Ik ben nog opzoek naar een naam beginnend met een N! Voor een Welsh-A pony, dus vind iets Engels(talig) klinkend wel leuk, of met een betekenis. Niet een oer-hollandse naam.
@jenny, creamer heeft een mooi buikje. Die roze uier foto's zijn wel even raar, ik kijk naar een grijze uier!
TabeR: Ik vind het nog niet zo erg dat het veulen er niet is, het kwam mij niet zo goed uit als ze afgelopen nacht zou bevallen. Heb liever dat ze wacht tot dit weekend! Ik blijf gewoon de nachten wakker omdat ik gewoon geen risico wil lopen.
Hey dames, wasa heeft een klismaspuitje gehad, ze perste zich suf maar er kwam niks uit..Hij vond haar echt een enorm groot en sterk veulen verder. NU komt het goed met poepen.
ff Bizar!!!! Vorig jaar is de dochter van deze merrie doodgetrapt in de wei achter het huis. Ik liet ze er niksvermoedend in (verder geen paarden) en die merrie werd woest, stampte door de wei, oren naar achter, rennen, totaal over zeik!!!!
En of ze het nog wist! De DA beaamde dit ook, ze zijn echt neit gek en hebben een mega geheugen!!!
Gefeliciteerd allemaal weer! Ja de baby shetties zijn echt vreselijk schattig!!!!
Veel zwartjes ook, of verbeeld ik mij dat nu?
Ik heb vandaag 3 mensen naar mijn merrie laten kijken en mijn twijfel is nog steeds niet weg. Ondanks het feit dat ze weinig uier heeft, wees ijsklontje mij, terecht, op het feit dat ze 24/7 buiten staat en dus continu in beweging is. Daarbij is de kudde waar zij deel van uit maakt, redelijk bewegelijk dus staan ze ook daadwerkelijk maar weinig stil.
Reden genoeg dus om een kleine uier te houden... Ik denk dat als ze de nachten binnen zou staan, ze een uier zou hebben die meer 'zucht' zou tonen...
Daarnaast 'zwangert' ze redelijk gelijk als wat Vicky deed (ijsklontje) behalve dan dat Vicky wat zwaarder was. Maar goed, haar merrie begon ook al zwaarder met haar dracht en die van mij was een ielepielerig merrietje (daarom dus ook laten dekken) die nu ineens aan het uitzwaren is...
Dus ja, ook daar kan ik weinig mee... Wel veranderd ze ineens enorm qua gedrag. Ze komt zelfs naar je toe in het land, iets wat echt uitzonderlijk is voor dit paard. Daarnaast is ze veel afwezig en reageert ze veel minder op de andere paarden in de kudde in vergelijking met een week of 2 geleden.
Ik vind het erg moeilijk. Zeker gezien het feit ze al 2 weken met harsdopjes staat.
Ik ga nu 2 keer per dag kijken en hou het heel goed in de gaten. Ze is nog niet zover dat het er nu naast ligt, maar vooralsnog neig ik toch nog steeds naar eind mei...
Allen met een gezond geboren veulen: GEFELICITEERD! Mooie foto's zag ik weer voorbij komen!
Ik zal zo ook nog even veulie-spammen!!
Even een vraagje! Binnen welke tijd moet een navelstompje afkomen? Bij Áfram hangt het er nog aan, hij is a.s. zondag 3 weken oud.
Wat doe je met een veulen wat aan een lang los touw al goed meeloopt, maar zodra het touw korter, maar even losjes,wordt begint te skieen en echt niet toegeeft...zowel lopend als stilstaand en soms dus ook wanneer ik op het punt sta hem los te koppelen bij de wei (dan wacht ik dus nog even tot hij wel netjes staat om hem het juiste gedrag te leren) het is dus met meelopen, maar dus ook zodra ik rustig op hem afloop om het touw los te klikken. Het is geen angstig veulen, wel sensitief zoals alle ijslanders, gevoelig op druk dus ik geef kleine hulpen.
Ik heb hem vorige week aan zijn moeder gebonden en na 5 min gaf hij nog niet op, dus toen ben ik ermee gekapt en heb nog even aan een lang losjes touw gelopen om goed af te sluiten. Ik oefen 2 a 3 keer per dag met meelopen, van stal naar wei en andersom en soms nog een keer extra als we een stukje wandelen.
Vanmiddag heb weer even gewandeld met ze, mams links van mij, veulen rechts, touw iets korter en handje indien nodig tikjes geven op zijn kontje om voorwaarts te gaan, en als hij harder ging mijn hand om zijn hals en iets druk op het touw om af te remmen. Dit ging vrij goed, maar ik heb niet altijd mijn handen vrij om dit te doen(en geen hulp) bijvoorbeeld bij het hek open doen, dan moet hij toch netjes stil blijven staan en niet direct gaan hangen of wat dan ook, nu kan ik hem nog wel houden, maar hij wordt ook zwaarder en sterker straks.
Begrijp me niet verkeerd hij is echt heel braaf voor zo'n jong ding, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een veulen zo blijft volhouden met het hangen en skieeen.
Ik ben ook al een paar dagen aan het oefenen met alleen op stal blijven, en op het gehinnik na gaat dat super.. ik bind mama eerst voor aan de stal en daarna loop ik even met mams naar buiten, vandaag voor het eerst een rondje om het erf gelopen, ging super! Voetjes aanraken is ook geen probleem en vaststaan aan het touw oefen ik een paar keer per week door mams vast te binden en het touw van Áfram alleen door de tralies te halen en hem zo nodig op zijn kontje te toucheren wanneer er iets spanning op het touw komt! Ook kan ik hem goed te pakken krijgen bij het ophalen uit de wei, midden op de wei gaat nog niet, maar zodra ik met mams bij het hek ben kan ik Áfram zo aanklikken! Superveulen!
Nou hier wat fototjes van hem! Hij begint bij zijn kontje en snoetje en oogjes al mooi glad haar te krijgen!
Sunny rainbow,wat een schatje. Loopt hij ook niet mee als iemand anders met moeders alvast vooruit loopt? En als je gewoon net zo lang blijft staan,tot hij meeloopt(zonder aan het touw te trekken). Of iemand erachter die hem af en toe ene zetje geeft?
ja mooi uiertje heeft creamer al hè! En die buik begint ook lekker te groeien!
SR: ja dat is best moeilijk natuurlijk als je moeder en kind in je eentje mee moet nemen. Vorig jaar was er iemand die dat met een touw in een 8 deed, hoe weet k niet meer en wie het was ook niet Maar misschien is hier nu ook wel iemand die je dat uit kan leggen!