[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:08

Navelklem heb ik denk ik van de apotheek. In ieder geval gewoon van de winkel

Pomski foto is wat van ver af. Ik zou zeggen vuil haha.

Yvonna haha 20. Dat zijn er genoeg. Heb al een aantal jaar 1. Nog nooit hoeven gebruiken.

Claudia ik zie duidelijk verschil! Wel mooie scheef-tietjes haha

Nieky net een aangespoelde walvis :=

Tjakka klinkt wel alsof ze zich fit voeld. Was vast lekker even rennen en bokken

Xsurfdiary spannend!

Nayla dit lijkt mij een heel normaal uier voor bijna 300 dagen

Balko onze merrie doet dit ook altijd maar dan mist ze onze andere paarden. Als ze weer samen staan is ze wel rustig en blijft ze niet heen en weer lopen

Xritt hier mindere ervaring met melkstrips. Iets van 4 dagen met de laagste ph waarde rondgelopen

De lijst wordt lang.. waar zijn de baby's? >;) En waar is de spam met de al geboren veulens??

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Knolselder - Poppy - 300
Knolselder - Quinn - 303
Pomski - Dolly - 310
Pomski - Jolyn - 314
Nieky1993 - Amy - 321
Nieky1993 - Amber - 322
Pomski - Bess - 322
Chantall - Aiyana - 324
Muronia - Veronia - 325
Mattyy - Fryscke - 325
Suffie - Nanuk - 331
Tinniie - Satinka - 332
SparkYY - Daisy - 332
Quir - ? - 337
Nieky1993 - Nova - 343
WatchNow - ? - 349

Zilver verhaard ook lekker. Ik doe dan altijd een voorjaarswas. Lekker rossen met de rosborstel. Ze vond het heerlijk. Ik ook, weer schoon na de herfst en winter haha
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:17

Ik heb de navelklem gewoon bij Agradi gekocht. Samen met nog wat andere dingen die ik nodig had, dan valt het ook wel weer mee met de verzendkosten.

Vind het ook superleuk om al die uierfoto's weer te zien. Veulenseizoen is nu toch echt begonnen :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:01

Placenta was dunner geworden en weer overal weer even dik.
Ab opmaken, metacam vanaf vandaag halveren en opmaken.
Regumate wel blijven geven.

Had wel gevraagd naar de kans dat het terug komt, maar dat komt niet vaak voor.

Dus al met al goed nieuws!

Kleine was lekker druk, 2x met zijn beentje duwen tegen haar arm. Da helemaal in een deuk hij schopt me nu al weg _O- 9

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:19

Dierenarts vond het niet nodig om langs te komen, hij zei dat het altijd kan dat ze rond deze tijd al beginnen met uier maken, even afwachten en verder in het oog houden zei hij.
Denk wel dat ik Rafa eerder als voorzien naar de fokkerij breng om te bevallen, daar kennen ze er meer van als ik en kijken ze het ook na. Vind het toch spannend... Vooral ook omdat Breeze nog niet echt bezig is met uier maken en eerder uitgeteld is.

Kabayo en balko, voelde bij jullie merries de uier ook wat hard aan?
Achteraan is ze nog zuiver, maar ik las hier weer dingen zoals een uierontsteking?

Kiki, wat fijn dat het beter gaat en dat het normaal ook niet terugkomt.
Hihi, die reactie van veulen en da :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:31

Kiki, wat een goed nieuws! Hopelijk zet het door zo!

Ik heb vandaag eindelijk kennis mogen maken met de baby <3

Hij vond het duidelijk leuk dat ik zijn bedbodem aan het ontharen was met de rosborstel <3

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:48

Kabayo schreef:
Yvonna haha 20. Dat zijn er genoeg. Heb al een aantal jaar 1. Nog nooit hoeven gebruiken.

Ja nou ja. Als ik hier naar de apotheek moet rijden of er 1 online bestel ben ik meer kwijt, en wie weet kan ik er nog iemand blij mee maken.

Onze merrie is nu 262 dagen en sinds een paar dagen voelen we het veulen niet meer bewegen. Is dit iets om ons ongerust over te maken of komt dat doordat het veulen minder ruimte krijgt?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:25

Cioccolato schreef:
Ik gebruik een touwtje.. _O-

Ik ook als het nodig is, naaigaren, van die dikke.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:36

nayla schreef:
Dierenarts vond het niet nodig om langs te komen, hij zei dat het altijd kan dat ze rond deze tijd al beginnen met uier maken, even afwachten en verder in het oog houden zei hij.
Denk wel dat ik Rafa eerder als voorzien naar de fokkerij breng om te bevallen, daar kennen ze er meer van als ik en kijken ze het ook na. Vind het toch spannend... Vooral ook omdat Breeze nog niet echt bezig is met uier maken en eerder uitgeteld is.

Kabayo en balko, voelde bij jullie merries de uier ook wat hard aan?
Achteraan is ze nog zuiver, maar ik las hier weer dingen zoals een uierontsteking?

Kiki, wat fijn dat het beter gaat en dat het normaal ook niet terugkomt.
Hihi, die reactie van veulen en da :')

Ja was idd ook vrij hard al!

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:25

Uhm, is dit zand of een kegel :+

Afbeelding

Vorige veulen liep het uier ook pas na de bevalling vol.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:40

Ome Ali heeft ook alles. Voor mij te laat om daar te bestellen.

Kiki wat fijn!!! Dat is een kleine geruststelling

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:12

Ja toch wel een geruststelling

Cynthia blijft mooi om te zien, iedere keer weer

xsurfdiary, sorry kan het op je foto niet goed zien. Zit het bovenop het gaatje van de speen, is het geen stopje?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:54

Kiki. Wat een goed nieuws *\o/*

Xsurfdiary zal gewoon vuil zijn. Uier is te leeg voor kegelen

Cynthia. Wat leuk om te zien <3

Kabayo. Knappe silver. Ziet er top uit

Pomski. Mooie uiers

Geen merries die spannend doen?

Liezella 288 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Odilia 312 dagen drachtig
Buik lijkt meer te zakken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nigrante 310 dagen
Ze groeit nu ineens zo hard. Bijna geen ribben meer te zien *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En voor de geïnteresseerden hoe het met Wild Thing gaat :+
Afbeelding
Zo blij met de nieuwe stal en dan nog zo'n binnen baan hebben ook! <3

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:08

AM: ze zien er goed uit

kiki: een hele geruststelling!

cynthia: Mooi om te zien

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:35

AM ga je Wild nog dekken?

Hier baby vannacht toch weer dekentje op want hij rilt nog wel ‘s avonds….
Ik twijfel ook wanneer ik ga beginnen met dekken. Vind zo vroeg id kou niet ideaal…

Afbeelding

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:43

Afbeelding
296 dagen..

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 00:03

Ik gebruik ook een touwtje voor navelklem indien nodig. Maar ik heb het nog niet nodig gehad.

Muronia jaaa daar zit duidelijk groei in :D

Pomski Dat zijn idd de stopjes zoals ze dat zeggen.

Kabayo Lekker voorjaars was je. Kan ook niet wachten om vooral de manen van mijn ruin te wassen. Het was ook wel lkkr int zonnetje vandaag. Alhoewel ik hier alleen koud water heb dus daar waag ik mij niet aan haha.

Kiki1976 Wat een super goed nieuws *\o/* zal een hele opluchting zijn nu.

Nayla jessie ( 301 dagen) heeft ook veel meer uier als amber ( 322 dagen). De ene merrie begint idd gewoon eerder als de ander. Wellicht dat zij eerder bevalt en je andere merrie overdraagt. Of je andere merrie vult ineens heel snel.

Cynthia82 leuk baby beweging 8-)

YvonneV normaal zie ik soms zelfs tot de dag voor de bevalling beweging. Maar soms zijn de veulens wel eens rustiger in de buik. Gelukkig ook maar voor de merrie. Zou me dus niet meteen druk maken als je niks voelt. Je voelt natuurlijk ook niet de hele dag, dus kan best gewoon zijn dat het veulen rustig is als je voelt.

Xsurfdairy Ik denk niet dat dit een kegel is maar of zand of stopjes.

AM_horse Mooie buikjes bij je dames.. Nigrante ziet er idd goed uit *\o/* . Moet wel stiekem een beetje gniffelen om wild thing haar blij hoofd en dan die ontplofte voorpluk erbij :+ wel echt een hele mooie binnenbak zo. En heel fijn dat wild thing zo vrolijk is.

Balko blijft super schattig dat dekentje. Kwa dekken wachten wij ook tot eind maart/begin april. Vind dan begin maart echt vroeg zat voor veulens met de kou.

Nadia2008 Mooie buik heeft ze

Hier is Skye haar ph vndg naar 7.0 gezakt. Ze gaat stapsgewijs naar beneden. Zondag nog 7.6. Het gaat traag maar gestaag :+ ze is ook rustig vandaag alhoewel ze weer minder ligt vanavond. Haar uier was hetzelfde als gisteren. Haar banden kunnen echt echt niet meer slapper. Voor een tinker heeft ze echt platte billen gekregen rond de staart :')
Afbeelding

En nova haar uier begint nu ook mooi langs achteren te vullen. Nu nog de tepels naar buiten vullen en dan is zij ook zover kwa uier :D
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 02:55

Nieky. Wild Thing is echt een apart geval, kan er ook altijd om lachen. En idd die voorpluk :') gelukkig geeft ze meer haar door aan haar kinderen.
Sky, kom maar op met de baby *\o/* laatste eindsprint

Balko. Ik laat eerst voor de zekerheid een biopt afnemen en dan uitslag afwachten. Ik kan helaas geen paarden houden om te houden. Daarvoor is het gewoon te duur, maar wild Thing is niet bepaald makkelijk. Dus eigenlijk ook niet te doen om een goed huisje voor te zoeken. Dus heel veel dilemma's en emoties die hier meespelen.

Ach knap ventje met zijn dekentje <3 ik vindt het nu ook nog te vroeg om te dekken. Welke hengst heb je in gedachten voor deze merrie?

Tinniie zet satinka nog niet door?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 07:49

AM_Horses je dames groeien hard nu, zeker Nigrante. Nog een paar dagen dan Nigrante en Odilia alweer veilig.
Heerlijke foto van Wild Thing, lekker blij hoofdje

Balko gewoon lekker het dekentje omdoen als hij hem nodig heeft hoor.

nieky1993 Ja dat zeker! Geeft wel wat meer rust nu.
Je dames bereiden zich langzaam voor.

Geen veulentjes vannacht?

Bo vandaag op de 280 dagen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:50

Wat leuk om te zien Cynthia!

Je dames zien er goed uit AM, trekt idd mooi bij zo. Moeilijk is dat he, keuzes maken. Ik krijg het niet over mijn hart om Wainonia te verkopen. Ik heb haar al sinds haar geboorte en hoewel ze nu ook een kostenpost is (ik kan er niet op rijden want ik ben te groot en ze wil niet meer drachtig worden), blijft ze maar mooi gewoon hier.

Ik wil ook niet voor half april beginnen met dekken. Dit veulen komt mij vroeg genoeg nu. Volgende week weer sneeuwtroep voorspeld, blergh.

Veroons uier zet wel door nu gelukkig. Ik heb even een vergelijking met 2 jaar geleden gemaakt. Ook op 326 dagen. Toen was ze nog maiden en moest alles nog wat opgerekt worden. Dat is nu duidelijk niet meer zo. Hoewel 1 kant nog wat achterblijft, komt daar al wel vocht uit en ik heb het idee dat de vollere kant nu al voller is dan 2 jaar geleden. Toen beviel ze op 336 dagen. Zal mij benieuwen hoe dat nu gaat.
Afbeelding

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:06

Kiki: super fijn, hopelijk blijft alles nog goed in tact en even plakken!
YvonneV: die van mij werd (weer) bewegelijk rond 280 dagen, daarvoor af en toe maar nu echt een woest diertje. Misschien nu even aan het groeien of kijk je toevallig steeds op de momenten dat hij rustig is?
xsurfdiary: kan allebei zijn, ben je er al uit? :P
AM_Horses: merries zien er goed uit, wild thing... erg wild _O-
Balko: enig idee met welke hengst je wil gaan dekken?
Nadia2008: rond en gezond!
nieky1993: mooi om zo'n voorbeeld te hebben met banden en ook mooie volle uier alweer! De dames zijn bijna aan de beurt ook toch?
Muronia: je ziet wel verschil tussen beide keren ja! Vooral ook de vorm denk ik. Als je nog 10 nachtjes moet, zijn we hopelijk de sneeuw/vries weer voorbij.. :brr:

Hebben jullie al besloten of jullie dit jaar weer gaan dekken? Ik zou het heel graag willen maar vind dat de markt toch niet zo heel fijn is nu. En straks 3 houden is helemaal niet realistisch voor mij (helaas).

Het lijkt hier qua kou mee te vallen, maar wel veel regen blegh. Gisteren was ze helemaal enthousiast, even een still uit een filmpje haha.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:49

Ik begin deze maand wel weer met dekken. Denk tweede helft van de maand :j
En de merries die drachtig zijn begin ik daarna, of veulen hengstigheid of erna.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:06

Goldy uier vandaag 315 dagen
Afbeelding

Vorige week
Afbeelding
Vandaag
Afbeelding

weer te donkere foto's denk ik
Laatst bijgewerkt door jennyk op 03-03-23 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:08

Hier zijn het april de eersten die aan de beurt zijn voor te dekken.
3 merries zijn leeg die gedekt worden. Dus als alles goed gaat volgend jaar 5 veulentjes. Dat is wel echt het maximum, jaar erna zullen het er een stuk minder zijn!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:11

Yvonne meer is altijd goed. En inderdaad, anders kan je er misschien altijd nog iemand anders blij mee maken. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ik let er eigenlijk nooit op :o

Cioccolato leuk! Welke keuzes heb je gemaakt?

Tjakka123 ja ik ga weer dekken dit jaar. Wou volgend jaar gust houden maar zit in dubio omdat de hengst 2 eigenaren heeft. En de andere eigenaar in Canada een hengstenhouderij heeft. Aangezien de hengsten met bosjes vertrekken uit NL denk ik dat ik wellicht toch voor safe ga. Dan het jaartje gust maar even een jaar overslaan. Friezen raak ik overigens tot nu toe erg makkelijk kwijt. Heb ze alle 3 niet eens te koop gehad. Ook willen mensen mijn barock pinto van vorig jaar graag kopen, krijg regelmatig een bericht.
Veel regen? Waar woon jij dan? :P Hier al de hele week volop zon en blauwe lucht {:}
Prachtige foto van je merrie <3

Kiki1976 wat super *\o/* *\o/* Hopelijk slaap je nu weer wat geruster :j Hoe lang moet ze nog?
Oh lees nu dat ze dag 280 is. Nog even, einde is in zicht

Amhorses wat zien ze er goed uit!! Volgens mij staan ze happy op je nieuwe plek. Nigrante is ook behoorlijk bijgetrokken zeg. Prachtig. En tsja, wild thing... zit in de naam :')

Claudia wat een grappig verschil in uier. Ik ben bang dat ze nu langer gaat dragen dan de eerste keer.

Nieky ja kan ik erg van genieten. Heb direct 4 gewassen haha. Ze zijn er zo van opgeknapt! Ik heb ook alleen koud water, maar ze hadden het niet koud. Er was gelukkig geen wind en we stonden in de zon. Ze vonden het wel lekker :D
Jeej ze zakt in PH! Gebeurd er toch iets haha. Mooie platte billen :j Uier vult mooi

Nadia2008 bijna veilig...

Balko ach de pop. Wel erg lief met het dekentje.

Xsurfdiary lijkt mij viezigheid

Nayla uier was inderdaad hard. Het is normaal dat ze voor de bevalling gaan vullen met vocht

Cynthia mooi filmpje! Leuk dat ze zich even gemeld heeft :))

JennyK je kan het beste recht van onder een foto maken met flits om goed het uier te zien en verschillen op te merken
Zoals hier (zilver haar uier nu, echt niks noemenswaardig :+ )
Afbeelding

Luna2006 5 stuks zijn er aardig wat! April is een mooie tijd inderdaad. Veulen in maart/april heeft mijn voorkeur. Ik begin denk ik met de veulenhengstigheid. Dat zal begin mei zijn. Hopelijk pakt het gelijk

Zilver wordt echt enorm breed :=
Afbeelding
Verder is ze happy, soms wel wat humeuriger naar haar dochter en vriendin :Y)
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Knolselder - Poppy - 301
Knolselder - Quinn - 304
Pomski - Dolly - 311
Pomski - Jolyn - 315
xsurfdiary - Karina - 321
Nieky1993 - Amy - 322
Nieky1993 - Amber - 323
Pomski - Bess - 323
Desi_2409 - Kuforia - 323
Chantall - Aiyana - 325
Muronia - Veronia - 326
Mattyy - Fryscke - 326
Suffie - Nanuk - 332
Tinniie - Satinka - 333
SparkYY - Daisy - 333
Quir - ? - 338
Nieky1993 - Nova - 344
WatchNow - ? - 350

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:43

Aaah nog geen veulens.....

Hier weet ik nog niet wat ik doe qua dekken.

Ik heb nog twee hengsten die weg mogen. En is het bijna rond, gaat het niet door. Wordt daar moedeloos van. Kans is dus groot dat er dus twee gecastreerd worden. Mogelijk dat ik kid nog een keer met gaya kruis en dan gaat hij gecastreerd worden.
Hetzelfde geldt voor zijn zoon. Maar die dekt geen merries bij mij meer. Ik heb alleen zijn halfzus en moeder nog, welke veulens krijgen. Flirt is voor het laatst drachtig. Toevallig wel van hem. Ben dus erg benieuwd.

Hier gaat alles zijn gangetje. Flirt is weer haar eigen ik en chakira is iets beter maar nog niet genoeg. Volgende week de 2e behandeling voor chakira.

Van de week voor het eerst uier foto gemaakt bij gaya. Nog twee kleine eitjes in een nestje. Echt nog niets bijzonders. Nog een maandje tot veilig.
Flirt heeft altijd wat uier. Daar hangen nu twee gebruikte theezakjes.