Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Libera schreef:Kabayo schreef:Als een kruising echt goed bedacht is en een paard kan alsnog bij een stamboek worden geregistreerd vind ik het geen probleem.
Krijgt jouw veulen nog wel papier?
Icecrystal wat ontzettend verdrietig... heel veel sterkte!
DDDara schreef:Janinevv
Ik heb ook een aantal hele mooie appaloosa x fries zien langs komen. Ik denk dat het opzich niet uit maakt of je voor barock pinto gaat of voor Appaloosa. Voor je zelf is het alleen belangrijk om te kijken of er dan nog een type paard uitkomt kwa bouw waar je naar opzoek bent. Ik denk wel dat er voor eventuele verkoop wel een markt voor is er zijn zat mensen die opzoek zijn naar iets echt speciaals, anders dan anders.
Maar het typische Friese gaat er dan mogelijk wel af dus wordt waarschijnlijk wel een ander type dan wanneer je voor barock pinto gaat.
cp112 schreef:DDDara schreef:Janinevv
Ik heb ook een aantal hele mooie appaloosa x fries zien langs komen. Ik denk dat het opzich niet uit maakt of je voor barock pinto gaat of voor Appaloosa. Voor je zelf is het alleen belangrijk om te kijken of er dan nog een type paard uitkomt kwa bouw waar je naar opzoek bent. Ik denk wel dat er voor eventuele verkoop wel een markt voor is er zijn zat mensen die opzoek zijn naar iets echt speciaals, anders dan anders.
Maar het typische Friese gaat er dan mogelijk wel af dus wordt waarschijnlijk wel een ander type dan wanneer je voor barock pinto gaat.
Niet veel uitmaakt of je voor een appaloosa of barock pinto gaat? In welk opzicht?
Qua model en type paard ligt een barock pinto toch héel wat dichter in de buurt van een fries gezien het fries kruisingen zijn om het ff cru te zeggen
Dus qua uitkomst cq veulen maakt het wel degelijk verschil of je voor een appaloosa of BP gaat. Het zijn in bouw, beweging en karakter echt totaal verschillende paarden.
Persoonlijk zou ik de kruising Fries X app niet snel maken. Puur omdat ze qua model imo echt heel ver uit elkaar liggen.
sannahtris schreef:Ice wat erg zeg heel veel sterkte echt een nachtmerrie..
En tja jong paard beleren ik ben er voorstander van vooral als je vergelijkt met dravers hoe braaf die zijn op jonge leeftijd echt bizar soms.. maarja ze beginnen vroeg en weten niet beter
Neonlight schreef:Ligt eraan wat voor appaloosa je gebruikt. Gebruik je een amerikaanse appaloosa, dan niet. Maar uit Peru's Scen Tao zijn in combinatie met friezen knappe nakomelingen gekomen. Een appaloosa met een fikse scheut knapstruber bloed erin kan wel goed aansluiten, Knabstruber is ook een barok type.
Neonlight schreef:Ligt eraan wat voor appaloosa je gebruikt. Gebruik je een amerikaanse appaloosa, dan niet. Maar uit Peru's Scen Tao zijn in combinatie met friezen knappe nakomelingen gekomen. Een appaloosa met een fikse scheut knapstruber bloed erin kan wel goed aansluiten, Knabstruber is ook een barok type.