[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:29

Amandeke: Gefeliciteerd!
Merel: Wat naar zeg!

Nou ik heb vanochtend mijn merrie laten scannen door een andere veearts.Deze kon geen veulen voelen,maar ook niet de achterkant van de baarmoeder,en vertrouwde het dus niet. Dus moesten we naar Kesteren naar de Lindehof. Hele reis,nou goed daar werd ze ook gescand en die man zag gelijk dat er geen veulen inzat,en hij zag 2 eitjes.Dus de merrie is het waarschijnlijk vorig jaar al verloren,daarom hebben we niks gezien en ze was schijndrachtig.Vandaar dat de baarmoeder zo groot was,en de uier wat ontwikkeld en de buik zo dik.Ze heeft ons aardig voor de gek gehouden.Maar goed we gaan haar op dieet zetten en waarschijnlijk volgend jaar weer dekken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:32

Elisa: wat naar..heb je er zo lang naar zitten uitkijken,hield ze jou alleen maar voor de gek Ach gut
Hopelijk volgend jaar meteen raak,en goed raak!

Merel: heel veel sterkte..dit is ook niet leuk. Ach gut

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:35

Dankjewel :-} Ik hoop ook dat het volgend jaar goedkomt..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:36

@ Elisa: Wat vervelend!! Kijk je er idd een heel jaar naar uit..... Toch wel goed dat je nog een second opinion hebt laten doen.... Nou heb je zekerheid.....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:45

Oh Merel, wat vreselijk Huilen !!! Wat is er mis gegaan?

@Elisa: wat een domper zeg! Schijnzwanger ... dat verwacht je niet ... wel fijn dat je nu zekerheid hebt, maar wat een tegenvaller Ach gut ...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:22

Elisa balen
Merel.. Jeetje Boos! Wat vreselijk
Mensen met veulens.. Gefeliciteerd~!!

wij gaan vnaaf pauk weer ophalen.. ze is 3 keer gedekt dus meer hoop dan vorige keer..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:30

Wat balen Elisa! Maar goed dat je ze hebt laten scannen, anders zat je met kerst nog te wachten....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:29

Amandake: Gefeliciteerd, het is een schatje!

Merel: Wat erg. Is er een reden bekend waarom het mis is gegaan? Sterkte en hopelijk komt er een pleegveulentje waar ze voor kan zorgen.

Elisa: Pfff, wat zeg je daarop.. wat ongelofelijk balen! Ik vind het nog altijd zo'n wonderbaarlijk iets dat schijndrachtig, daar heb je dan elf maanden op zitten wachten..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:31

Ja en vervolgens komt er nog niks,ik kan er wel een beetje om lachen,hoewel het natuurlijk wel teleurstellend is.Bedankt voor jullie medeleven! Voor Merel is het veel erger,een dood veulen :-{

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:45

Bedankt voor de felicitatie's Haha!

@elise : da's echt balen,,zit je daar zo lang naar uit te kijken Ach gut
@merel : ooooh wat jammer....hèèl veel sterkte Ach gut

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:11

Elise, jammer, maar je weet het nu wel zeker!

Merel, Dat is echt waardeloos, wel goed dat je de veulencentrale hebt benaderd en maar hopen dat dit lukt.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:45

ok even een update

vermoedelijk en eigenlijk ook de meest logische reden dat het veulen niet leeft is dat het vlies te laat is gescheurt/kapotgemaakt veulen lag met alles er nog aan in stal, dus met de nageboorte. vlies was erg sterk/dik
ze was donkergrijs met achter 2 witte hoefjes en achter benen tot ff over de enkels zwart en de voor benen tot net over de knieen zwart. verder geen aftekeningen.
veulencentrale had een aantal veulens maar helaas voorons al voorzien van pleegmoeder
dus nu is het verder afwachten of en nog een veulen komt

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:33

@Mayday: Gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Mooi dametje hoor!

@Amandake: Gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Wat een scheet van een veulen! Zo klein nog Lachen Hoe staat het nu met Fleurtje?

@Merel: Jeetje wat een naar bericht Verdrietig Echt balen dat het niet zo heeft mogen zijn... Hoe is je Faye nu eronder?
Ik hoop dat er snel een pleegveulen gevonden wordt voor Faye. Jammer voor jou en je merrie dat er nog geen veulen beschikbaar is, want zo'n kleintje ernaast helpt denk ik toch wel om het verdriet van het verlies een plaatsje te geven. Sterkte iig Ach gut

@Elisa: Ahhh neee dat is balen zeg! Heb je 11 maanden naar een veulen uitgekeken en dan blijkt ze schijndrachtig te zijn... (merrie's.... Clown )

@Marije: Coppertjes tietjes worden ook al aardig wat! Spannend hoor! Hehe eindelijk dan toch binnenkort een klein Coppertje Tong uitsteken

@Sammie: Nog gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop op een spoedig verlaat verjaarskadootje voor je Haha!

@Inowa: Mooi dametje die jaarling Lachen

@Neon: Hoe staat t bij Neon?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:56

iwayalover schreef:
@Neon: Hoe staat t bij Neon?

Neon staat vrolijk in de stal te puffen en overdreven te schooien om eten. Haha! Doet net of ze uitgehongerd is, iedere keer als er iemand de stal binnenkomt hinneken en onrustig op en neer lopen te drammen, zoals ze ook met voeren doet. Heel veel plassen, niet normaal meer! Stal was niet droog te houden. Iedere 2 dagen kon ik hem compleet leegscheppen, terwijl dat normaal eens in de week is en dan iedere dag/2dagen de drollen er uit (linksachter) en de urineplek eruit (rechtsachter, ja, ze is netjes opgevoed Tong uitsteken ). Sinds maandag heb ik haar op vlas gezet, geweldig!!!!
Ik probeer deze week nog foto's te maken, maar het valt niet mee. Ga normaal rechtstreeks vanaf het werk, en met dit weer wil ik niet mijn camera de hele dag in de auto laten liggen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:17

Amandaké gefeliciteerd! Lijkt al een heel veulen!

Elisa: Jammer zeg!

Merel: Wat erg! Hopen dat er nog een ander veulen komt!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:45

Oh merel wat verschrikkelijk! Met de merrie alles wel goed?

@Amandake, gefeleciteerd! Wat een snoepie zeg, knalvos Haha!

er zullen er vast nog veel meer met een veulen zijn geweest maar ik heb het topic even niet gevolgd wegens drukte... Bloos

Bij Vanta zat er de afgelopen dagen een beetje schot in de zaak, tepels puilen eruit en sinds vanavond is de uier nagenoeg vol en blijft ie dat ook. Tis duidelijk gevuld met melk ipv vocht, de gehele vorm van de uier is anders. Ze staat sinds 2 dagen dag en nacht op de wei van een boer samen met Rose en Hudson en ik baal er stevig van dat we ze niet naar huis hebben gehaald... die uier die voorspelt wat, zo vol met grote spenen erop... zoals vorig jaar vlak voor de bevalling maar dan erger want toen was ze maiden... Nagelbijten / Gniffelen [edit] ik kijk de foto's na maar wat ze nu heeft kan ik echt met geen enkele foto vergelijken, nu is alles echt veel groter [/edit]
Vannacht er dus maar een paar keer uit en met de auto gaan checken want ik vertrouw het werkelijk voor geen haar!! Morgen komen ze naar huis en gaat de camera er op. Ik meende namelijk ook al kleine witte puntjes te zien... Scheve mond Hopen dat ze het op z'n minst vannacht nog binnen houdt (ja je verwacht het ook niet 17 dagen te vroeg hé!)

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:04

Merel wat vreselijk jammer zeg, hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.Hopen dat er nog wel een veulen komt van de centrale.

Elisa jammer dat ze niet drachtig is, daar zit je dan naar uit te kijken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:30

merel en Elisa wat onwijs erg voor jullie sterkte!!

Bianca. De fokker van Orbaldo is na 10tallen jaren op deze manier om het leven gekomen. .....

Ik gebruik (zonder stress !!) altijd een spantouw om het gevaar voor mezelf in te perken. De hengst is snel genoeg weg tenzij je zo'n brave is die bij je blijft staan omdat ie vaststaat.
Ik heb het spantouw nog maar 2 keer echt nodig gehad. 1 keer was bij een merrie die altijd na het dekken afsloeg.En 2 maanden geleden toen Awa wel goed hengstig bleek te zijn tot Orbaldo wilde springen toen sloeg ze echt goed van zichaf (later bleek dus dat ze wel drachtig was maar gewoon elke 21 dagen hengstig word het sletje *LOL* )
verder moet iedereen het op zijn manier doen hoor maar ik verbasde me er een beetje over vandaar.

sas is 2 dagen over tijd maaaarrr we hebben stijfstaande tepels en fikse kegels... vannacht gaan san en ik in de stal slapen. Normaal ben ik niet zo vind ik een paar keer per nacht kijken wel goed maar ze is vorig jaar bij haar eigenaar aan de nageboorte blijven staan die ze er af hebben moeten pellen.

gaat dus een lang nachtje worden Tong uitsteken
wel gezellie met zijn 2tjes!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:54

nog even een snelle update
veulencentrale heeft een veulen voor faye
nu op dit moment is ze al onderweg naar haar pleegveulen een hengstje
hopelijk gaat het goed en klikt het als dat zo is komen ze beide hier weer heen mocht het wat langer gaan duren dan kan ze daar ook weer opnieuw gedekt worden dus al met al loopt het voor faye waarschijnlijk beter af dan verwacht.
ze was wat stil en heel erg knuffelig vandaag verder was ze er erg rustig onder behalve toen een merrie met veulen wegging vanmorgen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:12

@ Merel: Gelukkig!! Hopen dat ze het veulen accepteerd!!
@ Nimber: Spannend!! Succes vannacht!! Enne je hebt mn numer he??
@ Loolapalooza: Bij jou ook spannend!! Jij ook succes vannacht!!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:16

sucses gewenst aan de wakers dat zal ik de volgende keer ook zeker gaan doen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:24

ben net wezen checken en we hebben fameuze witte melk druppels !
Heb m'n ontsmetting, watten, camera, handdoek, bedje, slaapzak en gsm bij de hand en ga zo in de wei ernaast liggen (gelukkig is het mooi weer)
Ga dus een spannende nacht in open lucht tegemoet, hopelijk niet voor niets. Haha! maar druppende witte melk voorspelt meestal toch wel iets zou ik denken (vorige keer kegelde ze een week maar dat was geel, vanaf het wit werd was het er binnen de 12 uur) Nu heeft ze niet eerder gekegeld maar is het meteen boem patat witte druppels

nou, duimen dan maar hé

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:24

@merel wat een goed nieuws, hopen dat ze het veulen accepteerd ! OK dan!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:26

Heel veel succes vannacht!!! Als je nog iemand wilt sms-en.... wil niet zeggen dat ik terug sms (dan lig ik waarschijnlijk te slapen.......)
Maar in elk geval heel veel succes vannacht!!!

0033 6 71720397(fr) / 06 49854495(nl)

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 01:17

Loolapelooza; heel veel succes vannacht!
merel: wat vreselijk rot voor je en ik hoop dat het klikt
elisa: wat een drama zeg, dat verwacht je toch ook niet.
nimber; ook veel succes vannacht!
Amandaké; gefeliciteerd! wat een dropje!