[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:35

Ivy: Hopelijk heeft de wond geen verdere gevolgen, nu dus vervroegd met zwangschapsverlof... Denk je dat ze zichzelf heeft aangetikt tijdens het longeren?

Vanmorgen was ik op mijn werk, dus nu even wat uitgebreider; Neon, wat ben jij toch een dappere meid, om steeds maar weer voor je paarden te kiezen en ook meteen aan te geven "het is goed zo". Ik hoop echt dat voor jou het komende voorjaar de zon mag gaan schijnen en je een prachtige merrie mét veulen in de weide hebt lopen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:50

Ivy haar berichtje ook een beetje overheen gelezen vanmorgen :o
Ook jij veel sterkte. Hopelijk geneest het voorspoedig.

Ik ben ook druk deze maand met een project, dus zal misschien ook even wat minder vaak/uitgebreid reageren.
Komend weekend ook mijn kleine uk naar de opfok brengen, dus dat zal ook wel even hectisch zijn. En wou even proberen weer nieuwe buikfoto's te maken... Bijna op de helft nu...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:53

Dank jullie voor de lieve berichtjes. Het is wel vreemd, beide paarden die al jaren in mijn leven waren zijn in een half jaar verloren. Vandaag ook niet naar stal geweest. Michael is in mijn armen gestorven, maar ik kan er niet tegen om hem nu nog te zien liggen, nu hij koud en stijf is, daar krijg ik al de rillingen van als ik er aan denk. Morgen wordt hij opgehaald.
Ik heb zijn staart afgeknipt, die van Neon heb ik ook nog liggen, ze gaan samen in een mooi sieraad verwerkt worden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:31

Ja dat is wel heel snel zo in een half jaar tijd! Is het ineens zo anders als je de stal binnen loopt...

Ik heb van Goldy ook nog altijd een stuk staart liggen om in een sieraad te laten verwerken, ooit iemand tegen gekomen die dat heel mooi kon maken, maar natuurlijk kan ik die nergens meer vinden. Het moet dan toch ook wel meteen goed en mooi zijn en niet de eerste de beste die dat op fb aanbied die er net mee begonnen is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:17

Ik heb die van mij bij Mart Holtrop laten maken vam Galope.
Die kan zulke mooie dingen maken, ook gewoon op aanvraag

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:21

Neon dat kan ik me goed indenken. Ik kon dat ook nooit. Zelfs als je weet dat je dierbare er niet meer ligt en je komt erlangs heb ik altijd nog de bibbers. Gewoon zo'n vreemd gevoel. Fijn dat je een stuk staart hebt. Rustig over denken wat je precies wilt. Krijg je iets heel moois voor weer. Nogmaals heel veel sterkte gewenst. 2 in een half jaar tijd is veel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:42

Mart Holtrop heb ik ook naar zitten kijken. :j Wil graag een ring in witgoud laten maken, en dan vallen er al veel af, dan kom je bij de echte goudsmeden uit. Jammere is dat hij voor mij een eindje weg zit, en ik meer zelf een ontwerp wil maken, heb nog geen ringen gezien waar ik beide mooi in kan verwerken. In Baarle-Nassau zit er ook eentje, is iets dichter bij. Die heeft wel een ring die in aanmerking zou kunnen komen.
Silly, hoe lang geleden heb je die laten maken, en heb je de haren van een beschermende laag laten voorzien? Zo nee, hoe houden de haren zich?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:46

Heel veel sterkte Neon, jij hebt al veeel te verduren gehad het laatste jaar.

Ook veel sterkte aan Ivy. Gelukkig er snel bij. Mijn jaarlingetje is nog steeds (al sinds augustus) aann het bekomen van een lelijke draadwond aan het been.

Pfff ik begin nu well héél benieuwd te worden naar de veulens...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:28

Vandaag spook 190 dagen! Nog 10 te gaan en hebben er nieuwe mijlpaal :)
Ze is ook echt al super rond

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:09

Ik heb hem nu een jaar en geen idee of er een beschermende laag op zit, nooit naar gevraagd, maar zit nog steeds super strak en goed.
Ik heb er gelijk 2 laten maken ook van mijn vorige paard erbij, hij heeft toen ook een hele nette prijs gemaakt.

Leuk hè die mijlpalen. DL Heb je die merrie die door Ed gedekt is al laten scannen?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:31

Mooi inderdaad om dan zo'n sieraad te maken.
Ik wil ook graag nog een keer iets laten maken met staarthaar van Lies en Roos, maar dan graag ook iets met roosdesign ivm m'n stalnaam. Alleen nog niet echt iets tegengekomen.

Afbeelding
Hier zijn we op de helft!! *\o/* *\o/*
En valt toevalligerwijs samen met het 200 dagen oud zijn van de jongste spruit. Besloten dat die er ook af mogen nu. Zaterdag brengen we haar naar de opfok (en Bonnie is al een maand weg :wow: ).

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:45

inderdaad lijkt me mooi zo een sieraad

ik heb ook nog altijd een stuk van de manen van mijn overleden paard

veel beterschap voor je paard ivy

hij had een mooie leeftijd maaike

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:26

Ivy ik heb even over je bericht heen gelezen sorry, bah wat naar!

Allemaal mensen met een nieuwe baan! Kan ik me sinds dinsdag bij aansluiten!

Ik wil ooit ook een keer zo'n sieraad laten maken, heb nog haar van m'n eerste pony liggen en wil van m'n merrie erbij. Maar goed hopelijk gaat die nog heel lang mee!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:51

Ivy, hoe is het nu met je merrie?

Aniek, gefeliciteerd met de dubbele mijlpaal!

Nieuwe banen, daar kan ik ook over meepraten. Ik begin 28 november aan een nieuwe functie, wel bij hetzelfde bedrijf.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:04

Silly denk niet dat ze dragend is. Zag haar laatst dacht ik hengstig dus ga haar ook niet scannen. :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:06

Rowan, had je met Ed gedekt? Ed is toch die van ZL die nu verkocht is? Of heb ik het mis?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:40

Ed kwam van heeten en ja ik heb hem fab laten dekken maar denk niet dat het gepakt heeft.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:09

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Celine en Neon.

Jammer DL, was er al wel een beetje bang voor, maar proberen kon altijd.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:04

Gefeliciteerd met de nieuwe banen!

De eerste merrie zit ook al bijna op een mooie mijlpaal hier!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:08

Gefeliciteerd met de nieuwe banen bij iedereen !

Wat leuk pretty!

Duimen dar ze toch drachtig is DL

Ik zou ook graag zo'n sieraad willen . Alleen om zegmaar op te hangen in huis ipv te dragen. Zoek nog wat leuks.

Ik heb vanochtend een live stal camera besteld :D wel zo handig

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:40

Neon....heel veel sterkte! 2 paard in zo een korte tijd is niet niks!
Ivy....Balen dat ook jullie in de lappenmand zitten!

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe functies en nieuwe banen!

W.b.t sierraad met paardenhaar heb ik van mijn vorige paard een zilveren ketting met een hartvormig hartje en daarin zijn haar verwerkt. Heb eerder ook een ring gehad met zijn haar erin maar dat bleef niet lang mooi.

Hum is lekker aan het genieten va d'r rust, zie dat ze veel ligt in stal. Zo af n toe lekker zonder zadel bezig en een beetje aan de longe aan het werk. Wij zitten inmiddels alweer op 196 dagen dus schiet al lekker op.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:56

Ik heb er 2 van deze aan 1 ketting, met op de achterkant hun naam gegraveerd

Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:28

Hallo allemaal,
Ik wil me ook graag melden in dit topic. Ik heb nog maar een paar blz terug gelezen en wil toch even Neon sterkte wensen.

Ik heb mijn merrie afgelopen zomer voor de eerste keer laten dekken en het was gelijk raak ! Helemaal happy natuurlijk. Het wordt niet alleen haar eerste veulen maar ook mijn eerste eigen veulen. Mijn vriend (zonder bokt) is opgegroeid op een fokkerij en heeft gelukkig genoeg veulens geboren zien worden en op zien groeien dus dat is wel een fijn gevoel !

Mijn merrie is een IJslandse dame van 5 jaar en ze is gedekt door Dagfari frá Saudarkroki. Ze is uitgerekend op 3 mei en zit dus bijna op de helft :D Als jullie het leuk vinden kan ik nog wat foto's plaatsen. Het volgtopic heb ik in mijn onderschrift staat !

Halla op 150 dagen:
Afbeelding
Naar mijn idee begin je het toch al een beetje te zien. Wat is jullie ervaring daarin ?

Ik ga even het topic wat verder doorspitten !! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:25

Scarlet wordt al lekker dik, Dyonne :)

Welkom, Bacannie, mooi buikje heeft ze al!

Welkom, Luominen!

Knappe Gwen! <3

Hier veulens gehad in 2003, 2006, 2011, 2013, 2016 en dan 2017 en daarna voor het eerst waarschijnlijk pas weer in 2020 (dat klinkt heeeeeeeeeeeeel ver weg -O- )

Kabayo, leuk bovenaanzicht! :D
Ik ga binnenkort ook een bovenaanzicht van Fi maken (van Dais maakte ik ze ook), maar eerst maar eens laten wennen op hun nieuwe stal :)

Wat is er gebeurd, Ivy? Arme merrie :(:)
O, ik lees het al.. Hoe gaat het nu?

Hier ook nog een keertje sterkte, Neon Y;(

Ik heb Ti's staart ook nog. Ik heb een leren armbandje met een vlechtje van zijn haar (gekregen van een vriendin) en een medallion met een geboortesteentje en een beetje as.

Afbeelding

Inmiddels heb ik wel een pluk haar van Dais, Fi en Vie klaar liggen om een ring van te laten maken. Ik wil denk ik een ring met twee vlechtjes; eentje met Dais en Fi haar en eentje met Dais en Vie haar (twee keer zwart wit dus).

daisyjazz, welkom! Heb je ook een foto van de hengst?

Fi zit over 4 dagen op de helft! :D

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:30

Natuurlijk Cynthia :D
Dit is de aanstaande papa:
Afbeelding
Afbeelding