Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nicole schreef:Vraagje als jullie merrie midden in de nacht bevalt gewoon DA laten komen dan of gaan ze zeggen wacht maar tot de volgende ochtend met de veulenprik enzoik ben zo iemand die gelijk midden in de nacht de bed uit held
Diane_Basje schreef:Tip: als de bevalling begint en je ziet de pootjesblaas, voel dan even of je 2 beentjes voelt met daarop het neusje (voorbeentjes liggen beetje ongelijk, ene voetje steekt verder naar voren). Als dit zo is, lekker laten gaan en voel je geen neusje of maar 1 beentje, gelijk d.a. bellen. Of een mede-bokker (of andere persoon met ervaring) als je twijfelt
Urielle schreef:Diane_Basje schreef:Tip: als de bevalling begint en je ziet de pootjesblaas, voel dan even of je 2 beentjes voelt met daarop het neusje (voorbeentjes liggen beetje ongelijk, ene voetje steekt verder naar voren). Als dit zo is, lekker laten gaan en voel je geen neusje of maar 1 beentje, gelijk d.a. bellen. Of een mede-bokker (of andere persoon met ervaring) als je twijfelt
Dat vind ik dus het spannende.
De veearts die de scans heeft gemaakt én mijn eigen veearts zitten beide ongeveer 40 minuten verderop, dan moet ik neem ik aan de lokale arts bellen? (Ben daar wel klant maar voor de honden en katten, paarden doen ze wel trouwens)
Diane_Basje schreef:Urielle schreef:Diane_Basje schreef:Tip: als de bevalling begint en je ziet de pootjesblaas, voel dan even of je 2 beentjes voelt met daarop het neusje (voorbeentjes liggen beetje ongelijk, ene voetje steekt verder naar voren). Als dit zo is, lekker laten gaan en voel je geen neusje of maar 1 beentje, gelijk d.a. bellen. Of een mede-bokker (of andere persoon met ervaring) als je twijfelt
Dat vind ik dus het spannende.
De veearts die de scans heeft gemaakt én mijn eigen veearts zitten beide ongeveer 40 minuten verderop, dan moet ik neem ik aan de lokale arts bellen? (Ben daar wel klant maar voor de honden en katten, paarden doen ze wel trouwens)
probeer in dat geval de merrie op te laten staan, het veulen terug te duwen en met haar te gaan lopen zolang het lukt. Je kunt ook het veulen terug duwen (als de merrie staat), het dubbelgevouwen knie'tje pakken en proberen het been te strekken.
Zitten er ervaren bokkers bij jou in de buurt?
Murosch schreef:Kan het zijn dat mijn merrie last heeft van jeuk (aan haar hoofd) door de merriebrok? Ik kwam tot de conclusie dat de jeuk is begonnen sinds ze merriebrok krijgt. Het lastige is dat ik zowel die van subli als die van pavo heb (door elkaar heen) dus ik weet nu niet welke het zou kunnen veroorzaken.
Leonoor schreef:Murosch schreef:Kan het zijn dat mijn merrie last heeft van jeuk (aan haar hoofd) door de merriebrok? Ik kwam tot de conclusie dat de jeuk is begonnen sinds ze merriebrok krijgt. Het lastige is dat ik zowel die van subli als die van pavo heb (door elkaar heen) dus ik weet nu niet welke het zou kunnen veroorzaken.
Hoor het over de PAVO regelmatig
Leonoor schreef:Murosch schreef:Kan het zijn dat mijn merrie last heeft van jeuk (aan haar hoofd) door de merriebrok? Ik kwam tot de conclusie dat de jeuk is begonnen sinds ze merriebrok krijgt. Het lastige is dat ik zowel die van subli als die van pavo heb (door elkaar heen) dus ik weet nu niet welke het zou kunnen veroorzaken.
Hoor het over de PAVO regelmatig