[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:35

bonita`s uiers zijn nu nog voller geworden,
ben vandaag op de kliniek geweest,
hij was zo lief,maar ook best zielig,
hij moet soort van leren opnieuw te lopen.
als dat morgen goed gaat het lopen word hij gecastreerd heb morgen contact met de dierenarts.
maar ze waren wel tevreden tot nu toe,
hij staat wel nog onder de pijnstillers,

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:40

dat is ineens een hele hoop voor het beestje natuurlijk,leg hem maar goed in de watten,maar dat zal er toch niet aan ontbreken denk ik!
Haar uiers nog voller? Dat gaat vooruit!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:00

ze doen hem op de kliniek ook goed aandacht geven en stappen met hem,
zal zo even foto hier neer zetten hoe ik hem aan trof,
hahaha was wel mooi,

ik vind de uiers beetje te snel gaan?
ze is pas 301 dag

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:24

zo trof ik hem aan :o
ik kan naar buiten kijken hoor,
Afbeelding

hartje op zijn billen :o
Afbeelding

gekken bekken trekken
Afbeelding

lief he
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door polleman op 30-01-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:42

Polleman, fab der uier ging ook zo hard vorig jaar.. Misschien om je gerust te stellen dit waren die van fab op 302 dagen:
Afbeelding

Ze heeft toen 338 dagen gedragen :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:44

Dustinlover dankjewel.
inderdaad erg fijn om dat te zien,
ik wist niet goed wat ik er mee moest maar komt dus vaker voor,

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:51

Ja hoor, ik schrok er ook van toen ze ineens zo hard ging. Mijn veearts zij toen wel dat ik haar in de gaten moest houden en dat ze wel eens eerder kon bevallen als dat jaar ervoor(360 dagen) maar ze heeft het keurig binnen gehouden :D

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:00

Het gebeurt zeker vaker dan een uier al heel goed vult maar dat het dan echt nog ff duurt hoor hihi

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:42

Ja soms kan een uier in ene heel snel gaan maar dan duurt het nog harstike lang voordat het veulen komt. Vinden jullie de laatste maanden weken voor dat het veulen komt ook zo lang duren? ik ben echt de dagen aan het afstrepen nu :D .

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:12

Ik vind dat tot nu toe de tijd omgevlogen is juist!
Heb al een beetje zenuwen hoor hihi, vind het spannend maar heel leuk!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:34

Jeej ik ben er ook weer eens! Heb de laatste weken weinig tijd en heb dus weer zomaar bijna 20 pagina's gemist haha. Hoeveel veulens zijn er inmiddels geboren?

De DA is 2 weken terug bij ons geweest voor de enting en gelijk een scan. Niks te zien helaas, alleen vruchtwater. Hij zei dat dit de slechtste maand was om te scannen gezien de baby net naar beneden is gezakt. Beetje jammer gezien ik de scan iom hemzelf gepland had met de vraag of dit een goed idee was. Verder leek alles wel in orde zei hij, baarmoedermond was mooi gesloten en hij dacht met zijn vingers wel wat te voelen alleen daar kon de scanner niet bij ;) We moeten nog 107 dagen! Gaat toch wel hard! Vanaf wanneer mág het ook alweer geboren worden?

Rijden gaat inmiddels echt niet meer, ze gaat heel gek schudden met haar hoofd en veel in verzet. Zit ook wel wat tussen de oren denk ik, maar ga die discussie niet meer aan heb ik besloten. Gister voor het eerst aan de dubbele lijnen gewerkt en daar werd ze heel blij van dus gezien ze chagrijnig wordt van niks doen gaan we dit maar proberen.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:35

_Patrick_ schreef:
Ik vind dat tot nu toe de tijd omgevlogen is juist!
Heb al een beetje zenuwen hoor hihi, vind het spannend maar heel leuk!
[ Video ]

:D

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:48

Bonnieaw schreef:
Jeej ik ben er ook weer eens! Heb de laatste weken weinig tijd en heb dus weer zomaar bijna 20 pagina's gemist haha. Hoeveel veulens zijn er inmiddels geboren?

De DA is 2 weken terug bij ons geweest voor de enting en gelijk een scan. Niks te zien helaas, alleen vruchtwater. Hij zei dat dit de slechtste maand was om te scannen gezien de baby net naar beneden is gezakt. Beetje jammer gezien ik de scan iom hemzelf gepland had met de vraag of dit een goed idee was. Verder leek alles wel in orde zei hij, baarmoedermond was mooi gesloten en hij dacht met zijn vingers wel wat te voelen alleen daar kon de scanner niet bij ;) We moeten nog 107 dagen! Gaat toch wel hard! Vanaf wanneer mág het ook alweer geboren worden?

Rijden gaat inmiddels echt niet meer, ze gaat heel gek schudden met haar hoofd en veel in verzet. Zit ook wel wat tussen de oren denk ik, maar ga die discussie niet meer aan heb ik besloten. Gister voor het eerst aan de dubbele lijnen gewerkt en daar werd ze heel blij van dus gezien ze chagrijnig wordt van niks doen gaan we dit maar proberen.

Grappig wij lopen gelijk! Hier kan t ook over 107 dagen komen! vanaf de 320 dagen mag t komen!
Zit jouw verhaal te lezen en dat is bijna t zelfde als wat ik net in mijn topic wilde zetten :D Alleen heb ik de echo en enting 6 februari!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:46

soms lijkt alles heel snel te gaan en soms kruipt de tijd..
hier een lekker kontje op 255 dagen
Afbeelding

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:04

Kyra: gefeliciteerd met je veulentje op stal!
Grappig, ken meer Tangelo's bruin, met kol en witte beentjes, denk dat dat wel een erfstukje is van pappa!

Verder zie ik dat het hard gaat met de merrie's hier! :)
En als straks de 1e hier gedekt wordt, is Mexx niet meer het laatste met het veulen.. ;)

Mexx is wat afgevallen, niet op haar buik, maar wel op de rug, dus ga maar wat bijvoeren, rij momenteel weinig, dus veel verbranden doet ze niet, denk dat ze het gewoon erg hard nodig heeft nu.
Beeb is 5mnd en lekker actief! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:11

Ja hier ook een beetje, je merkt wel dat die kleine gaat vreten nu. ruwvoer omhoog, en dan wat meer muesli en brok erbij.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:23

:wave:
We gaan opschieten allemaal :+
Hier nog geen uier niets :') , vrees dat ik langer moet wachten, maar je weet nooit!!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:24

Hier eet de merrie ook echt veel en snel. Ze propt zichzelf echt helemaal vol, ze zit nu in haar 8ste maand, dus kleine heeft een groeispurt denk ik :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:27

Hier ook totaal nog geen uier, vraag me soms af of ze wel drachtig is, zo slank is ze eigenlijk nog..
Nog 60 dagen....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:30

Hier zit er ook geen giga buik onder hoor annastasia. (vandaar dat ik een tijdje terug nog die urinetest heb gedaan, moet zeggen ze staat nu slanker dan deze zomer).

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:50

Cemlys schreef:
Hier zit er ook geen giga buik onder hoor annastasia. (vandaar dat ik een tijdje terug nog die urinetest heb gedaan, moet zeggen ze staat nu slanker dan deze zomer).

Waar koop je die urinetest, hoe heet ie?
Ik twijfel niet aan dracht, maar wel leuk om eens tussendoor te testen. :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:52

aah Polleman wat een schatje! Je ziet niks van de operatie,hoe gebeurt die eigenlijk?

Whisper haar hele buik en uiertje trillen mee van dat veulen :')

Quibje een heel leuke kont,en het buikje komt ook tevoorschijn!

Ik ben begonnen met uiertraining bij sommige kleintjes. Vooral maidens kunnen maar beter geleerd worden aan hun buik en uier te frummelen.
ik start gewoon met in de stal te gaan zitten en hun vaak aan te raken,te strelen en later gaan we zo steeds iets meer naar beneden/uier.
Mijn grullo'tje liet het gewoon al meteen toe,dus daar ben ik al klaar mee,brave merrie!
Cha-cha is nog in het begin van haar training,buiktasten zonder zich op te winden :P

Vera is zo een draak,na 4 veulens kan ik nog niet uier-voelen }> ,ik heb ze dan maar geleerd zich om te draaien als ik op stal kom,en dat doet ze netjes,blijft stil staan,en dan hef ik haar staart op en kijk achterom :+
Gelukkig laat ze me wel elke bevalling helpen en mag ik indien nodig zelfs biest afmelken! Maar daarna is het klaar en hoef ik me niet meer te moeien :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:57

Haha hier ook met uier training begonnen. Empty geeft er niks om, livinia vind het ook wel best maar bo is ook best een draakje die heeft echt zo iets van blijf er vanaf,trap :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:02

Mexxuna schreef:
Cemlys schreef:

Waar koop je die urinetest, hoe heet ie?
Ik twijfel niet aan dracht, maar wel leuk om eens tussendoor te testen. :)

wee-foal
http://www.wee-foal.com/nederlands/Home.html
Hier kun je ook bestellen (mailen of webshop)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:04

pretty schreef:
Ik ben begonnen met uiertraining bij sommige kleintjes. Vooral maidens kunnen maar beter geleerd worden aan hun buik en uier te frummelen.
ik start gewoon met in de stal te gaan zitten en hun vaak aan te raken,te strelen en later gaan we zo steeds iets meer naar beneden/uier.

Ik vorige week nog, doe het zo af en toe eens, en ging best goed, wel af en toe een keer een dreigend beentje omhoog, maar niet meer, hield vnl de achterkant goed in de gaten, (voor was ze toch aan het eten), tot ze het wel welletjes vond en keihard in mn zij beet, gelukkig zat mn riem in de weg, maar toch een blauw plekje aan overgehouden. :')