[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:12

sterkte sarah

beterschap EF, hopelijk geen lyme

en gefeli Knolselder

hier ook weinig te melden, alles gaat zijn gangetje en einde deze maand naar de 100 dagen

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:27

He bah dat klinkt heftig. Heel veel sterkte met je opa Luna.

Butengeweun wat een prachtige merrie en gefeliciteerd.

Cemlys spannend.

Manda van mij mag je foto's blijven spammen van dochterlief hoor, ik vind dat superleuk :j :o

EF bah dat klinkt ook niet echt vrolijk nee, sterkte ik hoop dat het geen lyme is.

Knolselder toppie gefeliciteerd.

Vientje grijns jouw homonenbommetje ijzerloos... _/-\o_ _/-\o_

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:58

wat is het stil ineens hier

welkom terug Cynthia

manda van beide kleintjes mag je zat spammen hoor!

duim voor je morgen cemlys

vientje haha een hormoon bom,hier ook last van.

afgelopen zaterdag met pepper naar een show geweest,deed ze mooi maar heb het idee dat ze er niet veel aan vind.
ze mag volgend jaar nog voor ''Voorlopig keur'' en dan show ik haar niet meer denk ik.

pepper is nu ook alweer 141 dagen drachtig (over een uurtje 142 dagen hihi) en ylona 136 dagen nu.
nog 194 en 199 dagen te gaan.

dit keer alleen pepper foto,s...ylona had geen zin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:46

Knappe Pepper!

Jill op 139 dagen (vandaag zit ze op 144)
Waar zit die baby verstopt?
Afbeelding

Zwaar leven hoor, zwanger zijn :)
Afbeelding

Jill, heb ik al eens gezegd dat je n :+ bent???
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:31

Mooie foto's dames.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:40

Mooie foto's hoor!! :D

Het is hier inderdaad erg stil. Ik heb zelf ook weinig te melden... Merrie zit op 126 dagen vandaag.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:07

Wordt nu echt tijd dat we een foto zien van die merrie van je Linda. :D

Mooie Pepper,en mooie merrie hierboven!

Ik moet maar eens aantal dagen gaan tellen. Mijn dames beginnen nu ook langzamerhand buikjes te krijgen. Of wacht,dat hadden ze al. :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:39

Dankjewel allemaal. Opa's gal is eruit gehaald en mag deze week normaal naar huis. Was toch even heel eng. Heeft galkolieke gehad.

Verder weinig te melden. Marleys buikje groeit maar gewoon van het lekkere gras

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:01

Haha pretty dat durf ik niet aan hoor!! Ze heeft al een lekkere wintervacht en lijkt meer op een hangbuikzwijntje :')

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:07

Gewoon plaatsen dan zien we al dikke buikjes
Luna wat fijn dat het weer wat beter gaat met je opa

Hier een terror merrie. Had haar voor de keuring iets te veel opgefokt :+
Nu ook de vraag of ik haar meeneem voor de centrale keuring of toch maar thuis laat.

Afbeelding

Ze kan het ook wel

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:48

linda2008 schreef:
Haha pretty dat durf ik niet aan hoor!! Ze heeft al een lekkere wintervacht en lijkt meer op een hangbuikzwijntje :')

Als jij durft durf ik ook. Kijk ik zal er al eentje plaatsen.

Afbeelding

Dames uitgerekend voor in maart. De grullo is echt zwaar te dik,maar die blijft dan wel héél lang hetzelfde,meteen superdik en dan zo gestaag voort. De linkse ook al te dik.

Mijn schoonvader heeft dan een merrie,ze is al 18 en heeft denk ik al meer dan 10 veulens gehad,die blijft altijd mooi rank. Ze is vorig jaar eens leeg gebleven en dat deed haar erg deugd,nu begin je al een baby buikje te zien.

Afbeelding

Fijn dat ze het probleem gevonden hebben Luna,nu op naar herstel.

Mooi zo een opgefokte merrie butengeweun! Echt een knap ding!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:10

Hihi butengewoon lekker pittige dame :+

Tjonge pretty die rechter is echt tonnetje rond haha

Jullie merries zijn allemaal al zover! Ik wil ook een babybuik bij mijn merrie zien -O-

Nou het enige wat ik te melden heb is dat mijn merrie vandaag niet rad liep :( niet kreupel maar rechts achter net wat korter.. Ook als ze stil staat lijkt het alsof ze haar achterhand wil ontlasten door haar achterbenen helemaal naar achter weg te zetten... Er was toevallig een DA op stal die dacht dat ze misschien vast had gelegen dus moest 2 dagen metacam geven en 4 dagen stappen en dan weer rustig oppakken. Maar was helemaal vergeten te melden dat ze drachtig is dus voor de zekerheid nog even mijn eigen DA gebeld om te vragen of dat wel kan maar volgens hem kon 2 dagen geen kwaad. Dus nu hopen dat het niks ergs is en dat ze snel weer goed loopt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:16

Oei Venthe dat is jammer. Had zij niet een zweer ook laatst?
Ja ik weet het ze staat ernstig te dik. Ze krijgt al minder dan de rest maar het heeft allemaal geen zin. Haar vorige dracht was dit ook zo. Gelukkig levert ze dan wel goed in als ze zoogt dus daar kijk ik al naar uit. :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:24

Arme merrie Venthe :(:) Hopelijk is het idd wat kleins en is ze met een paar dagen weer goed!

Gave stuitermerrie hoor! :j

Babybuikjes <3

Het mysterie van Miep's extreem vroege mega-babybuikje is ook opgehelderd, sinds deze week komen er opeens ook gewone vetjes bij op de ribben dus ik begon te vermoeden dat ze toch echt ergens bij aan het eten is. Onze lieve staleigenaar was bang dat ze te mager ging worden en "ze moet goed eten, er zit ja een veulen in" dus het meiske heeft zonder dat ik het wist meer dan uitstekend te eten gehad de afgelopen paar weken :D :D :D Gisteravond stond madam op haar gemakje anderhalve kilo brok/granen weg te kanen (ipv driekwart, wat ze normaal krijgt), met een zielsgelukkige snoet :9 :Y)

Beetje extra mag er wel in aangezien ze inderdaad erg moeilijk goed op gewicht te houden is en je gauw te laat bent met bijvoeren bij haar, maar een plofkip moet het ook niet worden :D
Baasje heeft dus maar even een verzoekje tot enige rantsoenering ingediend, voordat we haar dadelijk met 3 maand dracht al kunnen rollen _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:39

Hopelijk valt het mee Venthe.

Gelukkig lijkt het mee te vallen met je opa, hoop op een voorspoedig herstel.

Heerlijk om zo'n stuiter tinker te zien.

Mooie buikjes weer

Hier ook niet heel veel te melden eigenlijk, met Bo gaat het super.
Vandaag weer hele blije paardjes op stal. Konden toch weer terug de weide op, was de laatste dagen goed gedroogd gelukkig.
Toch weer een heerlijk gezicht, Bo met de staart in de lucht volgas door de wei.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 10-09-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:39

Pretty, nee denk dat je de verkeerde voor je hebt die van mij heeft geen zweer gehad. Ze heeft eigenlijk nooit wat... Ik word er altijd meteen zo zenuwachtig van als er dan wat is. Dus mevrouw net maar weer op de wei gezet, volgens mij wil ze gewoon vervroegd met zwangerschaps verlof :+

Vientje Aaah wat een lieve stalbaas haha maar misschien inderdaad beter om haar nog niet helemaal tonnetje rond te voeren haha

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:07

Leuke foto's komen er weer voorbij :)

Hier ook niet veel te melden.. Hier zit maquavinci op 75 dagen en Kyara rond de 60 dagen..
Volgende maand word maquavinci voor de zekerheid toch nog een keer gescand, voor mijn eigen zekerheid ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:38

Oh Venthe dan was het misschien Vientje haar merrie. Iets met een V dacht ik. :')
Ja wellicht vindt ze zwangerschapsverlof fijner. :D

Vientje ja dan komt de aap uit de mouw! Maar persoonlijk zou ik het niet fijn vinden als die dat op eigen houtje zo opvoert.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:59

Mijn dame had een hoefzweer van het voorjaar inderdaad :j Onze namen lijken gewoon echt te veel op elkaar :D

Geef ze eens ongelijk, lekker 11 maanden niks hoeven doen heerlijk toch :z

Ik heb er bij deze mensen geen problemen mee dat er meegedacht/gedaan wordt, ze hebben kennis en ervaring zat wbt fokken/drachtige merries dus ik laat dat vrij :) Zijn ook absoluut geen knieperds qua voer, ze komen sowieso nooit te kort dus wat dat betreft is het goed vertrouwd. Enige rem die ik erop zet is wbt bevangenheid, als Miep zo hard aankomt moeten we uit gaan kijken want ze heeft het dus blijkbaar (nog) niet nodig. Maar dat kan dan prima overlegd worden dus dat is ook al gedaan :)

Bij eerdere stalling was ik wel enorm fel op het voerbeleid, maar dat was ook een gevalletje "geen flauw benul". Dan wens ik dat er 100% volgens mijn eigen inzicht gevoerd wordt, en vooral niet zelf na gaan denken of aanpassen als staleigenaar.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:01

Bloos zit inmiddels op 130 dagen en haar buik begint anders van vorm te worden. Beetje hoekig en wat opgezet bij haar flanken. Ze is enorm stout op het moment en met rijden erg vervelend... Hormonen ? :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:08

Vientje en venthe vind ik ook lastig :o hihi
Venthe hopelijk valt het allemaal mee...

Pretty, maar jouw dames zien er keurig uit, alleen wat dik. Maar mijn merries zijn wat slecht bespierd, schraal op de rug, dikke hangbuik...
Nou goed alleen wat hoofdfoto's dan :D

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:35

Luna, sterkte met je opa.

Inowa, Pepper geeft weer een knap showtje weg. :)

CL, die oortjes op die eerste foto! :D

Vientje, ik vond het al typisch dat er nu al baby-vetjes aan kwamen, maar dat ze dikker werd had je dus wel goed gezien, alleen geen baby-vetjes maar eet-vetjes dus. :D

Hier mag Neon heel wat vetjes bij krijgen. Wordt hoog tijd dat die melkbar stilgezet gaat worden. Dit weekend wordt de kleine ( O:) , is al richting de 1.35 aan het gaan := ) man gespeend, volgende week gaat hij de wijde wereld in. Belker hier op bokt heeft hem gekocht, die komen hem zondag ophalen en rijden direct door naar de Eifelopfok. Hij komt dus op een fantastische plek te staan.
En dan, dan begint het uitkijken naar babe 2016 echt. :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:36

Marouschka, leuke foto's van Pepper. Had ook al wat op FB langs zien komen, maar ze zit er goed uit ;)

CL, haha clown Jill! Ze ziet er ook goed uit. Lekker bol al! :j

Butengeweun, stoere stoute merrie hoor! En hoe doe je dat, dat opfokken? Mijn merrie was beide keren op de keuring deze zomer niet opgefokt genoet ;)
Enneh waarom zou je niet gaan? Ondanks even stuiteren heeft ze het toch goed gedaan? Kampioen toch ook? Lijkt me een erg goed uitgangspunt om naar de CK te gaan. Wanneer is dat dan?

Pretty ook mooie, pluizige buikjes al!

Venthe, balen dat je merrie niet rad is. Hopelijk valt het na twee dagen metacam mee! Maar altijd even schrikken, zeker ook als ze normaal nooit iets mankeert.

Haha Vientje, dat verklaard inderdaad de spontane groei. Vond het ook al zo vroeg bij jouw merrie. Maar op goed eten doen ze het ook vaak wel. Toch fijn dat die mensen zo goed meedenken, je hebt verteld wie het zijn en zijn inderdaad mensen die wel vaker veulentjes hebben gehad, dus dan altijd fijn als die met je meekijken naar je merrie!

Linda, ook leuk hoofdje hoor! Ach het is een fokmerrie, die hoeft ook niet zo super bespierd te zijn toch. Roos loopt er hier ook wat onbespierd bij, tja heeft ook nog nooit wat gedaan. Contrast met de ander die de hele zomer in training heeft gestaan voor de keuring is wel groot dan ook.

En ik heb ook eindelijk buikfoto's gemaakt! *\o/*
Zal ze zo eens uploaden enzo.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:11

Vientje, een stalhouder die iets te veel al extra geeft, :Y)

Linda, wat een dropke

Neonlight, kind naar de eifel ziet er altijd schitterend uit vanaf de foto's

Aniek, ze is heel goed opgevoed, maar heel veel overgangen maken en beetje nijdig :Y) eigenlijk ook wat je onder het zadel doet. Als ze niet warm gelopen zijn hoe kunnen ze dan knallen in de ring. Je zet ze gewoon iets scherper aan de comando's de steiger was ook heel netjes van haar. Ze mocht niet naar voor, achter, link of recht ja dan maar omhoog dacht ze :Y) toen ze gelopen had was het ook goed en was haar opgebouwde spanning eruit

Afbeelding

CK ivm mijn ouders (lees grote hulpen) zijn dan op nog op vakantie. Ze wil wel eens even niet laden en weet dat ik dan met hulp van pa haar er toch binnen 10 minuten op heb staan. Met een ander geen idee. En ze is net 3 en moet dan tegen de volwassen tanken lopen en dat wint ze denk ik niet. om dan even naar utrecht op en neer te gaan is mij iets te veel van het goede, dan wil ik toch wel hoge winkansen O:)
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 10-09-15 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:11

CL het leven van een zwangere is zwaar heel zwaar hoor :P

inowa pepper ziet er goed uit hoor

butengeweun, wat een kanjer, mooi

pretty wat een schattige kleine bolletjes haar :D

mooi hoofdjes Linda, nu de rest ook eens showen _/-\o_