Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Knolselder schreef:
"Levensvatbaar", maar voor een x aantal weken zwangerschap overleeft een baby ook alleen maar in de couveuse en met longrijping, sondevoeding, beademing enz enz.
Dat kan je met een veulen niet.
Zonder couveuse zou een baby ook niet levensvatbaar zijn met 24 weken, maar eerder rond de 36 weken.
7e-maands kindjes overleefden ver voor de couveusetijd ook al, dus de grens ligt bij mensen nog wel wat vroeger (32-33 weken?). Grote verschil is dat paarden nestvlieders zijn, en mensen nestblijvers. Een veulen moet dus echt af zijn, bij een mens is dat iets minder noodzakelijk.
_Liv schreef:Wat merken jullie aan de merries als ze het moeilijker krijgen qua rijden? Is hier de eerste keer en weet niet zo goed waar ik op moet letten. Is dat vooral de conditie of merken jullie het aan iets anders?
Evelien__ schreef:knappe meisjes allemaal! Leuk die camera's!
Zo Birdie60, die heeft nog sneeuw meegemaakt! Verder wel helemaal gezond enzo? knap veulentje hoor
Vandaag voor het eerst Domino's baby zien stuiteren in mama's buik. Heel speciaal gevoel. Heb ik bij Ghet nooit echt gemerkt denk ik. Toch niet van deze frequentie![]()