[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:01

Knolselder: :')
Jessicaz: heerlijke lieve mooie dame heb je daar!!
Nibbitlotus: heerlijke merrie!! En bewegen kan ze zeker zo te zien!!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:53

Knolselder schreef:
Dat is het plekje.
[ [url=m/xVBhHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijk bekkie <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:37

Knolselder. Wat een dotje <3

Jessicazz. Dat gaat al echt opschieten bij jouw merrie

Nibbitlotus. Fijn dat ze nog zo fit is. Hier ook :') Nigrante trekt met regelmaat sprintjes

Wpaard. Ik zou eerst een beetje mengen. Als ze normaal 2 schep krijg zou ik eerst paar dagen 1/4 merrie brok en dan naar de helft en dat opbouwen naar helemaal.

Cp. Wat een leukerd <3 even geen inspiratie voor een naam. Sorry

Polo. Het was idd dikke pech. Ik verwacht nog 2 veulens. Waar ik heel erg naar uit kijk.

Zijn namelijk de eerste nakomelingen van mijn cremello hengst. Waar ik nu ook mooie test resultaten bij heb. Wffs en pssm1 negatief en homozygoot augouti. Hij kan enkel valk en Palomino geven. Betere uitslag had ik niet kunnen wensen. Mag ook wel eens geluk hebben *\o/*
De combinaties
Afbeelding
Afbeelding

Mukiwacobs. Dat gaat al opschieten *\o/*

Charisma. 2 maanden zijn zo voorbij :):)

Cynthia. Wat een heftig jaar geweest voor jouw :(:) nu lekker bijkomen.

Ik wil ook niet te veel nadenken over dit jaar. Ik dacht dat 2020 niet leuk was. Maar 2021 was voor mij wel gewoon een horror jaar. Ik ben zoveel verloren. Als ik terug denk, dan ga ik het niet droog houden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:30

Voor mij mag 2021 ook snel weg, mijn oude pony, 4 van de 6schapenlammetjes, 3 geitjes, mijn veulentje Koning en konijnen. Ik heb het echt gehad. Verdriet en torenhoge dierenartskosten.
Ik ben zo blij dat, ookal was de bevalling horror, dat uiteindelijk wel goed is afgelopen bij Poppy.

Dat 2022 alles gewoon goed mag gaan.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:58

Wat een verdrietig jaar voor jullie, Cynthia, Knolselder en AM...
Laten we hopen dat 2022 speciaal voor jullie extra veel moois en positiviteit in petto heeft. :knuffel:

Dat moeten mooie gouden baby's worden AM! <3
Hier ook kans op een palomino of cremello veulentje! _/-\o_ (of vos... :D )

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:33

Wpaard schreef:
Wat gaat het bij sommige snel zeg!

Nog even een vraagje. Kan ik zo maar naar merrie brok overstappen? Ze krijgt nu pavo natures best (muesli) en binnenkort krijgt ze pavo podo lac (merrie brok).

Ik gaf eerst ook natures best en nu overgegaan naar vitalbix breed & grow. Ik heb eerst wat gemengd.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:47

Inderdaad heftig jaar geweest voor velen hier, snel op naar 2022 en daar hopelijk wat positievers van maken!
Mijn merrie krijgt normaal alleen Fiber Compleet 3 scheppen per dag + 100gr Nutri Support. Vd week begonnen met Cavalor Pro Breed, ze krijgt nu een halve kilo om op te bouwen en nog 2 scheppen Fiber Compleet + de Nutri Support.
Ze is op sommige brok gevoelig om jeukende bultjes te krijgen dus even proberen met een halve schep of deze muesli voor haar geschikt is en dan verder opbouwen. Ze is vandaag precies 250 dagen :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:59

Mijne staat nu op 1/4 basis sportbrok per voerbeurt. Ik voer 2 keer.
In t nieuwe jaar ga ik over op merriebrok en richting bevalling ga ik omhoog naar meerdere voerbeurten en meer voer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:24

Poeh ben ook blij dat ik dit jaar achter mij kan laten, ruim 8000 naar de veearts kunnen brengen ben er wel een beetje klaar mee.... :=

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:16

Qua voer doe ik nu pony brok van subli. Ze staan ook nog 4 dagen per week op het Weiland, 8 uurtjes. Daarnaast hooi en soms wortels. Ik ga gewoon even kijken of ze extra voer nodig zijn. De fokkers geven allemaal een ander advies. Ik ga kijken naar mijn merries en proberen te voeren na behoefte.

Mijn welsjes zijn nu goed in conditie!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:35

Knolselder wát een schatje! <3

Cynthia, AM en knolselder idd een hoop nare dingen afgelopen jaar. Dat 2022 maar veel mooie dingen mag bregen.

Voor sommige gaat het echt al opschieten! :oo

CP wat een leuke pup. Namen.. altijd lastig. Zeker als je het niet eens wordt. Heeft hij inmiddels een naam?

Havanna is inmiddels 224 dagen en liever lui dan moe :') Ze vind het heerlijk als ik aan haar uier zit en hinnikt dan zacht. :+ Baby is de laatste tijd rustig en laat zich niet veel meer voelen, helaas.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:21

Baby hier is ook erg rustig.
En Fi heeft het warm. Niet heel gek met deze temperaturen ineens. Maar na een uurtje wandelen in het bos, had ze zweet achter haar oortjes :o

Fi krijgt nu Vitalbix Daily Complete en de Lucerne van Vitalbix. Met een maand of 8/9 stap ik over op de Breed & Grow.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:03

Ik voer nu nog de Metazoa brok op basis van Timothee en doe daar alvast een handje breed & grow van Vitalbix doorheen en ze krijgt de Fiber mix van Vitalbix. Vanaf een maand of 8 gaat de Metazoa er dan af en krijgt ze de breed & grow en Fiber mix.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:49

Hier nu op 215 dagen.

Gister was het veulen zijn benen aan het testen denk ik, haha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:01

AM, wat maakt dat je blijer bent met homozygoot agoeti dan met heterozygoot? Wil je echt geen sb of sc fokken?
Ik zou zelf het liefst geen sb krijgen (hoewel... met heel veel wit <3) alleen toch ben ik blij dat Fi heterozygoot is, zodat ik meer kleurkansen heb :)

Petra, leuk is dat he? <3
Fi dr baby heeft me vandaag ook echt verwend! We stonden te grazen met Fi en ik stond met mijn verzorgster te kletsen en ineens zie ik Fi dr buik echt enorm tekeer gaan! Dus ik zeg: Kom naar deze kant, snel!
Toen was baby al gestopt, wij een paar minuten staren en toen weer! Net zo hard als daarvoor. Niets kleine schopjes voor het uier, maar Fi dr buik ging echt echt tekeer aan de zijkant. Zo mooi! <3

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:32

Wat mooi om te zien Petra <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:40

Hier hebben ze het ook warm. Ik had de dames een regendeken op. Nigrante was echt wat klam. Nu lekker zonder, heeft ook zo zijn nadelen :=
Afbeelding

Yvk. Wat schattig. Als ik in de buurt kom van haar uier, kijkt Nigrante mij echt zo aan wat doe je? Als ik doorga draait ze weg. Wild Thing weet hoe ik ben,die doet niet moeilijk. Als ze een veulen heeft doet ze haar achterbeen naar achteren of optillen om te helpen. Hoezo moeder instinct <3

Petra. Wat mooi om te zien, heel duidelijk

Cynthia. Voor mijzelf maakt het niet uit. Veel fokkers willen toch wel echt een Palomino of valk. Sb lijkt soms ook gewoon zwart.
Wat gaaf om zo duidelijk de bewegingen te zien. Heb ik dit jaar nog niet gezien bij Nigrante

Morgen is wild Thing eindelijk op de helft :Y) nu begint ze toch ook wel drachtig eruit te zien
Afbeelding

Nigrante is nu 229 dagen, dat wordt langzaam aftellen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:49

Ze hebben het echt heel warm hè.
Fi had vanmorgen toen ik kwam nog steeds zweet oortjes. Dus lekker even een tijd uitgewaaid buiten.

SB lijkt volgens mij inderdaad altijd gewoon zwart. En misschien is het bij een dekhengst inderdaad wel anders dan bij een merrie. Ik vind het wel leuk om kans te hebben op alle kleuren, maar bij een hengst loop je natuurlijk het risico dat mensen hem laten staan, omdat ze kans op sb hebben met hem. Zo had ik er nog niet naar gekeken :)

Lekker vies, heerlijk!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:59

Hier niet warm haha

Nog ff buikfoto's op laatste dag vh jaar. :))
Eli 161 dgn
Afbeelding

Sterre 196 dgn
Afbeelding

Chablis 171dgn
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 01:30

Gelukkig Nieuwjaar iedereen Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:31

Gelukkig nieuw jaar iedereen! Dat we allemaal maar gezonde en knappe veulens mogen vangen dit jaar <3

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:44

Heel gelukkig en gezond (zowel hoor mens en dier) 2022!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:02

Gelukkig en gezond Nieuwjaar iedereen!

Dat alle veulens gezond ter wereld mogen komen en ook alle merries gezond blijven <3

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:34

Beste wensen allemaal!! Hier is de pony en de drachtige merrie heel rustig het nieuwe jaar in gegaan, gaven er weinig om <3
De andere merrie heb ik 2u lang moeten vasthouden want die probeerde over mijn halve tussenwand heen te klimmen 8)7 >;) Drijfnat van het zweet en trillen, gelukkig rond een uur of 2 was ze rustig dus toen heb ik nog een grote portie hooi bij gegeven en met de camera aan toch maar in bed gaan liggen. Vanmorgen maar weer buiten gezet en ze lijkt het gelukkig alweer vergeten te zijn ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:21

Gelukkig 2022 allemaal met hopelijk alleen maar gezonde veulens! <3

Ook grote broer Idris wenst jullie alle moois toe!
Afbeelding