[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rian1984

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:15

Dan is het je helemala dubbel en dwars gegund!!!!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:18

Farada_Arabs schreef:
Ja het is snel maar ik wacht al zo lang... 2.5 jaar bijna.. (1ste dekking is nooit gelukt.. was KI)

Bloos dat vind ik kort heb er 14 jr op moeten wachten,m'n eerste merrie kreeg een uierontsteking,voor dat ze gedekt zou worden,het uier is nooit meer inorde gekomen en yashilha werd nooit mooi hengstig,tot dit jaar Haha!
Dus ik ben sinds dien in een feeststemming,maar dat snappen jullie wel Knipoog

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:32

Dat is inderdaad heel erg lang... En je feeststemming begrijp ik maar al te goed. Het is zo mooi als je zo'n klein hummeltje vast hebt en ziet groeien. Ik heb het geluk dat ik er al wat heb meegemaakt van SA maar nu mijn eigen meisie drachtig is is het allemaal toch weer spannend.

Shanaia vandaag op 286 dagen dracht nog 5weken en 2 dagen tegaan voor 320 dagen Haha!

groetjes Nicole

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:47

yashilha schreef:
Farada_Arabs schreef:
Ja het is snel maar ik wacht al zo lang... 2.5 jaar bijna.. (1ste dekking is nooit gelukt.. was KI)

Bloos dat vind ik kort heb er 14 jr op moeten wachten,m'n eerste merrie kreeg een uierontsteking,voor dat ze gedekt zou worden,het uier is nooit meer inorde gekomen en yashilha werd nooit mooi hengstig,tot dit jaar Haha!
Dus ik ben sinds dien in een feeststemming,maar dat snappen jullie wel Knipoog

Jee dat is zeker lang! Maar al wacht je aan paar maanden.. of een paar jaar of in jou geval heeel veel jaren.. Het blijft super natuurlijk! Apart dat het net zoals bij mensen ook bij dieren lang kan duren..
Het enige verschil vind ik met als je er lang op moet wachten dat je het wat meer waardeerd denk ik en er meer van geniet.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:52

salliona: ja een geit lammert 2x per jaar als de bok er blijft bij lopen, maar hier haal ik de bok weg zodat ze maar een keer lammeren, 2x per jaar zonder rust is echt teveel voor een geitje hoor, zeker als het een meerlingenworp is. Als ze eerst 1tje en dan 2 hebben is het nog allemaal niet zo erg, maar ik heb een paar jaar geleden een ongelukje gehad en toen is er een mama geit aan onderdoor gegaan: eerst 3 lammetjes en 5.5 maand later weer 4 (!) lammetjes ondanks bijvoederen van de moeder én de lammetjes, is er uiteindelijk een lammetje gestorven en een paar maand later de moeder ook van uitputting.
Dus hier netjes begin oktober de bok erbij en als de eerste geitjes beginnen lammeren, gaat hij weer apart tot begin oktober.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:03

vandaag een kleine mijlpaal 190 dagen drachtig!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:05

salliona schreef:
Jennyk: 3 dagen na vadina is wilona uitgeteld dus wie weet zitten we rond dezelvde tijd te waken 's nachts! En ik zie dat creamer van jouw 3dagen na liona is uitgeteld, ook kortbijeen!

Saliliona: dat is idd toevallig zeg! Ik heb al bijna zin in het waken Bloos als het maar niet te lang duurt Tong uitsteken En die uitgetelde datum, tja zegt ook eigenlijk maar weinig.... de ene is er ruim voor, de andere er ruim na. Ach we zien wel, er komt in ieder geval een leuke tijd aan en ik heb er zin in! Ook dat hele gedoe vantevoren, dat voelen... Creamer vond het eerst maar niets en schopte dan, nu is al aan mijn geklop en gefriemel gewent Haha! Dromen

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:51

Wat een scheetje is het Germie. Heb al helemaal zin in het veulenseizoen Lovers Lovers .

En SA, hebbie al een veullie ??

Waaw besita wat ziet Marientje er super uit !!

OOhh wat een poepies die pups Frenia Lovers

Pvd, hoe is het met de merrie ?

Ik heb vannacht gedroomd dat er een bruin veulen in de stal liep. Aan alle 4 de voetjes witte kroonranden en op het hoofd een kolletje, in't midden maar qua hoogte nog onder de ogen Verward

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:56

klinkt als een mooi veulen...! Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:00

Nog ff een buikfoto van Pompom!

Afbeelding

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:06

Iorrr ziet er goed uit!!!
Jij ook weer beetje beter???

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:07

Ja ik knap weer redelijk op... Nog wel hoofdpijn en gammel maar ik voel me een stuk beter als gister! Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:10

Gelukkig!! Lekker plat joh! Dvdtje en een kopje thee.. Ohh wat ben ik blij als ik thuis ben! Ook zin om lekker bank te hangen!

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:18

Cindybijl: Ik geef de merrie dus ongeveer een maand voor de verwachte veulendatum een wormenkuur, en dan weer ongeveer iedere 6 weken. Het veulen krijgt als hij/zij geboren is een eigen schema: dag 10 een halve wormkuur, dag 20 een halve wormkuur, daarna iedere maand (dus vanaf dag 20 over een maand en zo verder) Knipoog Zo heeft mijn da het me ooit gezegd en zo heb ik het steeds heel secuur gedaan. Bloos Enneeeh, Gefeliciteerd met je mijlpaal! Go jij! Go jij!

Frenia: bedankt voor de uitleg! Was er echt nieuwsgierig naar, en heb er zelf 0 ervaring mee! Bloos Wat goed dat je de bok er af haalt dan, als ik dat zo lees dan wordt het anders idd veel voor mama geit! Ze zullen het jammergenoeg wel niet overal zo netjes doen.

Jennyk: ja, de te verwachten geboortedag is inderdaad maar een beetje hang en giswerk! Haha! Ik vind het ook zooooo spannend en verheug me ontzettend, zelfs op de nachtelijke waken! ( Als ik straks ook wekenlang lig te wachten zoals sommigen hebben moeten doen zal ik wel anders piepen! haha)

Katrienh: hmm, klinkt goed! alleen die bles?!!

Iorr: je merrie ziet er idd heel goed uit! Fijn dat je een beetje aan het opknappen bent!

Sa: ik had vandaag toch zeker een geboorteaankondiging verwacht! Sterkte voor vannacht!

Ik zie door de raam mijn merries voor de draad staan! Ik ga ze gauw naar binnen doen volgens mij hebben ze het maar koud!!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:31

Nicole288 schreef:
Donja: Nu maak je ons nieuwsgierig naar Spaanse Waterhond-puppies, heb je een foto? Lachen
Ik zou toch laten voelen, ik kan er slecht tegen als ik het niet zeker weet Knipoog

Tuurlijk heb ik een foto....
Afbeelding

en zo zijn ze volwassen:
Afbeelding

aangezien ze niet verharen (kennen geen rui periode) worden ze eens in de zoveel tijd geschoren, niet in een model (zoals bv een poedel), maar gewoon alles op 1 lengte en dan maar weer groeien... ideaal.. je mag ze niet kammen en de vacht vormt vanzelf draden. Heel makkelijk in onderhoud en veel mensen met een allergie kunnen toch tegen deze honden.

Ik laat Donja ookwel opvoelen, alleen laat ik er niet speciaal een DA voor komen (kost veel meer) dus ik wacht tot er een DA op stal moet komen (vaak is dat meer dan je lief is, en nu al een tijd helemaal niet...). Alleen mijn stalgenoten vinden het nu wel spannend zo, dus die grappen erover om gewoon niet op te laten voelen, vanwege de extra spanning....

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:37

Hallo Allemaal!

Ik heb hier nog nooit gepost wel gekeken en gelezen

Afbeelding Dit is mijn merrie ze is nu 162 dagen drachtig( als alles er nog veilig in zit)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:37

een vriendin van mij heeft zo'n spaanse waterhondpup gekocht, is nu klein jaartje oud en ze is er echt supergelukkig mee Ja

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:45

leuk, waar heeft ze die gekocht? (zijn niet heel veel fokkers in nederland, vandaar...)

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:04

Pompom ziet er goed uit Iorr Lachen. Wat zit er nog achter jus de pomme ?

salliona schreef:

Haha, denk dat ik mij scheel op dat kolletje zou kijken moest ie zoiets hebben Clown

Wat een schattige krullebollen Donja!

Ze is al mooi rond Uriah Lachen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:06

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:17

katrienh schreef:
Pompom ziet er goed uit Iorr Lachen. Wat zit er nog achter jus de pomme ?

salliona schreef:

Haha, denk dat ik mij scheel op dat kolletje zou kijken moest ie zoiets hebben Clown

Wat een schattige krullebollen Donja!

Ze is al mooi rond Uriah Lachen

ja soms denk ik een beetje TE rond Haha! ze is al zo rond van zichzelf en nu nog ronder ! al zie ik aan de onderkant ietsjes ribben.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:02

ik woon in belgië he Knipoog
goh...weet wel waar, maar heb geen idee wat betreft naam van de fokker ofzo Bloos het adres moet ik even aan mn moeder vragen Knipoog (ik kan er wel heen rijden,maar heb geen idee hoe het daar heet Clown )

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:26

pompom moederlijn houdt ineens op. Das wel jammer!

Uriah; leuke merrie! Wat voor 1 is en waar is ze drachtig van?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:27

Ja zal hem gauw even verder invullen want ik pompom's papieren staat ie volgens mij wel verder...!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:28

Het is iig een leuk lijntje Vingers aflikken