[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:46

knappe veulens DDdara

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:58

Kendra Ik heb het zelf ook 2 van die goudklompjes gehad beide niet met goede afloop. Dus misschien dat dat ook wel de reden is dat ik het financieel gezien nu niet meer zou willen doen...... Maar wanneer het zover is zou het zomaar kunnen dat ik uiteindelijk ook weer alles uit de kast zal halen.

Ff dank je ik vind ze zelf ook goed gelukt :D (op de stippen na dan :+ )

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:58

fokfanaat schreef:
wat voor mij ook telt is dat het veulen nu nog zo goed en fit was, als ze heel slap en slecht zou zijn, had ik dit denk ik niet aangegaan, maar vond dat ze de kans moet krijgen. Financieel waarschijnlijk niet handig, maar ik hoop dat ze iig de dierenarts kosten nog wel op zal leveren, er is me gezegd dat als ze hier goed doorheen komt er op latere leeftijd geen schade van over gehouden wordt en ze gewoon een gezond sportpaard kan zijn,

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar in de tijd dat ik fulltime op de kliniek werkte hebben we best wat veulentjes gehad met dit zelfde probleem. Voor zover ik weet zijn ze er allemaal doorheen gekomen en zonder blijvende schade. Wel allemaal op tijd er bij en meerdere keren onder narcose gespoeld. Kosten vielen hier ook mee, maarja deze kliniek is sowieso een stuk goedkoper dan de meeste Nederlandse tarieven.

SparkYY_8

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:12

Gefeliciteerd, Chelleke!

Oh Balko, ik ben in November moeder geworden van een meisje, maar ik moet er niet aan denken dat dat gelijk gelopen had met de uitgerekende datum van onze merrie! Die stress kon ik toen echt niet erbij hebben haha! Stond al te janken als een klein kind toen ons veulen van vorig jaar eind oktober afgespeend/verkocht werd whahaha *\o/* Ik ga voor je duimen dat je een makkelijke bevalling hebt en snel weer op de been bent!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:19

Veulen wat ik ken met veulenziekte, is er ook goed doorheen gekomen, en die lag toen echt heel slecht.
Had een zonnesteek en kreeg daar veulenziekte bovenop.
Is inmiddels ook alweer 16 jaar geleden. Maar paard heeft prima gelopen in de dressuur, springen en cross.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:25

Chelleke gefeliciteerd *\o/*

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:40

Gefeliciteerd, Chelleke! Wat een beertje. <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:42

Gefeliciteerd Chelleke!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:54

Chelleke gefeliciteerd!

Vrijdag 14mei komt de paarden(tand) arts voor Wita's tanden, want tsja nu kan ze gesedeerd worden nu er geen veulen is -O- en dan wil ik vragen of hij haar ook kan scannen, ik neig nu wel meer richting wel weer proberen. Ze toont nooit hengstigheid en als ze op dag 10 'veulenhengstigheid' heeft gehad is ze dan op dag 20-21. Heb dan nog 2.5 week om een beslissing te maken mocht ze goed hengstig zijn om er weer bij te kunnen.
Heb dan ook 2 weken voor de hengstenkeuze (al wel 2 in mijn hoofd)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:05

Gefeliciteerd chelleke!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:14

Gefeliciteerd chelleke, ook al zo’n buffel.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:40

Suffie gefeliciteerd, heerlijk zo overdag op de wei! Ziet eruit alsof het appeltje eitje was voor de merrie haha!

Sparkyy oehhh melk spannend!!

Mooss, ja ik ben benieuwd naar een foto :D

Jacky, dat hoop ik ook! En wederzijds, hopen dat Cass ook eens aanstalten maakt 8-)

Miekiess, nog zo'n spannendmaker *\o/*

Oyyo, snap ik! Hier ook nog geen ph aan het meten omdat het er nog niet vanzelf uit komt. Misschien stilte voor de storm bij jou. :o?

Chelleke, gefeliciteerd met je babybuffeltje! Heerlijk bolletje wol zeg.

Balko, jeetje zeg, ik snap dat je daar klaar mee bent ja! Hopelijk beval je snel en houdt merrie het nog even in.

Fijn DDara, dat het al beter gaat! Naar jou toe laten komen werkt altijd het beste.

Olga, spannend weer, maar het is je ontzettend gegund dat alles nu voorspoedig verloopt..

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:59

Gefeliciteerd Parisse, Suffie en Chelleke1981 *\o/* *\o/* *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:03

Gefeliciteerd!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:07

CP, schattig het naar bed gaan ritueel <3

Afroanita, leuke naam, superleuk die roepnaam in combinatie met mama :D

Parisse, gefeliciteerd! Die is zeker groot zeg!

Suffie, gefeliciteerd! ideaal zo overdag als je thuis bent :)

Sparky, daar komt een veulen aan!

Miekies, die van jou zou ik ook maar goed in de gaten blijven houden, kan snel gaan!

Chelleke gefeliciteerd, jij hebt ook al zo'n beer van een veulen!

Olga, hopelijk krijg je haar mooi drachtig, en heb je volgend jaar een knap gezond veulentje.

Hier een boefje die best wel veel aan mama's staart zit. Ik heb wel van dat vreselijke stinkspul om erin te spuiten, maar voor ik dat erin spuit ga ik eigenlijk liever opzoek naar een alternatief wat wel vies is maar niet zo vreselijk stinkt :') Iemand tips voor antibijt in sprayvorm dat dus niet zo mega stinkt?

En er vooral heel onschuldig bij kijken :+
Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:08

SparkYY_8 schreef:
Gefeliciteerd, Chelleke!

Oh Balko, ik ben in November moeder geworden van een meisje, maar ik moet er niet aan denken dat dat gelijk gelopen had met de uitgerekende datum van onze merrie! Die stress kon ik toen echt niet erbij hebben haha! Stond al te janken als een klein kind toen ons veulen van vorig jaar eind oktober afgespeend/verkocht werd whahaha *\o/* Ik ga voor je duimen dat je een makkelijke bevalling hebt en snel weer op de been bent!

Hahaha hier ook compleet emotioneel doorgeslagen en paniek.
Het is ook een erg aparte merrie waar ik niet zomaar iemand anders kan vragen om erbij te zijn. Ze laat weinig mensen toe en al helemaal niet met het veulen.
Mijn man is de laatste maanden erg druk geweest met de vertrouwensband maar daar hebben we weinig aan als we net dan in het ziekenhuis zijn.
Omdat het maar niet wil komen zie ik de kans groot dat ik toch naar het ziekenhuis moet in plaats van thuis...

Maar hopelijk gebeuren er 2 wondertjes en beval ik vannacht en houd mn merrie het nog een weekje binnen :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:16

Gefeliciteerd Parisse, Chelleke1981 en suffie *\o/*

En een hele dikke knuffel voor Fleuribelle, Ual en Fokfanaat :knuffel:

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:25

Renske_W schreef:
Veulen wat ik ken met veulenziekte, is er ook goed doorheen gekomen, en die lag toen echt heel slecht.
Had een zonnesteek en kreeg daar veulenziekte bovenop.
Is inmiddels ook alweer 16 jaar geleden. Maar paard heeft prima gelopen in de dressuur, springen en cross.

Dat dus, wij hadden in 99 (ja, vorige eeuw) eentje. In Utrecht zeiden ze 2% kans en dat heb ik toen maar gedaan omdat ik al zo'n lange reis had gemaakt :o . En ook die heeft het gered en gewoon in de sport gelopen.
Maar ik snap heel goed dat je er anders in staat als het een keer of vaker niet goed is gegaan.

@Chelleke en Suffie, gefeliciteerd!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:26

immii_clarr schreef:
Hier een boefje die best wel veel aan mama's staart zit. Ik heb wel van dat vreselijke stinkspul om erin te spuiten, maar voor ik dat erin spuit ga ik eigenlijk liever opzoek naar een alternatief wat wel vies is maar niet zo vreselijk stinkt :') Iemand tips voor antibijt in sprayvorm dat dus niet zo mega stinkt?

Die van Sectolin stinkt niet zo...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:46

Gefeliciteerd Chelleke!

Heb ik net vanmiddag een afspraak gemaakt om die merrie te scannen woensdag....
Mysterie van het grote uier opgelost :')

Spoiler:
Afbeelding

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:46

Neonlight helaas nog weinig verandering, zwiept veel met haar staart, maar dat komt volgens mij door de mugjes die er alweer zitten. |o
Heerlijk dat Sparky het er bijna aan toe heeft! Verwacht je komende nacht? Uier lijkt er helrmaal klaar voor! **\O/**

Miekies hopen dat ze niet te lang harst, maar gewoon snel gaat bevallen!

Piarens gatsie, ben je mooi klaar mee....

Tamarant o heerlijke foto's.  Ben benieuwd naar de antwoorden op jouw vragen, wil ik ook wel weten!

Cynthia bedankt voor je uitleg over tijdig castreren. Mocht ik een hengst krijgen dan wil ik dat ook tijdig doen, aangezien Cass momenteel alleen staat. Andere pony moeten verkopen afgelopen winter, ze maakten elkaar soms bijna af. Ze staat nu alleen, maar dat is niks, dus straks lekker haar kind erbij.

Chelleke gefeliciteerd, jee, wat een enorm veulen, mooi volle benen ook al, prachtig! En hele leuke naam! <3

Balko gaan ze je niet inleiden met 42wk? Snap je stress..... lig je straks in je kraambed als je eigenlijk ook in de stal wil zijn... :(:)

Dddara wat heerlijk dat je nieuwe aanpak zijn vruchten afwerpt bij Reus!
En je mag trots zijn op je veulen-trio, zal hard werken zijn, maar hopelijk ook keihard genieten van ze!

Olga wat dapper dat je het waarschijk wel weer wil proberen! Ben benieuwd wat de scan vrijdag zegt! :wow:

Immi_clar nou, wat je zegt, dat onschuldig koppie, wat een boefje! <3

Hier vandaag begonnen met plannen maken om het land deel te veranderen in paddock paradise, zo zin aan! Zodra veulen er is en alles goed is ga ik mn ideeën verder uitwerken.
Merk dat ik het fijn vind om even met wat anders bezig te zijn  ipv dat gewacht op het veulen, geeft weer nieuwe energie!
Maar voordat ik er serieus mee bezig ga moet eerst het veulentje geboren zijn :D

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:55

Dank jullie wel allemaal *\o/*

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:55

Ohja wat betreft castreren. Mijn jaarling is afgelopen januari met 9,5 maand staand gecastreerd. Alles netjes weggehaald. Dus kan al best vroeg.

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:58

Nou cp, die hoeft dus niet meer gescand te worden := tenminste woensdag nog niet.

@immi ik houd haar goed in de gaten op de camera.

@jacky ik hoop het ook niet en dat ze vanavond of vannacht toch wel gaat. Ik hoop voor jou ook dat ze snel gaat, want je hebt nu wel lang genoeg gewacht :(:)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:05

Amarens is klaar voor het slechte weer. :)
Afbeelding
Afbeelding