Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patoucha

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:54

als ik moet gokken zou ik zeggen JA!

of ze is gewoon enorm dik dat kan natuurlijk ook

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:55

Denkt het wel Cheyenne Ja

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:57

Mac:
Sterkte met dit verlies ,het was allemaal zo mooi gepland en dan ook nog juist dit veulen............... Huilen Vriendjes zijn?

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:58

Jeetje Mac wat erg! Hoe is het nu met Lee. Fijn dat je als eigenaar je paard zo goed kent. Hieraan zie je wel weer dat je toch goed aanvoelt als iets niet in orde is. Dit is ook van groot belang geweest als ik jou verhaal zo lees.
Dit zet mij weer met 2 benen op de grond. Zo zie je maar weer dat het zo ineens weer mis kan gaan ondanks dat je voor de rest een goede dracht hebt.
Heel veel sterkte met z'n drieen!

En jeetje wat kan je allemaal gebeuren op 1 dag. Gelukkig was je vriend/man zo helder en alert om direct de auto te verplaatsen.
Echt niet te geloven. Dat die man hem niet gezien heeft. Dit had net zo goed heel anders kunnen aflopen. Gelukkig is het goed gegaan.
Hopelijk is het gauw 2 april.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:59

ja, dat is dus het probleem,
we hebben geen idee waneer ze gedekt is.
Vorige eigenaar bleef eerst ontkenne, maar heb dr foto's enzo gestruurd, en nu heeft ze nog steeds niets terug gestuurd.
Sommige mensen...

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:03

Ik lees al een hele tijd met dit topic mee, maar plaats hier nooit wat... tot vandaag! Ik heb het hartverscheurende verhaal van Mac gelezen, echt verschrikkelijk!

Wat lijkt me dat afschuwelijk om mee te maken!

Dus Mac, sterkte hiermee...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:12

TJTlover schreef:
ja, dat is dus het probleem,
we hebben geen idee waneer ze gedekt is.
Vorige eigenaar bleef eerst ontkenne, maar heb dr foto's enzo gestruurd, en nu heeft ze nog steeds niets terug gestuurd.
Sommige mensen...

Heb je haar laten opvoelen? En kon de DA geen grove schatting geven van hoe lang ze drachtig was?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:18

ja, maar ze zat nog vol met poep en plas toen.
En de baarmoeder schoot steeds weg, en daarom was dr arm te kort.
Maar ze dacht van wel. Maar heeft dus niet kunnen schatten wanneer het kwam. We moeten we wel rekening mee houden dat ze dan waarschijnlijk gedekt is door een shetlander van 1.10

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:26

wanneer was dat dan dat ze is opgevoeld? misschien voor de zekerheid nog een keer laten opvoelen of een echo maken? Heb je het veulen zien/voelen bewegen?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:28

ja, ik heb um gevoeld en ze heeft ook vaak last van dr buik Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:29

Ik word helemaal gek en iedereen zegt wat anders dus ik vraag het maar 1 keer goed hier...

Waar zitten de banden?

De 1 zegt dit en de ander zegt dat.... ik weet het nu helemaal niet meer

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:32

Faniek schreef:
Ik word helemaal gek en iedereen zegt wat anders dus ik vraag het maar 1 keer goed hier...

Waar zitten de banden?

in de driehoek tussen de staartaanzet, het kruis en de heupbotten, dus eigenlijk van achteraf gezien, schuin boven/naast de staartaanzet
snap je?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:33

Patoucha schreef:
Faniek schreef:

Waar zitten de banden?

in de driehoek tussen de staartaanzet, het kruis en de heupbotten, dus eigenlijk van achteraf gezien, schuin boven/naast de staartaanzet
snap je?

Blond

Nee niet echt sorry Clown

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:34

@Faniek; Misty is trouwens een beetje onrustig op de cam, daarnet liep ze rondjes, ze keek om naar haar buik en ging beetjes drinken...
Verward

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:36

Patoucha schreef:
@Faniek; Misty is trouwens een beetje onrustig op de cam, daarnet liep ze rondjes, ze keek om naar haar buik en ging beetjes drinken...
Verward

Ja ze drinkt inderdaad heel erg veel en steeds een beetje. Veel met staart zwaaien....

Maar haar tepels zijn nog niet vol dus nu probeer ik op andere sypmtomen te kijken... dus bijvoorbeeld banden, maar zeg maar naast de staart is het zachter dan bij mijn andere haffen, maar ik hoorde van iemand dat je boven de staart moet zitten?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:36

Faniek schreef:

Blond

Nee niet echt sorry Clown

beetje moeilijk uitleggen, maar ik doe mijn best. Uhm, naast de wervelkolom aan twee kanten op zijn kont Slim

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:37

Faniek schreef:
Patoucha schreef:
Verward

Ja ze drinkt inderdaad heel erg veel en steeds een beetje. Veel met staart zwaaien....

Maar haar tepels zijn nog niet vol dus nu probeer ik op andere sypmtomen te kijken... dus bijvoorbeeld banden, maar zeg maar naast de staart is het zachter dan bij mijn andere haffen, maar ik hoorde van iemand dat je boven de staart moet zitten?

boven de staart zit zijn wervelkolom, daarnaast dus aan twee kanten...

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:38

Ik ken het wat jij nu hebt faniek, heb ik nu ook Knipoog
alleen bij joy is het allemaal wel in mindere maten, maar toch ... Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:38

Patoucha schreef:
boven de staart zit zijn wervelkolom, daarnaast dus aan twee kanten...

Ok dus je moet niet iets verder naar onderen zitten zeg maar? Haar kont is wel ingezakt, maar iets boven de staart kun je het niet echt super indrukken. Wel precies naast de staart en iets naar beneden.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:41

Faniek schreef:
Ok dus je moet niet iets verder naar onderen zitten zeg maar? Haar kont is wel ingezakt, maar iets boven de staart kun je het niet echt super indrukken. Wel precies naast de staart en iets naar beneden.

Je bedoelt toch niet haar broekspieren?? de banden zitten iets boven maar ook naast het bovenste deel van haar staart, het is niet een klein stukje, maar best een behoorlijk stuk wat slap wordt hoor, dus ik denk eigenlijk dat wat jij bedoelt wat slap is idd de banden zijn...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:42

Patoucha schreef:
Faniek schreef:

Je bedoelt toch niet haar broekspieren?? de banden zitten iets boven maar ook naast het bovenste deel van haar staart, het is niet een klein stukje, maar best een behoorlijk stuk wat slap wordt hoor, dus ik denk eigenlijk dat wat jij bedoelt wat slap is idd de banden zijn...

Pfff weet je wat ik moet maar even een kontfoto zoeken en als iemand dan in paint wil tekenen Haha!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:44

ik weet ineens een duidelijkere uitleg (hoop ik..):
in plaats van een ronde kont krijgt ze dan een schuin aflopende/rechte/ ingevallen kont ze wordt wat hoekiger en waar normaal haar ronde billen zitten zit nu niks...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:45

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties ...
Met Lee gaat het goed! Ze ziet er zelfs bijna opgewekt uit (het verwerkingsproces van dieren is kennelijk beduidend korter dan dat van mensen Clown ) en heeft erge honger, wat voor haar heel typisch is. De komende drie dagen moet ik haar streng in de gaten houden en drie keer per dag temperaturen. Heb zojuist nog gechecked maar ze heeft geen koorts. Pak van mijn hart!

Ik wil aankomende week toch nog even de da bellen die erbij is geweest. Het filmpje is al ontelbare keren afgedraaid en er komen zo veel vragen naar boven ... bv wat hij voelde toen hij inwendig onderzoek deed en hoe hij het veulen heeft gedraaid ... ik stond nl. bij Lee's hoofd Knipoog .

Als ik dan terugdenk aan Pepsi's bevalling, wat is dat dan een contrast! Pepsi beviel zoals ze is: ongecompliceerd en snel Haha! !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:47

Afbeelding
Vaak zie je dat de merrie een echt dakje/punt op haar kont krijgt. De staart lijkt hoger te liggen daardoor.
Mijn merries hebben nogal een spek-kont maar zelfs dan is het erg goed te zien en te voelen.

Eigenlijk kan je het niet missen, als een merrie echt losse banden heeft, is dat zo'n groot verschil dat je meteen zegt: oh dát zijn losse banden Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:50

Bedankt Marije Lachen

Daar is het nog niet echt zacht wel bij de staart, maar iets hoger niet. Iets lager is het ok erg zacht wat eerst altijd gespannen stond..

Zo stond misty er eergister bij:
Afbeelding