[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:19

Moet ook maar eens een nieuwe foto maken van eusja, ze is erg wollig dus oogt ook gelijk dikker

Jou dame ziet er mooi slank uit droversrun, ze ziet er ook top uit glanst je tegemoet

Wat een leuk filmpje kimsel
Ik staat me blind maar zie eigenlijk nooit iets

Mooie merrie jeanaa
Is dit de merrie van je onderschrift?

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:26

Ah dat is ook zo, je hebt er al eens naar laten kijken :) super goed! Sorry ik kan niet alles onthouden wat eerder in dit topic besproken is :o zo goed is mijn geheugen niet hihi!

Jeanna, mooie merrie! En mooi buikje :j

MDWStables

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:27

:D fotsy zo zijn er toch wel meer? Juist leuk om de verschillen te zien vind ik :)

Ja Seven is de merrie uit mijn onderschrift. Wollig is schattig en ook handig. Helaas moest ik Fleur alsnog een deken om doen. Ze kreeg weinig vacht en ze had het ontzettend koud met de wind en nattigheid.


Coop filmpje!

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:29

Ik ga dit jaar wel. Met dekens beginnen heb ze toch liever wat minder harig :D

Leuke combinatie ben benieuwd wat het word, heb je zelf een voorkeur :)

MDWStables

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:43

Dank je Linda!

Seven; vind ze ook mooier als ze minder dik in het haar zitten, maar straks met het veulen erbij kan ze beter onder de deken vandaan zijn.

Een gezond veulen. Heel eerlijk, een merrie zou me het beste passen. Een hengst is lastiger tussen mijn kleine clubje te houden. En qua kleur... vind het allemaal mooi. Grootste kans op valk.

En jij dan Seven? Mooie merrie heb jij ook!

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:49

Ja dat is inderdaad ook weer zo, zeker omdat ze in maart al is uitgerekend us het beter dat ze zonder deken staat.

Een valk merrie zou toch wel erg mooi zijn :j

Ik hoop zelf op een donkerbruine merrie met bescheiden blesje of kol/sneb en 2 of 4 witte benen :D als het een hengst word moet ik er echt wel heel verliefd op zijn om te houden. We hebben alleen maar merries thuis.
Maar gezond is inderdaad het alle belangrijkste

Muronia

Berichten: 19683
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:52

Buik voelen vindt Suzie gelukkig geen probleem. Uier ook niet, dan gaat ze met haar achterbeentjes uit elkaar staan zelfs, lief diertje. Wel een heel verschil met Wainonia in 2015, die schopte me het liefste het licht uit de ogen als ik dat deed :).

Droversrun wauw wat ziet ze er geweldig uit! Die is echt mooi zwanger, glimt ook prachtig :). En het eerste echte uier wat ergens op lijkt in het topic :).

Jeannaa jouw merrie heeft ook al een mooie buik!

Ik zit op mijn werk en kan op deze hele slome pc helaas slecht een goede bijleespost maken (duurt 5 minuten om 1 pagina van boven naar beneden door te scrollen pff). Excuses daarvoor. Ik ga morgen proberen om een betere te maken.

Wij hebben een geklutst kind, malle merrie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:00

Nenkie is ook overactief de laatste week.

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:00

Ik vind mini's zo leuk, heerlijk hoe ze los gaat. Kind zal wel heerlijk golfslag bad hebben gehad.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:01

Suzie voelt zich prima zo te zien!!!!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:02

Drover wat een bescheiden buikje inderdaad!

Jeanna die heeft al echt een mooie baby buik!

Murosch ja lekker door elkaar geschud nu :P zie ik ze hier ook wel eens doen en dan denk ik arme baby :P

MDWStables

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:13

Haha! Seven, ik ben benieuwd wat eruit rolt. (Rijd jij nog ergens op of niet?)

Ik wil ook een kleine pony erbij. Ze zijn echt te leuk. Suzie is echt cool <3

Oh WoW tinkerbell!

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:28

Ik rijd de vos, Wisper.
Die wil ik dit jaar wel dekken maar ben er nog niet uit waarmee.
Heb momenteel geen wedstrijd ambitie rijd gewoon lekker wat rond met haar. Heerlijk werkwillig maar voorwaarts paard elke keer weer genieten met haar.

Ik riep vanmiddag ook dag ik zo graag een mini merrietje er bij wil, had zelfs al 1 gezien maar die bleek naar wat onderzoek hoefbevangen

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:39

jeetje wat gaan jullie telkens snel hier, zie wel weer erg leuke filmpjes van kleine kickboksertjes :) hier hebben we hele rustige veulens geloof ik, als ik heel lang sta te turen zie ik wel eens een beweging, het leeft wel in elk geval, mijn dames zijn superdik, camille is echt heel rond aan de zijkant zie je niet zoveel , glowy heeft echt een hangbuik en ik ook dik, ze zitten ook heel dik in het haar :+ , ik zou graag merrieveulens krijgen omdat ik nog een merrieveulen wil aanhouden, maar ik heb een zeer sterk gevoel voor twee hengstjes, nou ja als ze gezond en correct zijn is het prima, maar worden dan ws wel verkocht

MDWStables

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:43

Wat leuk Seven!

Daarom denk ik dat een mini hier niet past... er staat hier erg veel gras en dat gaat kennelijk niet met dat kleine spul. Jammer, zou het werkelijk erg leuk vinden.

Jolandje jij ziet dus ook niet veel... zou het misschien ook kunnen komen dat sommigen ook aardig in het vlees zitten naast de dikke buik?(Fleur is dik zat) :o

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:58

jeanna ik denk dat camille misschien wat dik is, maar glowy neemt altijd erg af, vooral na de geboorte, die moet ik echt bijvoeren
ik zal weer eens wat foto's maken, als het lukt, lukt me meestal niet alleen haha ze willen altijd knuffelen <3 , als het verzorgmeisje er is gaat het beter :)

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 06:14

Jeanna, dat is onzin hoor. De meeste mensen die ik ken met mini’s houden ze dag en nacht op het gras. Ik heb hier ook tm november altijd volop gras en mijn mini’s lopen ook 24/7 buiten :j

Murosch, hihi heerlijk toch! Wees blij dat ze zich kennelijk nog zo goed voelt ;)

Twinklebel, hihi op een gegeven moment zie je gewoon een soort schop naar boven alsof die er dwars door heen wil. Hihi toch mooi om te zien hea?!

Jolanda, hier ook niet zulke actieve veulens dit jaar :n begon me al zorgen te maken maar ze zitten er gelukkig allemaal nog in. Voor Glowy schiet het al op dacht ik he?

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:36

Dat geeft hoop Linda want de reden dat ik zo lang twijfel over een mini is inderdaad om het gras, ze staan hier ook volledig op gras in de zomer en hoor zoveel over hoefbevangenheid dat ik het niet aan durfde.
Fijn om te horen dat dat bij jullie wel gewoon kan.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:15

glowy vandaag op 275 dagen, nog 25 dagen tot veilige zone :D

hier staan ze ook altijd op het gras, alleen de merries haal ik 's nachts van de wei af en gaan op de paddock met inloopstal, de jongens staan altijd op de wei met inloopstal

MDWStables

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:33

Inderdaad, ik dacht echt dat het kleine en sobere spul zo houden als wij doen gewoon onmogelijk was. Mijn paarden staan eigenlijk het hele jaar door wel op vet gras. Nu staat er ook nog meer dan genoeg. Dat is ook de reden dat ze allebei nogal gevuld zijn...

Omdat het mijn eerste keer fokken is weet ik niet of ze makkelijk gaat invallen met het veulen er straks naast. Ze kan in ieder geval wel wat missen :D

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:53

Hier nog even 2 tietenfoto's

1ste merrie is nu 304 dagen
2de merrie is nu 279 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:55

Beginnen al tietjes te worden!

Hier ook mini's die in de zomer 24/7 buiten lopen in het gras :)

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:17

Chantal, yeahhh daar beginnen tietjes te komen :):)

Seven, gewoon doen hoor. Voor een mini is het risico even groot als voor een groot/groter paard :j

Jeanna, ik denk wel dat er veel verschil zit in een minipaard en een shetlander. Ik durf te wedden dat mijn mini's meer voer krijgen dan een gemiddeld paard die niet in het werk staat :o en ze zijn echt niet allemaal te dik.
Ik heb wel grote verschillen in de kudde. Sommige worden sneller dik dan bijvoorbeeld mijn zenuwpeesjes... de zenuwpeesjes staan gelukkig hoog in rang dus die kan ik gemakkelijk bijvoeren. De rest krijgt gewoon onbeperkt gras of hooi en een handje brok. Maar show paardjes ofzo krijgen soms belachelijk veel eten! Daar kwamen mijn rijpaarden niet aan. En dan staan ze echt niet te dik ;)

oeii ik moet er weer aan gaan denken dat ik bokt niet op mijn werk op groot scherm open met die uier foto's :')

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:30

Leuke filmpjes <3

Buik voelen vinden de dames hier geen probleem, uier is dan weer wel oppassen geblazen. Beau kijkt heel zuur, maar uiteindelijk laat ze het wel toe. Armanda kent het natuurlijk nog niet, het is voor haar de eerste keer. Ze moet ook pas in juli, dus er valt nog weinig te zien. Ik raak het uier nu wel regelmatig even aan, ze vindt het maar raar en is het er (nog) niet helemaal mee eens :o

Armanda staat wel onder een deken, maar die is pas in juli uitgerekend .... dan zijn de dekens toch al af. Zij maakt niet veel vacht aan plus het is een ontzettend groot varken .... dus het is ook een beetje gemak voor mij :o Beau staat gewoon zonder deken, die is erg wollig alsof ze in Siberië woont :D

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:36

Gaat stiekem wat rond kijken voor een mini meisje :P

Aahh spikkel tietjes zo lief