Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quintusgl schreef:Twinklebel; maken de ouder van de hengst dan ook nog uit, omdat die beide wit zijn? Vos heb ik nooit over nagedacht....haha.Ga even kijken op die site!
Sokje; jij denk helemaal geen schimmel?
quintusgl schreef:Twinklebel; maken de ouder van de hengst dan ook nog uit, omdat die beide wit zijn? Vos heb ik nooit over nagedacht....haha.Ga even kijken op die site!
Sokje; jij denk helemaal geen schimmel?
Neonlight schreef:Haar moeder heeft een vosgen, dan is de kans aanwezig dat je merrie het ook heeft. Kan ze van de moeder hebben gekregen. Als de hengst ook een vosgen heeft kun je een vos eruit krijgen, heeft de hengst geen vosgen zal er ook nooit een vos uit deze combinatie kunnen komen.
Weet je of de hengst al ooit voskleurige veulens heeft gegeven?
Freya schreef:@Mnonn, wat voor blessure heeft jouw merrie als ik vragen mag ?
Twinklebel schreef:Nicole, mijn engels is niet zo geweldig, maar alsik het goed begrijp vraagt die of mijn schimmelmerrie een roodfactor heeft? Haar moeder heeft al eens een vos gegeven, moet ik dan ja antwoorden?
quintusgl schreef:Ik kom er helemaal niet uit en mijn engels is neit echt beroerd.WEl als het om kleuren gaat dus..... en wat betekend het 2e vak wat je in moet vullen.Nicole, wat heb je bij Por ingevuld?
Nicole288 schreef:Twinklebel schreef:Nicole, mijn engels is niet zo geweldig, maar alsik het goed begrijp vraagt die of mijn schimmelmerrie een roodfactor heeft? Haar moeder heeft al eens een vos gegeven, moet ik dan ja antwoorden?
Nee, dan moet je niet ja antwoorden, want als de moeder zelf niet vos is weet je niet of jouw merrie die ene bij de moeder aanwezige vosfactor heeft meegekregen of niet. Bij jouw merrie is dus onbekend of ze vos draagt en die optie moet je aankruisen.
Als de hengst voskinderen heeft en zelf bruin is kun je aankruisen dat hij heterozygoot is voor vos.