Neon, heel,jammer dat het zo gelopen is maar als veulen zelf de moed opgeeft dan is het vechten tegen de bierkaai. En wellicht heeft moeder het vanaf het eerste moment al geweten en is dat ook de reden geweest dat de melkproduktie niet opgang kwam.
DL, jij hebt echt prachtige veulens! Vooral foto 3 is er een om op te vreten!
Volgend weekend schijnt het weer op te knappen, 18-19 graden. Dan gaan Reuz en Chick ook het land in. Hij hinnikte net toen ik kwam voeren, kleine charmeur.
stal_HD
Geplaatst: 24-04-17 08:24
Tinnii gefeliciteerd met je verjaardag.
Tanjatje ook gefeliciteerd. Je weet vast niet hoe snel je er moet komen.
Rowan ook gefeliciteerd. Ziet er al mooi luxe uit. En prachtige veulenfoto's met leuk bedachte namen.
Au tepelkloven. Hopelijk genezen ze snel.
Neon, veulen overleden. Gelukkig zachtjes weggezakt. En nog een mooie naam gekregen ook. Heel veel sterkte gewenst met de verwerking. Kan me voorstellen dat je nu op bent. Je gaat toch denken en malen.
Pretty dat was niet lief van het hengstje. Wat kunnen ze toch gemeen zijn.
Hier ook eens een hengstveulen gehad die niet goed meer wist hoe hij moest liggen. Uiteindelijk is hij wel neergevallen. Hoe charmant kunnen ze dan al gaan liggen he'. Ook toen zat ik in twijfel of ik hem moest helpen. Het is hem gelukt.
DL en tantaatjuh gefeliciteerd met de veulens. Alles goed met ze?
Tinnie gefeliciteerd met je verjaardag.
Woogy gefeliciteerd met de verkoop van Kaz.
Neon, ach wat sneu dat het veulentje dood is. Gelukkig is lijden bespaard gebleven. Sterkte.
AniekR
Geplaatst: 24-04-17 09:54
Echte veulenboom hier nu he! DL en tanjaatjuhh gefeliciteerd! Hopelijk gaat het drinken snel beter DL!
Tinniie ook gefeliciteerd met je verjaardag!
Kom maar snel op met dat warmere weer. Daar zijn ik en Mr. Darcy wel aan toe! Ik ga zo gelijk even een dekentje voor hem ophalen. Mimmetje, hier heeft hij dus sinds gisteren (1 dag oud) een dekentje op, maar dit is de eerste. Vorig jaar was het ook erg koud toen de veulens net geboren waren, maar nadat ze eenmaal opgedroogd waren en wat melk binnen hadden, hadden ze het in het stro wel warm. Jongste spruit van dit jaar bleef dus rillen, ook de volgende dag. Heb gisteren snel een fleece dekentje op kunnen halen en haal zo een 150grams dekentje bij de winkel.
Laatst bijgewerkt door AniekR op 24-04-17 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Mimmetje, hier geen veulendeken maar ze lopen hier nog niet in het land. Ze staan nog thuis. In stal, die inmiddels 24/7 open staat, heb ik nog 1 warmtelamp hangen. De lievelingsplek van Reuz, als ie ligt, dan ligt ie onder die lamp. Ze hebben een 'gang' die niet overdekt is. Daar trekt is zijn sprintjes en doet ie de bokkensprongen. Aan de andere kant van de schuur hebben ze nog een stuk wat wel overdekt is maar aan de voor en achterkant open is. Hier waait het ook best vanwege de wind uit de polder.
Neon sneu voor je veulen. Maar deze was denk ik nog niet klaar voor het leven. Sterkte.
Tinni was jarig volgens mij. Die namen onthouden. Ha Ha.
Zag weer nieuwe veulentjes voorbij komen. Mr Darcy ook een leuke naam. Ja klopt de M dit jaar bij het KWPN maar vind het wel een leuke letter. Onze Mr Brown moet nog beetje uitvouwen en doet rek en strek oefeningen.
pretty
Geplaatst: 24-04-17 10:13
Die lijkt nu al gespierd Baudyh.
Veulendekentje,hier heeft ie het om als hij buitengaat. Omdat het toch echt wel frisjes is nog. Gisterennamiddag wel afgedaan en in de stal hoeft hij er ook geen om.
Tanja gefeliciteerd! Was je er niet bij? Niet zien aankomen?
Tinnie een fijne verjaardag gewenst!
Cynthia het is inderdaad wat meer groenig nu!
Mimmetje wachten tot het warmer wordt is geen slecht idee.
Rowan ben toch benieuwd naar meer foto's.
AniekR
Geplaatst: 24-04-17 10:18
Ben wel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met dekentje omhouden op stal. Darc heeft nu dus een fleecedekentje op met een elastische dekensingel dubbel om zijn buik geslagen, omdat hij het juist op stal ook al koud had. Net al even geappt en het dekentje lag nu nog wel mooi. Maar toen hij eenmaal weer opgewarmd was, gisteren dus even naar buiten en van al dat rennen zakte hij wel scheef, dus laatste 5 minuten toch even af.
Ik ga zometeen zo'n "winterdeken" in veulenformaat halen. En denk dan toch dat hij die even een dag, misschien twee op houdt. Dan hoop ik dat hij zichzelf wel wat beter warm kan houden, en dat we hem hoogstens nog kunnen gebruiken voor het naar buiten gaan als het zo vies blijft. Maar blijven die winterdekjes wel een beetje fijn liggen als ze ze langer ophouden/hebben ze er niet teveel last van Dit is voor mij dus ook de eerste keer dat ik een veulentje met deken op heb
En wat namen betreft kan er nog een Mr. Blue bij, Mr. Right, ehm... En eigenlijk alles waar je Mr. voor kan zetten natuurlijk
pretty
Geplaatst: 24-04-17 10:39
Dit dekentje is geen al te duur en zou nog eens durven scheefzakken,dus ik zorg wel dat er altijd toezicht is als hij het omheeft,maar dekentjes met echt dekensingels e.d. zouden toch aardig moeten houden.
Nog wat foto's van de stoere man. Dit is er zo één die wel tegen een stootje kan. Loopt lekker al de hele dag buiten,al ga ik ze denk ik wel binnenhouden met het weer wat morgen voorspeld wordt.
Fotsy
Geplaatst: 24-04-17 10:44
Gefeliciteerd met je verjaardag tinniie
Gefeli met je bont veulen Tanja
Leuke naam aniekr
Oh pretty hij is toch leuk getekend hoor ondanks dat zijn broer veel luxer was
Ik werkt nooit met dekens voor veulens. De fokmerries staan ook het hele jaar zonder. Hooguit een vliegendeken in de zomer. Op stal ligt er een dikke laag stro en naar buiten doe ik ze in het begin alleen ff met mooi weer en daarna redden ze zich zelf prima.
Faline
Geplaatst: 24-04-17 10:56
Gefeliciteerd Rowan en Tanja met de veulentjes!
En Tinniie gefeliciteerd met je verjaardag
mijnlieverd
Geplaatst: 24-04-17 11:00
Gefeliciteerd Arianne,Tanjaatjuhh en DL! Pretty, had ik jou nou al gefeliciteerd? Weet t niet meer , zo niet alsnog gefeliciteerd! . Wel weer een hengstje , maar wel een hele mooie!
En Tinne jij ook gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 24-04-17 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt
pretty
Geplaatst: 24-04-17 11:01
Ik vind het wel fijn zo een dekentje voor die eerste koude dagen eventueel. Ze gaan hier dan ook direct al meerdere uren naar buiten. De merries krijgen ook nooit dekens hoor. Ze kunnen er daarna ook prima tegen gewoon.
Dankje Fotsy en DIVA! Al bij al toch een correct mannetje en een leuke,gezonde pony in wording voor wie een knappe stoere bink wil later.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 24-04-17 11:08
Zelf nooit een dekentje nodig gehad, als nu voor dit veulen. Dit veulen had dus een hondendeken van Harry's Horse op. Is dus ook meteen een tip omdat kleine maatjes moeilijk te vinden zijn, dat je ook eens bij de hondendekens kunt kijken die paardenmerken uitbrengen. Dit dekentje zat een verstelbare singel aan die je met klittenband bevestigd. Sluiting voor is ook met klittenband, maar dat zijn echte veulendekentjes ook (die heb ik ook eentje liggen, maar is doorgaans te groot voor pasgeboren ponyveulens).
Faline
Geplaatst: 24-04-17 11:10
Hier nog nooit dekentjes op de veulens gehad. Puur geluk met mooi weer denk ik. Het is nu dan ook nog wel uitzonderlijk koud voor de tijd van het jaar. Dit jaar toevallig wat later met de veulens maar dat komt dus ook wel weer uit. Tenminste ik hoop dat het juni en juli warmer is.