ die kan je aan het eind echt rollen denk :=

Hier en beetje gammel en lekker verkouden (thnx kids). Normaal heb ik dan altijd zoiets van lekker door blijven gaan, dan ben je het zo weer kwijt. Gisteren lukte dat prima.
Maar vandaag aan huis gebonden, m'n oom heeft mijn auto geleend (zijne is stuk en hij moest toch naar z'n werk). Nu was dat opzich niet zo erg dat ik thuis moest blijven want ook achter de pc genoeg werk te doen. Maar vind dat je dan er toch meer last van hebt dan wanneer je gewoon lekker doorgaat hihi.
Hopen dat mijn man zo thuis is, dan kan ik zijn bus inpikken. Moet nog een berg bestellingen wegbrengen. Normaal is hij op tijd, maar hoorde dat er een flinke file hier naar toe staat...... Grrr hihi

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:35

He bah Kiki, not funny! Beterschap.

Cemlys fijn beide dames drachtig gefeliciteerd.

butengeweun ik vind jouw merrie echt gaaf. Zo op de foto zie je de kracht al, jammer dat je vader niet kan helpen. Ik zou dezelfde beslissing genomen hebben.

Vulina dat is ook een mooie man. Een zwarte met vier wit... ik droom ervan zoeentje volgend jaar te krijgen. liefst dan wel in merrie uitvoering. <3

MarijeR whow Snazzy heeft inder daad al een beste buik.

AZ echt gave foto's Azziza ziet er top uit.
Ik ga duimen de 21e... hopelijk is Mausi fijn drachtig.

Grijns net als Pretty dacht ik ook heeee Patrick ook hier. Leuk...

Neon succes met het afspenen.

Moeten wij ook... ik heb er eentjes die al een half jaar oud is maar nr2 moet nog even bij mama blijven. En wil ze tegelijk afspenen.

Vulina leuk een opfokstal.

Rianne ze zien er goed uit jouw dames.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:41

Bedankt. Heb een boel blije dames al gezien en wat een leuk veulen :D

Gelukkig heeft liz niet de dikste buik :=

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:38

MarijeR snazzy was een van mijn favoriete met het volgen van jou topics! Vind het zo'n mooie merrie :)

Wat een gave hengstjes komen er voorbij! Lijken echt sprekend op elkaar..

Vanavond lekker buiten gereden met mijn dame, vandaag zit ze op 77 dagen dracht (buik is grotendeels van het gras denk ik)

Afbeelding

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:00

Knappe pony's en paarden met groeiende buikjes! <3

Veel moeite met alles bijhouden (lees alles mee!), maar antwoorden zit er niet in met mijn arm die nog steeds in het gips ligt en school die voor zware dagen zorgt..zeker omdat mijn rug het eigenlijk nog niet zo zeer aankan. Rugoperatie is nu 3,5 maand geleden en doe halve dagen op school, maar phoe wat zwaar is het!

Hier groeien de buikjes ook al goed!

Lilly op 126 dagen:
Afbeelding

Eef op 50 dagen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 06:57

Ik heb het idee dat ze meer buik heeft dan bij de vorige dracht...Zou eens foto van de vorige dracht moeten zoeken.
ze heeft nog geen mega buik.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:07

Mooie beginnende buikjes Rianne, ze zien er goed uit

Marije wow die is duidelijk maar zit ook bij de eersten niet?

Cemlys gefeli en knappe hengst mmm
Zie dat ook graag een echt zwart paard met veel wit, ik duim voor je zwarte en palo tjinta

Kiki veel beterschap

Patrick knappe merrie maar hoe hou je die zo prachtig wit

Voorspoedige genezing laulau

Biancatjee moeilijk te zien soms of het beebje is of gras :D ze ziet er wel goed uit

Az tonnetje rond :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:31

Maak ik me klaar voor een lange bijleespost, zijn er maar 3 pagina's bijgekomen de laatste week. Dan ben ik snel klaar :D En dat is mooi, want ik heb een druk weekend :)

Butengeweun, jouw paardje heeft echt een gave kleur zo!

Manda, aha! Zoiets dacht ik al, maar ik heb er totaal geen verstand van, dus dacht: Ik vraag het even :)

Spannend, Cemlys, ik hoop dat je tweede merrietje ook drachtig is!

Knolselder, gefeliciteerd met Star!!

O bah, EF, ik hoop inderdaad dat je geen lyme hebt. Een collega van me heeft het en die is inmiddels al een jaar thuis :(

inowa schreef:
welkom terug Cynthia

Dankje :D
Kijk Peppertje lopen!!! :~

Pretty, jouw merrietjes krijgen echt al een fluffy wintervachtje <3
Dais denkt geloof ik ook dat er een horrorwinter aankomt, die zit nu al dik in haar vacht. Fi houdt de zomer zo lang mogelijk vast geloof ik ;)

Venthe, Metacam kan geen kwaad hoor. Dais heeft het een paar weken geleden 10 dagen gehad (5 dagen 300 kilo en 5 dagen 150 kilo).
En nu staat ze weer op een kuur van 14 dagen voor 500 kilo.
Hoe gaat het nu met haar?

Wat een leuk merrietje, Linda!

Aniek, wat een mooie buikjes heb je al!! Super leuk om te zien :)

Aziza heeft al helemaal een flinke pens zeg :D

Snazzy heeft zeker al een heel mooi buikje, zeg!

Gefeliciteerd, Cemlys!!! *\o/*

Beterschap, Kiki.

Patrick, wat ziet ze er goed uit! Enne, veel plezier morgen :D

Daisy is vandaag 100 dagen drachtig!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding
(Zo Joyce, weet je gelijk weer over hoeveel dagen je vakantie hebt :D)

En dit is Dais dr 99-dagen drachtig pensje:
Afbeelding
Beetje rare foto, omdat ze op een heuveltje staat achter.

Afbeelding

Omdat ze nog steeds niet goed loopt, zijn we vorige week begonnen met een Metacamkuur voor 14 dagen (500 kilo).
Als dat ook niet helpt, wil de veearts haar op de foto zetten. Ik twijfel daaraan. Ze is 20 jaar, ik weet dat ze spat en artrose heeft, dus dat zal er waarschijnlijk ook uitkomen. En dan? Dan kan ik er nog niets mee.
Gisteren was de hoefsmid er en hij raadde me aan om haar wel in beweging te houden. Gewoon voorzichtig rijden, stappen en op goede dagen mag ze ook een galopje. Liever galop dan draf, omdat dat wat makkelijker voor haar is. Waar de veearts aanraadde om op het zachte te stappen, zegt de smid dat het harde beter is, omdat ze dan niet wegzakt en minder hoeft te trekken. Ik zie wel wat in zijn verhaal, dus dat gaan we maar proberen. Beetje stappen op het harde (paarden met artrose moeten sowieso in beweging blijven) en als het goed voelt, misschien een galopje. Ze wordt gewoon ouder en dit is ook haar 8e dracht, dus ik moet me er bij neerleggen dat ik niet meer alles met haar kan, maar me aan moet passen aan haar kunnen (wat ik ook absoluut geen probleem vind :) )

En deze foto wil ik ook even delen: Mijn vrouwtjes met op de achtergrond TiSento's berg. De berg waar ik hem heb uitgestrooid en vanwaar hij mooi uitkijkt over zijn moedertje en zussie <3
Afbeelding